Įtraukti palyginimui
Jūs neturite įtraukę lyginimui kitų neformaliojo vaikų švietimo programų
| Kraunama… |
Ieškoti neformaliojo vaikų švietimo programų lyginimui:
Lyginti
Pradinis muzikinis ugdymas - smuikas
Programos panašiais pavadinimais
Renginiai
| Kraunama… |
Programos reikalavimai
Nėra duomenų
Programos aprašymas
Programą sudaro du mokomieji dalykai: individualios smuiko pamokos (1 akademinė valanda per savaitę) ir grupinės muzikos teorijos pamokos (1 akademinė valanda per savaitę).
Dalyko pavadinimas:SMUIKAS
Dalyko tikslas: puoselėjant individualumą ir prigimtines galias, sudaryti sąlygas mokiniams įgyti muzikavimo smuiku žinių ir įgūdžių, kurių reikia kūrybiškumui atsiskleisti.
Dalyko paskirtis: suteikti mokiniui muzikavimo smuiku pradmenis.
Dalyko uždaviniai:
1) atskleisti muzikinius gebėjimus, puoselėjant prigimtinį mokinio muzikalumą;
2) formuoti taisyklingo instrumento valdymo ir laikysenos įgūdžius;
3) pažinti muzikinės kalbos priemones;
4) skatinti emocinius, kūrybinius išgyvenimus, improvizacinius gebėjimus ir aktyvų dalyvavimą muzikinėje veikloje.
Smuiko dalyką sudaro trys veiklos sritys:
1) muzikos atlikimo įgūdžių įvaldymas;
2) muzikos kūrinių interpretavimas;
3) muzikos atlikėjo raiška socialinėje kultūrinėje aplinkoje.
Dalyko turinio apimtis
Muzikos kūrinių atlikimo technikos lavinimo pratybos – instrumento ir pagrindinių garso išgavimo būdų pažinimas, taisyklinga laikysena, judesių koordinavimas, intonavimas, ritminis tikslumas; muzikos kūrinių interpretavimas – nesudėtingų muzikos kūrinių formų pagrindinių sintaksinių elementų, nuotaikos, dinaminio plano apibūdinimas ir atlikimas; muzikos atlikėjo raiška socialinėje kultūrinėje aplinkoje – kūrinių viešas atlikimas ir įsivertinimas, sceninės patirties pradmenys.
Dalyko pavadinimas: MUZIKOS TEORIJA
Dalyko tikslas: plėtoti bendruosius muzikinius gebėjimus: ritmo, dermės, intonavimo pojūtį, klausą, muzikinę atmintį, pažinti muzikinės kultūros ištakas ir raidą, stilistines ypatybes, žanrus, muzikos ir kitų menų sąveiką, kultūros epochas.
Dalyko paskirtis: sudaryti palankias sąlygas sistemiškai plėtoti mokinio prigimtinius bendruosius muzikinius gebėjimus, suteikti bendrųjų ir muzikinių kompetencijų.
Dalyko uždaviniai
1) formuoti intonavimo įgūdžius, lavinti metrinės pulsacijos bei ritmikos santykio pojūtį ir suvokimą;
2) išmokti pagrindinius muzikos rašto elementus ir gebėti juos pritaikyti, užrašant iš klausos žinomą ar savo sukurtą muzikos melodiją;
3)formuoti muzikos kūrinių klausymo, apibūdinimo ir vertinimo gebėjimus, įgytas žinias pritaikyti muzikiniuose ir kultūriniuose renginiuose, projektuose;
4) žadinti domėjimąsi muzika bei kitomis kultūros formomis, ugdant mokinių muzikinį skonį, skatinant bendradarbiavimą, ugdant kritinį mąstymą ir emocinį intelektą.
Muzikos teorijos dalyką sudaro trys veiklos sritys:
1)intonavimas, ritmavimas;
2)muzikos tekstų klausymasis, atpažinimas ir užrašymas,
3) muzikos kūrinių klausymasis ir apibūdinimas, muzikos kultūrinio ir meninio konteksto supratimas ir vertinimas.
Pamokose naudojamos informacinės technologijos.
Dalyko turinio apimtis
1. Intonavimas ir solfedžiavimas: 1.1. vienbalsių melodijų, liaudies ir autorinių dainų dainavimas (integruojant kūrinių epochos suvokimą ir kompozitorių biografijas); 1.2. dermės laipsnių intonavimas, mažorinių ir minorinių gamų dainavimas iki 2 ženklų; 1.3. natų skaitymas smuiko ir boso raktuose (pasirenkant garsiausius muzikos šedevrus ir aptariant jų istorinę reikšmę); 1.4. harmoniniai ir melodiniai intervalai dermėje nuo gr.1 iki gr.8 ; 1.5. kvintakordų (bei jų apvertimų – sekstakordų ir kvartsekatakordų), T, S, D sudarymas ir dainavimas dermėje;
2. Ritmavimas: 2.1. natos ir pauzės (perskaito ir atlieka – pasirinkdami ir pristatydami žinomiausių muzikos kūrinių pavyzdžius); 2.2. paprastieji metrai, prieštaktis ir užtaktis, sinkopė, naudojama kūno ir instrumentinė perkusija;
3. Muzikos tekstų klausymasis, atpažinimas, apibūdinimas ir užrašymas: 3.1. elementarūs ritminiai ar melodiniai sakinio ar periodo trukmės diktantai (dažniausiai- ištraukos iš žinomų operų, simfonijų, kitų muzikos šedevrų) paprastuose metruose, tonacijose iki 2 ženklų; 3.2. nesudėtingų melodinių ir ritminių frazių kūrimas ir užrašymas, panaudojant įprastus būdus bei informacines kompiuterines technologijas.