Contact Us Pastebėjote neatitikimą Share Forumas Įeiti Žinynas

Įtraukti palyginimui

Istorija (anglų k. - History)

Studijų krypties grupė

Humanitariniai mokslai

Studijų kryptis

Istorija

Švietimo sritis

Humanitariniai mokslai

Švietimo posritis

Istorija ir archeologija

Studijų rūšis

Universitetinės studijos

Studijų programos tipas

Pakopinės studijos

Studijų pakopa

Pirmosios pakopos studijos

Programos vykdymo kalba

anglų, baltarusių

Suteikiamas kvalifikacinis laipsnis ir (arba) kvalifikacija

Humanitarinių mokslų bakalauras

Kvalifikacinio laipsnio ypatumai

Pagrindinės krypties kvalifikacinis laipsnis

Diplomo (pažymėjimo) blanko pavadinimas ir kodas

Nėra duomenų

Būtinas minimalus išsilavinimas

Vidurinis išsilavinimas

Studijų apimtis kreditais ir forma (trukmė metais)

240
Nuolatinė, 4, Metais

Akreditavusi institucija

Studijų kokybės vertinimo centras

Akreditavimo įsakymas

SV6-6

Akreditavimo vertinimo išvados

EHU_Istorija_BA_2023.pdf

Valstybinis kodas

6121NX078

Kodas pagal Tarptautinę standartizuotą švietimo klasifikaciją (ISCED)

