Contact Us Pastebėjote neatitikimą Share Forumas Įeiti Žinynas

Įtraukti palyginimui

Pradinis muzikinis ugdymas - fortepijonas

Programos kodas

120102162

Pavadinimas anglų kalba

Primary music education - piano

Programos tipas pagal amžių

Neformaliojo vaikų švietimo programos

Vaikų švietimo ugdymo sritis

Pagrindinio muzikinio ugdymo programa

Vaikų švietimo ugdymo kryptis

Muzika

Vaikų švietimo ugdymo pakraipa

Fortepijonas

Programos įregistravimo data

2024-05-06

Programos išregistravimo priežastis

Programos teikėjo prašymu

Programos teikėjas

MB "MUZIKALI LAPĖ"

Programos teikėjo adresas

Vilnius, Bajorų Sodų 15-oji g. 4, LT-08426

Programos teikėjo savivaldybė

Vilniaus m. sav.

Programos panašiais pavadinimais

Renginiai

Nėra duomenų

Programos reikalavimai

Nėra duomenų

Programos aprašymas

Programą sudaro du mokomieji dalykai: individualios fortepijono pamokos (1 akademinė valanda per savaitę) ir grupinės muzikos teorijos pamokos (1 akademinė valanda per savaitę).

Dalyko pavadinimas
FORTEPIJONAS

Dalyko tikslas: puoselėjant individualumą ir prigimtines galias, sudaryti sąlygas mokiniams įgyti muzikavimo fortepijonu žinių ir įgūdžių, kurių reikia kūrybiškumui atsiskleisti.

Dalyko paskirtis: suteikti mokiniui muzikavimo fortepijonu pradmenis.

Dalyko uždaviniai:
1) atskleisti muzikinius gebėjimus, puoselėjant prigimtinį mokinio muzikalumą;
2) formuoti taisyklingo instrumento valdymo ir laikysenos įgūdžius;
3) pažinti muzikinės kalbos priemones;
4) skatinti emocinius, kūrybinius išgyvenimus, improvizacinius gebėjimus ir aktyvų dalyvavimą muzikinėje veikloje.

Fortepijono dalyką sudaro trys veiklos sritys:
1) muzikos atlikimo įgūdžių įvaldymas;
2) muzikos kūrinių interpretavimas;
3) muzikos atlikėjo raiška socialinėje kultūrinėje aplinkoje.

Dalyko turinio apimtis
Muzikos kūrinių atlikimo technikos lavinimo pratybos – instrumento ir pagrindinių garso išgavimo būdų pažinimas, taisyklinga laikysena, judesių koordinavimas, kvėpavimas, intonavimas, ritminis tikslumas; muzikos kūrinių interpretavimas – nesudėtingų muzikos kūrinių formų pagrindinių sintaksinių elementų, nuotaikos, dinaminio plano apibūdinimas ir atlikimas; muzikos atlikėjo raiška socialinėje kultūrinėje aplinkoje – kūrinių viešas atlikimas ir įsivertinimas, sceninės patirties pradmenys.

Dalyko pavadinimas:MUZIKOS TEORIJA

Dalyko tikslas: plėtoti bendruosius muzikinius gebėjimus: ritmo, dermės, intonavimo pojūtį, klausą, muzikinę atmintį, pažinti muzikinės kultūros ištakas ir raidą, stilistines ypatybes, žanrus, muzikos ir kitų menų sąveiką, kultūros epochas.
Dalyko paskirtis: sudaryti palankias sąlygas sistemiškai plėtoti mokinio prigimtinius bendruosius muzikinius gebėjimus, suteikti bendrųjų ir muzikinių kompetencijų.
Dalyko uždaviniai 1) formuoti intonavimo įgūdžius, lavinti metrinės pulsacijos bei ritmikos santykio pojūtį ir suvokimą; 2) išmokti pagrindinius muzikos rašto elementus ir gebėti juos pritaikyti, užrašant iš klausos žinomą ar savo sukurtą muzikos melodiją; 3)formuoti muzikos kūrinių klausymo, apibūdinimo ir vertinimo gebėjimus, įgytas žinias pritaikyti muzikiniuose ir kultūriniuose renginiuose, projektuose; 4) žadinti domėjimąsi muzika bei kitomis kultūros formomis, ugdant mokinių muzikinį skonį, skatinant bendradarbiavimą, ugdant kritinį mąstymą ir emocinį intelektą.
Muzikos teorijos dalyką sudaro trys veiklos sritys 1)intonavimas, ritmavimas; 2)muzikos tekstų klausymasis, atpažinimas ir užrašymas, 3) muzikos kūrinių klausymasis ir apibūdinimas, muzikos kultūrinio ir meninio konteksto supratimas ir vertinimas. Pamokose naudojamos informacinės technologijos.
Dalyko turinio apimtis
1. Intonavimas ir solfedžiavimas: 1.1. vienbalsių melodijų, liaudies ir autorinių dainų dainavimas (integruojant kūrinių epochos suvokimą ir kompozitorių biografijas); 1.2. dermės laipsnių intonavimas, mažorinių ir minorinių gamų dainavimas iki 2 ženklų; 1.3. natų skaitymas smuiko ir boso raktuose (pasirenkant garsiausius muzikos šedevrus ir aptariant jų istorinę reikšmę); 1.4. harmoniniai ir melodiniai intervalai dermėje nuo gr.1 iki gr.8 ; 1.5. kvintakordų (bei jų apvertimų – sekstakordų ir kvartsekatakordų), T, S, D sudarymas ir dainavimas dermėje;
2. Ritmavimas: 2.1. natos ir pauzės (perskaito ir atlieka – pasirinkdami ir pristatydami žinomiausių muzikos kūrinių pavyzdžius); 2.2. paprastieji metrai, prieštaktis ir užtaktis, sinkopė, naudojama kūno ir instrumentinė perkusija;
3. Muzikos tekstų klausymasis, atpažinimas, apibūdinimas ir užrašymas: 3.1. elementarūs ritminiai ar melodiniai sakinio ar periodo trukmės diktantai (dažniausiai- ištraukos iš žinomų operų, simfonijų, kitų muzikos šedevrų) paprastuose metruose, tonacijose iki 2 ženklų; 3.2. nesudėtingų melodinių ir ritminių frazių kūrimas ir užrašymas, panaudojant įprastus būdus bei informacines kompiuterines technologijas.