Contact Us Pastebėjote neatitikimą Share Forumas Įeiti Žinynas

Įtraukti palyginimui

Nuotolinio mokymosi informacinės technologijos (anglų k. - Information Technologies of Distance Education)

Studijų krypties grupė

Informatikos mokslai

Studijų kryptis

Programų sistemos

Studijų krypties šaka

Informacinės technologijos

Švietimo sritis

Informacijos ir ryšio technologijos

Švietimo posritis

Programinės įrangos, taikomųjų programų kūrimas ir analizė

Studijų rūšis

Universitetinės studijos

Studijų programos tipas

Pakopinės studijos

Studijų pakopa

Antrosios pakopos studijos

Programos vykdymo kalba

lietuvių

Suteikiamas kvalifikacinis laipsnis ir (arba) kvalifikacija

Informatikos mokslų magistras

Kvalifikacinio laipsnio ypatumai

Pagrindinės krypties kvalifikacinis laipsnis

Diplomo (pažymėjimo) blanko pavadinimas ir kodas

Magistro diplomas, 7115

Būtinas minimalus išsilavinimas

Aukštasis universitetinis išsilavinimas

Studijų apimtis kreditais ir forma (trukmė metais)

120
Ištęstinė, -, -
Nuolatinė, 2, Metais

Akreditavusi institucija

Studijų kokybės vertinimo centras

Akreditavimo įsakymas

SV6-40

Akreditavimo vertinimo išvados

SV4-169 KTU Nuotolinio mokymosi informacin s technologijos 621E14002.pdf

Valstybinis kodas

6211BX010

Kodas pagal Tarptautinę standartizuotą švietimo klasifikaciją (ISCED)

