Contact Us Pastebėjote neatitikimą Share Forumas Įeiti Žinynas

Naujienos

Naujausio tyrimo duomenys: kaip darbdaviai vertina turinčius profesinį išsilavinimą?

Tema ir potemė: Aktualijos

​​profesine.jpgBene kiekvienos šeimos svajonė – kad vaikas įstotų į universitetą, įgytų visuomenėje prestižinį statusą turinčią specialybę. Tačiau vis dažniau girdėti darbdavių, verslininkų raginimai nelyginti aukštojo mokslo ir profesinio mokymo ir suprasti, kad šiandieninėje rinkoje vis svarbesni tampa įgūdžiai, o ne diplomas. Profesinių įgūdžių suteikia profesinės mokyklos, tačiau vis dar manoma, kad jose įgyjamas išsilavinimas – nepilnavertis, negarantuojantis darbo ir pakankamų pajamų.

Siekiant išsiaiškinti, ką mano patys darbdaviai, šių metų pavasarį už profesinio mokymo turinio kūrimą bei naujovių inicijavimą atsakingas Kvalifikacijų ir profesinio mokymo plėtros centras užsakė didelės apimties apklausą. 15min taip pat pasiteiravo Lietuvoje veikiančių darbdavių ir pramonininkų konfederacijų, kaip jie vertina šių darbuotojų poreikį.

"Beveik trečdalis – 28 proc. apklaustų įmonių atstovų teigė per pastaruosius metus įdarbinę profesinį išsilavinimą turintį žmogų"

Visuomenės nuomonės tyrimų bendrovė „Spinter tyrimai“ šiais metais apklausė per tūkstantį Lietuvos darbdavių, siekiant išsiaiškinti, kaip jie vertina profesines mokyklas baigusių savo darbuotojų profesinius įgūdžius. Apklaustos gamyba, prekyba užsiimančios, fizines bei intelektines paslaugas teikiančios Lietuvos bendrovės. Daugiausia apklausta tokių įmonių, kurių santykinai yra daugiausia Lietuvoje: mažų (iki 10-ies darbuotojų) ir veikiančių paslaugų srityje, Vilniaus regione. 

Dažniausiai įdarbina stambios gamybinės įmonės 

profesinei.jpgBeveik kas ketvirtas (23 proc.) tyrimo dalyvis nurodė, kad jo atstovaujama įmonė bendradarbiauja su profesinio mokymo įstaiga specialistų rengimo klausimais. Dažniausias bendradarbiavimo būdas – priimti profesinės mokyklos mokinius praktikai savo įmonėje. Taip elgiasi beveik penktadalis su profesinėmis mokyklomis bendradarbiaujančių bendrovių.

Dažniau su profesinėmis mokyklomis bendradarbiauja stambesnės gamybinės įmonės. Jos taip pat reikšmingai dažniau bendrauja su profesinių mokyklų administracija, mokytojais. Tačiau vos 1 proc. apklaustų bendrovių dalyvauja kuriant profesinio mokymo programas, taip pat vos 1 proc. yra tokios mokyklos dalininkai. Vertinant pagal apskritis matyti, kad dažniausiai su profesinio mokymo


"Turime nustoti žiūrėti į profesines mokyklas kaip į žemos kvalifikacijos darbininkų kalvę, nes visose srityse reikalavimai darbuotojams auga, kadangi į visus sektorius ateina aukštosios technologijos, modernios sistemos"

staigomis bendradarbiauja Tauragės apskrities įmonės. Arti trečdalio įmonių su profesinėmis mokyklomis bendradarbiauja Kauno, Klaipėdos, Utenos apskrityse. 

Beveik trečdalis – 28 proc. apklaustų įmonių atstovų teigė per pastaruosius metus įdarbinę profesinį išsilavinimą turintį žmogų. Gerokai dažniau profesinį išsilavinimą turinčius jaunuolius įdarbina didelės (virš 50 darbuotojų) gamybinės įmonės. Tuo metu prekybos, fizinių ir intelektualinių paslaugų įmonių sektoriuje įdarbinimo rezultatas nesiekia 20 proc. Taip pat profesinių mokyklų absolventus labiau linkę (6 iš 10) įdarbinti tos bendrovės, kurios kokiu nors būdu su šiomis mokyklomis bendradarbiauja.

R. Dargis: reikia žmonių, galinčių valdyti ir naudoti kuriamas technologijas


Lietuvos pramonininkų konfederacijos prezidentas Robertas Dargis teigė, jog jau praėjo tie laikai, kai kalbėjome tik apie specialybes ir diplomus.

dagris.jpg„Dabar labai dažnai yra bandoma priešpastatyti aukštąjį mokslą profesiniam mokymui ir tai yra labai neteisinga. Šiandien turime kalbėti jau ne apie specialybes ir diplomus, o apie žinias ir praktinius įgūdžius. Turime nustoti žiūrėti į profesines mokyklas kaip į žemos kvalifikacijos darbininkų kalvę, nes visose srityse reikalavimai darbuotojams auga, kadangi į visus sektorius ateina aukštosios technologijos, modernios sistemos ir tam turi būti parengti ir specialistai. 

Nė viena mokykla neparuoš idealaus darbuotojo, idealiai atitinkančio darbdavio lūkesčius ar tam tikros darbo vietos reikalavimus. Todėl labai svarbu išugdyti žmogui instinktą, kad reikia mokytis visą gyvenimą, keistis kartu su kintančia aplinka“, – ragino R. Dargis.


"2020-aisiais svarbiausi įgūdžiai bus gebėjimas kompleksiškai spręsti problemas, kritinis mąstymas, kūrybiškumas, personalo valdymas, gebėjimas dirbti komandoje, emocinis intelektas".

Daugiau informacijos ir pilną straipsnį skaitykite: https://www.15min.lt/naujiena/aktualu/svietimas/naujausio-tyrimo-duomenys-kaip-darbdaviai-vertina-turincius-profesini-issilavinima-233-1000592?c=233​