Contact Us Pastebėjote neatitikimą Share Forumas Įeiti Žinynas

Įtraukti palyginimui

Lituanistinės studijos (anglų k. - Lithuanian Studies)

Studijų krypties grupė

Humanitariniai mokslai

Studijų kryptis

Filologija pagal kalbą (diplome nurodant konkrečią kalbą)

Švietimo sritis

Kalbos

Švietimo posritis

Literatūra ir lingvistika

Studijų rūšis

Universitetinės studijos

Studijų programos tipas

Pakopinės studijos

Studijų pakopa

Pirmosios pakopos studijos

Programos vykdymo kalba

anglų, lietuvių

Suteikiamas kvalifikacinis laipsnis ir (arba) kvalifikacija

Humanitarinių mokslų bakalauras

Kvalifikacinio laipsnio ypatumai

Pagrindinės krypties kvalifikacinis laipsnis

Diplomo (pažymėjimo) blanko pavadinimas ir kodas

Nėra duomenų

Būtinas minimalus išsilavinimas

Vidurinis išsilavinimas

Studijų apimtis kreditais ir forma (trukmė metais)

240
Nuolatinė, 4, Metais

Akreditavusi institucija

Studijų kokybės vertinimo centras

Akreditavimo įsakymas

SV6-64

Akreditavimo vertinimo išvados

Nėra duomenų

Valstybinis kodas

6121NX079

Kodas pagal Tarptautinę standartizuotą švietimo klasifikaciją (ISCED)

