Contact Us Pastebėjote neatitikimą Share Forumas Įeiti Žinynas

Įtraukti palyginimui

Pedagoginės studijos (anglų k. - Pedagogy)

Studijų krypties grupė

Ugdymo mokslai

Studijų kryptis

Pedagogika

Švietimo sritis

Švietimas

Švietimo posritis

Edukologija

Studijų rūšis

Universitetinės studijos

Studijų programos tipas

Profesinės studijos

Studijų pakopa

Profesinės studijos (pedagogikos)

Programos vykdymo kalba

anglų, lietuvių

Suteikiamas kvalifikacinis laipsnis ir (arba) kvalifikacija

Pedagogas

Kvalifikacinio laipsnio ypatumai

Nėra duomenų

Diplomo (pažymėjimo) blanko pavadinimas ir kodas

Studijų pažymėjimas, 7401

Būtinas minimalus išsilavinimas

Vidurinis išsilavinimas

Studijų apimtis kreditais ir forma (trukmė metais)

60
Ištęstinė, -, -
Ištęstinė, 1,5, Metais
Nuolatinė, 1,5, Metais

Akreditavusi institucija

Studijų kokybės vertinimo centras

Akreditavimo įsakymas

SV6-38

Akreditavimo vertinimo išvados

VDA_Pedagogines studijos_2015.pdf

Valstybinis kodas

6310MX002

Kodas pagal Tarptautinę standartizuotą švietimo klasifikaciją (ISCED)

6570111

Finansinės grupės kodas

Nėra duomenų

Aprašymo santraukos parengimo arba atnaujinimo data

2014-08-01
Daugiau apie programą

Institucijos, teikiančios šią programą

Programos panašiais pavadinimais

Programos teikiančios tas pačias kvalifikacijas

Aprašymo santrauka

Studijų programos tikslas(-ai):
Pedagoginių studijų programos tikslas – parengti mokytojus, gebančius taikyti edukacines žinias pedagoginėje praktikoje ir savarankiškai plėtoti turimas žinias; gebančius atlikti pedagoginės veiklos tobulinimo tyrimus ir jais remtis nuolat besikeičiančioje edukacinėje aplinkoje; gebančius dirbti dalyko mokytojais ir atlikti su pedagogine veikla susijusias funkcijas įvairių tipų bendrojo lavinimo pradinėse, pagrindinėse ir vidurinėse mokyklose, taip pat dirbti pagal neformaliojo ugdymo programas; dirbti profesinėse mokyklose, kolegijose.

Studijų rezultatai:

