Biologijos edukologija (anglų k. - Educational Science of Biology)
Institucijos, teikiančios šią programą
Programos panašiais pavadinimais
Programos teikiančios tas pačias kvalifikacijas
Aprašymo santrauka
Studijų programos tikslas(-ai):
parengti aukštos kvalifikacijos biologijos edukologus, įgijusius švietimo procesų, mokslinių tyrimų metodologijos žinių ir įgūdžių, gebančius kūrybiškai organizuoti biologinį ugdymą, rengti biologijos edukacijos programas bei projektus, taikyti naujas ugdymo technologijas, savarankiškai planuoti ir atlikti tyrimus, prisiimti atsakomybę už tyrimo rezultatus, jų sklaidą gimnazijose, kitose formalaus bei neformalaus ugdymo institucijose, kritiškai vertinti Lietuvos ir kitų šalių biologijos edukacijos patirtį. Biologijos edukologijos magistrai bus įgiję aukštesnio lygmens edukologijos ir biologijos mokslų bei šiuolaikinių ugdymo(si) technologijų žinių, plėtos pedagogo profesijai būtinas bendrąsias, profesines ir specialiąsias kompetencijas, įgalinančias vykdyti pedagoginę veiklą pagal bendrojo ugdymo, profesinio mokymo ir neformalaus švietimo programas arba eiti asistento ar lektoriaus pareigas mokslo ir studijų institucijose.
Studijų rezultatai:
Įvykdę studijų programą absolventai:
1. Įgis aukštesnio lygmens žinių ir jų pagrindu, gebės generuoti idėjas klasikinių ir šiuolaikinių ugdymo mokslų kontekste.
2. Remiantis mokslinių tyrimų metodologija gebės apibrėžti, analizuoti ir vertinti švietimo ir mokslo problemas, atlikti edukacinių reiškinių bei procesų tyrimus.
3. Gebės kūrybiškai organizuoti biologinį ugdymo(si) procesą, rengti biologijos edukacijos programas ir projektus taikant modernias ugdymo(si) technologijas bei įgyvendinti švietimo ir mokslo institucijose.
4. Gebės bendrauti komandoje, veikti individualiai ir motyvuoti save bei kitus bendrai veiklai diegiant vertybines nuostatas ir edukacines bei mokslo inovacijas.
5. Gebės planuoti asmeninę karjerą grįstą mokymosi visą gyvenimą svarba, kritiškai ir kūrybiškai reflektuoti įgytas žinias ir priimti strateginius veiklos sprendimus.
Mokymo ir mokymosi veiklos:
Studijų rezultatais grindžiamos biologijos edukologijos studijų programos mokymo ir mokymosi veiklos orientuotos į studento savarankišką mokymąsi ir mokymąsi visą gyvenimą, naudojant pagrindinius ir diegiant inovatyvius studijų organizavimo ir veiklos metodus, vykdant moksliniais tyrimais pagrįstus tiriamojo darbo projektus. Studijų procesas realizuojamas derinant skirtingas studijų formas (kontaktinį ir savarankišką darbą). Vykdomas kryptingas ir reguliarus studentų konsultavimas. Studijos yra orientuojamos į bendravimą ir bendradarbiavimą, savarankišką tiriamąją veiklą, komandinį darbą ir kritinį mąstymą.
Studijų rezultatų vertinimo būdai:
Apklausa žodžiu ir raštu, kontroliniai darbai, testavimas, praktikos ataskaitos, prezentacijų, literatūros ir kitų informacijos šaltinių apžvalgų vertinimas, tiriamasis darbo ataskaitos, egzaminas, magistro baigiamojo darbo viešas gynimas.
Sandara:
Studijų dalykai (moduliai), praktika:
Pagrindinės studijų krypties dalykai: Edukologinių tyrimų metodologija; Informacinės–komunikacinės technologijos švietime; Švietimo organizacijų elgsena; Edukacinių projektų rengimas ir vadyba; ES ir Lietuvos švietimo politika; Darnusis vystymasis švietime; Tyrimais grindžiama bioedukacija; Biologijos didaktikos raida; Edukacija žaliosiose erdvėse; Neformalioji edukacija; Biologijos mokymo(si) strategijos.
Gretutinės studijų krypties dalykai: Inovatyvioji biologija; Evoliucinių sistemų magistrinis seminaras; Biologinė įvairovė su mokslo tiriamąja praktika; Bioetika; Žmogaus biologija.
Specializacijos:
Nėra
Studento pasirinkimai:
Evoliucinių sistemų magistrinis seminaras; Biologinė įvairovė su mokslo tiriamąja praktika; Bioetika; Žmogaus biologija.
Studijų programos skiriamieji bruožai:
Vienintelė Lietuvoje biologijos edukologijos magistro studijų programa.