Teatro menas (anglų k. - Theatre Art)
Institucijos, teikiančios šią programą
Programos panašiais pavadinimais
Programos teikiančios tas pačias kvalifikacijas
Aprašymo santrauka
Studijų programos tikslas (-ai):
Parengti visuomeniškai aktyvų teatro meno specialistą, išmanantį teatro meną istoriniu ir teoriniu požiūriais, gebantį profesionaliai ir kūrybiškai veikti šalies meniniuose ir kultūriniuose procesuose, realizuoti savo menines idėjas tarptautinėje kultūrinėje erdvėje, savarankiškai dirbti ir bendradarbiauti, mokytis ir tobulėti, panaudoti turimas fizines, emocines ir kognityvines savybes meninei raiškai.
Studijų programos specializacijų tikslas (-ai):
Režisūra: Parengti profesionalų teatro režisierių, gebantį vertinti teatro meną istoriniu, estetiniu ir socialiniu aspektais, gebantį kritiškai mąstyti, analizuoti ir vertinti meno reiškinius, realizuoti savo menines idėjas, puoselėti kultūros tradicijų tęstinumą, kūrybingai ir atsakingai organizuoti savo darbą ir bendradarbiauti kūrėjų komandoje.
Vaidyba: Parengti profesionalų aktorių, žinantį aktorinės kūrybos ir dramos kūrinių veiksminės analizės metodus, gebantį taikyti įgytas žinias vaidmens kūrimo procese, kultūrinėje, projektinėje veikloje, gebantį savarankiškai ir kvalifikuotai sukurti vaidmenis teatre, kūrybingai ir atsakingai organizuoti savo darbą ir bendradarbiauti kūrėjų komandoje.
Teatro ir renginių režisūra: Parengti kvalifikuotą specialistą, gebantį režisuoti tiek teatro spektaklius, tiek įvairius renginius, turintį išsamias žinias ir praktinius įgūdžius, reikalingus efektyviam ir kūrybiškam darbui teatro ir pramogų industrijose.
Teatro prodiusavimas: Parengti profesionalų teatro meno specialistą, išmanantį teatro meną ir jo kontekstą, suprantantį teorinius ir praktinius scenos menų kūrimo principus, gebantį įgytas žinias panaudoti praktinėje veikloje, planuoti ir valdyti meninio ugdymo procesus, vykdyti veiklą, susijusią su reikšmingų meninio gyvenimo reiškinių kūrimu, efektyviai bendrauti ir bendradarbiauti su įvairių sričių specialistais.
Lėlių ir objektų teatras: Parengti profesionalų lėlių ir objektų teatro kūrėją (režisierių ir aktorių), žinantį lėlių ir objektų kūrimo ir valdymo technologijas, spektaklio kūrimo būdus, gebantį kritiškai mąstyti, analizuoti ir vertinti meno reiškinius, realizuoti savo menines idėjas, kūrybingai ir atsakingai organizuoti savo darbą ir bendradarbiauti kūrėjų komandoje.
Scenos meno studijos: Parengti aktyvų ir kūrybišką scenos meno specialistą, išmanantį teatro, šokio ir cirko istoriją, gebantį analizuoti bei vertinti šalies ir pasaulio scenos meno reiškinius iš kritinės, teorinės ir praktinės perspektyvų, tyrinėti scenos meno procesus socialiniuose, politiniuose ir kultūriniuose kontekstuose, savarankiškai ar su komanda įgyvendinti kūrybines idėjas įvairiose šiuolaikinėse medijose.
Studijų rezultatai:
Žinos svarbiausius Lietuvos ir pasaulio teatro kūrinius, kūrėjus ir teatro raidos etapus, išmanys skirtingų stilių ir formų teatro meno tradicijas ir kultūros renginių organizavimo ypatumus (teatro ir renginių režisūra), gebės įgytas žinias panaudoti praktiniame kūrybiniame darbe.
Supras teorinius ir praktinius scenos menų kūrimo principus ir gebės juos tarpusavyje sieti.
Suvoks teatro meno procesus ir reikšmę bendrame kultūros, meno, mokslo ir socialinių aktualijų kontekste.
Gebės sklandžiai ir argumentuotai reikšti mintis žodžiu ir raštu, keldamas probleminius klausimus, pristatydamas kūrybinius sumanymus ir pagrįsdamas jų meninę ir idėjinę reikšmę.
