Contact Us Pastebėjote neatitikimą Share Forumas Įeiti Žinynas

Įtraukti palyginimui

Edukacinės sistemos (anglų k. - Educational Systems)

Studijų krypties grupė

Ugdymo mokslai

Studijų kryptis

Edukologija

Švietimo sritis

Švietimas

Švietimo posritis

Edukologija

Studijų rūšis

Universitetinės studijos

Studijų programos tipas

Pakopinės studijos

Studijų pakopa

Pirmosios pakopos studijos

Programos vykdymo kalba

lietuvių

Suteikiamas kvalifikacinis laipsnis ir (arba) kvalifikacija

Ugdymo mokslų bakalauras

Kvalifikacinio laipsnio ypatumai

Pagrindinės krypties kvalifikacinis laipsnis

Diplomo (pažymėjimo) blanko pavadinimas ir kodas

Bakalauro diplomas, 6115

Būtinas minimalus išsilavinimas

Vidurinis išsilavinimas

Studijų apimtis kreditais ir forma (trukmė metais)

240
Nuolatinė, 4, Metais

Akreditavusi institucija

Studijų kokybės vertinimo centras

Akreditavimo įsakymas

SV6-32

Akreditavimo vertinimo išvados

KTU_Edukacinės sistemos_BA_2024.pdf

Valstybinis kodas

6123MX002

Kodas pagal Tarptautinę standartizuotą švietimo klasifikaciją (ISCED)

6450111

Finansinės grupės kodas

1.2

Aprašymo santraukos parengimo arba atnaujinimo data

2025-04-01
Daugiau apie programą

Institucijos, teikiančios šią programą

Programos panašiais pavadinimais

Programos teikiančios tas pačias kvalifikacijas

Aprašymo santrauka

Studijų programos tikslas (-ai):

Suteikti tarpdisciplininių kompetencijų kurti ir realizuoti naujausiomis ugdymo technologijomis grindžiamas edukacines sistemas, skirtas įgyvendinti mokymosi bendruomenei aktualius edukacinius sprendimus.

Studijų programos aprašas: https://stojantiesiems.ktu.edu/programme/b-edukacines-sistemos/

Studijų rezultatai:

Žinios ir jų taikymas:

(M02) Geba paaiškinti edukacinei sistemai svarbius žmogaus raidos fenomenus ir grupių procesus vadovaudamiesi pagrindinėmis psichologijos, neuromokslo teorijomis.
(M02, B03) Geba kurti lokaliai aktualizuotą ugdymo turinį, siedami globalios ugdymo aplinkos išteklius, mokymo, mokymosi ir vertinimo strategijų, metodų ir technologijų įvairovę.
(M02, B03) Geba pagrįsti edukacinių procesų realizavimą audiovizualinėmis ir kitomis skaitmeninėmis priemonėmis remdamiesi informacijos rengimo ir taikymo viešojoje komunikacijoje principais.
(M02, B03, L02) Geba taikyti ugdymo, vadybos, informatikos mokslų žinias naujoms ugdymo technologijoms ir įtraukioms edukacinėms aplinkoms kurti.
(M02) Geba kūrybiškai spręsti besimokančiųjų ir jų bendruomenių aplinkos, pasaulinio konteksto kaitos iššūkius taikydami darnaus vystymosi, edukologijos, sociologijos ir kultūrologijos teorijas apie visuomenės įvairovę.

Gebėjimai vykdyti tyrimus:

(M02, B03) Geba atlikti edukacinius tyrimus, taikydami skaitmenines informacijos kaupimo, duomenų rinkimo ir analizės bei rezultatų vizualizavimo technologijas, įrankius ir programas, veiklos tyrimo metodiką.
(M02, L02) Geba teikti pasiūlymus švietimo ir ugdymo procesui efektyvinti, vadovaudamiesi tyrimų, įskaitant besimokančiųjų pasiekimų, rezultatais.