6450222

Finansinės grupės kodas

Nėra duomenų

Aprašymo santraukos parengimo arba atnaujinimo data

2024-01-31
Daugiau apie programą

Institucijos, teikiančios šią programą

Programos panašiais pavadinimais

Programos teikiančios tas pačias kvalifikacijas

Aprašymo santrauka

Bendras apibūdinimas: Studijų programos tikslas (-ai): Plataus humanitarinio išsilavinimo, kritiškai mąstančių, gerai susipažinusių su praeities įvykiais, reiškiniais, praeities ir dabarties procesais, susipažinusių su humanitarinių ir socialinių mokslų metodinėmis tradicijomis, turinčių šiuolaikinį teorinį ir metodinį požiūrį į istorijos studijas ir reprezentaciją regioniniuose ir tarpvalstybiniuose kontekstuose, žinančių istorinės patirties aktualumą šiuolaikinei visuomenei ir galinčių prisidėti prie istorinio paveldo išsaugojimo ir stiprinimo istorijos specialistų rengimas tarptautinėje, laisvoje nuo ideologinės kontrolės, akademinėje aplinkoje. Studijų rezultatai Žinios ir jų taikymas 1. Žinios ir jų taikymas 1.1.Turi bendriausių žinių apie žmonijos praeitį ir jos istorinę raidą; demonstruoja kritinį bei konstruktyvų praeities ir dabarties suvokimą; 1.2. Turi žinių ir kontekstinį supratimą apie įvairius informacinius įrankius (duomenų bazes, e-duomenis ir kt.);
1.3. Demonstruoja žinias apie istorijos tyrimo metodus, istorijos mokslo terminiją ir ja nusakomus reiškinius, geba juos panaudoti praktiškai; 2. Gebėjimai atlikti tyrimus: 2.1. Geba rinkti informaciją įvairiose duomenų ir šaltinių bazėse ir ją sisteminti, klasifikuoti bei kritiškai vertinti; 2.2. Identifikuoja ir analizuoja atskirus istorinius įvykius, reiškinius ar procesus bendrame istorinės epochos kontekste; 2.3. Taiko kitų socialinių ir humanitarinių mokslų sukauptas žinias bei teorines įžvalgas istorinių įvykių, reiškinių ir procesų analizei; 3. Specialieji gebėjimai 3.1. Įvardina ir paaiškina pasaulio ir Lietuvos, Baltarusijos bei regiono istorijos politinius, socialinius, ekonominius bei kultūrinius procesus geografinėje ir chronologinėje perspektyvoje; 3.2. Išmano istorijos didaktiką; 3.3. Renka istoriografiniuose ir istoriniuose šaltiniuose esančią informaciją, ją kritiškai vertina, sistemina, klasifikuoja, 3.4. Kritiškai vertina ir interpretuoja istorinius įvykius ir procesus, taikydamas/a pagrindinius istorijos studijų metodologinius principus; 3.5. Geba kurti nuoseklų žodinį ir rašytinį analitinį, reflektyvų pasakojimą istorijos temomis ir jį pristatyti; 3.6. Moka bent vieną užsienio kalbą, gali skaityti ja istorinius šaltinius bei geba ja perteikti mokslinį istorinį pasakojimą; 3.7. Geba identifikuoti istorinių ir kultūrinių objektų ir reiškinių vertę, puoselėti visuomenės istorinę atmintį; 4. Socialiniai gebėjimai 4.1.Geba dirbti kolektyve, prisiimti atsakomybę už savo veiklos sritį, jos vertinimą, vadovaudamasis/si profesine etika ir pilietiškumu; 4.2. Geba dirbti daugiakultūrėje ir tarpdisciplininėje aplinkoje; 4.3. Geba pritaikyti įgytas žinias visuomenės istorinės savimonės ugdyme ir visuomenės socialinėje ekonominėje aplinkoje.
5. Asmeniniai gebėjimai 5.1. Geba savarankiškai mokytis, apsibrėžti mokymosi tikslus, spręsti problemas, planuoti laiką, diferencijuoti prioritetus; 5.2. Geba kritiškai vertinti savo veiklą, numatyti ir prisitaikyti prie permainų, suvokia mokymosi visą gyvenimą svarbą; 5.3. Suvokia moralinę atsakomybę už savo veiklos ir jos rezultatų poveikį visuomenei, geba prisiimti etinę, socialinę atsakomybę Mokymo ir mokymosi veiklos Studijų dalykų planuojama apimtis 6 ECTS kreditai. 6 ECTS kreditų studijų dalykаs numato 160 akademinių valandų studento darbo, įskaitant 32 kontaktines valandas (darbas su dėstytoju) ir 128 valandas savarankiško darbo. Kontaktiniai užsiėmimai – tai paskaitos, seminarai, praktiniai ir kitokie užsiėmimai, taip pat konsultacijos. EHU dėstytojai privaloma tvarka kiekvieną semestrą atnaujina savo virtualias auditorijas („Moodle“) ir pateikia studentams tikslią ir išsamią informaciją apie dalykų savarankiško darbo apimtį ir pobūdį, vertinimo procedūras: savikontrolės testų užduotis, tarpinius atsiskaitymus ir kt., egzaminus. Studentų sistemingas savarankiškas darbas, jų atsakomybė už užduočių atlikimo savalaikiškumą yra stimuliuojama ir vykdoma ekspromtinėmis „Blitz“ studentų apklausomis žodžiu kontaktinių susitikimų metu. Studentų savarankiško individualaus darbo vertinimas (naudojant pristatymo, žodinio / rašytinio