6450232

Finansinės grupės kodas

Nėra duomenų

Aprašymo santraukos parengimo arba atnaujinimo data

2024-04-19
Daugiau apie programą

Institucijos, teikiančios šią programą

Programos panašiais pavadinimais

Programos teikiančios tas pačias kvalifikacijas

Aprašymo santrauka

Bendras apibūdinimas:
Studijų programos tikslas (-ai):
Rengti lietuvių kalbos, literatūros, kultūros ir plačiau – šalityros – specialistus, įgijusius B2 lygio lietuvių kalbos mokėjimo kompetenciją, suprantančius lietuvių kalbos, Lietuvos literatūros ir kultūros reiškinius, socialinio gyvenimo realijas, gebančius savarankiškai siekti teorinių žinių ir, vėliau, jas taikyti; gebančius analizuoti ir vertinti įvairius lietuvių kalbos, Lietuvos literatūros ar kultūros reiškinius taip pat ir platesniame tarpkultūriniame kontekste, gebančius teikti išvadas ir (ar) rekomendacijas kalbų ir kultūros politikos ar pan. klausimais suinteresuotoms šalims Lietuvoje ir užsienyje.
Studijų rezultatai:
1. Žinios ir jų taikymas:
1.1. Studentas žinos kaip ir gebės kalbą ir literatūrą apibūdinti kaip reiškinius, tinkamai taikydamas pagrindines sąvokas, terminus ir kitas fundamentinių bei taikomųjų tyrimų rezultatais grindžiamas žinias, lietuvių kalbos, Lietuvos literatūros ir kultūros kontekstuose.
1.2. Studentas žinos įvairius Lietuvos ir kaimyninių šalių – strateginių Lietuvos partnerių – Latvijos, Lenkijos ir Estijos – sociokultūrinio gyvenimo reiškinius ir gebės juos analizuoti bei vertinti, lygindamas su savo šalies sociokultūriniais reiškiniais bei platesnėse tarpkultūrinėse studijų ir profesinės veiklos srityse.
2. Gebėjimai vykdyti tyrimus:
2.1. Studentas gebės įžvelgti (socio)lingvistinę, literatūrologinę ar sociokultūrinę problemą tarpkultūriniame kontekste, surinkti tikslinę empirinę medžiagą, bibliografinius šaltinius ir parinkti tinkamus tyrimo metodus bei kitus tyrimo įrankius, analizuojamos problemos analizei ir vertinimui atlikti.
2.2. Studentas gebės argumentuotai žodžiu ir raštu išdėstyti savo, kaip kalbos, literatūros ar sociokultūros tyrėjo (-os), mintis, įžvalgas, atliktų tyrimų rezultatus įvairiuose rašto darbuose, pranešimuose, diskusijose, argumentuodamas savo nuomonę.
3. Specialieji gebėjimai:
3.1. Studentas gebės taikyti lietuvių kalbos skaitomų ir klausomų tekstų supratimo, sakytinės ir rašytinės komunikacijos B2 (pagal BEKM) lygio žinias (taip pat ir gramatikos, leksikos) ir gebėjimus, pragmatines ir sociolingvistines kompetencijas, supratimo ir kompensavimo strategijas.
3.2. Studentas gebės planuoti, organizuoti, vykdyti ir vertinti literatūros reiškinių, kalbų ar kultūros politikos veiklas, tiek Lietuvoje, tiek užsienyje teikdamas literatūros, kalbos ir (ar) kultūros srities reiškinių analizę bei rekomendacijas suinteresuotoms šalims.
4. Universiteto bendrosios kompetencijos:
4.1. Bendradarbiavimas: studentas žinos pagrindines efektyvaus darbo komandoje taisykles ir gebės jomis vadovautis formuodamas komandos tikslus, atliekant lingvistikos, literatūrologijos ar kultūros srities užduotis; gebės savarankiškai atlikti komandoje skirtą vaidmenį, su kitais komandos nariais dalydamasis visa tikslų pasiekimui reikalinga informacija.
4.2. Atsakingumas: studentas gebės apibrėžti aiškius lūkesčius sau ir kitiems, suprasdamas ir prisiimdamas asmeninę atsakomybę už turimą laiką ir išteklius, savo studijų veiklos progresą, sėkmingą lietuvių kalbos mokymosi, lingvistikos ar literatūrologijos, sociokultūros srities užduoties atlikimą bei išsikelto tikslo pasiekimą.
4.3. Tarpkultūriškumas: studentas išmanys pagrindinius tarpkultūrinės komunikacijos, kultūrinio bendravimo principus ir gebės juos taikyti kurdamas bei palaikydamas pagarbius ir atvirus ryšius su kitų kultūrų žmonėmis.
Remdamasis tarpkultūrinėmis žiniomis, gebės atpažinti ir paaiškinti galimas tarpkultūrinių nesusipratimų sritis, kultūrinio šoko priežastis ir pasekmes.
Žinos Lietuvos kultūros pagrindines vertybes, įsitikinimus, interesus, elgsenos normas, supras skirtingą savo šalies ir Lietuvos kultūros specifiką ir ją suformavusias istorines priežastis bei, jomis remdamasis, gebės analizuoti ir kritiškai vertinti skirtingus kultūrinius kontekstus.
4.4. Problemų sprendimas: studentas žinos lietuvių kalbos mokymosi, lingvistikos, literatūrologijos ar pan. studijų uždavinių ar problemų sprendimui reikalingos informacijos šaltinius ir jos paieškos būdus; gebės identifikuoti savo interesų srityje kylančias problemas ir iššūkius bei juos spręsti pasitelkdamas kitų pagalbą arba savarankiškai.
4.5. Atvirumas pokyčiams: studentas supras atvirumo pokyčiams svarbą savo mokymosi, darbo sėkmei ir gebės demonstruoti atvirumą skirtingoms lingvistinėms, literatūrologinėms, kultūrinėms idėjoms ir perspektyvoms, siekdamas įgyti naujų kompetencijų.
5. Kiti socialiniai gebėjimai:
5.1. Studentas gebės reflektuoti savo ir kitų pasiekimus, identifikuoti poreikį tolimesniam profesinių kompetencijų ugdymui, savarankiškai studijuoti bei valdyti asmeninio tobulėjimo procesą.
5.2. Studentas gebės įvertinti galimas socialines, politines, etines savo veiklos, susijusios su lituanistiniais klausimais ir kontekstais, pasekmes, suvokdamas moralinę atsakomybę už savo veiklą ir jos rezultatų poveikį įvairiuose kontekstuose.
5.3. Studentas gebės sąžiningai naudotis įvairiais ištekliais ir įrankiais (tarp jų ir DI), cituoti įvairius šaltinius ir kitų autorių mintis, jų neplagijuodamas ir deramai įvertindamas autorių ir kitas intelektinės nuosavybės teises.
Mokymo ir mokymosi veiklos:
įgyvendinant programą pasitelkiami aktyvieji studijų metodai: teorinės probleminės įtraukiosios paskaitos, seminarai, kurių metu plėtojamos diskusijos, pristatomi pranešimai, tiriamųjų ir kitokio pobūdžio individualių ar grupinių užduočių atliktys. Įvairiuose programos dalykuose pagal poreikį naudojamos tikslinės IT programos ir įrankiai. Taip pat (pagal galimybes) planuojamos išvykos į įvairias institucijas, pvz., muziejus, Valstybės pažinimo centrą. LR Seimą ir pan. Praktinis lietuvių kalbos mokymas vyksta komunikacine lingvodidaktine prieiga. Didelė studijų dalis skirta ir savarankiškam darbui: literatūros studijavimui, informacijos paieškai ir sisteminimui įvairiems (referuojamojo ar tiriamojo pobūdžio) rašto darbams, pranešimams ir pan.
Studijų rezultatų vertinimo būdai:
vertinimo strategijos pamatas – ugdomasis (formuojamasis) kokybinis vertinimas, taip pat ir kaupiamasis kriterinis vertinimas. Dalyko baigiamojo vertinimo forma – egzaminas, o Bakalauro baigiamoji darbo seminaro (7 semestras) – įskaita, BA baigiamojo darbo (8 semestras) atveju – gynimas atvirame BA darbų gynimo komisijos posėdyje. Nuosekliai skatinamas ir paties studento pažangos įsivertinimas, pasitelkiamas ir studentų vienas kito atlikčių vertinimas.
Sandara:
Studijų dalykai (moduliai), praktika:
Lingvistiniai dalykai: Introduction into Baltic Studies; The History of the Lithuanian Language; Sociolinguistic situation and language policy in Lithuania; Lietuvos kalbų kontaktai ir kontekstai;
Lietuvių kalbos variantiškumas; Lietuvių diaspora: kalba ir tapatybė.
Literatūrologiniai dalykai: Introduction to the Literature of the Grand Duchy of Lithuania; Introduction to Modern Lithuanian Literature; Multilingual Vilnius Literature; Šiuolaikinės lietuvių literatūros aspektai; Lietuvių literatūra, kultūra ir meno kontekstai; Regiono literatūrų kontaktai ir kontekstai.
Sociokultūriniai dalykai: Intercultural Communication; Lithuania and Lithuanians Today: Introduction to the Lithuanian Socio-culture; Traditional Lithuanian Culture: Ethnography, Folklore, Customs; Introduction to the History of Lithuania; Politics of Contemporary Lithuania; Human Geography of Lithuania; Religija ir visuomenė Lietuvoje; Kaimyninių Lietuvos šalių visuomenė ir kultūra (XX ir XXI a.).
Tyrėjo kompetencijas ugdantys dalykai: Academic Writing; Kiekybinių ir kokybinių tyrimo metodų įvadas; Semestrinis rašto darbas; Bakalauro baigiamojo darbo seminaras; Bakalauro baigiamasis darbas.
Lietuvių kalbos kompetenciją ugdantys dalykai: Šiuolaikinė lietuvių kalba (1/5); Šiuolaikinė lietuvių kalba (2/5); Šiuolaikinė lietuvių kalba (3/5); Šiuolaikinė lietuvių kalba (4/5); Šiuolaikinė lietuvių kalba (5/5).
Praktika: Internship of Intercultural Communication arba Mokomoji ir profesinė praktika: tekstų kūrimas.
Specializacijos:
nėra
Studento pasirinkimai:
2–7 semestrus studentas galės individualizuoti savo studija ir 60 kreditų apimtyje laisvai rinktis:
• bet kurį FLF siūlomą dalyką (modulį);
• bet kurio kito VU fakulteto siūlomą dalyką (modulį);
• BUS dalykus (modulius);
• tarpdisciplininių studijų dalykus;
• dalyvauti akademiniuose mainuose (dalinės studijos, praktika).

