Contact Us Pastebėjote neatitikimą Share Forumas Įeiti Žinynas

Įtraukti palyginimui

Verslo vadyba ir startuoliai (anglų k. - Business Management and Startup Building)

Studijų krypties grupė

Verslo ir viešoji vadyba

Studijų kryptis

Vadyba

Švietimo sritis

Verslas ir administravimas

Švietimo posritis

Verslas ir administravimas (plačiosios programos)

Studijų rūšis

Universitetinės studijos

Studijų programos tipas

Pakopinės studijos

Studijų pakopa

Pirmosios pakopos studijos

Programos vykdymo kalba

anglų, lietuvių

Suteikiamas kvalifikacinis laipsnis ir (arba) kvalifikacija

Verslo ir vadybos bakalauras

Kvalifikacinio laipsnio ypatumai

Pagrindinės krypties kvalifikacinis laipsnis

Diplomo (pažymėjimo) blanko pavadinimas ir kodas

Bakalauro diplomas, 6104

Būtinas minimalus išsilavinimas

Vidurinis išsilavinimas

Studijų apimtis kreditais ir forma (trukmė metais)

180
Ištęstinė, 4,5, Metais
Nuolatinė, 3, Metais

Akreditavusi institucija

Studijų kokybės vertinimo centras

Akreditavimo įsakymas

SV2-10

Akreditavimo vertinimo išvados

Nėra duomenų

Valstybinis kodas

6121LX078

Kodas pagal Tarptautinę standartizuotą švietimo klasifikaciją (ISCED)

