Contact Us Pastebėjote neatitikimą Share Forumas Įeiti Žinynas

Įtraukti palyginimui

Specialioji pedagogika ir logopedija (anglų k. - Special Education and Speech Therapy)

Studijų krypties grupė

Ugdymo mokslai

Studijų kryptis

Pedagogika

Švietimo sritis

Švietimas

Švietimo posritis

Edukologija

Studijų rūšis

Universitetinės studijos

Studijų programos tipas

Pakopinės studijos

Studijų pakopa

Pirmosios pakopos studijos

Programos vykdymo kalba

lietuvių

Suteikiamas kvalifikacinis laipsnis ir (arba) kvalifikacija

Ugdymo mokslų bakalauras
Pedagogas

Kvalifikacinio laipsnio ypatumai

Pagrindinės krypties kvalifikacinis laipsnis

Diplomo (pažymėjimo) blanko pavadinimas ir kodas

Bakalauro diplomas, 6114

Būtinas minimalus išsilavinimas

Vidurinis išsilavinimas

Studijų apimtis kreditais ir forma (trukmė metais)

240
Ištęstinė, 5,5, Metais
Nuolatinė, 4, Metais

Akreditavusi institucija

Studijų kokybės vertinimo centras

Akreditavimo įsakymas

SV6-15

Akreditavimo vertinimo išvados

Nėra duomenų

Valstybinis kodas

6121MX042

Kodas pagal Tarptautinę standartizuotą švietimo klasifikaciją (ISCED)

6450111

Finansinės grupės kodas

1.4

Aprašymo santraukos parengimo arba atnaujinimo data

2024-05-22
Daugiau apie programą

Institucijos, teikiančios šią programą

Programos panašiais pavadinimais

Programos teikiančios tas pačias kvalifikacijas

Aprašymo santrauka

Bendras apibūdinimas: Studijų programos tikslas (-ai): Parengti aukštos kvalifikacijos specialistus – specialiuosius pedagogus, logopedus, gebančius atpažinti, vertinti ir tenkinti specialiuosius ugdymosi poreikius, kylančius dėl negalių ir sutrikimų; profesionaliai teikti specialiąją pedagoginę ir logopedinę pagalbą įvairaus amžiaus asmenims; spręsti specialiųjų ugdymosi poreikių tenkinimo problemas įtraukiojo ugdymo ir kitose aplinkose, taikant naujausiais specialiosios pedagogikos, logopedijos moksliniais tyrimais grįstas specialiojo ir įtraukiojo ugdymo inovacijas, vadovaujantis esminiais žmogaus teisių, lygių galimybių užtikrinimo principais, bendražmogiškomis vertybėmis. Studijų rezultatai: Bendrosios kompetencijos: Gebėjimas konstruktyviai bendrauti ir bendradarbiauti su ugdymo dalyviais, dirbti komandoje. Kritinio mąstymo, problemų sprendimo, atsakingumo, tarpkultūriškumo, atvirumo pokyčiams, refleksyvumo, profesinės veiklos tyrimų organizavimo gebėjimai. Dalykinės kompetencijos: Raidos ypatingumų (negalių, sutrikimų) ir specialiųjų ugdymosi poreikių psichopedagoginio vertinimo žinios. Gebėjimas identifikuoti ir tenkinti vaikų specialiuosius ugdymosi poreikius, teikti personalizuotą, individualius asmens ugdymosi poreikius atitinkančią specialiąją pedagoginę ir logopedinę pagalbą edukacinėse ir kitose aplinkose. Gebėjimas analizuoti, kritiškai vertinti specialiojo ugdymo procesus, taikyti moksliniais tyrimais grįstas specialiojo ugdymo ir logopedinės pagalbos metodikas. Numatomi studijų rezultatai: Absolventas konceptualiai suvokia įtraukiojo ir specialiojo ugdymo teorijas, geba tirti, identifikuoti, kritiškai vertinti ir spręsti specialiosios pedagoginės bei logopedinės pagalbos problemas, integruoti mokslinius faktus specialiojo pedagogo ir logopedo profesinėje veikloje; taikyti informacines, komunikacines ir skaitmenines technologijas; dirbti komandoje, konstruktyviai bendrauti ir bendradarbiauti su mokiniais, jų šeimos nariais, mokytojais, švietimo pagalbos ir kt. specialistais; konsultuoti specialiųjų ugdymosi poreikių tenkinimo klausimais. Specialusis pedagogas geba identifikuoti vaikų raidos ypatingumus dėl kognityvinės, sensorinės, neurologinės kilmės sutrikimų; vertinti specialiuosius ugdymosi poreikius ir jų dinamiką; teikti į besimokančiųjų individualių ugdymosi poreikių įvairovę orientuotą specialiąją pedagoginę pagalbą; taikyti specifines specialiojo ugdymo ir terapijos metodikas, vertinti jų taikymo rezultatus. Logopedas geba taikyti logopedinio vertinimo metodus ir standartizuotas metodikas; identifikuoti įvairaus amžiaus asmenų kalbos, kalbėjimo (įskaitant balso) ir komunikacijos, rijimo, maitinimosi sutrikimus ir jų rizikos veiksnius; interpretuoti logopedinio vertinimo rezultatus ir teikti logopedinę pagalbą įvairaus amžiaus asmenims, turintiems kalbos, kalbėjimo (įskaitant

