Programų sistemos (anglų k. - Software Engineering)
Institucijos, teikiančios šią programą
Programos panašiais pavadinimais
Programos teikiančios tas pačias kvalifikacijas
Aprašymo santrauka
Bendras apibūdinimas:
Studijų programos tikslas:
Parengti informatikos mokslų profesinius bakalaurus, programų sistemų specialistus, gebančius projektuoti, kurti ir valdyti programinę įrangą, taikant naujausias programavimo technologijas.
Studijų rezultatai:
A1. Paaiškinti pagrindinius faktus, sąvokas, teorijas ir matematinius metodus, susijusius su kompiuterių veikimu, kompiuterių technine ir programine įranga, jos savybėmis ir praktinio panaudojimo galimybėmis, kompiuterių komunikacija ir taikomaisiais sprendimais, kurie yra susiję su svarbiais istoriniais, dabartiniais ir galimais informatikos mokslų srities pokyčiais bei tendencijomis ateityje.
A2. Paaiškinti algoritmų sudarymo ir analizės principus, programavimo paradigmas, kalbas ir technologijas, žmogaus ir kompiuterio sąveikos principus, tipinius programinės įrangos gyvavimo ciklo etapus ir programinės įrangos kūrimo ir priežiūros metodus.
A3. Paaiškinti, kaip verslo, pramoninis, ekonominis ir socialinis kontekstas veikia profesinės veiklos praktiką, apibrėžiamą etikos normomis ir reglamentuojamą teisiniais reikalavimais, įskaitant duomenų apsaugą, intelektinės nuosavybės teises, sutartis, gaminių saugos, atsakomybės ir kitus susijusius klausimus.
A4. Taikyti programų sistemų krypties studijų žinias, kuriant saugius ir kitus aktualius kriterijus atitinkančius informatikos taikomuosius sprendimus konkrečioms profesinės veiklos problemoms spręsti.
A5. Paaiškinti programų sistemų specifikavimą, projektavimą, testavimą ir dokumentavimą, programų sistemų inžinerijos valdymą, procesus, modelius ir metodus.
B1. Apibūdinti profesinės veiklos problemą bei paruošti konkrečiai profesinės veiklos problemai spręsti reikalingus duomenis ir informaciją iš įvairių šaltinių.
B2. Išanalizuoti ir įvertinti profesinės veiklos problemai spręsti reikalingus duomenis, informaciją bei pagrįsti sprendimus argumentuotomis išvadomis.
C1. Taikyti programų sistemų gyvavimo ciklo modelius, kūrimo, priežiūros ir projektų valdymo metodus, standartus, kūrimo aplinkas ir priemones, programavimo paradigmas ir algoritmus tipinių taikomųjų programų sistemų projektuose.
C2. Pasirinkti tinkamas programų sistemų kūrimo ir priežiūros priemones, taikomas gyvavimo ciklo etapuose ir valdant projektus.
C3. Projektuoti programų sistemos architektūrą, komponentus, naudotojo sąsają ir testavimo programas pagal programų sistemai keliamus funkcinius ir nefunkcinius reikalavimus.
C4. Parengti specifikaciją, projektą ir kitą dokumentaciją, reikalingą programų sistemų produktui ar paslaugai sukurti, įdiegti, plėtoti, naudoti ir administruoti.
C5. Įgyvendinti programų sistemų produktą ar paslaugą konkrečiai profesinės veiklos problemai spręsti pagal programų sistemai keliamus funkcinius ir nefunkcinius reikalavimus.
C6. Patikrinti programų sistemos, atskirų jos komponentų ir naudotojo sąsajos kokybę.
D1. Profesionaliai komunikuoti valstybine ir bent viena užsienio kalba su specialistų auditorijomis.
D2. Dirbti komandose, laikantis profesinio, etinio elgesio ir socialinės atsakomybės principų ir taisyklių.
E1. Savarankiškai mokytis ir dirbti, siekiant nuolatinio asmeninio ir profesinio tobulėjimo, imantis iniciatyvos ir prisiimant asmeninę atsakomybę.