Specialieji gebėjimai:

(M02) Geba įgalinti besimokančius ugdytis socialinius, emocinius ir mokymosi visą gyvenimą gebėjimus, rūpintis fizine ir psichine sveikata.
(M02, B03) Geba ugdyti besimokančiųjų informacinę kultūrą – sistemingai plėtoti jų skaitmeninį raštingumą ir komunikaciją multimedijos audiovizualinėmis ir kitomis priemonėmis.
(M02, B03) Geba projektuoti ir valdyti individualaus ir grupinio mokymosi procesą (-us) realioje ir virtualioje mokymosi aplinkoje pagal kontekstą, ugdymosi tikslus ir besimokančiųjų įvairovę, kaip bendruomenės patirtį praturtinančią vertybę.
(M02, B03) Geba vystyti ugdymo technologijomis ir dizainu paremtas edukacines sistemas, pasitelkdami mokymosi bendruomenei aktualius edukacinius scenarijus, įgyvendindami ugdymo prieinamumo ir paveikumo siekį.
(M02, L02) Geba generuoti idėjas, išvystyti jas iki prototipo ar naujovės diegimo projekto, tenkinant švietimo, ugdymo poreikius ir vertinant verslo aplinkos veiksnius.
(M02) Geba profesinius ir ugdymosi tobulinimo sprendimus grįsti sistemingo vidinio ir išorinio edukacinių sistemų vertinimo rezultatais.

Socialiniai gebėjimai:

(M02, L02) Geba komunikuoti, pristatyti idėją ar nuomonę, argumentuoti sprendimą ar tyrimo rezultatus sakytine ir rašytine forma specialistų ir ne specialistų auditorijai.
(M02) Geba bendrauti taisyklinga lietuvių kalba (sakytine ir rašytine) ir viena užsienio kalba ne žemesniu kaip B2 lygiu pagal Bendruosius Europos kalbų metmenis ir ją vartoti akademiniais ir profesiniais tikslais.
(M02) Geba kurti sąveika, partneryste, dialogu grįstas mokymosi ir grupinės veiklos situacijas, įtraukdami kiekvieną besimokantįjį ir skatindami jų atsakomybę už siekiamus rezultatus.
(M02, L02) Geba bendradarbiauti tarpdalykinėje grupėje ir (ar) komandoje, koordinuoti projektinę veiklą įvairiose besimokančiųjų grupėse, ugdymosi aplinkose, profesinės bendruomenės tinkluose, laikydamiesi profesinės etikos ir socialinės atsakomybės principų.

Asmeniniai gebėjimai:

(M02) Geba sistemingai planuoti ir organizuoti savarankišką mokymąsi, asmeninį tobulėjimą ir profesinį augimą.
(M02) Geba reikšti besąlygišką pagarbą besimokantiesiems ir ugdyti jų nuostatas Lietuvos kultūros, tautinės tapatybės, tautos kultūrinio ir gamtinio paveldo puoselėjimo požiūriu ir kartu toleranciją kitoniškumui.
(M02, L02) Geba taikyti kritinio ir kūrybinio mąstymo bei refleksijos gebėjimus profesinėje ir asmeninėje aplinkoje.
(M02, L02) Geba būti atviri naujovėms, motyvuoti, psichologiškai atsparūs, pasitikintys ir įgyvendinantys savo asmeninį potencialą.
(M02, L02) Geba reikšti savo profesinį tapatumą ir įsipareigojimus profesinei bendruomenei, prisiimdami atsakomybę už savo darbo rezultatus ir jų padarinius žmogiškųjų vertybių, darnos, pilietiškumo, socialinės atsakomybės ir aplinkosaugos aspektais.

Mokymo ir mokymosi veiklos:

Studijos apima auditorinį darbą (paskaitos, pratybos, laboratoriniai darbai, seminarai, išvykstamieji vizitai į įmones ir kita) ir savarankišką darbą, skirtą įsisavinti teorinę medžiagą, pasirengti auditoriniam darbui, tarpiniams ir galutiniams atsiskaitymams bei atlikti kitas veiklas. Kiekvieno studijų modulio studijos baigiamos studento žinių bei įgūdžių vertinimu – egzaminu arba kitu galutiniu atsiskaitymu, studijų programa baigiama baigiamuoju projektu ir jo gynimu.

