Akompanuotojas
Susijusios profesijos
Profesijos aprašymas
Profesijos tikslas(-ai): | akompanuoti iš lapo ar klausos, transponuoti akompanimentą traktuojant kaip svarbią muzikinės išraiškos priemonę, pabrėžiančią ir pagilinančią kūrinio turinį. |
Svarbiausios (ne daugiau kaip 10) profesijos veiklos sritys: | - muzikinio kūrinio analizavimas, mokymasis solisto partijos (vokaliniame kūrinyje - literatūrinio teksto);
- puikus skaitymas (natų) iš lapo aprėpiant muzikinio teksto visumą, gerai orientuojantis tonacijose, greitai atpažįstant įvairiausias faktūrines formules;
- akompanavimas įvairiems instrumentams (styginiams, pučiamiesiems, liaudies ir kt.) perprantant jų specifiką, technines, dinamines, skambesio ypatybes, repertuarą;
- akompanavimas solistui koncentruojantis į muziką, klausymą ir prisitaikymą prie solisto muzikinės interpretacijos;
- viešosios koncertinės sceninės meninės veiklos vykdymas.
|
Potencialūs darbdaviai | Kultūros ir švietimo institucijos, orkestrai, meno kolektyvai, teatrai, muzikos mokyklos, gali dirbti individuliai. |
Darbo priemonės | Muzikos instrumentai (dažniausiai fortepijonas), partitūra, mikrofonas, kompiuterinė technika. |
Profesinės perspektyvos | Gali studijuoti aukštojo mokslo institucijose ir įgyti muzikos bakalauro kvalifikacinį laipsnį, ugdant savo gebėjimus groti pasirinktu instrumentu. Baigę bakalauro studijas asmenys gali dirbti solistais (instrumento), orkestro ar ansamblio atlikėjais kurti savo kolektyvus ir jiems vadovauti. Papildomai įgijus mokytojo kvalifikaciją, galima dirbti mokytoju meno, muzikos ar specializuotose vidurinėse mokyklose bei gimnazijose. Studijas galima tęsti meno srities muzikos krypties magistrantūros programose. Įgiję muzikos magistro kvalifikacinį laipsnį asmenys gali dirbti simfoninių, kamerinių orkestrų ar ansamblių atlikėjais ir dirigentais. |
Profesijai reikalingos asmeninės savybės (interesai, vertybės, gebėjimai): | muzikalumas, kūrybingumas, atsakingumas, kruopštumas, savarankiškumas, efektyvus bendravimas su kolegomis, nuolatinis profesinis tobulėjimas, gebėjimas sukurti teigiamą emocinę aplinką. |
Profesijai reikalingas išsilavinimas (jeigu reglamentuotas): | aukštasis (universitetinis). |
Vaizdinė medžiaga
Nėra duomenų