Contact Us Pastebėjote neatitikimą Share Forumas Įeiti Žinynas

Įtraukti palyginimui

Pradinio ugdymo pedagogika ir ikimokyklinis ugdymas (anglų k. - Pedagogy of Primary Education and Pre-school Education)

Studijų krypties grupė

Ugdymo mokslai

Studijų kryptis

Pedagogika

Švietimo sritis

Švietimas

Švietimo posritis

Mokytojo ikimokykliniam ugdymui rengimas

Studijų rūšis

Universitetinės studijos

Studijų programos tipas

Pakopinės studijos

Studijų pakopa

Pirmosios pakopos studijos

Programos vykdymo kalba

lietuvių

Suteikiamas kvalifikacinis laipsnis ir (arba) kvalifikacija

Ugdymo mokslų bakalauras
Pedagogas

Kvalifikacinio laipsnio ypatumai

Pagrindinės krypties kvalifikacinis laipsnis

Diplomo (pažymėjimo) blanko pavadinimas ir kodas

Bakalauro diplomas, 6114

Būtinas minimalus išsilavinimas

Vidurinis išsilavinimas

Studijų apimtis kreditais ir forma (trukmė metais)

240
Ištęstinė, 5,5, Metais
Nuolatinė, 4, Metais

Vertinimą atlikusi institucija

Nėra duomenų

Akreditavimo įsakymas

SV6-15

Akreditavimo vertinimo išvados

Nėra duomenų

Valstybinis kodas

6121MX040

Kodas pagal Tarptautinę standartizuotą švietimo klasifikaciją (ISCED)

