Contact Us Pastebėjote neatitikimą Share Forumas Įeiti Žinynas

Įtraukti palyginimui

Matematikos mokymas ir edukometrija (anglų k. - Mathematics Education and Educometrics)

Studijų krypties grupė

Matematikos mokslai

Studijų kryptis

Matematika

Švietimo sritis

Matematika ir statistika

Švietimo posritis

Matematika ir statistika (plačiosios programos)

Studijų rūšis

Universitetinės studijos

Studijų programos tipas

Pakopinės studijos

Studijų pakopa

Pirmosios pakopos studijos

Programos vykdymo kalba

lietuvių

Suteikiamas kvalifikacinis laipsnis ir (arba) kvalifikacija

Matematikos mokslų bakalauras
Pedagogas

Kvalifikacinio laipsnio ypatumai

Pagrindinės krypties kvalifikacinis laipsnis

Diplomo (pažymėjimo) blanko pavadinimas ir kodas

Bakalauro diplomas, 6114

Būtinas minimalus išsilavinimas

Vidurinis išsilavinimas

Studijų apimtis kreditais ir forma (trukmė metais)

240
Nuolatinė, 4, Metais

Akreditavusi institucija

Studijų kokybės vertinimo centras

Akreditavimo įsakymas

SV2-12

Akreditavimo vertinimo išvados

VU_Matematikos mokymas ir edukometrija_BA_2022.pdf

Valstybinis kodas

6121AX015

Kodas pagal Tarptautinę standartizuotą švietimo klasifikaciją (ISCED)

6450540

Finansinės grupės kodas

1.2

Aprašymo santraukos parengimo arba atnaujinimo data

2022-07-25
Daugiau apie programą

Institucijos, teikiančios šią programą

Programos panašiais pavadinimais

Programos teikiančios tas pačias kvalifikacijas

Aprašymo santrauka

Bendras apibūdinimas:

Studijų programos tikslas (-ai):
Matematikos mokymo ir edukometrijos studijų programa skirta parengti matematikos bakalaurus, turinčius gilias ir plačias mokyklinės matematikos turinio, matematinio mąstymo psichologijos, matematikos istorijos bei filosofijos žinias; gebančius jas taikyti kartu su matematikos didaktika, matematikos mokymo tyrimų rezultatais bei šiuolaikiniais matematinio raštingumo pasiekimų vertinimo ir įsivertinimo metodais; gebančius rinkti, sisteminti bei analizuoti švietimo ir susijusius statistinius duomenis; išugdyti abstraktų mąstymą bei gebėjimą išlaikyti ir nuolat kelti profesinę kompetenciją.
Studijų rezultatai:
Baigę studijas absolventai:
1. Žinios ir jų taikymas
1.1 Įgis mokyklinės matematikos turinio, matematikos mokymo psichologijos, matematikos istorijos bei matematikos filosofijos žinių ir gebės jas taikyti mokymo proceso kokybei gerinti.
1.2 Bus susipažinę su dominuojančiomis mokyklinės matematikos mokymo praktikos ir teorijos tendencijomis ir gebės jas atpažinti mokymui skirtoje literatūroje.
1.3 Įgis specializuotų informacinių technologijų žinių ir gebės adaptuoti jas perteikiant ugdymo turinį.
1.4 Žinos ir supras pagrindines švietimo duomenų analizės sąvokas, principus, teorijas bei rezultatus.
1.5 Įgis pagrindines matematikos sričių žinias ir gebės jomis naudotis spręsdami atitinkamus matematinius uždavinius.
2. Gebėjimai vykdyti tyrimus
2.1 Gebės analizuoti mokinių pasiekimus, formuluoti ugdymo uždavinius, taikyti matematikos ir statistikos metodus edukologiniuose ir pedagoginės veiklos tyrimuose.
2.2 Gebės analizuoti matematinę literatūrą, rinkti duomenis iš nurodytų šaltinių, apdoroti ir analizuoti gautą informaciją.
3. Specialieji gebėjimai
3.1 Gebės taikyti matematikos didaktikos ir mokyklinės matematikos mokymo žinias, atsižvelgiant į besimokančiųjų individualius skirtumus.
3.2 Ugdymo procese gebės taikyti įvairias priemones, didinančias matematikos mokymosi veiklų įvairovę ir ugdymosi prieinamumą.
3.3 Gebės konstruoti matematikos mokymo turinį, atsižvelgdamas į ugdymo poreikius, ugdymo tikslus, analizuoti ugdymo metodus, būdus, strategijas ir formas, mokomąją matematinę literatūrą.
3.4 Gebės suprasti matematinius įrodymus ir tinkamai argumentuoti teiginius.
3.5 Gebės komunikuoti matematine kalba.
3.6 Gebės tinkamai rengti statistinės duomenų analizės ataskaitas, interpretuoti statistinės analizės rezultatus, formuluoti išvadas, taikyti žinomus statistinės informacijos pateikimo būdus.
3.7 Gebės taikyti šiuolaikinius mokinių pasiekimų vertinimo ir įsivertinimo metodus ir strategijas, prisiimti atsakomybę už veiklos rezultatus.
4. Asmeniniai gebėjimai
4.1 Gebės kritiškai vertinti savo ir kitų veiklos rezultatus; laikytis akademinės ir profesinės etikos normų.
4.2 Gebės planuoti ir organizuoti savarankišką darbą ir mokymąsi, suvokiant mokymosi visą gyvenimą svarbą.
5. Socialiniai gebėjimai
5.1 Gebės bendrauti ir bendradarbiauti su šalimis, suinteresuotomis ugdymu (mokinių tėvais, mokytojais, vietos bendruomene).
5.2 Gebės kritiškai vertinti aplinkybes ir faktorius įtakojančius matematikos mokytojo profesijos prestižą bei tinkamai į juos reaguoti.
5.3 Gebės įvardinti ir puoselėti matematines vertybes.