Studijų rezultatų vertinimo būdai:

Taikoma studijų rezultatų kaupiamojo vertinimo sistema, leidžianti užtikrinti nuolatinį ir įtraukiantį studentų darbą viso studijų semestro metu, kai studijų modulio galutinį įvertinimą sudaro tarpinių atsiskaitymų ir galutinio atsiskaitymo pažymiai, juos padauginant iš svertinių koeficientų (procentinių dedamųjų) ir sandaugas susumuojant.

Studijų dalykai (moduliai):

Bendrasis ir įtraukusis ugdymas, Informatika 1, Įvadas į edukacines sistemas, Kognityvinio neuromokslo taikymas, Matematika, Raidos psichologija, Vadyba, Viešosios programos ir projektai, Bendroji neuropsichologija, Dirbtinio intelekto etika, Kiekybiniai ir kokybiniai socialinių tyrimų metodai, Marketingo pagrindai, Ugdomasis vadovavimas, Vizualus projektavimas, Apklausų tyrimai, Inovacijų vadyba, Mokymas ir mokymasis, Ugdymo proceso dizainas, Vaizdo sintaksė, Audiovizualinė laboratorija ir komunikacijos dizainas, Edukacinių technologijų projektas, Socialinių tinklų ir medijų analizė, Ugdymas virtualioje aplinkoje, Edukacinės inovacijos, Grupių psichologija ir efektyvus darbas komandoje, Produkto vystymo projektas, Kūrybinės patirties projektas, Ugdymas bendruomenėje, Bakalauro baigiamasis projektas, Profesinė praktika.

Alternatyvos: Internetinio turinio kūrimas ir publikavimas, Programavimas „Python“ kalba;
Filosofijos ir darnaus vystymosi alternatyvos: Darnus vystymasis, Medijų filosofija;
Užsienio kalbų alternatyvos (C1 lygis): Akademinė ir dalykinės srities komunikacija anglų kalba (C1 lygiu), Akademinė ir dalykinės srities komunikacija vokiečių kalba (C1 lygiu), Akademinė ir dalykinės srities komunikacija prancūzų kalba (C1 lygiu).

Studijų programos skiriamieji bruožai:

Socialinius (edukologija ir vadyba) ir informatikos mokslus integruojanti tarpkryptinė pirmosios pakopos edukologijos (pagrindinė kryptis), informacijos sistemų (papildoma kryptis) ir vadybos (papildoma kryptis) studijų programa yra aktuali alternatyva formaliojo ugdymo pedagogų rengimui Lietuvoje. Programa siekiama parengti plataus profilio ir darbo rinkoje konkurencingus, paklausą turinčius profesionalius edukatorius, pasirengusius veikti neapibrėžtumo ir nuolatinės kaitos sąlygomis, gebančius veikti kūrybos visuomenėje, kurti ir įgyvendinti švietimo pokyčius, puoselėjant savo ir ugdytinių sąmoningumą. Šios tarpkryptinės programos išskirtinumas – didelis dėmesys holistiškumui, visuomenės ir švietimo santykiui, edukacinių ir technologinių kompleksinių kompetencijų ir absolventų tiriamųjų, analitinių gebėjimų ugdymui. Būsimų bakalaurų įgyjami ateities darbo rinkai svarbūs gebėjimai: naujų prasmių kūrimas, integralios tarpkultūrinė ir tarpdalykinė kompetencijos, dizaino mąstysena, mokslu grįstu sprendimų įgyvendinimas, naujausių ugdymo technologijų taikymas besimokančiųjų įgalinimui, – leis jiems pasirengti aktyviam socialiniam ir profesiniam gyvenimui.

Profesinės veiklos galimybės:

Absolventas gali dirbti švietimo (neformaliojo ugdymo), kultūros (teatre, muziejuose, bibliotekose ir kt.), verslo ir nevyriausybinėse organizacijose bei neformaliojo švietimo centruose. Veikla galima tokiose pozicijose, kaip edukatoriaus, edukacinių projektų kūrėjas, edukacinių projektų vadybininkas, edukacinių sistemų kūrėjas.

Tolesnių studijų galimybės:

Ugdymo mokslų antros pakopos studijos.