testavimo, literatūros apžvalgos, realios praktinės situacijos sprendimo, esė ir kt. vertinimo metodus) yra neatsiejama bendrojo studentų pažangos ir pasiekimų vertinimo dalis ir yra kiekvieno studijų dalyko kaupiamojo vertinimo dalis, paprastai sudaranti ne mažiau kaip 50% galutinio įvertinimo. Istorijos programos studentai supažindinami su vertinimo strategija visų dalykų aprašuose kiekvieno dalyko pradžioje. Visa informacija apie kiekvieną studijų dalyką, reikalinga studentams dalyvauti procese, pateikiama Moodle aplinkoje. EHU studijos, įskaitant ir istorijos studijų krypties, yra grindžiamos humanistinėmis nuostatomis, skatinant asmenį būti aktyviu, savarankišku ir atsakingu už savo pasiekimus studijų proceso dalyviu. Dėstymo, studijavimo ir vertinimo metodai paskaitose, seminaruose ir atsiskaitymų metu pasirenkami pagal studijų dalykų tikslus, studijų rezultatus, studijų proceso eigą ir dėstymo bei vertinimo strategiją. Studijų procese atliepiami šie į studentus orientuotų studijų principai: studentų autonomiškumas ir atsakomybė, studentų įtraukimas į aktyvų mokymosi procesą, partnerystė tarp dėstytojų ir studentų, studentų įgalinimas aktyviai ugdytis būtinus gebėjimus, būti studijų proceso bendrakūrėjais, pasirinkti jų individualius tikslus atitinkančias žinias ir gebėjimų ugdymąsi per pasirenkamus studijų dalykus. Numatomų taikyti metodų įvairovė, taip pat susipažinimas su programine įranga, specialiais praktiniais (hands-on) metodais (pavyzdžiui, darbas su šaltiniais, digital humanities), įgalina studentą kontroliuoti savo studijų procesą ir atlikti veiklos refleksiją. Studijų procese, kartu su kontaktinėmis grupinės ir individualios sąveikos su studentais formomis, aktyviai naudojami „Moodle“ įrankiai, taip pat vaizdo konferencijų priemonės „Zoom“, „Skype“, „Microsoft Teams“, „Google Meet“ ir kt. Priklausomai nuo studentų ir dėstytojų galimybių, taip pat politinių ir kitų apribojimų, programa taikys lankstų, pagrįstą tradicinių, nuotolinio ir mišraus studijų metodų derinimą atskirų studijų dalykų studijų organizavime. Tuo pačiu metu pirmenybė teikiama studentų galimybėms ir interesams. Tiesioginis mokymas grupinių užsiėmimų (paskaitų, praktinių, seminarų ir kt.) atveju gali būti organizuojamas reguliarių užsiėmimų arba teminių sesijų formatu, kai užsiėmimai vyksta 5–7 dienų trukmės sesijomis, vykstančiomis 5 kartus per mokslo metus. Individualios konsultacijos vyksta iš anksto susitarus su dėstytoju ir gali būti teikiamos nedidelėms studentų grupėms, dirbančioms prie grupinių užduočių. Grupiniai online užsiėmimai programos studijų dalykuose paprastai vyksta per „Zoom“. Šiuo atveju informacija apie prieigą prie užsiėmimų nurodoma užsiėmimų tvarkaraščiuose, taip pat į atitinkamų studijų dalykų virtualiose aplinkose Moodle. Informacija apie individualių konsultacijų ir konsultacijų su mažomis studentų grupėmis internetu galimybes ir sąlygas pateikiama atitinkamose Moodle studijų dalykų aplinkose. Taip pat darbas su studentais gali vykti sinchroniškai (tiesioginis internetinis bendravimas įvairiomis priemonėmis) ir asinchroniškai (konsultacijos forumuose, per pokalbių programas, el. paštą ir kt.). Savarankiškas studentų darbas kiekviename studijų dalyke planuojamas pagal metodines rekomendacijas dėl Europos Humanitarinio Universiteto studentų savarankiško darbo organizavimo. Studijų rezultatų vertinimo būdai Studijų programoje numatytų studentų pasiekimų vertinimas yra integruota studijų proceso dalis, grindžiama aktyvia vertintojo ir vertinamojo sąveika, kuria yra siekiama ne tik įvertinti besimokančiojo žinias ir gebėjimus, bet ir padėti jam/jai atrasti stipriąsias ir tobulintinas savo puses, pagilinti žinias, suvokti ar jo/jos pasiekimai atitinka bendrus visiems besimokantiesiems būtinus pasiekti studijų rezultatus. Studijų pasiekimai vertinami tarpinių atsiskaitymų ir galutinio dalyko atsiskaitymo priemonėmis. Galutinis pažymys integruoja tarpinių atsiskaitymų ir galutinio atsiskaitymo įvertinimus. Tarpinių atsiskaitymų atskirų dedamųjų svoris galutiniame įvertinime yra pateikiamas kiekvieno studijų dalyko apraše, pirmųjų užsiėmimų metu studentai bus su jais supažindinti, tai skatina studentus būti aktyviais studijų proceso dalyviais. Kaupiamojo balo sistema, aiškiai apibrėžti kokybiniai ir kiekybiniai vertinimo kriterijai užtikrina tinkamą studentų studijavimo, pasiekimų įvertinimų lygį ir patikimumą. Studentų