6450410

Finansinės grupės kodas

1.1

Aprašymo santraukos parengimo arba atnaujinimo data

2022-07-04
Daugiau apie programą

Institucijos, teikiančios šią programą

Programos panašiais pavadinimais

Programos teikiančios tas pačias kvalifikacijas

Aprašymo santrauka

Bendras apibūdinimas:
Studijų programos tikslas (-ai):
Startuolių kūrimo ir valdymo studijų programos tikslas yra ruošti vadybos studijų krypties bakalaurus, gebančius konceptualiai mąstyti ir turinčius pakankamai tarpdisciplininio verslo, vadybos, finansų, ekonomikos, teisės, psichologijos, skaitmeninių technologijų mokslo žinių ir įgijusius praktinius įgūdžius valdyti startuolių, inovatyvių produktų ir verslo modelių kūrimo ir plėtros procesus naujai kūriamose ir esamose verslo bendrovėse ir viešojo sektoriaus organizacijose, identifikuojant nuolat besikeičiančius įvairius verslo, rinkos, vartotojų ir visuomenės poreikius ir iššūkius, inicijuojant ir taikant naujus rinkos ir vartotojų pažinimo metodus, remiantis šiuolaikiškomis vadybos koncepcijomis ir komunikacijomis kurti, palaikyti ir plėtoti ryšius su vartotojais, darbuotojais, investuotojais bei partneriais, kuriant pridėtinę vertę ir konkurencinį pranašumą organizacijai ir šaliai globaliu mastu.
Studijų rezultatai:
1. Žinios ir jų taikymas: 1.1. Išmanys socialinių ir humanitarinių mokslų teorijas, gebės jas taikyti, įvairiapusiškai ir sistemiškai analizuodamas ir vertindamas teorinius bei praktinius verslo valdymo reiškinius; 1.2. Išmanys startuolių ir technologinių bendrovių kūrimo, organizacijos sandaros formavimo, valdymo principus, gebės taikyti naujausias vadybos teorijos ir organizacijų valdymo problemų sprendimo žinias, vertindamas išorinius ir vidinius verslo aplinkos veiksnius, bei formuoti siūlymus probleminėms verslo valdymo sritims gerinti; 1.3. Gebės taikyti naujausias vadybos žinias tarpdalykinėse studijose ar įvairiose profesinės veiklos srityse, kritiškai analizuoti ir kompleksiškai vertinti verslo procesus vadybos teorijų ir tarptautinių pokyčių kontekste. 2. Specialieji gebėjimai: 2.1. Gebės rinkti, struktūruoti, analizuoti ir sisteminti įvairaus dydžio ir įvairiose veiklos srityse veikiančių organizacijų veiklos duomenis ir sprendimų priėmimo ypatumus, vertinti veiklos rezultatus, teikti siūlymus startuolių kūrimo, valdymo, plėtros, veiklos tobulinimo ir kitais klausimais; 2.2. Gebės planuoti, organizuoti ir vykdyti aplinkos tyrimus bei rengti verslo ir viešojo sektoriaus plėtros gaires, atsižvelgti į numatytus tikslus ir analizės rezultatus, pasitelkdamas kritinį mąstymą savarankiškai parinkti technologines, organizacines ir metodines priemones tyrimams atlikti ir išryškinti verslo ir viešojo sektoriaus veiklos tobulinimo būdus; 2.3. Gebės įvertinti ir prognozuoti verslo aplinkos pokyčius, analizuoti ir sisteminti tyrimų rezultatus, kurių reikia svarbioms verslo ekonominėms, socialinėms, etinėms problemoms spręsti, pateikti sprendimų rekomendacijas; 2.4. Gebės valdyti inovatyvių produktų ir startuolių prototipų kūrimo procesą ir testuoti rinkos sąlygomis bei pateikti kuriamo startuolio ar produkto tobulinimo kryptis; 2.5. Išmanys startuolio finansų valdymą bei gebės įvertinti technologinio verslo ar startuolio finansines rizikas, perspektyvas ir finansų tendencijas bei pritraukti investicijas užtikrinant verslo plėtrą; 2.6. Gebės įvertinti technologinio verslo ar startuolio teisinę aplinką ir kitas rizikas bei pateikti rekomendacijas dėl verslo plėtros; 2.7. Gebės organizuoti inovatyvaus verslo ir startuolio kūrimui keliamus techninius reikalavimus, kuriant prototipą; 2.8. Gebės daryti įtaką suinteresuotoms šalims tokioms kaip potencialūs ir esami klientai, partneriai, investuotojai, komandos nariai. 3. Socialiniai gebėjimai: 3.1. Gebės bendrauti ir bendradarbiauti su specialistais ir visuomene spręsdamas profesinės veiklos ar studijų srities uždavinius, žodžiu ir raštu perteikti verslo valdymo žinias specialistams, pristatyti atliktos veiklos rezultatus įvairioms auditorijoms, diskutuoti aktualiais profesiniais klausimais tarpdisciplininėje aplinkoje; 3.2. Gebės sklandžiai reikšti mintis žodžiu ir raštu, efektyviai komunikuoti profesinėje verslo aplinkoje ir bendruomenėje; 3.3. Gebės įvertinti savo ir pavaldžių darbuotojų veiklos kokybę, imtis atsakomybės už jos rezultatus, vadovautis profesine etika ir pilietiškumu; 3.4. Gebės formuoti efektyvią komandą ir jai vadovauti ankstyvoje startuolio kūrimo fazėje. 4. Asmeniniai gebėjimai: 4.1. Gebės kritiškai vertinti savo ir kolegų profesinę praktiką, suvokti moralinę atsakomybę už savo veiklos ir jos rezultatų poveikį visuomeninei, ekonominei, kultūros raidai ir aplinkai; 4.2. Gebės dirbti atsakingai, kruopščiai ir savarankiškai, priimti kūrybiškus ir inovatyvius sprendimus sudėtingų situacijų atvejais; 4.3. Gebės savarankiškai tobulinti ir plėsti profesinę kompetenciją per visą gyvenimą trunkantį mokymąsi, vykdyti įvairią projektinę, kūrybingumu, saviraiška, novatoriškumu grindžiamą etišką veiklą; 4.4. Gebės lanksčiai prisitaikyti prie besikeičiančios aplinkos, ugdyti loginį, problemų sprendimų mąstymą bei nuolat puoselėti skaitmeninių gebėjimų ugdymą profesinėje veikloje. 5. Gebėjimai vykdyti tyrimus: 5.1. Gebės atlikti mokslinius tyrimus, kūrybiškai ir kritiškai taikyti vadybos metodus, vertinti pagrindinius verslo dėsnius, sąvokas ir kategorijas, naudotis fundamentinių ir taikomųjų mokslinių tyrimų pasiekimais ir metodais, formuluoti tyrimų išvadas; 5.2. Gebės pasirinkti tinkamus kokybinius ir kiekybinius tyrimo metodus verslo aplinkos tyrimams atlikti, tyrimo rezultatams apibendrinti, galimiems sprendiniams pateikti; įvertinęs verslo aplinkos pokyčių tendencijas, gebės įžvelgti verslo valdymo perspektyvas; 5.3. Gebės rasti, apdoroti, interpretuoti ir taikyti tyrimo rezultatus, rengdamas verslo kūrimo ir valdymo problemų sprendimus, prognozuoti verslo ir viešojo sektoriaus plėtros ir efektyvinimo tendencijas, atsižvelgdamas į aplinkos pokyčius.