E2. Demonstruoti kūrybingumą, sprendžiant profesinės veiklos uždavinius ir problemas.
Mokymo ir mokymosi veiklos:
Paskaita, probleminis dėstymas, praktinės užduotys, savarankiškas darbas, individualus darbas (užduotys), grupinis (komandinis) projektas, individualus projektas, darbas grupėse, praktiniai užsiėmimai.
Studijų rezultatų vertinimo būdai:
Kontroliniai darbai, praktinės užduotys, praktiniai darbai, savarankiško darbo gynimas, grupinio (komandinio) projekto gynimas, egzaminas, projekto gynimas, praktikos projektas / vykdymas / ataskaita, baigiamojo darbo gynimas.
Sandara:
Studijų dalykai (moduliai), praktika:
I. Bendrieji koleginių studijų dalykai:
1. Profesinė anglų kalba,
2. Dalykinė komunikacija,
3. Tvari aplinka ir žmonių sauga,
4. Taikomųjų tyrimų metodologija, KD,
5. Teisė,
6. Vadyba.
II. Studijų krypties dalykai
Privalomi dalykai:
7. Matematika,
8. Operacinės sistemos,
9. Struktūrinis programavimas,
10. Žiniatinklio kūrimo pagrindai,
11. Dirbtinio intelekto įrankiai,
12. Algoritmai ir duomenų struktūros,
13. Diskrečioji matematika,
14. Duomenų bazių projektavimas,
15. Kompiuterinė grafika,
16. Programavimas Python,
17. Statistika,
18. Kibernetinis saugumas ir informacijos apsauga,
19. Informacijos sistemos,
20. Objektinis programavimas,,
21. Nereliacinės duomenų bazės
22. Kompiuterių architektūra ir jų tinklai,
23. Žiniatinklio paslaugos,
24. Žmogaus ir kompiuterio sąveika,
25. Programų sistemų inžinerija, KD,
26. Dirbtinio intelekto metodai,
27. Programų sistemų testavimas,
28. Daugiagijis programavimas,
29. Mobiliosios programėlės,
30. Sistemų palaikymas ir priežiūra,
31. Daiktų internetas, KD,
32. Kompiuterinių žaidimų kūrimas.
III. Praktikos
1. Struktūrinio programavimo praktika,
2. Objektinio programavimo praktika,
3. Žiniatinklio technologijų praktika,
4. Profesinė praktika,
5. Baigiamoji praktika.
IV Baigiamasis vertinimas
1. Baigiamasis darbas.
Specializacijos:
Specializacija - Mašininis mokymasis:
1. Mašininis mokymasis ir duomenų mokslas,
2. Natūralios kalbos apdorojimas,
3. Neuroniniai tinklai ir gilusis mokymas,
4. Didžiųjų duomenų apdorojimas.
Specializacija - Žiniatinklio technologijos:
1. Žiniatinklio sistemų kūrimas,
2. WEB 3.0 technologijos,
3. Žiniatinklio 3D elementų programavimas,
4. Žiniatinklio sistemų saugumas.
Studento pasirinkimai:
Studentas pasirenka specializaciją ir du laisvai pasirenkamus dalykus.
Studijų programos skiriamieji bruožai:
Studijų programa orientuota rengti programų sistemų specialistus, gebančius projektuoti, kurti ir valdyti programinę įrangą, taikant naujausias programavimo technologijas.
Profesinės veiklos ir tolesnių studijų galimybės:
Profesinės veiklos galimybės:
Absolventai dirba:
• programuotojais ir programinės įrangos kūrėjais,
• dirbtinio intelekto specialistais,
• virtualios realybės (VR) ir papildytos realybės (AR) kūrėjais,
• interneto svetainių kūrėjais (angl. Front-End/Back-End/Full-Stack,
• mobiliųjų programėlių kūrėjais (iOS/Android OS),
• kompiuterinių žaidimų kūrėjais.
Tolesnių studijų galimybės:
Absolventas turi teisę stoti į antrosios pakopos studijas aukštosios mokyklos nustatyta tvarka.