studijų pasiekimų vertinimas atliekamas pagal „EHU studentų studijų rezultatų vertinimo tvarkos“ reikalavimus ir apima kaupiamojo balo sistemos taikymą kiekviename studijų dalyke, organizuojant tolygų studento darbą visą semestrą ir atliekant tarpinius įvertinimus savarankiškiems individualiems ar grupiniams darbams ar veiklai, taip pat galutinį įvertinimą studijų pabaigoje (baigiamojo bakalauro darbo gynimas). Su vertinimu nesutinkantys studentai per tris dienas po įvertinimo paskelbimo gali teikti apeliaciją Apeliacinei komisijai, kurią formuoja akademinio departamento vadovas iš dėstytojų ir studentų atstovų (viso ne mažiau kaip 3 nariai). Komisija pateikia išvadą dėl apeliacijos per tris dienas. Sandara: Studijų dalykai (moduliai), praktika Programos trukmė yra 4 metai nuolatinėse studijose (8 semestrai).
Programoje yra tokios studijų dalykų blokai: ● Bendrieji universitetiniai studijų dalykai – privalomi visiems universiteto studentams; siekiama humanitarinio individo vystymosi. ● Universitetiniai laisvai pasirеnkami studijų dalykai ● Bendrųjų humanitarinių studijų dalykai – privalomi visų Humanitarinių mokslų ir menų departamento programų studentams ● Privalomieji – privalomi visiems studentams, studijuojantiems pagal programą ● Pasirenkamieji – suteikta galimybė pasirinkti iš dviejų ar daugiau alternatyvų gilinti žinias konkrečioje studijų kryptyje. ● Individualių studijų – numato tematikos, krypties, o praktikos atveju taip pat formos, apibrėžimą, atsižvelgiant į individualius mokymosi interesus ir Programos galimybes. Bendra programos apimtis yra 240 ECTS kreditų, įskaitant: ● 30 ECTS bendrųjų universitetinių studijų dalykų kreditų, ● 18 kreditų ECTS bendrųjų humanitarinio studijų (Humanitarinių mokslų ir menų departamento dalykai), ● 192 kreditai ECTS programos dalykai (įskaitant 168 ECTS kreditų specialiųjų studijų ir 24 kreditai ECTS papildomas kalbos mokymas). Programa numato istorijos suvokimo plėtrą palaipsniui įvedant studentui žinomus ir suprantamus objektus, reiškinius ir procesus į regioninį, visos Europos ir pasaulinį kontekstą: ● A blokas. Baltarusija Rytų Europos regioniniame kontekste (24 kreditai). Studijų dalykai: Ikimodernios ir modernios tapatybės Rytų Europoje (Premodern and modern identities in Eastern Europe) (EN); Baltarusija: nuo nacionalinio projekto iki dekolonizacijos (Belarus: From national projects to decolonization) (EN); Baltarusijos kultūra ir identitetas: etninė istorija, nacionalizmas ir tradicijų antropologija; Rytų Europos žydų istorija (History of Jews in Eastern Europe) (EN). ● B blokas. Regioninė istorija (18 kreditų). Studijų dalykai miestuose, turinčiuose sudėtingą regioninį identitetą, su seminarais šiuose miestuose (Vilnius, Gdanskas, Lvovas). ● C blokas. Rytų Europa visos Europos kontekste (18 kreditų). Studijų dalykai: Europa Viduramžiais ir ankstyvaisiais Naujaisiais laikais. (The Middle Ages and Early Modern Europe) (EN); Europa po Romos: Europos civilizacijos formavimasis. (Post-Roman Europe. The making of Modern and Postmodern Europe) (EN); Rusijos imperijos ir SSSR istorija - pakilimas ir nuopolis (History of Russian Empire and USSR: Rise and Fall) (EN). ● D blokas. Globali ir transnacionalinė istorija (24 kreditai). Pasaulio istorija nuo 1300 (History of the World Since 1300). (EN) (bendras studijų dalykаs su Prinstono Universitetu); Pasaulio istorijos dialogai (Global History Dialogues) (EN) (bendras studijų dalykаs su Prinstono Universitetu); Įvadas į aplinkosaugos istoriją (Introduction to Environmental History) (EN); Lyčių teorija istorikams (Gender Theory for Historians) (EN). ● E blokas. Istorinių tyrimų atlikimo metodai ir metodologija (24 kreditai). Studijų dalykai: Specialios istorinės disciplinos; Istorijos metodologija (Methodology of history (research seminar)); Istorinis rašymas skaitmeniniame amžiuje (Historical writing in the Digital Age) (EN); Taikomoji ir viešoji istorija (Applied and Public History) (EN). ● F blokas. Pasirenkamieji studijų dalykai (18 kreditų): Kartografija ir erdvės suvokimas Lietuvos Didžiojoje Kunigaikštystėje; Genealogija: seminaras; Europa po Romos: Europos civilizacijos formavimasis. Teisinio dokumento atsiradimas ir įsitvirtinimas Lietuvos Didžiojoje Kunigaikštystėje (XIV a. pabaiga - XVI a. pirmas trečdalis). Baltarusijos intelektualinė istorija (XIX-XXI): asmenybės, idėjos ir tekstai. ir kt. ● G blokas. Praktikа: (18 kreditų): Antropologinė praktika (lauko studijos: žodinė istorija, etnografija, antropologija), archyvas, priešdiplominė praktika. ● Kvalifikacijos: Kursinis projektas (6 kreditai), bakalauro projektas (18 kreditų) ● Anglų kalbos studijų dalykai (12 kreditų), Academic English (12 kreditų).
