Contact Us Pastebėjote neatitikimą Share Forumas Įeiti Žinynas

Įtraukti palyginimui

Dietetika (anglų k. - Dietetics)

Studijų krypties grupė

Sveikatos mokslai

Studijų kryptis

Mityba

Studijų krypties šaka

Dietetika

Švietimo sritis

Sveikatos priežiūra

Švietimo posritis

Terapija ir reabilitacija

Studijų rūšis

Koleginės studijos

Studijų programos tipas

Pakopinės studijos

Studijų pakopa

Pirmosios pakopos studijos

Programos vykdymo kalba

lietuvių

Suteikiamas kvalifikacinis laipsnis ir (arba) kvalifikacija

Sveikatos mokslų profesinis bakalauras
Dietistas

Kvalifikacinio laipsnio ypatumai

Pagrindinės krypties kvalifikacinis laipsnis

Diplomo (pažymėjimo) blanko pavadinimas ir kodas

Profesinio bakalauro diplomas, 6602

Būtinas minimalus išsilavinimas

Vidurinis išsilavinimas

Studijų apimtis kreditais ir forma (trukmė metais)

180
Nuolatinė, 3, Metais

Akreditavusi institucija

Studijų kokybės vertinimo centras

Akreditavimo įsakymas

SV6-28

Akreditavimo vertinimo išvados

Nutrition study field external evaluation report VK 2021 final.pdf

Valstybinis kodas

6531GX014

Kodas pagal Tarptautinę standartizuotą švietimo klasifikaciją (ISCED)

6550915

Finansinės grupės kodas

Nėra duomenų

Aprašymo santraukos parengimo arba atnaujinimo data

2025-04-07
Daugiau apie programą

Institucijos, teikiančios šią programą

Programos panašiais pavadinimais

Programos teikiančios tas pačias kvalifikacijas

Aprašymo santrauka

Bendras apibūdinimas:
Studijų programos tikslas (-ai):
Dietetikos studijų programa skirta rengti aukštojo koleginio išsilavinimo dietistus, kurie gebės įvertinti asmenų ir visuomenės grupių maitinimąsi, valdyti maitinimo/si priežiūros procesą, propaguoti palankiai sveikatą veikiančią gyvenseną, administruoti saugų ir kokybišką visuomenės grupių viešąjį maitinimą bei atlikti/dalyvauti atliekant mitybos mokslo tyrimus.

Studijų rezultatai:
Vertinti naujas situacijas ir priimti tinkamus sprendimus.
Demonstruoti tarpasmeninio bendravimo įgūdžius.
Pasirinkti mokymosi strategijas ir metodus.
Tikslingai reflektuoti ir argumentuoti, sprendžiant konkrečias su maitinimu/-si susijusias problemas, atliepiančias mitybos mokslo naujoves.
Susieti maitinimąsi su asmens anatominiais, fiziologiniais ypatumais.
Pagrįsti maitinimosi įtaką biocheminiams procesams žmogaus organizme.
Susieti patologinius procesus žmogaus organizme su asmens maitinimusi.
Atskleisti aplinkos veiksnių poveikį asmens sveikatai ir maitinimuisi.
Apibūdinti ekonominius, socialinius, etinius, tarpkultūrinius veiksnius, darančius įtaką asmenų ir/ ar visuomenės grupių maitinimuisi.
Nustatyti asmenų ir/ar visuomenės grupių maitinimosi priežiūros poreikį ir galimybes.
Vertinti asmens maitinimąsi, įskaitant įmitimą.
Parengti ir įgyvendinti maitinimosi priežiūros planą pagal individualius asmens poreikius.
Vertinti maitinimosi priežiūros efektyvumą.
Mokyti ir konsultuoti asmenis ir/ar visuomenės grupes tinkamo maitinimosi klausimais.
Susieti Lietuvoje vykdomas prevencines programas su tinkamo maitinimosi ugdymu.
Apibūdinti asmenų ir visuomenės grupių viešąjį maitinimą, tenkinantį sveikųjų ir sergančiųjų maitinimosi poreikius.
Vykdyti valgiaraščių įgyvendinimo priežiūrą.
Taikyti rizikos veiksnių analizės bei svarbiųjų valdymo taškų (RVASVT) sistemos reikalavimus maisto gamybos grandinėje.
Apibūdinti komandos narių vaidmenis ir darbo komandoje principus.
Teikti profesinę informaciją savo kompetencijos ribose dirbant komandoje ir koreguojant bei adaptuojant asmenų ar visuomenės grupių maitinimąsi.
Taikyti profesinėje veikloje sveikatos teisės aktų ir profesinės etikos dokumentų nuostatas.
Rinkti, sisteminti, interpretuoti ir skleisti duomenis, būtinus dietetikos mokslo praktikai.

