Informacinių ir ryšių technologijų aptarnavimo technikas, LTKS IV
Kvalifikaciją suteikiančios programos
Kvalifikaciją teikiančios institucijos
Aprašymas
Veiklos objektas: techninės ir programinės įrangos priežiūra.
Tipinės darbo priemonės: programinė ir techninė įranga, diagnostinės programos, testavimo įrankiai.
Tipinės darbo sąlygos: dirbama individualiai ir (arba) komandoje, galimas lankstus darbo grafikas, nuotolinis darbas.
Papildoma informacija: informacinių ir ryšių technologijų aptarnavimo technikas savo veikloje vadovaujasi darbuotojų saugos ir sveikatos, ergonomikos, darbo higienos, priešgaisrinės saugos ir aplinkosaugos reikalavimais. Kvalifikaciją įgiję asmenys galės dirbti informacinių ir ryšių technologijų sektoriaus verslo įmonėse, kitų sektorių organizacijų informacinių technologijų padaliniuose.
Pagrindinius kvalifikacijos vienetus sudarančios kompetencijos:
1. Vykdyti informacinės sistemos problemų valdymo procesus.
2. Nustatyti galimus kritinius informacinės sistemos komponentų gedimus.
3. Administruoti problemų valdymą, balansuojant sąnaudas ir rizikas.
4. Šalinti informacinių ir ryšių technologijų sistemų ar jų komponentų sutrikimus.
5. Diegti, šalinti ir (ar) derinti techninę ir (ar) programinę įrangą ir susijusias jungtis.
6. Valdyti pokyčius, susijusius su informacinių ir ryšių technologijų sprendimų diegimu.
7. Valdyti pokyčius, susijusius su informacinių ir ryšių technologijų sprendimų priežiūra.
8. Tvarkyti mobiliuosius kompiuterinius įrenginius.
9. Tvarkyti asmeninius kompiuterius.
10. Tvarkyti serverius.
11. Tvarkyti kompiuterių periferinius įrenginius.
12. Atlikti kompiuterinės įrangos elektroninių mazgų, blokų, spausdintų plokščių, mechanizmų periodinį patikrinimą.
13. Nustatyti kompiuterinės įrangos ir jos komponentų defektus.
14. Suderinti kompiuterinę įrangą arba pakeisti sugedusius jos komponentus.
15. Atlikti sutaisytos kompiuterinės įrangos testavimą, derinimą ir bandymus.
16. Registruoti kompiuterinės įrangos techninės priežiūros ir taisymo darbus.