Contact Us Pastebėjote neatitikimą Share Forumas Įeiti Žinynas

Įtraukti palyginimui

Matematikos ir informatikos mokymas (anglų k. - Mathematics and Informatics Teaching)

Studijų krypties grupė

Ugdymo mokslai

Studijų kryptis

Pedagogika

Studijų krypties šaka

Dalyko pedagogika

Švietimo sritis

Švietimas

Švietimo posritis

Mokytojo su dalyko specializacija rengimas

Studijų rūšis

Universitetinės studijos

Studijų programos tipas

Pakopinės studijos

Studijų pakopa

Pirmosios pakopos studijos

Programos vykdymo kalba

lietuvių

Suteikiamas kvalifikacinis laipsnis ir (arba) kvalifikacija

Ugdymo mokslų bakalauras
Pedagogas

Kvalifikacinio laipsnio ypatumai

Pagrindinės krypties kvalifikacinis laipsnis

Diplomo (pažymėjimo) blanko pavadinimas ir kodas

Bakalauro diplomas, 6116

Būtinas minimalus išsilavinimas

Vidurinis išsilavinimas

Studijų apimtis kreditais ir forma (trukmė metais)

240
Nuolatinė, 4, Metais

Akreditavusi institucija

Studijų kokybės vertinimo centras

Akreditavimo įsakymas

SV6-15

Akreditavimo vertinimo išvados

Nėra duomenų

Valstybinis kodas

6121MX021

Kodas pagal Tarptautinę standartizuotą švietimo klasifikaciją (ISCED)