Studijų programos skiriamieji bruožai:
Programa vykdoma anglų ir lietuvių kalbomis ir skirta 1) Lietuvos emigrantų jaunimui; 2) Lietuvoje gyvenantiems imigrantams; 3) įvairių šalių piliečiams, kurie domisi lituanistika.
Ši SP rengia lituanistikos specialistus, kurie plačiai suvokdami lituanistinę specifiką, gebės į ją žvelgti, ją analizuoti ir vertinti iš tarpkultūrinės perspektyvos, galės imtis lyderystės skleisdami Lietuvos kultūros, literatūros, lingvistikos pasiekimus pasaulyje.
Profesinės veiklos ir tolesnių studijų galimybės:
Profesinės veiklos galimybės:
SP absolventai galės užimti konsultantų, kultūros apžvalgininkų, žurnalistų, patarėjų, programų koordinatorių, valstybės tarnautojų pozicijas, kur bus reikalingos plačiai suprantamos lituanistikos žinios ir tarpkultūrinė kompetencija. Atsižvelgiant į ugdomas kompetencijas, absolventai galės save realizuoti dirbdami kultūros centruose, švietimo įstaigose, medijų, leidybos, visuomenės nuomonės tyrimų įmonėse, viešųjų ryšių agentūrose, verslo įmonėse. Lygiai taip pat šios programos absolventai galės dirbti savo šalyse lituanistikos srityje, palaikydami ryšius su Lietuva, inicijuodami dvišalius ar tarptautinius projektus. Taigi, studijas baigę studentai galės tiesiogiai dalyvauti kultūros, medijų bei švietimo procesuose, siekdami karjeros vietiniu, nacionaliniu ar tarptautiniu lygmeniu.
Tolesnių studijų galimybės:
Galimybė tęsti studijas MA pakopoje: Kalbotyra (Taikomoji kalbotyra), Intermedialiosios literatūros studijos, Literatūros antropologija ir kultūra