7470613

Finansinės grupės kodas

1.2

Aprašymo santraukos parengimo arba atnaujinimo data

2023-03-03
Daugiau apie programą

Institucijos, teikiančios šią programą

Programos panašiais pavadinimais

Programos teikiančios tas pačias kvalifikacijas

Aprašymo santrauka

Bendras apibūdinimas:
Studijų programos tikslas (-ai):
Išugdyti profesionalus, gebančius spręsti aktualias, su mokymusi susijusias, problemas, kurdami ir profesinėje veikloje taikydami sprendimus, susijusius su informacinėmis technologijomis, jų priemonėmis ir sistemomis bei inžinerijos taikymu, vykdydami mokslinius tyrimus, susijusius su kokybiškų virtualiojo, nuotolinio mokymosi kursų arba studijų organizavimu.
Studijų rezultatai:
Žinios ir jų taikymas:
A1 Geba paaiškinti nuotolinio mokymosi srities koncepcijas ir principus, susijusius su nuotolinio bei virtualiojo mokymo ir mokymosi įgyvendinimu, informacinių technologijų, jų priemonių ir sistemų taikymu.
A2 Geba paaiškinti didaktikos principus ir jų taikymą tradiciniame, nuotoliniame bei virtualiajame mokyme ir mokymesi bei skaitmeniniame mokymosi turinyje.
A3 Geba paaiškinti informatikos mokslų srities esmines koncepcijas ir principus, susijusius su kompiuteriais ir jų tinklais, saityno ir debesijos technologijomis, duomenų struktūromis ir algoritmais, dirbtinio intelekto technologijomis, jų taikymu ir valdymu.
A4 Geba paaiškinti priemones ir metodus, taikomus kuriant nuotoliniam bei virtualiajam mokymui ir mokymuisi skirtą daugialypę terpę, tinklalapius, skaitmeninį mokymosi turinį, virtualiąsias mokymosi aplinkas ir intelektualiąsias mokymosi technologijas.
A5 Geba paaiškinti nuotoliniam bei virtualiajam mokymui ir mokymuisi skirtų informacinių technologijų, jų priemonių ir sistemų bei skaitmeninio mokymosi turinio specifikavimo, projektavimo, dokumentavimo bei programų sistemų inžinerijos valdymo modelius ir metodus.
A6 Geba taikyti informatikos mokslų žinias, kurdamas sprendimus, skirtus nuotoliniam bei virtualiajam mokymui ir mokymuisi įgyvendinti, mokslinėms arba profesinės veiklos problemoms spręsti bei moksliniams tyrimams vykdyti.
Gebėjimai vykdyti tyrimus:
B1 Geba apibrėžti nuotolinio mokymosi sričiai aktualią mokslinę arba profesinės veiklos problemą, atsižvelgdamas į teisinius, verslo, pramonės, ekonominius ir socialinius kontekstus.
B2 Geba ištirti nuotolinio mokymosi sričiai aktualią mokslinę ar profesinės veiklos problemą ir galimus jos sprendimus, probleminės situacijos dalyvių poreikius bei informacinių technologijų, jų priemonių ir sistemų funkcines galimybes.
B3 Geba pasirinkti tinkamiausią mokslinės arba profesinės veiklos problemos sprendimą, susijusį su informacinių technologijų, jų priemonių ir sistemų taikymu nuotoliniame bei virtualiajame mokyme ir mokymesi, remdamasis sprendimui keliamais funkciniais ir nefunkciniais reikalavimais.
B4 Geba padaryti išvadas apie tyrimo metu surinktus ir gautus duomenis, informaciją, rezultatus bei sukurtus mokslinės arba profesinės veiklos problemos sprendimus ir jų poveikį aplinkai.
Specialieji gebėjimai:
C1 Geba taikyti efektyvius ir automatizuotus programų sistemų inžinerijos modelius, metodus ir priemones duomenims apdoroti, virtualiosioms mokymosi aplinkoms ir skaitmeniniam mokymosi turiniui sukurti, nuotoliniam bei virtualiajam mokymo ir mokymosi procesui valdyti, atsižvelgdamas į verslo, saugumo, pramoninius, socialinius ir kitus apribojimus.
C2 Geba pasirinkti modelius, metodus ir priemones, būtinus duomenims apdoroti, informacinėms technologijoms, jų priemonėms ir sistemoms, nuotoliniam bei virtualiajam mokymui ir mokymuisi įgyvendinti, su nuotolinio mokymosi sritimi susijusioms, naujoms ir sudėtingoms problemoms tirti bei spręsti.
C3 Geba modeliuoti funkcinius ir nefunkcinius reikalavimus problemos sprendimui, susijusiam su informacinių technologijų, jų priemonių ir sistemų taikymu nuotoliniame bei virtualiajame mokyme ir mokymesi, atsižvelgdamas į probleminės situacijos dalyvių poreikius.
C4 Geba projektuoti problemos sprendimą, susijusį su informacinių technologijų, jų priemonių ir sistemų taikymu nuotoliniame bei virtualiajame mokyme ir mokymesi, taikydamas automatizuotus metodus ir priemones.
C5 Geba įgyvendinti naujos, sudėtingos ir kompleksinės problemos sprendimą, susijusį su informacinių technologijų, jų priemonių ir sistemų taikymu nuotoliniame bei virtualiajame mokyme ir mokymesi.
C6 Geba įvertinti informacinių technologijų, jų priemonių ir sistemų bei paslaugų, virtualiųjų mokymosi aplinkų, skaitmeninio mokymosi turinio, nuotolinio bei virtualiojo mokymo ir mokymosi bei inžinerijos procesų kokybę.
Socialiniai gebėjimai:
D1 Geba komunikuoti raštu ir žodžiu su įvairiomis auditorijomis taisyklinga lietuvių ir bent viena užsienio kalba, naudodamas informacines komunikavimo technologijas.
D2 Geba efektyviai dirbti komandose pagal profesinius, etikos ir socialinės atsakomybės principus ir taisykles, naudodamas informacines komunikavimo bei bendradarbiavimo technologijas.
Asmeniniai gebėjimai:
E1 Geba savarankiškai mokytis, siekdamas nuolat tobulėti profesinėje ir mokslinėje veikloje.
E2 Geba savarankiškai ir atsakingai dirbti, imdamasis iniciatyvos ir laikydamasis įsipareigojimų.
E3 Geba demonstruoti kūrybingumą, spręsdamas profesinės ir mokslinės veiklos problemas.