Mokymo ir mokymosi veiklos:
Įtraukianti paskaita; Atvejo analizė; Dokumentų analizė; Demonstravimas; Kryptingi klausimai; Klausimynas; Individualus darbas; Literatūros studijavimas; Darbas su laboratorine įranga; Darbas grupėmis; Situacijų modeliavimas; Klausimai-atsakymai; Minčių žemėlapis; Situacijų analizė; Individualių valgiaraščių sudarymas; Probleminis dėstymas; Literatūros analizė; Argumentai „už“ ir „prieš“; Stebėjimas; Tyrimo metodikų analizė; Tyrimo atlikimas; Diskusija; Tiriamieji metodai (informacijos paieška, loginės schemos kūrimas, projekto rengimas).

Studijų rezultatų vertinimo būdai:
Kaupiamasis vertinimas

Sandara:
Studijų dalykai (moduliai), praktika:
Profesinė etika; Sveikatos teisė ir vadyba; Specialybės kalba ir akademinis rašymas; Taikomieji tyrimai ir statistika; Sociologija; Profesinė užsienio kalba; Anatomija; Bendravimo psichologija; Maisto chemija; Maisto sauga; Mikrobiologija; Tvarios maisto sistemos ir darnus vystymasis; Fiziologija; Visuomenės sveikata; Biochemija; Maisto technologija ir kulinarinės inovacijos; Asmens maitinimasis ir tvarios maitinimosi strategijos; Sveikatai palankios elgsenos ugdymas; Patologinė fiziologija; Ląstelės biologija ir nutrigenomika; Imunologija; Klinikinė dietetika; Farmakologija ir maisto papildai; Vaikų maitinimas/is; Dietos koregavimas ir taikymo priežiūra; Sportininkų maitinimasis; Maitinimosi valdymas ir strategija; Pirmoji medicinos pagalba ir medicininės procedūros; Profesinio bakalauro baigiamasis darbas; Aprūpinimo maistu praktika; Maitinimo ir maitinimosi įvertinimo praktika; Valgiaraščio rengimo praktika; Maitinimo ir maitinimosi priežiūros praktika Studijų dalykai (moduliai), praktika:

Studento pasirinkimai:
Laisvai pasirenkamuosius dalykus studentai renkasi iš bendro Vilniaus kolegijos sąrašo.

Studijų programos skiriamieji bruožai:
Studijų programa parengta vadovaujantis Europos dietistų asociacijų federacijos (EFAD) rekomendacijomis dietistams rengti, išskirtos klinikinio, administruojančio ir visuomenės sveikatos dietisto profesinės veiklos sritys.

Profesinės veiklos ir tolesnių studijų galimybės:
Profesinės veiklos galimybės:
Absolventai galės dirbti pirminio, antrinio ir tretinio lygio asmens sveikatos priežiūros įstaigose, krašto apsaugos ir vidaus reikalų sistemos asmens sveikatos priežiūros įstaigose, socialinių paslaugų institucijose – įvairaus amžiaus sveikų ir neįgalių žmonių globos namuose, sveikatos ir reabilitacijos centruose, ugdymo bei privačiose asmens sveikatos priežiūros ar viešojo maitinimo įstaigose.

Tolesnių studijų galimybės:
Baigęs papildomąsias studijas arba įvykdęs kitus aukštosios mokyklos nustatytus reikalavimus, turi teisę stoti į antrosios pakopos (magistrantūros) studijas.