Miškininkystė (anglų k. - Forestry)
Institucijos, teikiančios šią programą
Programos panašiais pavadinimais
Programos teikiančios tas pačias kvalifikacijas
Aprašymo santrauka
Bendras apibūdinimas:
Studijų programos tikslas (-ai):
Miškininkystės studijų programos tikslas - parengti aukštos kvalifikacijos, plačios erudicijos miškininkus-specialistus, aiškiai suvokiančius miškų ūkio savitumus; turinčius miškininkystės ir su ja susijusių sričių žinių; gebančius identifikuoti ir spręsti miškininkystės problemas; gebančius vadovautis darnios miškininkystės principais vykdant miškų atkūrimo ir įveisimo, miško auginimo, apsaugos, miškų inventorizacijos ir medienos ruošos bei medienos apdirbimo, kraštovaizdžio formavimo, gamtinio turizmo organizavimo, biologinės įvairovės miškuose išsaugojimo darbus ir lanksčiai reaguoti į mokslo ir technologinius pasiekimus bei verslo aplinkos pokyčius.
Studijų rezultatai:
1.1. Žino ir suvokia psichologinius, etinius bei humanistinius principus, ugdančius asmens erudiciją bei pasaulėžiūrą.
1.2. Žino ir suvokia bendruosius gamtos ir miškotyros mokslų principus bei dėsningumus, jų taikymo galimybes profesinėje veikloje.
2.1. Turi žinių apie miško ekosistemos komponentus (dirvožemį, augalus, gyvūnus, jų ligas ir kt.) bei geba jas taikyti nustatydami ir kompleksiškai spręsdami miškininkavimo veiklos problemas.
2.2. Supranta miško ekosistemų struktūrą ir funkcijas, klasifikacijų sistemas (dirvožemio, medžių, miško tipologijos); miško fitocenozėse ir dirvožemyje vykstančius procesus; medžių ir medynų augimo dėsnius ir dėsningumus; genetinių išteklių ir biologinės įvairovės išsaugojimo principus bei miško ekosistemų poveikį aplinkai; biotinių ir abiotinių veiksnių poveikį miško ekosistemoms.
2.3. Moka apibūdinti miškotyros mokslo sąvokas; išmano miško išteklių vertinimo ir daugiatikslio, tvaraus miškininkavimo principus; išmano duomenų rinkimo bei analizės metodus ir geba juos taikyti profesinėje veikloje.
2.4. Žino miškų ūkio ekonomikos dėsnius, verslo vadybos, rinkodaros ir apskaitos principus ir geba juos taikyti verslo valdymui ir plėtrai užtikrinti.
2.5. Geba formuluoti tiriamojo darbo tikslą ir uždavinius, parinkti metodiką, atlikti taikomuosius miškininkystės krypties tyrimus naudojantis informacinėmis technologijomis ir ištekliais bei duomenų bazėmis, sisteminti ir analizuoti gautus rezultatus bei pateikti praktines išvadas.
2.6. Geba atsakingai planuoti, organizuoti ir vykdyti subalansuotą, daugiafunkcinę miškininkavimo veiklą (miško atkūrimo ir įveisimo, medynų formavimo, sanitarinės apsaugos ir racionalaus naudojimo) kintančioje ūkininkavimo aplinkoje, vadovaujantis šią veiklą reglamentuojančiais dokumentais.
2.7. Geba identifikuoti ir spręsti profesinės veiklos iššūkius taikant miškotyros ir kitų mokslų žinias, parinkti ir taikyti modernius prietaisus, įrangą, pažangiausias inovatyvias ir skaitmenines technologijas bei metodus konkrečiose ūkininkavimo srityse.
2.8. Geba planuoti ir organizuoti žaliavinės medienos ruošos ir apdirbimo procesus, taikant pažangias technologijas ir laikantis darbo saugos reikalavimų; parinkti tinkamus produkcijos matavimo ir kokybės vertinimo būdus.
3.1. Geba kūrybiškai ir kritiškai mąstyti priimant racionalius, miškininkystės žiniomis pagrįstus sprendimus; geba dirbti pavieniui ir komandoje, organizuoti ir užtikrinti saugų darbą.