Gebės savarankiškai kaupti, analizuoti, apibendrinti ir interpretuoti informacijos šaltinius, identifikuoti scenos menų reiškinių ypatumus, sisteminti įgytas žinias ir daryti išvadas.
Bus įgijęs kūrybinio projekto analizės ir rengimo įgūdžių, leidžiančių sukurti ir pristatyti (apsiginti) šiuolaikines Europos teatro meno tendencijas atitinkantį scenos meno kūrinį.
Bus įsisavinęs pagrindinius dramaturginės medžiagos analizės, interpretacijos ir sceninės kompozicijos kūrimo principus ir gebės profesionaliai juos taikyti meno projektuose.
Išmanys teatro kūrinio parengimo pakopas ir cechų darbą, įvairių technologijų panaudojimo ir pritaikymo sceninei kūrybai galimybes.
Turės vadybos, karjeros valdymo ir antreprenerystės žinių ir įgūdžių, padėsiančių aktyviai ir profesionaliai veikti šiuolaikinėje meno rinkoje ir prisistatyti įvairiose medijose.
- Išmanys teatro kūrybinius procesus, gebės kūrybiškai analizuoti ir kritiškai vertinti meno reiškinius, inicijuoti ir realizuoti kūrybines idėjas, panaudodamas tinkamas metodines priemones bei dirbti savarankiškai. (Režisūros specializacija).
- Išmanys ir gebės sąmoningai naudoti ir jungti fizinius, emocinius ir intelektinius išteklius įvairiuose teatriniuose kontekstuose. (Vaidybos specializacija).
- Išmanys kultūros renginių organizavimo ypatumus, gebės taikyti kūrybinius sprendimus įvairaus pobūdžio renginiuose, inicijuoti ir realizuoti nestandartines idėjas. (Teatro ir renginių režisūros specializacija).
- Išmanys ir gebės taikyti vadybinius principus valdant scenos meno projektą, vertinti scenos meno rinką, analizuoti ekonomines, teisines bei finansines sąlygas, inicijuoti ir realizuoti nestandartines idėjas ir pateikti kūrybiškus sprendimus, vadovaujantis naujomis teorijomis ir metodais. (Teatro prodiusavimo specializacija).
- Išmanys lėlių ir objektų kūrimo ir valdymo technologijas, spektaklio kūrimo būdus, gebės sąmoningai naudoti ir jungti fizinius, emocinius ir intelektinius išteklius įvairiuose teatriniuose kontekstuose. (Lėlių ir objektų teatro specializacija).
- Išmanys teatro, šokio ir cirko istoriją ir gebės analizuoti bei vertinti šalies ir pasaulio scenos meno reiškinius iš kritinės, teorinės ir praktinės perspektyvų, tyrinėti scenos meno procesus socialiniuose, politiniuose ir kultūriniuose kontekstuose bei savarankiškai ar su komanda įgyvendinti kūrybines idėjas įvairiose šiuolaikinėse medijose. (Scenos meno studijų specializacija).
Gebės profesionaliai, efektyviai ir etiškai bendrauti ir bendradarbiauti su meno ir kitų sričių specialistais, generuoti įvairias kūrybines idėjas, ieškoti jų įgyvendinimo galimybių, taikyti adaptyviuosius įgūdžius dirbant įvairiose socialinėse grupėse ir daugiakultūrinėse aplinkose.
Suvokdamas savo kūrybos socialinį poveikį, gebės atsakyti už savo kūrinio idėjinę ir meninę kokybę, ją vertinti ir tobulinti.
Gebės panaudoti įvairius metodus ir strategijas efektyviai komunikacijai su publika.
Gebės dirbti ir tobulėti savarankiškai, gebės planuoti ir sistemingai tobulinti savo profesines kompetencijas, prisitaikyti prie naujų situacijų, naudotis psichohigienos ir asmeniniais organizaciniais įgūdžiais, kurti konkurencingoje aplinkoje;
Naudodamas vaizduotę, intuiciją, emocinį intelektą ir kūrybinį mąstymą, gebės analizuoti ir vertinti savo ir kitų kūrybą, konstruktyviai išsakyti ir priimti kritiką.
Gebės taisyklingai, įtaigiai, profesionaliai bendrauti, perteikdamas informaciją meno bendruomenės ir kitiems visuomenės nariams.