1.1. Gebės saugoti ir plėtoti daugialypę Lietuvos kultūrą; dalyvauti kuriant demokratinę, pilietinę visuomenę, gebės formuoti mokinių vertybių sistemą ir skatins juos vadovautis bendražmogiškomis vertybėmis;
1.2. Gebės vadovautis šiuolaikine švietimo paskirties samprata: kurs informacinę ir žinių visuomenę; integruos įvairių pažinimo sričių (mokslo, meno) žinias; suvoks vertybines, kultūrines, socialines, ekonomines visuomenės raidos tendencijas ir prioritetus bei gebės atižvelgti į juos savo profesinėje veikloje; naudodamiesi socialinių, gamtos mokslų, naujų technologijų pasiekimais, dalyvaus visuomenės ir švietimo kaitos procesuose;
2.1. Gebės taikyti sukauptas komunikacijos ir informacijos valdymo žinias ir patirtį: taisyklingai vartos kalbą realioje ir/ar virtualioje profesinėje aplinkoje; bendraus užsienio kalba (-is); gebės pademonstruoti lyderystės, komandinio darbo ir organizacinius įgūdžius;
2.2. Turimomis žiniomis ir padarytais sprendimais pagrįstas išvadas gebės aiškiai ir nedviprasmiškai, taip pat – konceptualiai ir vaizdžiai perteikti specialistų ir ne specialistų auditorijoms; gebės jomis vadovautis skirtinguose profesiniuose kontekstuose;
3.1. Žinos efektyvaus bendravimo būdus ir gebės juos taikyti; gebės spręsti konfliktus; žinos projektinės veiklos ypatumus ir gebės suburti mokinius tokiai veiklai;
3.2. Gebės bendrauti ir konstruktyviai bendradarbiauti su kolegomis ir kitais specialistais, taip pat su mokinių tėvais (globėjais);
4.1. Projektuodami tyrimą, gebės kūrybiškai remtis meno ir technologijų studijų metu ir kūrybinėje praktikoje įgyta patirtimi ir kompetencijomis, žinos ir gebės pasirinkti adekvačią tyrimo strategiją, struktūrą ir metodus (kiekybinius ir kokybinius); gebės juos derinti; gebės atrinkti ir analizuoti reikiamus šaltinius; gebės organizuoti ir atlikti profesinės veiklos tyrimą; gebės interpretuoti tyrimo rezultatus, įtaigiai juos pristatyti, priimti sprendimus ir numatyti grįžtamąjį ryšį.
4.2.Žinos akademinio rašymo principus ir metodus; gebės sisteminti, analizuoti, vertinti, interpretuoti duomenis; gebės argumentuoti; gebės kurti savo profesinės srities analitinį tekstą.
5.1. Gebės organizuoti savo mokymąsi individualiai ir grupėje; gebės kryptingai derinti meninę-kūrybinę patirtį ir didaktikos žinias, gebės vertinti savo profesinės praktikos privalumus ir trūkumus bei vadovautis šiomis įžvalgomis, numatydami profesinio tobulėjimo perspektyvas; gebės nuolat analizuoti ugdymo/si procesą, kūrybingai spręsti profesines problemas įprastiniame kontekste;
5.2. Gebės nuolat tikslingai atnaujinti žinias ir lavinti įgūdžius; turės įgūdžių, reikalingų savarankiškam mokymuisi; produktyviai tęs savo kūrybinę veiklą, pradėtą meno ir technologijų studijų metu;
6.1. Gebės tikslingai ir produktyviai dalyvauti mokyklos savivaldos institucijų veikloje; gebės inicijuoti ir vadovauti mokinių neformalios kūrybinės veiklos formoms (pvz., būreliams, studijoms); žinos konfliktų mokykloje priežastis ir raišką bei gebės adekvačiai vertinti problemiškas situacijas mokykloje;
6.2. Žinos ir gebės vadovautis mokyklos darbą ir kaitą reglamentuojančiais dokumentais; gebės inicijuoti kūrybinius projektus (stovyklas, parodas, plenerus ir kt.) ir jiems vadovauti; dalyvauti kituose su mokyklos veikla susijusiuose projektuose;
7.1. Žinos ir gebės naudoti kompiuterio techninę ir programinę įrangą, pagrindines interneto paslaugas ir gebės integruoti šiuolaikines technologijas į ugdymo/si procesą (pvz., ruošdami tekstinę ir vaizdinę informaciją) bei gebės atskleisti mokiniams šiuolaikinių technologijų ir meno technologijų santykį ir jų derinimo galimybes, būdus;
7.2. Žinos mokinių informacinės kultūros formavimo ypatumus ir gebės kryptingai (siedami su estetiniais iššūkiais ir akcentuodami virtualią estetiką), sistemingai, kūrybingai ir saugiai (laikantis etinių ir higieninių darbo su kompiuteriu reikalavimų) plėtoti jų kompiuterinį raštingumą;
8.1. Žinos mokinio emocinį, socialinį, intelektinį, dvasinį vystymąsi palaikančios, saugios, estetiškos, funkcionalios ugdymo/si aplinkos ypatumus ir gebės tokią aplinką kurti: kurs ne konkurencija, o kuriančių asmenybių bendradarbiavimu grįstus santykius, mokės saugiai ir veiksmingai pritaikyti fizinę erdvę, konstruktyviai ir kūrybiškai naudoti technologijas, įrankius ir priemones;