3.2. Geba bendrauti ir bendradarbiauti su susijusių sričių specialistais bei vartotojais vykdant miškininkavimo veiklą, argumentuotai diskutuoti ir šviesti visuomenę aplinkosaugos ir miškininkystės klausimais.
3.3. Geba veikti vadovaudamasis profesinės etikos ir pilietiškumo principais, prisiimti atsakomybę už savo veiklos kokybę ir jos rezultatų poveikį gamtinei aplinkai, visuomenės gerovei; planuoti profesinę karjerą ir palaikyti profesinę kompetenciją mokydamasis visą gyvenimą.
Mokymo ir mokymosi veiklos:
Pagrindiniai taikomi studijų metodai yra tradicinės ir teminės socialinių partnerių paskaitos, pratybos, praktiniai ir laboratoriniai darbai, konkretaus atvejo tyrimas ir/arba analizė, pateikiant savo samprotavimus refleksijos būdu, darbas mažose grupėse, atliekant individualias užduotis, seminarai, diskusijos, kursinių projektinių darbų atlikimas, pristatymas ir aptarimas, mokomosios ir profesinės veiklos (specializacijos) praktikos, pažintinės išvykos į demonstracinius objektus ir kt., kurių metu taikomi patirtiniai probleminiai aktyvaus mokymo/mokymosi metodai - analizuojamos ir sprendžiamos konkrečios situacijos, iškilusios atliekant darbus ir įgyvendinant projektus, kompleksiškai panaudojant įgytas žinias ir kompetencijas.
Visų studijų dalykų medžiaga įsisavinama tiesioginio ir nuotolinio kontaktinio darbo bei studento savarankiško darbo metu. Kontaktinis darbas apima paskaitas, pratybas, praktinius ir laboratorinius darbus, atliekamus auditorijose, laboratorijose, miške, medelyne, sėklinėse plantacijose, demonstraciniuose objektuose ir kt. Nuotolinis kontaktinis darbas vyksta virtualioje aplinkoje, naudojant Zoom, Microsoft Teams, GoogleMeet ir kitas vaizdo konferencijų platformas. Studento savarankiškas darbas orientuojamas į gebėjimų savarankiškai vykdyti profesines veiklas ugdymą, pasitelkiant teorinės medžiagos studijavimą, atliekant mokslinės literatūros paiešką ir analizę. Jis apima pasirengimą paskaitoms, seminarams, praktiniams ir laboratoriniams darbams, kursinių projektų analizę ir rengimą; semestro užduočių tarpinius atsiskaitymus ir pasiruošimą galutiniam dalyko atsiskaitymui (egzaminui).
Studijų rezultatų vertinimo būdai:
Vertinant studento pasiektus rezultatus taikomas kaupiamasis vertinimas. Dažniausiai naudojami studijų rezultatų vertinimo metodai yra egzaminas, testas, laboratorinių ar praktinių darbų metu gautų rezultatų pristatymas ir svarstymas, savarankiško individualaus darbo ar projekto pristatymas, pranešimas seminare pasirinkta tema, grupinio darbo žodinis pristatymas, praktinių darbų aptarimas-diskusija. Studentai skatinami aktyviai dalyvauti vertinant studijų rezultatus: diskutuoti dėl pasiekimų vertinimo metodų; pasirinkti tarpinių studijų rezultatų vertinimo laiką ir metodą iš dėstytojo pasiūlytų alternatyvų.
Sandara:
Studijų dalykai (moduliai), praktika:
Studijuojami bendrieji koleginių studijų dalykai -
Informacinės technologijos, Darbo ir civilinė sauga, Taikomoji matematika ir statistika; Teisės pagrindai; Tyrimų metodologija; Užsienio kalba.
Laisvai pasirenkami dalykai: Bendravimo psichologija, Socialinė psichologija, Antroji užsienio kalba
Studijų krypties dalykai: Aplinkosauga; Dendrologija; Dirvotyra ir žemdirbystės pagrindai; Geografinės informacinės sistemos (GIS); Medynų formavimas ir kirtimai; Miško botanika; Miško ekologija; Miško eksploatacija; Miško kenkėjai ir ligos; Miško matavimai; Miško našumas; Miško selekcija ir sėklininkystė; Miškotvarka; Miško ūkio politika ir valdymas; Miško želdinimas; Verslo ekonomika ir apskaita; Verslo valdymas ir rinkodara; Žvėrių ir paukščių bioekologija; Baigiamasis egzaminas; Profesinio bakalauro baigiamasis darbas.
