Contact Us Pastebėjote neatitikimą Share Forumas Įeiti Žinynas

Įtraukti palyginimui

„Mokytojo padėjėjo rengimo programa“

Programos tipas pagal amžių

Neformaliojo suaugusiųjų švietimo programos

Programos tipas pagal kryptį

Asmens profesinės veiklos gebėjimų tobulinimo programa

Programos tipas pagal profesiją

Kitų profesijų (ne pedagogų) suaugusiųjų švietimo tobulinimo programos

Tobulinama profesija

Nėra duomenų

Programos kontaktinė trukmė

74

Programos aprašymas

„Specialiosios pagalbos teikimo mokyklose (išskyrus aukštąsias mokyklas) tvarkos apraše“ (LR Švietimo ir mokslo ministro 2011 m. liepos 8 d. įsakymas Nr. V-1229) vienas iš nurodytų specialiosios pagalbos mokiniams teikėjų – mokytojo padėjėjas. Dar 2004 m. patvirtintas „Mokytojo padėjėjo pavyzdinis pareigybės aprašymas“ (LR Švietimo ir mokslo ministro 2004 m. gruodžio 30 d. įsakymas Nr. V-2092), kuriame nurodyti specialieji reikalavimai mokytojo padėjėjui: turėjimas žinių apie mokinių sutrikimų specifiką; gebėjimas dirbti su mokiniais, padedant jiems įsisavinti mokomąją medžiagą, atlikti mokytojo skirtas užduotis, apsitarnauti, susitvarkyti, (...), naudotis ugdymui skirta kompensacine technika ir mokymo bei kompensacinėmis priemonėmis; gebėjimas bendradarbiauti su mokytoju, specialiuoju pedagogu, logopedu, kitais specialistais, mokinių tėvais (globėjais, rūpintojais). Šiame dokumente taip pat nurodoma, kad reikalaujamas mokytojo padėjėjo išsilavinimas – ne žemesnis kaip vidurinis. Tačiau klasėje dirbant su ypatingu vaiku, mokytojui reikia specialiai šiam darbui parengto padėjėjo. Dar 2008 metais yra patvirtintas „Mokytojo padėjėjo rengimo standartas“ (LR Švietimo ir mokslo ministro ir LR Socialinės apsaugos ir darbo ministro 2008-06-26 įsakymas Nr. ISAK-1872/A1-209). Nepaisant to, mokytojo padėjėjai mūsų šalyje dar nėra rengiami.
Siūloma „Mokytojo padėjėjo rengimo programa“ (toliau – Programa) skirta asmenims, dirbantiems ar ketinantiems dirbti mokytojo padėjėju ir norintiems įgyti šiam darbui reikalingų kompetencijų.
Programos paskirtis – suteikti dalyviams kompetencijų, reikalingų šiose veiklos srityse: ugdytinio specialiųjų poreikių tenkinimas; pagalba organizuojant ugdymo procesą; bendravimas ir bendradarbiavimas. Programos dalyviai įgis pedagoginių-psichologinių ir medicininės krypties žinių, būtinų teikiant pagalbą specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams. Kad teoriją gebėtų susieti su praktiniu darbu, programos dalyviams bus organizuojama praktika mokykloje. Po praktikos mokykloje programos dalyviai parengs baigiamąjį darbą - parengs pasirinkto specialiųjų poreikių turinčio mokinio negalės ir psichologinės būkėls atvejo analizę ir išsamiai aprašys mokiniui reikalingą pagalbą ugdomosios veiklos, papildomo ugdymo renginių ir išvykų metu, atskleidžiant bendradarbiavimo su mokytoju, specialistais, mokyklos administracija ir mokinių tėvais (globėjais, rūpintojais) galimybes. Baigiamąjį darbą pristatys ir apsigins viešai.
Programos trukmė – 107 akademinės valandos.
Programos dalyviams, išklausiusiems visas Programoje numatytas temas, atlikusiems savarankiško ir baigiamojo darbo užduotis, praktiką mokykloje, išduodami Programos baigimo pažymėjimai

Programos reikalavimai

Dalyviai - asmenys ketinantys dirbti mokytojo padėjėju.
Daugiau apie programą

Programos teikėjas

Kauno švietimo inovacijų centras

Programos teikėjo savivaldybė

Kauno m. sav.

Programos teikėjo adresas

Kaunas, Vytauto pr. 44

Programos panašiais pavadinimais

Renginiai

Nėra duomenų