Mokymo ir mokymosi veiklos:
Studijos apima auditorinį darbą (paskaitos, pratybos, laboratoriniai darbai, konsultaciniai seminarai, išvykstamieji vizitai į įmones ir kita) ir savarankišką darbą, skirtą įsisavinti teorinę medžiagą, pasirengti auditoriniam darbui, tarpiniams ir galutiniams atsiskaitymams bei atlikti kitas veiklas. Kiekvieno studijų modulio studijos baigiamos studento žinių bei įgūdžių vertinimu – egzaminu arba kitu galutiniu atsiskaitymu, studijų programa baigiama baigiamuoju projektu ir jo gynimu.
Studijų procese, siekiant skatinti studentų aktyvumą ir kūrybiškumą, naudojami tokie aktyvaus mokymosi studijų metodai, kaip projektavimas (programavimas), dizainu grindžiamas mąstymas, iššūkiais grįstas mokymasis, kūrybinės dirbtuvės, darbas grupėse, patirtinis mokymasis, diskusijos, problemų sprendimu grįstas mokymasis, reflektyvus mokymasis, idėjų žemėlapiai ir kt. Pasiekimų vertinimui, be tradicinių vertinimo metodų, tokių kaip laboratorinio darbo gynimas, uždavinio sprendimas, laboratorinio darbo ar projekto ataskaita, naudojami ir kiti metodai: darbų ar kompetencijos aplankas (portfolio), probleminių užduočių sprendimas, inžinerinis projektas, veiklos refleksija, savęs įsivertinimas ir pan.
Studijų rezultatų vertinimo būdai:
Taikoma studijų rezultatų kaupiamojo vertinimo sistema, leidžianti užtikrinti nuolatinį ir įtraukiantį studentų darbą viso studijų semestro metu, kai studijų modulio galutinį įvertinimą sudaro tarpinių atsiskaitymų ir galutinio atsiskaitymo pažymiai, juos padauginant iš svertinių koeficientų (procentinių dedamųjų) ir sandaugas susumuojant.
Studijų modulio tarpinių atsiskaitymų skaičių ir jų procentines išraiškas pasirenka modulį koordinuojantis dėstytojas. Be įprastinių atsiskaitymo formų (pavyzdžiui, egzaminas, žodinis iliustruotas pranešimas, projekto ataskaita, laboratorinių darbų gynimas), gali būti taikoma papildoma vertinimo forma „Studento aktyvumo (lygmens) įvertinimas“ (iki 10 procentų galutinio pažymio), kurioje vertinamas studentų pasirengimas atvejo analizei, aktyviai diskusijai, dalyvavimas debatuose, ir pan.
Sandara:
Studijų dalykai (moduliai), praktika:
Intelektualiosios mokymosi technologijos, Magistro baigiamasis projektas, Nuotolinio mokymosi technologijos ir standartai, Nuotolinio mokymosi teorijos ir sistemos, Tiriamasis projektas 1, Tiriamasis projektas 2, Tiriamasis projektas 3, Virtualiojo mokymosi pagrindai, Virtualiojo mokymosi priemonės ir sistemos, Virtualiosios mokymosi aplinkos.
Specializacijos:
-
Studento pasirinkimai:
Alternatyvos:
Algoritmai ir objektinis programavimas, Šiuolaikinės mokymo sistemos ir metodai, Virtualiosios realybės modeliavimas, Pažangus mašininis mokymasis, Paskirstytosios sistemos ir algoritmai, Nuotolinio mokymosi paramos sistemos, Mokymosi technologijų raidos tendencijos, Kompiuterių architektūra ir operacinės sistemos, Elektroninio mokymosi turinio rengimas ir teikimas, Duomenų bazės ir informacijos sistemos, Daugialypės terpės, Bendravimo technologijos, Algoritmai ir objektinis programavimas 2
Studijų programos skiriamieji bruožai:
Absolventas turi išsamių kompiuterių ir jų sistemų organizavimo, programinės įrangos, elektroninio mokymosi, programinės įrangos projektavimo ir diegimo, nuotolinio mokymosi organizavimo, hipermedijos principų bei žiniatinklio sistemų technologijų ir daugialypių terpių naudojimo nuotoliniams studijų kursams rengti žinių, geba rengti nuotolinio mokymosi kursus, metodinę medžiagą ir priemones, taikyti virtualias mokymosi terpes sinchroniniam bei asinchroniniam mokymuisi, vykdyti parengtų projektų ir kursų vertinimo ekspertizes, sudaryti dalyko elektroninio mokymosi projektus.
Profesinės veiklos ir tolesnių studijų galimybės:
Profesinės veiklos galimybės:
Absolventas gali dirbti tiriamąjį, projektavimo, programavimo, pedagoginį darbą nuotolinio mokymo sistemoje, suaugusiųjų mokymo centruose, regioniniuose nuotolinio mokymosi centruose.
Tolesnių studijų galimybės:
Turi teisę stoti į trečiosios pakopos studijas.
Programos aprašymo santraukos parengimo ir atnaujinimo datos: 2023-02-08