8.2. Žinos aktyvumą, toleranciją, kūrybiškumą, spontaniškumą, individualumą, iniciatyvumą, savarankiškumą skatinančios ugdymo/si aplinkos požymius bei gebės tokią aplinką kurti; gebės kurti pokyčiams ir kūrybai palankią ugdymo/si aplinką, kurioje mokinys jaučiasi saugus ir pasitikintis savimi bei kitais;
9.1. Žinos ugdymą/si reglamentuojančius dokumentus (programą, planą ir kt.) bei gebės jais vadovautis ir/ar kurti; gebės formuluoti ugdymo/si tikslus bei uždavinius; atrinkti ir derinti ugdymo/si metodus, tinkamus ugdymo/si tikslams pasiekti;
9.2. Gebės suplanuoti išteklius, būtinus ugdymo/si tikslams (mokykloje, išvykoje, muziejuje, galerijoje, dirbtuvėje ir kt.) pasiekti; gebės parengti mokiniams įdomią, patrauklią ir kūrybinį aktyvumą skatinančią ugdymo/si medžiagą;
10.1. Žinos kūrybos proceso specifiką, gebės pasiekti pusiausvyros tarp žinių perteikimo ir konsultavimo, vadovavimo ir lyderiavimo, stebėsenos ir priežiūros; žinos ir gebės taikyti įvairias psichosocialines ir edukacines intervencijas, padedančias valdyti konfliktus ir priimti sprendimus;
10.2. Žinos įvairias strategijas, plėtojančias mokinių kritinio mąstymo, problemų sprendimo įgūdžius ir kūrybiškumą bei gebės jas taikyti; gebės dalyvauti kuriant ir įgyvendinant integruotų specialiųjų poreikių mokinių ugdymo/si programas;
11.1. Žinos kiekybinę ir kokybinę, formalią ir neformalią mokinių pasiekimų vertinimo strategijas ir gebės jas taikyti ir derinti, užtikrindami emocinę, intelektinę, socialinę ir fizinę mokinių raidą; žinos kūrybinės veiklos ir rezultatų vertinimo specifiką (principus, kriterijus ir kt.), gebės atskleisti mokinių kūrybinę potenciją;
11.2. Žinos mokinių pasiekimų ir pažangos vertinimo metodus ir gebės juos adekvačiai taikyti, atsižvelgdami į individualius (ir specialiuosius) mokinių poreikius bei galias; žinos šiuolaikinę gabumų sampratą ir gebės ja vadovautis;
12.1. Gebės ugdyti mokinių gebėjimą įsivertinti ir pasitikėti savimi; sukurti aplinką, padedančią mokiniui patirti pažinimo ir kūrybos džiaugsmą; gebės konsultuoti;
12.2. Žinos galimų ugdymo/si sunkumų ir problemų (taip pat – ir kūrybinių nesėkmių) ypatumus ir gebės padėti mokiniams jas spręsti;
13.1. Gebės gerbti ir pripažinti mokinio individualumą kaip vertybę, laiduojančią pažangą, bei gebės vadovautis šia nuostata profesinėje veikloje;
13.2. Žinos mokinių individualių skirtumų specifiką ir ypatumus (amžiaus, lyties, kalbos, socialinės aplinkos, gabumų, specialiųjų poreikių, pažinimo stilių ir kitais aspektais), gebės pastebėti mokinio emocinius sunkumus ir ypatingą nerimą; atpažinti specialiuosius mokinių poreikius ir gebės suteikti papildomą pagalbą; gebės identifikuoti išimtinius atvejus, keliančius grėsmę vaiko sveikatai ir psichosocialinei raidai;
14.1. Žinos savo profesinės veiklos kontekstą ir iššūkius bei gebės išlaikydami savigarbą ir pasitikėjimą savimi bei kūrybines ambicijas, objektyviai vertinti savo galias;
14.2. Gebės projektuoti karjerą: planuoti, sistemingai tobulinti ir reflektuoti savo profesinę ir kūrybinę veiklą.


Mokymo ir mokymosi veiklos:

Paskaitos, seminarai, savarankiškas darbas, projektinė veikla, praktikų atlikimas
Studijų rezultatų vertinimo būdai:
Visų programos dalykų (taip pat ir praktikų bei baigiamojo darbo) studento žinių bei įgūdžių vertinimas vyksta dešimtbale kriterine vertinimo sistema (10 – puikiai, 9 – labai gerai, 8 – gerai, 7 – pakankamai, 6 – patenkinamai, 5 – silpnai, 4-1 – nepatenkinamai). Galutinio vertinimo balo sudedamosios dalys (naudojant kaupiamąjį principą etapais atliktų užduočių vertinimui) leidžia įvertinti žinias, pažintinius, praktinius ir perkeliamuosius gebėjimus.

Specializacijos:

-
Studento pasirinkimai:

Studentai gali rinktis iš 1 iš 2 dalykų (Retorikos ir Specialybės užsienio kalbos (anglų k./ vokiečių k.) (3 ECTS)
Studijų programos skiriamieji bruožai:
Programa suteikia bendrąsias ir dalykines mokytojo profesijos kompetencijas, kartu orientuojamasi į dailės bei technologijų didaktiką.