Gebės atsakyti už savo ir komandos veiklos kokybę, imsis iniciatyvos spręsdamas kylančias problemas.
Mokymo ir mokymosi veiklos:
Pagrindiniai mokymo ir mokymosi metodai: dėstymas (aiškinimas, pasakojimas, iliustravimas, demonstravimas), literatūros, garso, vaizdo ir kitų informacijos šaltinių studijos (demonstravimas, apžvalga, analizė, interpretacija), aktyvus klausymasis, studentų asmeninės patirties panaudojimas, duomenų rinkimas, projektų rengimas, darbas grupėse, grupės diskusija, praktinių užduočių atlikimas, kūrybinės pratybos (minčių lietus, idėjų žemėlapis), rašto darbų (pranešimų) rengimas ir pristatymas, studijų aplankas (portfolio), stebėjimas, asmeninės patirties pristatymas ir reflektavimas, grįžtamojo ryšio teikimas; Baigiamojo darbo (kūrybinio projekto) rengimas ir gynimas.
Pagrindinės kontaktinio darbo formos: individualūs ir grupiniai teoriniai ir praktiniai užsiėmimai, konsultacijos, repeticijos, savarankiškas darbas.
Studijų rezultatų vertinimo būdai:
Studijų vertinimas yra sudėtinė mokomojo proceso dalis, todėl atliekamas nuolatos: vertinamas studentų savarankiškas darbas, pristatymai, individualios užduotys, studentų žinios vertinamos pagal testų ir egzaminų rezultatus.
Studentų pasiekimų vertinimui taikoma kaupiamojo balo sistema, kurioje galutinis pažymys integruoja tarpinių atsiskaitymų ir egzamino pažymius.
Studijų rezultatų vertinimo būdai: formuojamasis (darbas grupinių ir individualių užsiėmimų metu), kaupiamasis (sumuojamasis) vertinimas: tarpinis atsiskaitymas, testavimas, apklausa žodžiu ir raštu, projektų, pranešimų pristatymas; baigiamojo darbo (projekto) pristatymas ir gynimas.
Egzaminai ir baigiamųjų darbų gynimai vertinami 10 balų sistema. Įskaita vertinama išlaikyta arba neišlaikyta.
Studijų dalykai (moduliai), praktika:
Studijų krypties dalykai (moduliai), bendrojo universitetinio lavinimo dalykai, pasirenkamieji dalykai, praktika, baigiamasis meno projektas.
Specializacijos:
Lėlių ir objektų teatras
Režisūra
Scenos meno studijos
Teatro ir renginių režisūra
Teatro prodiusavimas
Vaidyba
Studijų programos skiriamieji bruožai:
Tai yra unikali pirmosios pakopos studijų programa Lietuvoje, ugdanti profesionalius teatro meno kūrėjus.
Studijų proceso metu taikomas kompleksinio mokymo modelis. Programoje šalia pagrindinės (teatro) studijų krypties dalykų, yra studijuojami kitų krypčių – muzikos, šokio, kino, dailės, vadybos ir kt. – dalykai, yra sustiprintos meno istorijos ir teorijos dalykų studijos.
Studentus ugdo žymiausi Lietuvos teatro menininkai, mokslininkai ir kitų kultūros ir meno sričių profesionalai, nuolat bendradarbiaujama su žinomais profesionaliais užsienio scenos menų specialistais.
Taip pat skatinamas studentų tarptautiškumas, suteikiant galimybę išvykti pagal mainų programas.
Profesinės veiklos galimybės:
Absolventai pagal baigtą specializaciją gali dirbti įvairiuose Lietuvos teatruose ir jų trupėse, kultūros ir švietimo, pramogų industrijų įstaigose, žiniasklaidos priemonėse, kultūros politikos formavimo ir įgyvendinimo institucijose, inicijuoti ir įgyvendinti nacionalinius ir tarptautinius kultūros projektus, taip pat gali savarankiškai reikštis kūrybinėje, meninėje profesinėje veikloje.
Tolesnių studijų galimybės:
Baigę pirmosios pakopos studijų programą Teatro menas ir menų bakalauro laipsnį įgiję asmenys turi teisę stoti į antrosios pakopos teatro ir kitų studijų krypčių programas, jeigu tai numatoma pasirinktos studijų programos priėmimo reikalavimuose.