Contact Us Pastebėjote neatitikimą Share Forumas Įeiti Žinynas

Įtraukti palyginimui

Skaitmeninio dizaino technologijos (anglų k. - Digital Design Technologies)

Studijų krypties grupė

Informatikos mokslai

Studijų kryptis

Informatika

Švietimo sritis

Informacijos ir ryšio technologijos

Švietimo posritis

Programinės įrangos, taikomųjų programų kūrimas ir analizė

Studijų rūšis

Koleginės studijos

Studijų programos tipas

Pakopinės studijos

Studijų pakopa

Pirmosios pakopos studijos

Programos vykdymo kalba

lietuvių

Suteikiamas kvalifikacinis laipsnis ir (arba) kvalifikacija

Informatikos profesinis bakalauras

Kvalifikacinio laipsnio ypatumai

Pagrindinės krypties kvalifikacinis laipsnis

Diplomo (pažymėjimo) blanko pavadinimas ir kodas

Profesinio bakalauro diplomas, 6613

Būtinas minimalus išsilavinimas

Vidurinis išsilavinimas

Studijų apimtis kreditais ir forma (trukmė metais)

180
Ištęstinė, 4, Metais
Nuolatinė, 3, Metais

Vertinimą atlikusi institucija

Studijų kokybės vertinimo centras

Akreditavimo įsakymas

SV6-24

Akreditavimo vertinimo išvados

Nėra duomenų

Valstybinis kodas

6531BX026

Kodas pagal Tarptautinę standartizuotą švietimo klasifikaciją (ISCED)

6550613

Finansinės grupės kodas

Nėra duomenų

Aprašymo santraukos parengimo arba atnaujinimo data

2024-02-22
Daugiau apie programą

Institucijos, teikiančios šią programą

Programos panašiais pavadinimais

Programos teikiančios tas pačias kvalifikacijas

Aprašymo santrauka

Bendras apibūdinimas:
Studijų programos tikslas (-ai):
Tikslas – rengti aukštos kvalifikacijos IT grafikos (skaitmeninio) dizaino specialistus, savarankiškai ar komandoje dirbančius dizaino srityje, išmanančius ir žinančius saugumo skaitmeninio turinio kontekste svarbą ir gebančius pagal užsakovo poreikius bei kompiuterinio dizaino principus, perteikti vizualiąją informaciją, panaudojant panaudodami efektyvius duomenų bei informacijos apdorojimo sprendimus.
Studijų rezultatai:
1.1. Žino vizualinės raiškos principus, esminius grafinių komunikacijų dizaino objekto elementus ir jų komponavimo būdus, fundamentalius grafikos, animacijos principus, geba juos taikyti kurdamas originalius personažus, aplinkas.
1.2. Išmano kompoziciją, dailės ir dizaino stilistines ir menines tendencijas ir geba jas tikslingai taikyti kurdamas įvairios paskirties skaitmeninius projektus, užtikrinant saugumo aspektus.
1.3. Žino kompiuterių techninės įrangos, kompiuterių tinklo, garso ir vaizdo aparatūros pagrindinius komponentus, geba juos parinkti ir taikyti sprendimuose.
1.4. Supranta, integruoja ir praktiškai taiko skirtingų mokslų sričių (fizinių, technologinių, socialinių, humanitarinių) žinias sprendžiant dalykinės srities problemas.
2.1. Renka, lygina, analizuoja, sistemina kūrybiniam projektui reikalingą informaciją bei interpretuoja gautus rezultatus ir pagrindžia savo sprendimus argumentuotomis išvadomis.
2.2. Taiko teorines žinias praktikoje, parenka tinkamus metodus, technines ir programines priemones, skaitmeninius dizaino sprendimus konkretiems uždaviniams ar projektams realizuoti.
3.1. Kuria dvimatę ir trimatę kompiuterinę grafiką įvairiuose sprendimuose (web projektuose, spaudiniuose ir pan.) ir esant poreikiui geba ją animuoti.
3.2. Geba dirbti su foto, video, garso priemonėmis, skaitmeninį garsą ir vaizdą kuriančiomis ir apdorojančiomis programomis.
3.3. Parengia ir apdoroja skaitmeninio dizaino ar multimedijos produkto kūrimui reikalingą tekstinę, grafinę, vaizdo, garso informaciją.
3.4. Išmano skaitmeninio projekto rengimo nuoseklumą, projektavimo ir gamybos procesus plėtojant ir įgyvendinant kūrybinę idėją.
4.1. Sklandžiai ir įtaigiai reiškia savo mintis žodžiu ir raštu, tolerantiškai komunikuoja tarpdisciplininėse komandose lietuvių ir užsienio kalbomis.
4.2. Dirba komandoje kuriant projektus, sprendžiant skaitmeninio ir grafinio dizaino uždavinius, prisiima atsakomybę už savo ir pavaldžių darbuotojų veiklos kokybę.
5.1. Planuoja, organizuoja savo darbą bei savarankiškai lavina įgūdžius suvokdamas mokymosi visą gyvenimą svarbą ir tobulėjimą profesinėje veikloje.
Mokymo ir mokymosi veiklos:
Orientuotos į bendrųjų ir dalykinių kompetencijų plėtojimą, ugdant kūrybiškumą: paskaitos, seminarai, individualūs ir grupiniai projektiniai darbai, laboratoriniai darbai, atvejų analizė, portfolio/aplanko metodas, darbų viešas pristatymas ir gynimas, diskusijos, mokslinių straipsnių rengimas, informacijos paieška ir sisteminimas ir kt.
Studijų rezultatų vertinimo būdai:
Projektinių darbų gynimas, portfolio pristatymas, kursinio darbo gynimas, trapinis žinių patikrinimas, egzaminas.
Sandara:
Studijų dalykai (moduliai), praktika:
Studijų krypties dalykų apimtis studijų kreditais – 105 kreditai, praktikos 36 kreditai.
Užsienio kalba I; užsienio kalba II; Bendravimo psichologija; Darbuotojų sauga ir sveikata; Verslo įmonių ekonomika; Išmanieji matematiniai sprendimai; Skaitmeninė fotografija; Kompozicija ir grafinio dizaino pagrindai; Taškinė 2D grafika (Adobe Photoshop); Saityno programavimas (HTML, CSS, WordPress); Šriftas ir tipografija; Vektorinė 2D grafika (Adobe Illiustrator); Vizualinė komunikacija; Skaitmeninės spaudos technologijos; Dvimatės animacijos pagrindai (Adobe Animate); UI/UX dizainas; Vizualinė ženklodara; Tyrimų metodologija ir duomenų analizė; Grafinių efektų kūrimas ir postprodukcija (Adobe After Effects); 3D grafikos pagrindai (3DsMax); Garso ir vaizdo technologijos; GIS pagrindai; Žaidimų programavimas; Erdvinis 3D modeliavimas; Kritinis mąstymas ir vizualinio darbo analizė; Portfolio ir karjeros planavimas; Kursinis darbas; Baigiamasis darbas.
Numatytos keturios profesinės praktikos: Pažintinė praktika (atliekama kolegijoje praktinio mokymo firmoje „Biurometa“); Mokomoji praktika (atliekama įmonėje, trukmė – 6 savaitės); Multimedijos produkto kūrimas (atliekama įmonėje, trukmė – 4 savaitės); (Profesinė praktika (atliekama įmonėje, trukmė – 10 savaičių).
Specializacijos:
-