balso), komunikacijos, rijimo, maitinimosi sutrikimų; taikyti logopedinės terapijos metodus; įvertinti taikytų metodų ir priemonių veiksmingumą. Mokymo ir mokymosi veiklos: Taikomi modernūs probleminio mokymosi, kooperuotų studijų metodai, e-technologijomis grįstas mokymasis, mokymasis bendradarbiaujant mažose grupėse, veiklos refleksija ir kt. Teorijos studijos glaudžiai siejamos su praktinių specialiojo pedagogo ir logopedo kompetencijų ugdymusi. Studentams sudarytos galimybės mokytis dalyvaujant realiose ugdymo aplinkose (pvz., kooperuotos studijos); mokytis tyrinėjant – atliekant dalykų studijų probleminio mokymosi užduotis, taikomi atvejo analizės metodai (stebėjimas, interviu, dokumentų analizė ir pan.), skatinamas studentų aktyvus savarankiškas mokymasis, kritinio mąstymo, problemų sprendimo, komandinio darbo, lyderystės ir bendradarbiavimo gebėjimų ugdymasis. Tai padeda susieti studijas ir praktinę veiklą; todėl studentai gerai pasirengia specialiojo pedagogo ir logopedo darbui ir sėkmingai įsidarbina. Studijų rezultatų vertinimo būdai: Taikomas kaupiamasis studijų programoje numatytų studijų rezultatų vertinimas. Galutinį įvertinimą (balais) sudaro dalyko programoje numatytos kaupiamojo vertinimo sudedamosios dalys (tarpinės užduotys ir egzaminas), kurių procentinė išraiška numatoma kiekvieno studijų dalyko apraše. Sandara: Studijų dalykai (moduliai), praktika: Studijų programa yra sudaryta iš: • Pagrindinės (pedagogikos) krypties dalykų (60 kreditų), kurių studijų metų įgyjamos pedagogo kvalifikacijai būtinos kompetencijos. • Specialiosios pedagogikos dalykų (90 kreditų), kurių studijų metu gilinamasi į specialybės (specialiosios pedagogikos) teorijos studijas ir praktinę pedagogo veiklą. • Logopedijos dalykų (60 kreditų), kurių studijų metu įgyjamos specializuotos kompetencijos taikyti kalbėjimo, kalbos ir komunikacijos sutrikimų įveikos strategijas. • Individualiųjų universitetinių studijų dalykų (30 kreditų), kuriuos galima rinktis iš pateikiamo sąrašo Specializacijos: - Studento pasirinkimai: 30 kreditų skirta individualiosioms studijoms. Studijų programos skiriamieji bruožai: Esminiai studijų programos bruožai – studijų inovatyvumas, studijų aplinkų įvairovė; studijų organizavimo (metodų ir formų) lankstumas, prieinamumas, studijų tarptautiškumas; tarpdiscipliniškumas. Studijų inovatyvumas. Studijų turinys grindžiamas naujausiais nacionaliniais ir tarptautiniais specialiojo ir inkliuzinio ugdymo tyrimais. Mokymasis tiriant. Studentams sudarytos galimybės mokytis tyrinėjant – atliekant dalykų studijų probleminio mokymosi užduotis, taikomi atvejo analizės metodai (stebėjimas, interviu, dokumentų analizė ir pan.). Studijų aplinkų įvairovė. Sukurta moderni studijų aplinka; studijose naudojamasi moderniomis laboratorijomis (Specialiosios pedagogikos (autizmo studijų ir tyrimų) laboratorija; Logopedijos studijų ir tyrimo laboratorija; Multisensorinis kambarys; skaitmeninė 3D laboratorija; „Liepa“ laboratorija).

Studijų organizavimo lankstumas ir prieinamumas. Studentams sudarytos sąlygos studijuoti įvairiai – kontaktiniu ir / ar mišraus mokymosi (blended learning) būdu – auditorinės studijos derinamos su mokymusi virtualiose aplinkose (TEAMS, MOODLE ir pan.); dieniniu ar sesijiniu tvarkaraščiu; yra galimybė įvairiais būdais gauti dėstytojo paramą, konsultacijas. Studijų tarptautiškumas. Sudaryta galimybė įgyti tarptautinį Krizių prevencijos instituto (Crisis Prevention Institute, CPI, United Kingdom) sertifikatą. Studijų tarpdiscipliniškumas. Studijų programoje derinami studijų krypties (specialiosios pedagogikos) ir tarpkryptiniai dalykai (neurologija; rijimo, balso sutrikimai, kalbos netekimas; reabilitacija, logopedinis masažas ir kt.) suteikia studentams tarpdisciplininių ugdymo ir reabilitacijos kompetencijų ir praplečia absolventų įsidarbinimo galimybes. Profesinės veiklos ir tolesnių studijų galimybės: Profesinės veiklos galimybės: Įgyta kvalifikacija suteikia teisę dirbti specialiuoju pedagogu ir / ar logopedu ankstyvojo, ikimokyklinio, bendrojo ugdymo mokyklose, specialiojo ugdymo ir konsultavimo centruose, kitose švietimo, sveikatos ir socialinės apsaugos sistemoms priklausančiose įstaigose. Tolesnių studijų galimybės: Turi teisę stoti į antrosios pakopos studijas aukštosios mokyklos nustatyta tvarka.