Mokymo ir mokymosi veiklos:
Tradicinės ir interaktyvios paskaitos, Individualūs namų darbai, Atvejų studijos, Informacijos paieškos ir apibendrinimo užduotys, Diskusija, Vaizdo medžiagos analizė, mokslinės ir praktinės literatūros studijavimas, Kviestinio lektoriaus profesionalo paskaitos, Akademinis rašymas ir ataskaitų rengimas, Užduočių atlikimas su programine įranga, Eksperimentiniai ir patirtiniai projektai, Situacijos analizė, Vaidmenų atlikimas, Inovacinės dirbtuvės, Sprinto dirbtuvės, Iššūkių sprendimų radimas, Simuliacija, Vaidmenų atlikimas.
Studijų rezultatų vertinimo būdai:
Namų darbo praktinių užduočių vertinimas, Atliktų skaičiavimų vertinimas pratybų metu, Žodinė apklausa seminarų metu, Koliokviumas, Projektinių darbų vertinimas, Darbo komandoje vertinimas, Testas, Egzaminas, Patirtinio projekto pristatymas, Baigiamojo darbo gynimas.
Sandara:
Studijų dalykai (moduliai):
Įvadas į Startuolių kūrimo ir valdymo programą, Startuolių kūrimas ir antreprenerystė, Technologinio projekto valdymas, Startuolio ekonomikos teorija ir praktika, Skaitmeninių technologijų plėtra, Komandos formavimas ir lyderystė, Startuolio teisinė aplinka, Filosofija, Startuolių rinkodara ir spartus augimas, Startuoliai viešajame sektoriuje (GovTech), Skaitmeninio produkto dizainas, Emocinis intelektas ir psichologija, Programavimo pagrindai, Verslo duomenų bazės ir jų analitika, Rinkos tyrimai ir eksperimentavimo metodai, Pardavimų ir derybų menas, Apskaitos ir finansų valdymo pagrindai startuoliams, Skaitmeninio verslo vadyba, Web kūrimo pagrindai, Kibernetinio saugumo rizikų valdymas, Finansų technologijos (Fintech), Multimedijos dizaino kūrimas, Laisvai pasirenkamas dalykas, Skaitmeninė rinkodara, Verslo modelio inovacijos ir strategijos, Įmonių ir startuolių įsigijimai ir susijungimai, Strateginės komunikacijos pagrindai, Bakalauro baigiamasis darbas, Startuolio kūrimo patirtinis projektas, Inovacijų diegimo organizacijoje patirtinis projektas.
Specializacijos:
-
Studento pasirinkimai:
Laisvai pasirenkamas dalykas, Startuolio kūrimo patirtinis projektas, Inovacijų diegimo organizacijoje patirtinis projektas.
Studijų programos skiriamieji bruožai:
- Programa orientuota į skaitmeninio technologinio verslumo žinių ir gebėjimų ugdymą, sprendžiant realaus pasaulio problemas ir iššūkius.
- Programoje taikomi naujausi startuolių kūrimo būdai kaip „Google sprint“, „Design thinking“, „Lean metodika“.
- Programoje bus naudojami inovatyvūs mokymosi metodai kaip eksperimentinis mokymasis, inovatyvios dirbtuvės, į sprintą orientuotos dirbtuvės, startuolio kūrimas.
- Lygiagrečiai studijoms, studentai dalyvaus MRU Startup Hub veiklose, naudosis MRU Startup Hub teikiamomis mentorystės, ekspertinėmis paslaugomis ir konsultacijomis, dalyvaus tinklaveikos renginiuose su investuotojų bendruomene.
- Studentai kurs savo startuolį apimant visas startuolio kūrimo stadijas: nuo idėjos validavimo iki pirmųjų mokančių klientų atradimo.
Profesinės veiklos ir tolesnių studijų galimybės:
Profesinės veiklos galimybės:
Sėkmingai apsigynęs baigiamąjį darbą programos absolventas gebės kurti startuolį, inovatyvų verslą ar kurti inovatyvius produktus ar sprendimus jau esamoje bendrovėje ir tapti ne tik antrepreneriu, bet ir intrepreneriu. Suteiktos kompetencijos leidžia pasirinkti ir dirbti technologinėse įmonėse šiose pozicijose: IT projektų vadovu, produkto vadovu, rinkodaros, skaitmeninės rinkodaros ir pardavimų specialistu, padalinių vadovu, finansų ir investicijų valdymo ir analizės specialistu, daugelyje startuolių ekosistemos organizacijose bei technologiniuose parkuose, viešojo sektoriaus pozicijose, orientuotose į inovacijų kūrimą ir diegimą, skaitmeninimą, projektų valdymą. Programos absolventas gebės pritraukti investicijas iš įvairių šaltinių, įskaitant verslo angelus, rizikos kapitalo fondus, tarpusavio investavimo platformas ar pasinaudojant valstybės skatinimo priemonėmis ir jas valdyti, kuriant sprendimus, reikalingus visuomenės klestėjimui.
Tolesnių studijų galimybės:
Absolventai sėkmingai apsigynę bakalauro baigiamąjį darbą ir įgiję verslo vadybos kvalifikacinį laipsnį gali tęsti studijas šiose MRU magistrantūros programose: Elektroninio verslo vadyba, Finansų valdymas, Kibernetinio saugumo valdymas, Lyderystė ir pokyčių vadyba, Projektų vadyba, Tarptautinė prekyba, Teisė, technologijos ir verslas, Verslo psichologija, Viešasis administravimas, Viešųjų ryšių vadyba, Verslo sistemų ekonomika, Verslo administravimas MBA.