Laukinių gyvūnų ištekliai ir jų valdymas (anglų k. - Wildlife Management)
Institucijos, teikiančios šią programą
Programos panašiais pavadinimais
Programos teikiančios tas pačias kvalifikacijas
Aprašymo santrauka
Studijų programos tikslas(-ai):
Programos pagrindinis tikslas -- parengti aukštos kvalifikacijos specialistus, turinčius teorines žinias laukinių gyvūnų biologijos ir ekologijos, populiacijų tvarkymo, racionalaus jų išteklių naudojimo bei apsaugos besikeičiančiomis antropogeninio poveikio sąlygomis srityje, gebančius kūrybiškai pritaikyti naujausias žinias, metodus bei technologijas praktikoje, galinčius savarankiškai atlikti tyrimus, įvertinti tyrimų rezultatus, nustatyti jų patikimumą, dirbti aukštos kvalifikacijos reikalaujantį darbą valstybiniame ir privačiame sektoriuje.
Pirmasis dalinis tikslas: įsisavinti mokslo apie laukinę gyvūniją ir jos išteklius šiuolaikines valdymo teorijas, metodus ir technologijas; pagilinti pirmosios pakopos biologinio profilio studijų metu įgytas kompetencijas apie laukinę gyvūniją; kūrybiškai taikyti šias žinias savarankiškai plėtojant mokslines idėjas, sprendžiant darnios aplinkos problemas.
Antrasis dalinis tikslas: formuoti pasirinktos dalykų grupės kompetencijas; gilinti magistrui reikalingas specializuotas profesinės veiklos žinias ir gebėjimus.
Trečiasis dalinis tikslas: formuoti kitas studento specifinius poreikius atitinkančias, tiesiogiai su pagrindinės krypties studijų turiniu nesusijusias, kompetencijas, plečiant pasaulėžiūrą ir bendrąją erudiciją.
Studijų rezultatai (specialieji studijų rezultatai):
1. Pažinti naujausias mokslo apie laukinę gyvūniją teorijas, metodus ir technologijas, jų taikymo ypatumus
2. Pagilinti bakalauro studijų metu įgytas gyvūnų ekologijos, etologijos, teriologijos, ornitologijos, ichtiologijos, kinologijos, biotechnijos, technologijos žinias, pritaikyti šias žinias aiškinant laukinių gyvūnų išteklių sandarą, jos dinamikos dėsningumus, teikiant problemų sprendimo pasiūlymus
3. Parinkti tinkamus laukinės gyvūnijos tyrimo metodus problemai, tyrimų hipotezei ar dėsningumams pagrįsti
4. Taikyti šiuolaikinius metodus analitinių gebėjimų, inovacijos ir žinių integracijos reikalaujančioje laukinių gyvūnų populiacijų valdymo veikloje nuolat kintančios aplinkos kontekste
5. Žinoti ir taikyti šiuolaikines teorijas, specialiąją metodologiją, sprendžiant įvairiapuses laukinių gyvūnų išteklių valdymo problemas.
6. Žinoti įvairiapusiškas išsamias integruotas ekosistemų komponentų pažinimo, funkcionavimo žinias, kurias gebės taikyti plačiose tarpdalykinėse studijose, parenkant laukinių gyvūnų valdymo technologijas
7. Sisteminti, apibendrinti ir analizuoti laukinių gyvūnų tyrimo rezultatus, parinkti specializuotos srities mokslinių tyrimų interpretavimo metodus, pristatyti rezultatus mokslo visuomenei
8. Kritiškai vertinti pasirinktos srities (Darniosios miškininkystės ar Biologinės įvairovės) teorijas nuolat kintančios aplinkos sąlygomis. Vadovauti privačių bei valstybės įmonių laukinių gyvūnų naudojimo veiklai urbanizuotame, kaimiškame, gamtiniame kraštovaizdyje nuolat kintančiomis miško politikos, socialinių interesų, aplinkosaugos ir verslo sąlygomis
9. Kritiškai vertinti teorines ir praktines naujoves, efektyviai veikti tokiomis aplinkybėmis, kai stokojama išsamios informacijos bei instrukcijų, gebėti pagrįsti daromas išvadas ir jas deramai pateikti įvairaus išsilavinimo suinteresuotiems asmenims
10. Taikyti kasdieninėje ar specifinėje aplinkoje studento specifinius poreikius atitinkančias bendrosios erudicijos žinias.
