Contact Us Pastebėjote neatitikimą Share Forumas Įeiti Žinynas

Įtraukti palyginimui

Specialioji pedagogika (anglų k. - Special Education)

Studijų krypties grupė

Ugdymo mokslai

Studijų kryptis

Pedagogika

Studijų krypties šaka

Specialioji pedagogika

Švietimo sritis

Švietimas

Švietimo posritis

Edukologija

Studijų rūšis

Universitetinės studijos

Studijų programos tipas

Pakopinės studijos

Studijų pakopa

Antrosios pakopos studijos

Programos vykdymo kalba

anglų, lietuvių

Suteikiamas kvalifikacinis laipsnis ir (arba) kvalifikacija

Ugdymo mokslų magistras

Kvalifikacinio laipsnio ypatumai

Pagrindinės krypties kvalifikacinis laipsnis

Diplomo (pažymėjimo) blanko pavadinimas ir kodas

Magistro diplomas, 7114

Būtinas minimalus išsilavinimas

Aukštasis universitetinis išsilavinimas

Studijų apimtis kreditais ir forma (trukmė metais)

90
Ištęstinė, 2, Metais
Nuolatinė, 1,5, Metais

Akreditavusi institucija

Studijų kokybės vertinimo centras

Akreditavimo įsakymas

SV6-15

Akreditavimo vertinimo išvados

Nėra duomenų

Valstybinis kodas

6211MX030

Kodas pagal Tarptautinę standartizuotą švietimo klasifikaciją (ISCED)

7470111

Finansinės grupės kodas

1.4

Aprašymo santraukos parengimo arba atnaujinimo data

2023-05-24
Daugiau apie programą

Institucijos, teikiančios šią programą

Programos panašiais pavadinimais

Programos teikiančios tas pačias kvalifikacijas

Aprašymo santrauka

Bendras apibūdinimas: Studijų programos tikslas (-ai): Parengti aukštos kvalifikacijos konceptualiai ir kritiškai mąstančius specialistus (specialiuosius pedagogus, logopedus), kurie gebės savarankiškai atlikti edukacinės aplinkos, mokinių individualių ir specialiųjų ugdymosi poreikių įvairovės ir kt. tyrimus; siekti aukščiausios įtraukiojo ugdymo kokybės, teikti inovatyvius, moksliškai argumentuotus švietimo pagalbos ir įtraukiojo ugdymo tobulinimo sprendimus, suvokdami atsakomybę už savo veiklos rezultatų poveikį ugdymo prieinamumui ir ugdytinių gerovei ir atsižvelgdami į nacionalinį bei tarptautinį švietimo politikos ir naujausių ugdymo mokslinių tyrimų kontekstą. Studijų rezultatai: Bendrosios kompetencijos: Bendravimas ir bendradarbiavimas tarpdisciplininėse komandose. Lyderystė, atsakomybė ir profesinė etika valdant ir sprendžiant sudėtingas tarpdisciplininės ir tarpinstitucinės švietimo pagalbos problemas, įgalinant ir motyvuojant mokyklos bendruomenę kurti įtraukiąją, įvairovei atvirą mokyklą. Dalykinės kompetencijos: Tarpdisciplininių žinių taikymas vykdant specialiojo pedagogo ir /ar logopedo profesinę veiklą skirtinguose instituciniuose kontekstuose. Savarankiški specialiųjų ugdymosi poreikių tenkinimo, švietimo pagalbos, įtraukiojo ugdymo tyrimai. Specifinių švietimo prieinamumo, švietimo pagalbos ir kt. susijusių problemų sprendimas. Konsultavimas sprendžiant sudėtingus specialiųjų ugdymosi poreikių tenkinimo klausimus. Ugdymosi prieinamumo, švietimo pagalbos veiksmingumo, įtraukiojo ugdymo kokybės ekspertinis vertinimas, sisteminis švietimo pagalbos tobulinimas, diegiant inovatyvius įrodymais grįstus sprendimus, inovacijų sklaida specialistų ir nespecialistų bendruomenėms. Numatomi studijų rezultatai: Studijų programos Specialioji pedagogika magistras geba atlikti sisteminius edukologijos mokslinius tyrimus, taikyti įrodymais grįstas inovatyvias vaikų specialiųjų ugdymosi poreikių vertinimo, švietimo pagalbos ir pažangos stebėsenos strategijas, kurti ugdytinių įvairovei palankią