Studento pasirinkimai:
Studentams suteikta galimybė studijų krypties žinias ir gebėjimus tobulinti pasirenkant vieną iš trijų specializacijų. Studijų programoje yra 3 laisvai pasirenkami dalykai (9 kreditai), t. y. studentas iš kolegijoje dėstomų dalykų savo nuožiūra gali pasirinkti 3 dalykus, vadovaudamasis savo interesais bei asmenine motyvacija.
Studentai studijų semestro eigoje gali pasirinkti praktikos atlikimo vietą. Pagal Lietuvoje galiojančią tvarką studentams įskaitomi kitose aukštosiose mokyklose išklausyti dalykai bei jų įvertinimai. Studentai turi galimybę studijuoti pagal individualųjį planą, kai akademinis krūvis sudaromas atsižvelgiant į studento pageidavimus. Studentams gali būti pripažintos neformaliuoju ir savaiminiu būdu įgytos kompetencijos.
Studijų programos skiriamieji bruožai:
Studijų programoje daug dėmesio skiriama absolventų įsidarbinimui ir jų karjerai, supažindinant studentus su profesinės karjeros galimybėmis, teikiant informaciją, metodinę ir konsultacinę pagalbą pasirengimo darbo rinkai bei įdarbinimo klausimais. Skaitmeninio dizaino technologijų specialybė yra patraukli ir praktiška dar ir dėl savo įvairiapusiškumo: kiekvienas dizaineris gali realizuoti savo gebėjimus toje srityje, kuri jam yra priimtiniausia ir artimiausia, nes specializacijų yra be galo daug: nuo spaudos iki mobiliųjų aplikacijų („apps’ų”), nuo interaktyvaus dizaino iki iliustracijų, nuo žaidimų dizaino iki tipografijos, nuo ženklodaros iki infografikos, nuo leidybos iki pakuotės – sąrašą dar būtų galima tęsti ir tęsti. Būtina paminėti ir tai, kad dizaineris gali tapti ir laisvai samdomu darbuotoju – ne vienas jaunuolis teiktų pirmenybę tokiam darbo pobūdžiui. Svarbiausia, kad galima kurti dizainus net neiškeliant kojos iš namų – ir ne tik Lietuvos rinkoje, bet ir užsienio valstybėms
Profesinės veiklos ir tolesnių studijų galimybės:
Profesinės veiklos galimybės:
Po studijų galės dirbti: grafikos dizaineriais įvairiose įmonėse, steigti nuosavą verslą, dirbti laisvai samdomais grafikos dizaineriais, grafinių projektų vadovais ar jų asistentais.
Tolesnių studijų galimybės:
Absolventai gali toliau studijuoti pagal universitetines pirmosios pakopos studijų programas, o baigę papildomąsias studijas ar įvykdę kitus konkrečios aukštosios mokyklos nustatytus reikalavimus turi galimybę įstoti į magistrantūrą ir studijuoti pagal antrosios pakopos studijų programas. Absolventas turi galimybę tęsti studijas tiek Lietuvos, tiek užsienio aukštosiose mokyklose.