11. Gebėti savarankiškai parinkti kompleksines technologines, organizacines ir metodines priemones sprendžiant specifines problemas, tiesiogiai nesusijusias su studijų kryptimi
12. Gebėti atsakingai bendrauti su specialistais ir visuomene sprendžiant specifinius uždavinius, tiesiogiai nesusijusius su studijų kryptimi
13. Siekti nuolatos mokytis, rengtis gyventi informacinės visuomenės sąlygomis
14. Pasitikėti savo jėgomis, ryžtas prisiimti atsakomybę už savo veiksmus ir sprendimus
15. Turėti teigiamą požiūrį į kūrybingą, rūpestingai planuojamą, kokybiškai atliekamą darbą
16. Laikytis mokslinės etikos normų
Mokymo ir mokymosi veiklos:
Kontaktinį darbą sudaro paskaitos, seminarai, laboratoriniai darbai, pratybos, mokomosios praktikos, profesinės veiklos praktika, konsultacijos, savarankiškų darbų gynimas, egzaminų ir įskaitų laikymas, baigiamųjų darbų gynimas. Studijų dalyko kontaktinis darbas gali būti atliekamas nuotoliniu ir nenuotoliniu būdu.
Studentų savarankišką darbą (mokymąsi) sudaro pasirengimas seminarams, laboratoriniams darbams, kontroliniams darbams ir egzaminams, individualių ir grupinių savarankiškų užduočių atlikimas, savarankiškas mokslinis tiriamasis darbas, referatų, kursinių, baigiamojo darbo rengimas.
Dalykų studijose taikomi mokymo metodai, kurie yra orientuoti į studentų kūrybiškumo ir bendrųjų bei specialiųjų kompetencijų plėtotę: debatai, diskusija, minčių žemėlapis, ekspertų metodas, studentų prezentacijų metodas, darbas porose, darbas grupėse, atvejo studija, realių problemų sprendimas studentų projektuose, įžvalgų bei plėtros scenarijų kūrimas, praktikos darbo vietose ir kt. Paskaitos planuojamos taip, kad studentai aktyviau juose dalyvautų: paskaitų metu įvedamos kai kurios veiklos; dalį medžiagos studentai pasiskaito prieš paskaitas; studentai kai kuriuos temų klausimus parengia ir pristatyto savarankiškai; paskaitų ir pratybų metu studentai įtraukiami į diskusijas ir kt.
Studijų rezultatų vertinimo būdai:
Galutinis dalyko studijų atsiskaitymas - egzaminas. Egzaminai laikomi raštu arba žodžiu. Iki egzaminų sesijos studentai privalo atsiskaityti už laboratorinius, kontrolinius, pratybų darbus, kursinius projektus ir kitas savarankiško darbo formas. Egzamino vertinimas sudaro 50-60 % galutinio vertinimo rezultato. Kitą dalį sudaro kontrolinių, laboratorinių, praktinių, kursinių projektų, individualių užduočių arba kitų darbų įvertinimas.
Studijų dalykų rezultatų vertinimo metodai parenkami taip, kad būtų objektyviai patikrinti studentų pasiekimai pagal dalyko studijų rezultatus ir vadovaujamasi jų vertinimo kriterijais. Taikomi tokie studijų dalykų rezultatų vertinimo metodai: probleminiai klausimai, testai, trumpų atsakymų reikalaujantys klausimai, klausimai, į kuriuos atsakoma atvirai naudojantis literatūros šaltiniais, žodiniai klausimai, individualaus pranešimo pateikimas, komandos (grupelės) parengto pranešimo pateikimas, stendinis pranešimas, referatas, probleminė užduotis, laboratorinių ar praktinių darbų rezultatų pateikimas, profesinės veiklos praktikos ataskaitos pateikimas, mokomosios praktikos rezultatų pateikimas, vaidinimo (pasirodymo) pristatymas, įvairių projektų pateikimas, mokslinio darbo rezultatų pateikimas, įvairių darbų recenzijos ir kt.
Specializacijos:
Nėra
Studento pasirinkimai:
Pasirenkamų studijų dalykų grupė (24 kreditai). Magistrantai gali rintis vieną iš dviejų pasirenkamų studijų dalykų grupę: ,,Darnioji miškininkystė'' - Taikomoji genetika ir biotechnologijos; Darnus miško ūkio vystymasis; Rekreacinė miškininkystė ir parkotyra; Miško sistemų dinaminis tvarumas: arba ,,Biologinė įvairovė'' - Sausumos ekosistemų įvairovė ir apsauga; Stuburinių gyvūnų įvairovė ir apsauga; Augalų įvairovė ir apsauga; Gamtotvarka.
Magistrantai gali pasirinkti vieną iš universiteto nustatytų ir laisvai pasirenkamų bendrųjų universiteto nustatytų dalykų (6 kreditai) pagal vieną iš dviejų pasirenkamų studijų dalykų grupę: ,,Skirti pasirengti doktorantūros studijoms'' - Tyrimų planavimas ir organizavimas, Daugiamatės statistikos metodologija arba ,,Skirti pasirengti profesinei veiklai'' - Profesijos edukologija, Konsultavimo metodologija, konfliktų valdymas.
Studijų programos skiriamieji bruožai: