Vaikystės pedagogika (anglų k. - Childhood Pedagogy)
Institucijos, teikiančios šią programą
Programos panašiais pavadinimais
Programos teikiančios tas pačias kvalifikacijas
Aprašymo santrauka
Bendras apibūdinimas:
Studijų programos tikslas (-ai):
Parengti pedagogą, gebantį atsižvelgti į vaiko prigimtines galias, individualią patirtį, kritiškai vertinantį vaikų raidos ypatumus ir kaitos kontekstą XXI a., padedantį išsiugdyti vaikams savarankiškumą, aplinkos ir savo šalies pažinimą, sukuriant adekvačią vaiko ir šeimos poreikiams ugdymo(si) aplinką, reflektuojant savo mąstymo ir veiklos procesus pagal ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas.
Studijų rezultatai:
Ugdydami studentai bendruosius gebėjimus taikys ugdymo mokslo teorijas, suvoks specialiųjų ugdymosi poreikių vaikų ugdymosi kontekstą, gebės užmegzti ir puoselėti ryšius su švietimo įstaigos bendruomene, visuomene. Gebės vykdyti tyrimus, identifikuojant problemą, taikant šiuolaikinius informacijos kaupimo, analizės, sisteminimo būdus. Specialiųjų gebėjimų ugdymo(si) dėka numatys ir realizuos į vaiką (nuo gimimo iki 7 m.)orientuoto ugdymo tikslus bei uždavinius, planuos ir vertins vaikų pasiekimus, kurs visapusišką, vaiko raidą skatinančią aplinką, parinks metodus, atsižvelgs į ugdytinių poreikius. Naudodami socialinius gebėjimus kurs atvirą, tolerantišką, dialogu ir partneryste grįstą aplinką, sklandžiai bendraus valstybine kalba, vartos užsienio kalbą akademiniais ir profesiniais tikslais. Ugdydami asmeninius gebėjimus gebės reflektuoti savo edukacinę veiklą, prisiimti atsakomybę už savo darbo rezultatus, numatys profesinio tobulėjimo perspektyvas.
Mokymo ir mokymosi veiklos:
Paskaitos, pristatymai, diskusijos, seminarai, demonstravimas, praktinės užduotys, vaidmenų žaidimai, darbas grupėse, veiklos atvejų analizė, dokumentų, literatūros analizė, praktinės patirties aptarimas, projektų rengimas ir kt.
Studijų rezultatų vertinimo būdai:
Mokymo ir mokymosi rezultatai išryškinami naudojant kaupiamojo (komuliatyvinio) vertinimo sistemą (IKI). Žinių ir gebėjimų įvertinimui taikoma dešimtbalė kriterinė skalė. Galutinis balas gali susidėti iš keleto dedamųjų, surenkamų studijų procese (tarpiniai atsiskaitymai, savarankiški darbai, egzaminas arba projektas). Priklausomai nuo dalyko sudėtingumo, jo įtakos studijų rezultatams pasiekti, dalyko kaupiamojo vertinimo sudėtines dalis ir j koeficientų reikšmes nustato dalyko dėstytojas. Kiekvieno studijų dalyko dėstytojas nustato ir semestro pradžioje informuoja studentus apie kiekvienos dedamosios (užduoties, darbo) įtaką (procentais) galutiniam įvertinimui ir formuluoja kiekvienos tarpinės užduoties vertinimo kriterijus.
Sandara:
Studijų dalykai (moduliai), praktika:
Bendrieji kolegijiniai dalykai sudaro 15 ECTS kreditų (studijų įvadas ir pedagoginė etika, ugdymo filosofija, kalbos kultūra ir specialybės kalba, profesinė užsienio kalba (anglų, vokiečių)
Pedagogines studijas sudaro 66 ECTS kreditai: 36 kreditai skirti teorinei studijų d. (vaiko psichologija, bendroji ir inovatyvioji pedagogika, alternatyvioji vaikystės pedagogika, profesinė komunikacija ir medijos, tiriamojo darbo ir akademinio rašymo pagrindai, socioedukacinių veiklų modeliavimas, įtraukusis ugdymas, pedagoginių studijų baigiamasis darbas) ir 30 kreditų profesinės veiklos praktikai (pedagoginė pažintinė praktika, pedagogo asistento praktika, ugdomoji praktika globojant mentoriui, priešmokyklinio ugdymo praktika, savarankiška pedagoginė praktika).
90 ECTS kreditų skirta ikimokyklinio ugdymo specializacijos moduliui (vaiko sveikata ir saugumas, vaiko žaidimo pedagogika ir psichologija, IT panaudojimas ikimokykliniame ugdyme, švietimo vadyba, vaiko ugdymas daugiakultūrinėje aplinkoje, kūdikystės ir ankstyvojo amžiaus vaikų ugdymas, ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdymas, priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymas, socialinių įgūdžių ugdymas ikimokyklinėje įstaigoje).
Pasirenkamiesiems dalykams skirta 9 ECTS kreditai. Studijų pabaigoje rašomas profesinio bakalauro baigiamasis darbas – 9 ECTS kreditai.
Specializacijos: Nėra
Studento pasirinkimai:
Studento pasirinkimai: Laisvai pasirenkamuosius dalykus studentai gali rinktis iš kolegijos siūlomo pasirenkamų dalykų sąrašo:
http://www.marko.lt/lt/studentams/studijos/laisvai-pasirenkami-dalykai
Studijų programos skiriamieji bruožai:
Studijų esmė – užtikrinti teorijos ir praktikos dermę, stiprinant kompetencijas darbui daugiakultūrinėje aplinkoje. Studijų programos sandara modulinė, orientuota į Europos ir nacionalinius reikalavimus. Siekiant laiduoti kokybišką ikimokyklinį vaiko ugdymą, ugdymo(si) metodikos dėstomos koncentrais, t.y. jų dėstymas vyksta atskirais etapais, tikslingai orientuojantis į ankstyvąjį, ikimokyklinį ir priešmokyklinį vaikų amžiaus laikotarpį. Ikimokyklinio ugdymo pedagogai gebės vaikams sukurti sąlygas atsiskleisti, tikėti, svajoti, atrasti, gebės suprasti vaikystės fenomeno globalioje visuomenėje kaitą.
Profesinės veiklos ir tolesnių studijų galimybės:
Profesinės veiklos galimybės:
Programa skirta tiems, kam svarbi Lietuvos ateitis – vaikai! Vaikystės pedagogikos studijų programos absolventai galės dirbti auklėtojais ar priešmokyklinės grupės pedagogais visų tipų valstybinėse ir /ar privačiose ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo institucijose bei šeimose su vaikais nuo gimimo iki 6-7 metų amžiaus, steigti ikimokyklines įstaigas ir kurti darbo vietas.
Tolesnių studijų galimybės:
Absolventai studijas gali toliau tęsti aukštojo mokslo antroje pakopoje (magistrantūroje) Lietuvoje ir užsienyje. Absolventai gali kelti kvalifikaciją, atnaujinti žinias konferencijose, seminaruose, įvairios trukmės kvalifikacijos kėlimo kursuose ir pan.