ugdymosi aplinką, bendradarbiauti tarpdisciplininėse komandose. Specialiojo ir inkliuzinio ugdymo koordinavimo specializacijos magistras geba organizuoti tarpdisciplininį specialiųjų ugdymosi poreikių vertinimą, koordinuoti švietimo pagalbą instituciniu ir tarpinstituciniu lygiu, ekspertiškai vertinti ir tobulinti švietimo pagalbos kokybę, diegti inovatyvius įrodymais grįstus sprendimus ugdymo veiksmingumui didinti; bendradarbiauti ir vadovauti tarpdisciplininei švietimo pagalbos komandai. Logopedijos specializacijos magistras geba taikyti tyrimais grįstas kalbėjimo, kalbos ir komunikacijos vertinimo ir ugdymo sistemas; identifikuoti dėl kalbėjimo, kalbos ir komunikacijos sutrikimų kylančius specialiuosius ugdymosi poreikius; organizuoti ir teikti logopedinę pagalbą; konsultuoti ir ekspertiškai vertinti logopedų profesinės veiklos kokybę; diegti įrodymais grįstas logopedinės pagalbos naujoves. Mokymo ir mokymosi veiklos: Mokymo ir mokymosi veikla orientuota į studentą, bei jo sąveiką su dėstytoju. Taikomi aktyvaus mokymosi metodai, kuriais siekiama skatinti studento kritinio, konceptualaus, kūrybiško ir konstruktyvaus mąstymo, savarankiško mokymosi, problemų sprendimo įgūdžius: dokumentų ir tyrimų ataskaitų analizė, atvejo analizė, veiklos tyrimas, modeliavimas, vizualizacija, kritinė refleksija, mokymasis bendradarbiaujant, individualus ir /ar grupinis projektas, diskusija ir kt. Galima mišraus mokymosi forma. Studijų rezultatų vertinimo būdai: Studentų pasiekimai ir pažanga vertinami viso semestro metu, derinami formaliojo (kaupiamojo) ir neformaliojo (formuojamojo) vertinimo metodai. Kiekvieno dalyko studijos baigiamos egzaminu arba studento savarankiškai atlikto darbo (atvejo analizės, projekto ar kt.) įvertinimu. Galutinį pažymį sudaro dalyko apraše nustatytos kaupiamojo vertinimo sudedamosios dalys. Dažniausiai taikomi kaupiamojo vertinimo metodai: atvejo analizė, egzaminas, grupinės tiriamosios veiklos pristatymas, mokslinės literatūros apžvalgos pristatymas, kritinė refleksija, savęs ir kolegų vertinimas. Sandara: Studijų dalykai (moduliai), praktika: Studijų programa yra sudaryta iš: pagrindinių studijų krypties dalykų (60 kreditų), skirtų įgyti tarpdisciplininių kompetencijų - įtraukiojo ugdymo filosofijos, negalios psichosociologijos, socialinių tyrimų metodologijos ir kt.; specializacijų (Logopedijos arba Specialiojo ir inkliuzinio ugdymo koordinavimo) studijų dalykų (30 kreditų), skirtų gilinti logopedijos arba specialiosios pedagogikos kompetencijas. Specializacijos: Specialiojo ir inkliuzinio ugdymo koordinavimas. Specializacijos studijų programa, skirta gilinti specialiojo pedagogo kompetencijas, įgytas pirmosios pakopos specialiosios pedagogikos ir logopedijos studijose, ir įgyti aukštesnio lygio mokslinio tyrimo bei sudėtingesnio lygio specialiojo pedagogo kompetencijų koordinuoti tarpdisciplininę ir tarpinstitucinę švietimo pagalbą, įgyvendinant įtraukųjį ugdymą. Logopedija. Logopedijos specializacijos studijų programa skirta gilinti logopedo kompetencijas, įgytas pirmosios pakopos specialiosios pedagogikos ir logopedijos studijose; įgyti aukštesnio lygio

mokslinio tyrimo kompetencijų bei sudėtingesnio lygio specialisto (logopedo) kompetencijų logopedinės pagalbos metodinei ir konsultacinei veiklai. Studento pasirinkimai: Galima gilinti žinias pasirenkant specializaciją. Studijų programos skiriamieji bruožai: Tyrinėjimu ir probleminio mokymosi metodika grįstos studijos. Profesinės veiklos ir tolesnių studijų galimybės: Profesinės veiklos galimybės: Specializacija Logopedija. Absolventas gali dirbti logopedu ir /ar specialiuoju pedagogu pedagoginėse psichologinėse tarnybose, vaiko gerovės komisijose, kitose švietimo ir (su papildomomis sąlygomis) sveikatos apsaugos sistemai priklausančiose įstaigose; tobulinti kvalifikaciją nacionaliniuose ir tarptautiniuose projektuose ir stažuotėse. Specializacija Specialiojo ir inkliuzinio ugdymo koordinavimas. Absolventas gali koordinuoti švietimo pagalbą instituciniu ir tarpinstituciniu lygmenimis, dirbti specialiuoju pedagogu vaiko gerovės komisijoje, pedagoginėje psichologinėje tarnyboje, kt. švietimo institucijose; dirbti nacionaliniuose ir tarptautiniuose projektuose ir jiems vadovauti, tobulinti kvalifikaciją nacionalinėse ir tarptautinėse stažuotėse. Tolesnių studijų galimybės: Trečios pakopos studijos (edukologijos krypties doktorantūra). Programos aprašymo santraukos parengimo ir atnaujinimo datos: 2023-05-19