Programos aprašymas |
Didaktikos modulis parengtas atsižvelgiant į asmenų, neturinčių pedagogo kvalifikacijos, bet norinčių įgyti teisę dirbti mokytoju pagal profesinio mokymo ir neformaliojo švietimo (išskyrus ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo) programas, poreikius ir į šių mokytojų veiklos specifiką. Realizuojant modulį dalyviai galės patirti ugdymo(si) procesus mokymosi grupėje, juos reflektuoti, analizuoti, daryti išvadas ir ateityje taikyti jas savo pedagoginėje veikloje. Dalyviai įgyja teorinių didaktikos žinių ir pasirengia savarankiškam mokymuisi bei užduoties, susijusios su konkrečia pedagogine veikla, atlikimui.
Didaktikos modulio turinys:
1. Didaktikos samprata ir reikšmė realizuojant ugdymo(si) procesus (4 kontaktinės akademinės valandos, 1 savarankiško darbo akademinė valanda);
2. ugdymo(si) proceso modeliavimas remiantis moderniomis ugdymo strategijomis ir technologijomis, palankios ugdymo(si) aplinkos kūrimas, atsižvelgiant į mokinių įvairovę ir ugdymosi poreikius, teikiant pagalbą turintiems ugdymosi, mokymosi sunkumų ir specialiųjų ugdymosi poreikių, stiprinant mokymosi motyvaciją ir pasitikėjimą savo jėgomis (16 kontaktinių akademinių valandų, 4 savarankiško darbo akademinės valandos);
3. ugdymo(si) veiklų organizavimo principai, metodai ir priemonės (8 kontaktinių akademinių valandų, 2 savarankiško darbo akademinės valandos);
4. ugdymo(si) veiklų vertinimo metodai ir priemonės, grįžtamojo ryšio mokiniams, tėvams, kolegoms teikimas, mokymasis iš savo ir kitų patirties (12 kontaktinių akademinių valandų, 3 savarankiško darbo akademinės valandos);
5. savarankiškas darbas (11 savarankiško darbo akademinių valandų) – parengti profesinio mokymo ir (ar) neformaliojo švietimo užsiėmimo planą, kuriame būtų suformuluoti ugdymo(si) rezultatai, apibūdintos mokymo priemonės, ugdymo(si) aplinka, ugdymo(si) metodai, ugdymo(si) pasiekimų įvertinimo kriterijai ir metodai.
Įgytų kompetencijų vertinimo būdai. Individualaus ir grupių darbo pristatymai, dalyvavimas ir aktyvumas atliekant praktines užduotis, pamokos (veiklos) plano parengimas ir pristatymas, refleksija. Taikomi kriterinio ir kaupiamojo vertinimo principai, naudojant dešimtbalę vertinimo skalę. |
Programos reikalavimai |
Kursas skirtas asmenims, neturintiems pedagogo kvalifikacijos, bet norintiems įgyti teisę dirbti mokytoju pagal profesinio mokymo ir neformaliojo (išskyrus ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo) švietimo programas.
Kurso tikslas – suteikti asmenims pedagogikos, psichologijos, didaktikos žinių pagrindus, būtinus veiksmingai ugdyti mokinius pagal profesinio mokymo ir neformaliojo (išskyrus ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo) švietimo programas, atskleisti pagrindinius pedagoginės veiklos principus ir psichologinius dėsningumus, charakterizuoti pedagoginės veiklos bei mokymo(si) galimybes skirtingose mokymo ir mokymosi situacijose. |