Mokymo ir mokymosi veiklos:
probleminis dėstymas, diskusija, individualūs projektai, savarankiškas darbas, namų darbai, konsultacijos, mokymasis virtualioje mokymosi aplinkoje, probleminis mokymas, projektiniai darbai, atvejų studijos, modeliavimas ir imitavimas, tyrimais grįstas mokymas, pažintinė ir mokomoji praktika, baigiamasis darbas.
Studijų rezultatų vertinimo būdai:
Egzaminas raštu ir žodžiu, egzaminas testo forma, kolokviumas, kontrolinis darbas, kompiuteriu atliekamas užduotys, individuali arba grupės žodinė apklausa, žodinis pranešimas, klasikinių ar probleminių užduočių sprendimas, namų darbų vertinimas, pristatymai seminaruose, praktikos darbų ataskaita ir gynimas, individualaus ar projektinio darbo ataskaita ir gynimas, baigiamojo darbo gynimas.
Sandara:
Studijų dalykai (moduliai), praktika:
Studijų programą sudaro šie studijų moduliai/blokai:
Pedagoginių studijų modulis (60 kreditų) (Matematikos didaktika; Praktika mokykloje; Pedagogika; Psichologija mokyklai);
Matematikos mokymo modulis (90 kreditų)
(Matematikos didaktika; Mokyklinės matematikos turinys; Matematikos istorija; Matematikos filosofija; Matematikos mokymo psichologija; Nestandartinių matematinių uždavinių sprendimas; Matematikos mokymo tyrimai; Statistikos įvadas; Profesinė praktika, Baigiamasis darbas);
Matematikos blokas (125 kreditų)
(Įvadas į matematiką; Matematinė analizė; Algebra ir skaičių teorija; Geometrija; Tikimybių teorija ir matematinė statistika; Matematikos istorija; Matematikos filosofija; Matematikos mokymo psichologija; Nestandartinių matematinių uždavinių sprendimas; Matematikos mokymo tyrimai; Statistikos įvadas; Profesinė praktika, Baigiamasis darbas);
Edukometrijos modulis (90 kreditų)
(Informatika matematikos mokytojams, Edukometrijos pagrindai, Praktinė edukometrija (R‘o pagrindu); Tikimybių teorija ir matematinė statistika; Matematikos mokymo tyrimai; Statistikos įvadas; Profesinė praktika, Baigiamasis darbas)
Privalomasis blokas (25 kreditai)
(Bendrųjų universitetinių studijų dalykai, Akademinė ir mokslinė anglų k.)
Specializacijos:

nėra
Studento pasirinkimai:
Programoje galima pasirinkti papildomus tos pačios ar kitos krypties studijų dalykus,
galima laisvai pasirinkti bendruosius dalykus, individualizuoti studijų programą keičiant tam tikrus dalykus, vykstant į studijų ar praktikos mainus.
Studijų programos skiriamieji bruožai:
Dalis studijų programos vykdoma užsienio kalba (kalbomis), programa yra tarpdisciplininė (matematika, pedagogika, edukometrija) ir suteikia pedagogo kvalifikaciją.
Profesinės veiklos ir tolesnių studijų galimybės:
Profesinės veiklos galimybės:
Baigę studijų programą studentai gali pradėti pedagoginę veiklą bendrojo lavinimo mokyklose ir gimnazijose, dirbti švietimo statistikos, duomenų analizės institucijose.
Tolesnių studijų galimybės:
Absolventai galės tęsti studijas matematikos mokslų studijų krypčių grupės magistrantūros studijų programose Lietuvos bei užsienio mokslo institucijose. Taip pat jie gali tęsti studijas ir kitų krypčių magistrantūros programose iš karto arba po išlyginamųjų studijų.