6450114

Finansinės grupės kodas

1.4

Aprašymo santraukos parengimo arba atnaujinimo data

2014-08-01
Daugiau apie programą

Institucijos, teikiančios šią programą

Programos panašiais pavadinimais

Programos teikiančios tas pačias kvalifikacijas

Aprašymo santrauka

Studijų programos tikslas(-ai):
Parengti pirmosios pakopos universitetinį išsilavinimą įgijusį, atsakingą ir iniciatyvų, kompetentingą matematikos ir informatikos ugdymo srityje pedagogą, sistemiškai suvokiantį matematikos, informatikos bei ugdymo kaitą šiuolaikinėje globalioje informacinėje visuomenėje, gebantį organizuoti kokybišką mokinių ugdymą(-si) bei kuriantį naujas mokymo(-si) aplinkas, praturtintas šiuolaikinėmis mokymo(-si) ir informacinėmis technologijomis.
Studijų rezultatai:
Matematikos ir informatikos mokymo bakalauro studijų programą baigęs, dalyko pedagogikos, matematikos ir informatikos bakalauro laipsnį ir pedagogo kvalifikaciją įgijęs absolventas:
1. Bus sukaupęs teorinį pažinimą suteikiančių žinių apie pedagoginius reiškinius ir edukacinę veiklą; žinių, leidžiančių įžvelgti informatikos mokslo vietą ir reikšmę globalioje informacinėje visuomenėje; žinių apie matematiką kaip reikšmingą pasaulio mokslo, technologijų ir žmogaus kultūros dalį, abstrakčiojo dedukcinio ir indukcinio, empirinio-patyriminio, eksperimentinio pažinimo instrumentą.
2. Gebės profesinėje veikloje taikyti įgytus loginį mąstymą, žinias bei gebėjimus. Gebės kritiškai vertinti bei realizuoti ugdytinių grupėje ir sociume tautos bei Europos bendrijos švietimo ir kultūros vertybes, humanistinės, demokratinės ir pilietinės visuomenės principus, ugdymo, matematikos mokslo bei technologijų pasiekimus ir jų projektavimą mokykliniame ugdyme.
3. Įgis matematikos ir informatikos teorinius pagrindus, suvoks šių mokslų kaitos tendencijas, įžvelgs įsisavintų teorijų, koncepcijų, modelių taikymo galimybes tarpdalykinėse studijose ir/ar profesinėse veiklos srityse.
4. Gebės priimti su mokinio/mokinių grupės ugdymu(si) susijusius efektyvius sprendimus, atsižvelgdamas į šiuolaikinius edukologijos, psichologijos, dalyko ir jo didaktikos mokslo pasiekimus, ugdymo kokybę lemiančius veiksnius bei atliktų empirinių edukacinių tyrimų duomenis.
5. Gebės parengti tyrimų planą, rinkti ir analizuoti duomenis, reikalingus profesinės veiklos problemoms spręsti, parengti tyrimo ataskaitą, pristatyti ir interpretuoti gautus rezultatus.
6. Mokinio matematikos ir informatikos ugdymo(si) tikslus bei rezultatus pagrįs pažangiausiomis ugdymo pedagoginėmis, psichologinėmis, bendrosios ir dalyko didaktikos sampratomis bei teorijomis. Gebės kurti matematikos bei informatikos ugdymo planus, padedančius siekti numatytų rezultatų.
7. Gebės organizuoti ugdymo procesą, atsižvelgdamas į ugdymo(si) tikslus, mokinių įgytus gebėjimus, į jų amžiaus galimybes, skirtingus ugdymo(si) poreikius, ugdymo(si) stilių, ugdymo kokybę lemiančius veiksnius bei teikdamas profesionalią švietimo pagalbą.
8. Gebės tinkamai vertinti ir reflektuoti mokinių pasiekimus, ugdymo kokybę, prognozuoti ir projektuoti mokinių pažangą dalyko mokymosi srityje.
9. Gebės logiškai mąstyti, programuoti, kritiškai vertinti matematinius ir informacinių technologijų srities argumentus.
10. Gebės taisyklingai vartoti matematinę kalbą realioje ir/ar virtualioje profesinėje aplinkoje, perteikti edukacines, matematikos, informatikos idėjas, integruotis į profesinės ir/ar dalykinės veiklos bendruomenes.
11. Turės stiprią profesinę motyvaciją, grindžiamą šiuolaikinėmis ugdymo, matematikos ir informatikos mokslo sampratomis. Pasirengs visą gyvenimą trunkančiam mokymuisi: gebės įsivertinti savo profesinį pasirengimą ir numatyti asmeninės profesinės kvalifikacijos tobulinimo būdus.
Mokymo ir mokymosi veiklos:
Paskaitos, seminarai, pratybos, laboratoriniai darbai, savarankiškas darbas, mokomosios literatūros studijavimas, situacijų analizė, darbas su virtualiomis aplinkomis, baigiamųjų darbų ir projektų rengimas ir pristatymas.
Studijų rezultatų vertinimo būdai:
Studentų žinios, supratimas, gebėjimai vertinami nustatant mokymo(si) rezultatus per semestrą. Semestro metu atliekami nuolatiniai ir tarpiniai studijų rezultatų vertinimai laikomi būtina galutinio vertinimo sąlyga. Studentų žinios bei gebėjimai vertinami dešimties balų sistema. Dalyko studijų rezultatų tarpiniai vertinimai vyksta semestro metu (dažniausiai rašomi kontroliniai darbai, koliokviumai, referatai, atliekami ir ginami laboratoriniai, praktiniai darbai, projektai). Galutinis vertinimas vykdomas suminio balo principu: 50 procentų pažymio studentas sukaupia už darbą semestro metu, o kitus 50 procentų – už egzaminą. Vertinant studento darbą semestro metu, atsižvelgiama į studento kontrolinių darbų įvertinimus, laboratorinių, praktinių darbų atlikimą, koliokviumus, referatus, namų darbus ir kitas užduotis, taip pat atsižvelgiama į tai, kaip studentas lankė užsiėmimus ir kaip aktyviai per juos dirbo. Kiekvienam dėstomam dalykui parengti konkretūs suminio pažymio sukaupimo reikalavimai, jie nurodyti dalykų aprašuose ir semestro pradžioje yra paskelbiami studentams. Semestro eigoje ir jo pabaigoje kiekvienas studentas yra informuojamas apie tai, kurią balo dalį jis sukaupė už darbą semestro metu. Egzamino metu studento pasiekimai vertinami remiantis šiais kriterijais. Tikslų pasiekimo lygis aukštas (9-10 balai): tvirtos, geros (ir puikios, išskirtinės) teorinės žinios ir gebėjimai. Studento sukaupta dalyko studijų rezultatų įvertinimo dalis sudaro 85–100 proc. Vidutinis (7-8 balai): vidutinės (ir geresnės negu vidutinės) teorinės žinios ir gebėjimai, daroma neesminių klaidų. Studento sukaupta dalyko studijų rezultatų įvertinimo dalis sudaro 65–84 proc. Minimalus būtinas (5–6 balai): žinios ir gebėjimai žemesni negu vidutiniai, tenkina minimalius reikalavimus. Studento sukaupta dalyko studijų rezultatų įvertinimo dalis sudaro 45–64 proc. Nepatenkinamas (1-4 balai): žinios ir gebėjimai netenkina minimalių reikalavimų.
Sandara:
Studijų dalykai (moduliai), praktika:
Studijų programos sandara atitinka studijų apimtis:
60 ECTS kreditų skiriama pedagoginių studijų dalykams, 90 ECTS kreditų – pedagoginės pagrindinės krypties mokomojo dalyko (matematikos) studijoms ir 90 ECTS kreditų – gretutinės krypties mokomojo dalyko (informatikos) studijoms.
Pedagoginių studijų dalykai (60 ECTS kreditų):
22 ECTS kreditai skiriami bendriesiems universitetinių studijų dalykams: pedagogika, ugdymo sistemos, bendroji ir socialinė psichologija, raidos ir edukacinė psichologija, sveikatos ugdymas, pedagoginių studijų baigiamasis darbas; 8 ECTS kreditai skiriami pagrindinės ir gretutinės krypties dalykų didaktikai: matematikos didaktika, informatikos didaktika; 30 ECTS kreditų skiriama pedagoginėms praktikoms: asistento, globojant mentoriui ir savarankiškai.
Pedagoginės pagrindinės krypties (matematikos) dalykai (90 ECTS kreditų):
Tiesinė algebra ir geometrija, Elementarioji matematika matematikos mokslo požiūriu, Diskrečioji matematika, Matematinė analizė 1, Matematinė analizė 2, Analizinė ir diferencialinė geometrija, Diferencialinių lygčių teorija, Realaus kintamojo funkcijų teorija, Algebrinės struktūros ir skaičių teorija, Matematinė statistika, Kompleksinio kintamojo funkcijų teorija, Tikimybių teorija ir aprašomoji statistika, Skaitiniai metodai, Matematinių studijų baigiamasis darbas.
Pedagoginės gretutinės krypties (informatikos) dalykai (90 ECTS kreditų):
Programavimo įvadas (LOGO), Technologijos matematikai, Programavimo pagrindai, Kompiuterių architektūra ir sisteminė programinė įranga, Kompiuterinės matematinės sistemos, Kompiuterinė grafika, Hipertekstinės technologijos, Objektinio programavimo įvadas, Duomenų analizės strategijos, Vaizdinis programavimas, Informacijos valdymas, Virtualios mokymo aplinkos, Programų sistemų inžinerijos įvadas, Kompiuteriniai tinklai, Programavimo metodai ir algoritmų teorija, Informatikos studijų baigiamasis darbas.
Specializacijos:
-
Studento pasirinkimai:
-
Studijų programos skiriamieji bruožai:
Svarbiausias programos skirtumas nuo daugelio kitų universitetinių bakalauro programų yra dviejų dėstomųjų dalykų pedagogo rengimo modelis. Šioje studijų programoje per ketverius studijų metus įgyjamas ne tik dalyko pedagogikos, matematikos, informatikos bakalauro kvalifikacinis laipsnis, bet ir pedagogo kvalifikacija.