6450112

Finansinės grupės kodas

Nėra duomenų

Aprašymo santraukos parengimo arba atnaujinimo data

2023-04-26
Daugiau apie programą

Institucijos, teikiančios šią programą

Programos panašiais pavadinimais

Programos teikiančios tas pačias kvalifikacijas

Aprašymo santrauka

Bendras apibūdinimas:
Studijų programos tikslas (-ai):
Parengti ikimokyklinio, apimant ir priešmokyklinio, ir pradinio ugdymo pedagogą, gebantį ugdymo procese atsižvelgti į vaiko prigimtines galias, jo individualią patirtį, gebantį padėti vaikui išsiugdyti savarankiškumą, sudaryti sąlygas bręsti vaikui / mokiniui kaip asmenybei, plėtoti pozityvius santykius su savimi, kitais žmonėmis, socialine, gamtine ir daugiakultūre aplinka, įgyti pažinimo, komunikavimo, kūrybiškumo ir kitų kompetencijų integralius pradmenis kaip prielaidą tolesniam sėkmingam ugdymuisi, sukuriantį mokėjimo mokytis pradmenis / padedantį mokytis pagal priešmokyklinio ir (ar) pradinio ugdymo programas, organizuoti visavertį ugdytojų ir ugdytinio bendradarbiavimą.
Studijų rezultatai:
Bendrosios kompetencijos:
Socialiniai gebėjimai: gebės pristatyti su asmens ugdymu(si) susijusią informaciją, idėją, nuomonę, argumentuotą problemos sprendimą, praktinių tyrimų rezultatus sakytine ir rašytine forma specialistų ir ne specialistų auditorijai; gebės veikti ir mokytis bendradarbiaujant, dirbti tarpdalykinėje grupėje ir / ar komandoje, koordinuoti projektinę veiklą; gebės prisiimti įsipareigojimus saugoti ir puoselėti Lietuvos kultūrą ir gamtą, kurti tvarią visuomenę, dalyvauti visuomenės ir švietimo kaitos procesuose. Asmeniniai gebėjimai: gebės vadovautis profesinio tapatumo, socialinės atsakomybės ir įsipareigojimo bendruomenei, besąlygiškos pagalbos asmeniui vertybinėmis nuostatomis; gebės analizuoti, kritiškai reflektuoti ir vertinti savo ugdomąją veiklą, įžvelgti profesinio tobulėjimo galimybes ir erdvę profesinei veiklai, numatyti nuoseklų asmeninių savybių tobulinimo ir kompetencijų ugdymosi kelią, planuoti savarankišką mokymąsi; gebės ugdyti asmens vertybines nuostatas, puoselėjant Lietuvos kultūrą, tautinę tapatybę, kultūrinį ir gamtinį paveldą, toleranciją kitokiai nuomonei, patirčiai, įsitikinimams, papročiams, gyvenimo būdui; gebės prisiimti atsakomybę už savo darbo rezultatus, įvertinti jų poveikį ir padarinius žmogiškųjų vertybių, pagarbos žmogui, darnos, pilietiškumo, socialinės atsakomybės ir aplinkosaugos aspektais; gebės būti atviras, lankstus ir kartu kritiškas įvairiuose švietimo ir ugdymo kontekstuose: vertinant valstybės politiką, analizuojant situacijas ugdymo institucijoje, grupėje, individualiai sąveikaujant su vaiku.
Dalykinės kompetencijos:
Žinios ir jų taikymas: žinos ir supras ugdymo mokslų istorinius, filosofinius, psichologinius, sociologinius, tarpkultūrinius aspektus, kuriais remiantis analizuos ir vertins ugdymo švietimo veiklą bei kūrybiškai konstruos ugdymą; žinos ir atpažins ikimokyklinio, priešmokyklinio ir jaunesniojo mokyklinio amžiaus vaikų fizinės, kognityvinės, socialinės ir emocinės bei specialiųjų ugdymosi poreikių raidos ypatumus ir taikys šias žinias praktiškai, diferencijuojant, individualizuojant ir personalizuojant ugdymą; žinos ir praktiškai taikys veiksmingas ugdymo technologijas, problemų sprendimo strategijas; žinos, kaip organizuoti vaiko ugdymo / mokymo procesą, analizuoti jo kokybę, kaip motyvuotai atsirinkti vaikų grupės / klasės vadybos būdus, suprasti ugdymo procese kilusių problemų priežastis ir jas spręsti; žinos, kaip užmegzti ir palaikyti kolegialius profesinius ryšius su įstaigos bendruomene, socialiniais partneriais, profesionalų bendruomene, bendrauti ir bendradarbiauti su kolegomis iš kitų šalių; žinos, kaip užmegzti ir palaikyti dalykinius kontaktus su ugdytinių tėvais (globėjais), kaip bendrauti ir bendradarbiauti su jais, kuriant vaikui palankią ugdymosi aplinką; žinos, kaip keisti, atnaujinti vaikų ugdymo(si) / mokymo(si) aplinką bei kurti priemones. Gebėjimai atlikti tyrimus: gebės ugdymo realybėje įžvelgti problemas taikomiesiems tyrimams atlikti; gebės išskirti ir apibrėžti tyrimo koncepciją, planuoti mokslinio tyrimo procesą, organizuoti kiekybinius ir kokybinius tyrimus, laikantis tyrimo etikos principų; gebės tiriamajam darbui atrinkti tinkamus literatūros šaltinius lietuvių ir užsienio kalba, juos sisteminti ir refleksyviai analizuoti; gebės teoriškai pagrįsti, interpretuoti tyrimo rezultatus, remdamasis Lietuvos ir kitų šalių mokslininkų įžvalgomis; gebės, remiantis tyrimų išvadomis, tobulinti ugdymo kokybę, numatyti galimus problemos sprendimo būdus, pasitelkiant ir kitų šalių gerąja praktinę patirtį; gebės vykdyti pedagoginių mokslo idėjų sklaidą visuomenėje.
Numatomi studijų rezultatai:
Baigęs studijų programą, studentas gebės pasinaudoti mokomųjų dalykų žiniomis ir kurti saugią, tolerantišką, atvirą, individualumą, emocinį, socialinį, intelektualinį, kūrybinį, dvasinį vaiko vystymąsi atliepiančią ugdymo(si) aplinką, mokomųjų dalykų didaktinėje sistemoje numatyti visuminį kompetencijų ugdymąsi; vertinti individualius vaiko / mokinio poreikius ir atitinkamai koreguoti ugdymosi / mokymosi praktiką; vertinti vaiko raidą, pripažįstant kiekvieno vaiko individualumą ir į tai atsižvelgti ugdymosi / mokymosi procese; gebės kelti ugdymo(si) tikslus, numatyti siekiamus rezultatus, planuoti mokymo(si) veiklas, parinkti besimokančiojo gebėjimus atitinkančius, į asmeninę pažangą orientuotus ugdymo(si) būdus, metodus, priemones, parinkti metodus, tinkamus ugdymosi tikslams pasiekti, parengti ir perteikti į ikimokyklinio ir priešmokyklinio, jaunesniojo mokyklinio amžiaus vaiką orientuotą ugdomosios / mokomosios veiklos medžiagą; tikslingai taikyti inovatyvias vaikų / mokinių ugdymo strategijas ir technologijas organizuojant ugdymo veiklas ir aplinkas; gebės atlikti tyrimus, bendrauti visose ugdymosi aplinkose taisyklinga lietuvių kalba; vartoti užsienio kalbą akademiniais ir profesiniais tikslais.
Mokymo ir mokymosi veiklos:
Studijų procese naudojami tradiciniai ir inovatyvūs, į studentus orientuoti studijų metodai: informacijos perdavimas (tradicinė / interaktyvi paskaita, praktiniai / parodomieji užsiėmimai); veikla grindžiamas mokymas (namų darbų užduotys, individualus / grupinis darbas); užduotimis grindžiamas mokymas (tyrimo projektas, praktinis tyrimas, praktinės užduotys); literatūra grindžiamas mokymas (probleminis dėstymas, savarankiškai / remiantis duotais nurodymais su studijų dalyko turiniu susijusios literatūros analizė, atvejo analizė); virtualusis mokymas (e-aplinka, mokymasis naudojant e-priemones), individualios ir grupinės konsultacijos.
Studijų rezultatų vertinimo būdai:
Studento žinios ir gebėjimai vertinami taikant dešimtbalę kriterinę skalę ir kaupiamojo vertinimo schemą, susidedančią iš darbo per seminarus, savarankiško darbo užduočių, kolegialaus vertinimo, įsivertinimo ir egzamino balų. Studijų pasiekimų vertinimas gali vykti raštu arba raštu ir žodžiu, naudojantis kompiuteriu ar kitomis elektroninėmis priemonėmis. Taikomas nuolatinis, tarpinis ir galutinis studijų dalyko studijų pasiekimų vertinimas. Dalyko studijos yra baigiamos galutiniu studijų pasiekimų vertinimu – egzaminu arba studento savarankiškai atlikto darbo (projekto) įvertinimu. Galutinis studijų dalyko studijų pasiekimų įvertinimas gali būti sukauptas pažymys, kurio sudėtis apskaičiuojama pagal proporcijas, numatytas studijų dalyko apraše.
Sandara:
Studijų dalykai (moduliai), praktika:
Krypties numatomiems studijų rezultatams skirta 210 kreditų. Mokytojo pamatinėms kompetencijoms ugdytis skirti studijų dalykai: ikimokyklinė pedagogika, priešmokyklinis ugdymas, bendroji pedagogika, bendroji psichologija, raidos ir pedagoginė psichologija, žaidimo pedagogika, edukacinės informacinės ir komunikacinės technologijos, tarpkultūrinis ir etnokultūrinis ugdymas, įtraukusis ir personalizuotas ugdymas, vaiko socialinis ugdymas ir dalykinė užsienio kalba. Mokytojo profesinės ugdymo veiklos kompetencijos įgyjamos studijuojant dalykus: specialieji ugdymosi poreikiai ir jų tenkinimas, ikimokyklinis (apimant ir priešmokyklinį ugdymą) gimtosios kalbos, matematinis, vaizduojamosios raiškos ugdymas, matematikos, lietuvių kalbos, pasaulio pažinimo, etikos, dailės ir technologijų, fizinio ugdymo, muzikos didaktika, neformaliojo ugdymo organizavimas, vaiko pedagoginis stebėjimas, pasiekimų ir pažangos vertinimas ir įsivertinimas, integruotas ugdymas ir edukacinių aplinkų kūrimas. Pedagogo profesinės kompetencijos plėtojamos atliekant pedagogines praktikas (stebimoji, asistavimo, savarankiška), kurios organizuojamos atskirai ikimokyklinio ugdymo ir pradinio ugdymo įstaigose. Į profesinės bendruomenės srities kompetencijų ugdymąsi, be praktikų, orientuoti studijų dalykai: šeimos pedagogika ir tėvų pedagoginis švietimas, ugdymo kokybės ir ugdymo institucijų vadyba. Profesinės veiklos tyrimo kompetencijos gebėjimai ugdomi studijuojant edukacinius tyrimus ir rašant kursinį darbą, rengiant pedagoginių studijų baigiamąjį darbą. Studijų programa baigiama bakalauro baigiamojo darbo viešu gynimu.
Specializacijos:
-
Studento pasirinkimai:
Krypties numatomiems studijų rezultatams pasiekti skiriama 30 kreditų individualiosioms studijoms, t. y. laisvai pasirenkamosioms studijoms, kurios yra integruota studijų programos dalis.
Studijų programos skiriamieji bruožai:
Studijų programa orientuota parengti ir ikimokyklinio / priešmokyklinio ugdymo, ir pradinių klasių mokytoją, taip sudarant palankesnes integracijos į darbo rinką galimybes.
Profesinės veiklos ir tolesnių studijų galimybės:
Profesinės veiklos galimybės:
Baigęs studijų programą absolventas gali dirbti ikimokyklinio ir (arba) priešmokyklinio ugdymo ir pradinių klasių mokytoju valstybinėse / privačiose formaliojo ir neformaliojo švietimo ir ugdymo paslaugas teikiančiose įstaigose Lietuvoje / užsienyje.
Tolesnių studijų galimybės:
Turi teisę stoti į antrosios pakopos studijas aukštosios mokyklos nustatyta tvarka.
Programos aprašymo santraukos parengimo ir atnaujinimo datos: 2023-04-18