Lietuvių kalbos mokytojas
Susijusios profesijos
Profesijos aprašymas
Profesijos tikslas(-ai): | kvalifikuotai ir kūrybiškai organizuoti lietuvių kalbos ir literatūros pamokas planuojant mokymo(si) bei ugdymo procesą naudojant šiuolaikines technologijas ir mokymo priemones. |
Svarbiausios (ne daugiau kaip 10) profesijos veiklos sritys: | - įvairaus amžiaus žmonių lietuvių kalbos ir literatūros dalykų mokymas (kalbėjimo, klausymo, skaitymo, rašymo gebėjimų, grožinio teksto analizės gebėjimų ir kt. ugdymas) taikant įvairius klasikinius ir alternatyvius, kūrybinius metodus; atsižvelgiant į mokinių mokymosi gebėjimus remiantis amžiaus tarpsnių psichologija ir pedagogika;
- objektyvios ir motyvuojančios mokinių žinių ir gebėjimų vertinimo/įsivertinimo sistemos taikymas vertinant mokinių įgytas lietuvių kalbos ir literatūros kompetencijas;
- įvairių lietuvių kalbos ir literatūros neformaliojo ugdymo veiklų organizavimas ir vedimas;
- literatūrinio vaikų skonio ugdymas, kūrybinių jų gebėjimų lavinimas;
- įvairių kalbinių ir literatūrinių parodų, konkursų bei olimpiadų organizavimas;
- konstruktyvus bendravimas ir bendradarbiavimas su mokinių tėvais, kitais pedagogais ir ugdymo institucijomis;
- kritiškas ugdymo proceso vertinimas, besimokančiųjų poreikių analizavimas; gerosios patirties sklaidos vykdymas.
|
Potencialūs darbdaviai | Bendrojo lavinimo arba profesinės mokyklos, gimnazijos, mokymo centrai, papildomo ugdymo įstaigos. |
Darbo priemonės | Lietuvių kalbos ir literatūros vadovėliai, pratybos, dalykinė ir metodinė literatūra, modernios informacinės technologijos, interneto prieiga, interaktyvi lenta, garso ir vaizdo metodinės priemonės. |
Profesinės perspektyvos | Filologijos bakalauro laipsnis ir mokytojo kvalifikacija reikalinga norint dirbti lietuvių kalbos ir literatūros mokytojo darbą. Išsilavinimą ir kvalifikaciją galima įgyti studijuojant universitetinėse studijų programose, suteikiančiose pedagogo kvalifikaciją. Įgiję filologijos bakalauro laipsnį ir mokytojo kvalifikaciją asmenys gali dirbti lietuvių kalbos ir literatūros mokytoju bendrojo lavinimo arba profesinėse mokyklose, gimnazijose, mokymo centruose, papildomo ugdymo įstaigose. Baigus studijų programą studijas galima tęsti humanitarinių ir kitų mokslų srities magistrantūroje. |
Profesijai reikalingos asmeninės savybės (interesai, vertybės, gebėjimai): | gebėjimas nuosekliai ir aiškiai reikšti savo mintis, gebėjimas išlaikyti savitvardą, gebėjimas valdyti konfliktus, tolerantiškumas, kūrybingumas, lankstumas, gebėjimas dirbti komandoje, gebėjimas konstruktyviai, kryptingai bendrauti ir bendradarbiauti su kitais pedagogais, tėvais, atsakingumas, savarankiškumas, gebėjimas planuoti ir organizuoti savo veiklą, nuolatinis profesinis tobulėjimas. |
Profesijai reikalingas išsilavinimas (jeigu reglamentuotas): | aukštasis. Tačiau dirbti mokytoju pagal pirminio profesinio mokymo programą gali asmuo, baigęs ir profesinę mokyklą, turintis vidurinį išsilavinimą, 3 metų atitinkamos srities darbo praktiką ir išklausęs Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro nustatytą pedagoginių-psichologinių žinių kursą bei išpildęs kitus Lietuvos Respublikos teisės aktais numatytus reikalavimus. |
Vaizdinė medžiaga