Specializacijos - Studento pasirinkimai - F blokas. Pasirenkamieji studijų dalykai (18 kreditų): Kartografija ir erdvės suvokimas Lietuvos Didžiojoje Kunigaikštystėje; Genealogija: seminaras; Europa po Romos: Europos civilizacijos formavimasis. Teisinio dokumento atsiradimas ir įsitvirtinimas Lietuvos Didžiojoje Kunigaikštystėje (XIV a. pabaiga - XVI a. pirmas trečdalis). Baltarusijos intelektualinė istorija (XIX-XXI): asmenybės, idėjos ir tekstai. ir kt. Studijų programos skiriamieji bruožai ● Programa yra atsakas į iššūkius, kurie iškilo Rytų Europos regione ir yra sukurta atsižvelgiant į naujausius požiūrius ir tendencijas istoriniame moksle, iš vienos pusės, ir, kita vertus, programa išlaiko liberalaus žmogaus švietimo tradicijas, kurios sudaro studijų EHU pagrindą, laikosi Europos humanitarinių vertybių, yra tarpdisciplininė ir orientuota į problemas, siūlanti žinių apie regioninės istorijos pasaulio kontekste derinį, ypatingą dėmesį skiriant praktiniam istoriko-mokslininko darbo komponentui, atvirumui sąveikai ir eksperimentui, lankstumui ir orientacijai į individualius švietimo poreikius. ● Regiono istorija įtraukta į platų Europos ir pasaulio kontekstą, atsižvelgiant į tarpžemynines įtakas ir idėjų sklaidą. Ši interpretacija padeda išvengti tendencingo ir šališko požiūrio ir manipuliacijų, atsižvelgiant į politinės aplinkos pokyčius, tačiau daugiausia dėmesio skiriama ilgalaikėms tendencijoms ir perspektyvoms. Programos turinys yra labiau orientuotas į reiškinių, procesų visos Europos kontekste supratimo ugdymą kartu su įgūdžių, skirtų savarankiškai plėsti ir gilinti žinias ir patirtį visoje probleminėje srityje, ugdymu. ● Kiekvieną programos dalyką dėsto šio regiono, laikotarpio ar temos specialistas. Tai leis studentams įgyti žinių tiesiogiai iš šios srities mokslininkų. ● Be to, Programoje numatyti ne pereinamieji laikotarpiai, bet nuoseklūs kiekvieno naujo lygmens įvedimai kartu su ankstesniaisiais. Programos студиёс yra labiau orientuotas į reiškinių, procesų visos Europos kontekste supratimo formavimą lygiagrečiai formuojant įgūdžius, skirtus ugdytis įgūdžius savarankiškai plėsti ir gilinti žinias ir patirtį visame probleminiame lauke. Profesinės veiklos ir tolesnių studijų galimybės: Profesinės veiklos galimybės: Programa rengs istorijos specialistus, kurie galės kurti savo karjerą įvairiose srityse ir gali prisitaikyti prie besikeičiančių poreikių darbo rinkoje, įvaldys anglų kalbą ir bus pasirengę studijuoti magistrantūroje anglų kalba ir toliau integruotis į tarptautinę akademinę bendruomenę. Išskirtinis programos bruožas yra jos orientacija į mokslinių tyrimų kompetencijas, gebėjimą dirbti su šaltiniais ir pristatyti savo darbo rezultatus viešojoje erdvėje tiek baltarusių, tiek rusų, tiek anglų kalbomis. Istorija yra svarbi formuojant asmens vertybes, pilietiškumą ir tapatybę. Užbaigtos studijos istorijos kryptyje leidžia plėtoti karjerą įvairiose srityse: viešajame ir privačiame sektoriuose (švietimas, studijos ir mokslas, kultūra, istorinės atminties ir paveldo išsaugojimas, archyvai, muziejai, bibliotekos, turizmas (gidai), užsienio ir vidaus politika, žurnalistika, žiniasklaidos projektai), taip pat tarpdisciplininam bendradarbiavimui, sąveikai su kitų sričių specialistais. Baigę istorijos studijas, absolventai taip pat galės dirbti ekspertais komisijose, atsakingose už istorinių įvykių tyrimą ir nustatymą, istorinės atminties išsaugojimą ir prezentaciją bei istorinės politikos analizę. Tikimasi, kad teorinių žinių ir praktinių įgūdžių istorijos studijų kryptyje bagažas leis programos absolventams aktyviai dalyvauti darbo rinkose ir atverti galimybes dirbti įvairiose valstybinėse ir nevyriausybinėse institucijose bei organizacijose. Tolesnių studijų galimybės: Istorijos studijos pirmoje studijų pakopoje gali būti tolesnių studijų pagrindu. Istorija gali būti studijuojama kaip bendrojo humanitarinio ugdymo dalis, nesusiejant būsimos karjeros su istorija, jos studijomis ar moksliniais tyrimais Baigę pirmąją pakopą asmenys turi galimybę tęsti studijas antrosios pakopos Europos ir Amerikos universitetuose.