Pasirenkami krypties studijų dalykai: Arboristika; Bitininkystė; Daugiatikslis miško naudojimas; Biokuro ruošos pagrindai; Medžioklėtyra; Miško savininkų konsultavimas; Smulkus ir vidutinis verslas.
Praktikos: Įvadas į specialybę; Biogeocenologijos praktika (aplinkosauga; dendrologija; dirvotyra; miško botanika; želdynų tvarkymas); Miško matavimų praktika (dendrometrija, geodezija); Profesinės veiklos (specializacijos) praktika; Miško kirtimo motoriniais pjūklais ir medkirtėmis praktika; Miško auginimo ir naudojimo praktika (miškininkystė; miško želdinimas; miško eksploatacija; sanitarinė miško apsauga).
Specializacijos:
Miškininkystės studijų programoje siūlomos 7 specializacijos: Daugiatikslis miško išteklių naudojimas; Miškų tvarkymo projektavimas; Medienos ruoša; Medienos apdirbimas; Plantacinis ūkis; Gamtinis turizmas; Privatus miškų ūkis
Studento pasirinkimai:
Studentai gali rinktis vieną iš pasirenkamų bendrųjų koleginių studijų dalykų (3 kreditų apimties).
Taip pat laisvai pasirenkamiems dalykams skirti 9 kreditai. Šiuos dalykus studentas gali rinktis iš kolegijoje siūlomų dalykų sąrašo arba gali būti įskaityti dalykai, kuriuos studentas yra išklausęs kaip laisvai pasirenkamuosius dalykus kitose Lietuvos ar užsienio aukštosiose mokyklose.
Studijų programos skiriamieji bruožai:
Koleginės Miškininkystės studijų krypties studijos nukreiptos į praktinių kompetencijų ugdymą. SP studijų rezultatai apibrėžia numatomų ugdyti kompetencijų lygį, Miškininkystės krypties specialistų veiklos sritis, pagrindines veiklos funkcijas. Įgiję miškininkystės mokslų fundamentinių žinių ir praktinių gebėjimų, absolventai gebės savarankiškai taikyti mokslo žinias problemoms kūrybiškai spręsti, analizuoti miškininkystės/medienos pramonės/gamtinio turizmo veiklų organizavimo uždavinius, parinkti ir taikyti specifines technologijas, sprendimus ir priemones, valdyti procesus ir kt. Studijų rezultatuose apibrėžiamais gebėjimais siekiama ugdyti kūrybingą, atsakingą, aktyvią, gebančią laisvai bendrauti asmenybę. Įgyti gebėjimai ir žinios suteikia studentams mobilumo bei studijų tęstinumo galimybes, užtikrina sėkmingą absolventų integraciją į darbo rinką, karjeros galimybes, formuoja poreikį tobulinti profesinę kvalifikaciją per visą darbo veiklos laikotarpį.
Profesinės veiklos ir tolesnių studijų galimybės:
Profesinės veiklos galimybės:
Miškininkystės studijų programa orientuota į būsimų absolventų darbą valstybinėse ir privačiose įmonėse, privačius miško savininkus aptarnaujančiuose kooperatyvuose, kuriant su šia veikla susijusią smulkią ar vidutinę įmonę, organizuojant jos veiklą. Miškininkystės SP, ruošianti praktinės veiklos specialistus miškų ūkiui ir medienos pramonei, tausojančiam gamtos išteklių naudojimui, kraštotvarkai, rekreacijai, aplinkosaugai, yra unikali - kitos šalyje veikiančios kolegijos tokios studijų programos neturi. Darbdavių atsiliepimai apie šio sektoriaus specialistų poreikį rodo, kad Kolegijoje parengti miškininkystės krypties specialistai yra reikalingi ir paklausūs darbo rinkoje; specialistų poreikis išliks ir ateityje.
Tolesnių studijų galimybės:
Absolventai gali tęsti studijas universitete ir įgyti magistro kvalifikacinį laipsnį.