Contact Us Pastebėjote neatitikimą Share Forumas Įeiti Žinynas

Įtraukti palyginimui

Ikimokyklinis ir priešmokyklinis ugdymas (anglų k. - Pre-school and Pre-primary Education)

Studijų krypties grupė

Ugdymo mokslai

Studijų kryptis

Pedagogika

Švietimo sritis

Švietimas

Švietimo posritis

Mokytojo ikimokykliniam ugdymui rengimas

Studijų rūšis

Koleginės studijos

Studijų programos tipas

Pakopinės studijos

Studijų pakopa

Pirmosios pakopos studijos

Programos vykdymo kalba

lietuvių

Suteikiamas kvalifikacinis laipsnis ir (arba) kvalifikacija

Ugdymo mokslų profesinis bakalauras
Pedagogas

Kvalifikacinio laipsnio ypatumai

Pagrindinės krypties kvalifikacinis laipsnis

Diplomo (pažymėjimo) blanko pavadinimas ir kodas

Profesinio bakalauro diplomas, 6603

Būtinas minimalus išsilavinimas

Vidurinis išsilavinimas

Studijų apimtis kreditais ir forma (trukmė metais)

180
Ištęstinė, 4, Metais
Ištęstinė, 4,5, Metais
Nuolatinė, 3, Metais

Akreditavusi institucija

Studijų kokybės vertinimo centras

Akreditavimo įsakymas

SV6-15

Akreditavimo vertinimo išvados

Nėra duomenų

Valstybinis kodas

6531MX013

Kodas pagal Tarptautinę standartizuotą švietimo klasifikaciją (ISCED)

6550112

Finansinės grupės kodas

2.1

Aprašymo santraukos parengimo arba atnaujinimo data

2024-05-16
Daugiau apie programą

Institucijos, teikiančios šią programą

Programos panašiais pavadinimais

Programos teikiančios tas pačias kvalifikacijas

Aprašymo santrauka

Bendras apibūdinimas:
Studijų programos tikslas (-ai):
Parengti pedagogą, gebantį drauge su šeima ugdyti vaiko nuo gimimo iki mokyklos savarankiškumą, kūrybiškumą, pažinimą, mokėjimą mokytis, kitas kompetencijas atliepiant jo prigimtines galias, individualią patirtį ir poreikius.
Studijų rezultatai:
Baigę studijų programą, absolventai:
1. išmanys istorinius, filosofinius, psichologinius, tarpkultūrinius ugdymo mokslo aspektus bei švietimo politikos, darnaus vystymosi, vadybos ir lyderystės teorijas;
2. taikys švietimo ir ugdymo mokslo žinias, informacines technologijas atliekant ugdymo tyrimus ir interpretuojant rezultatus.
3. žinos asmens raidos ir brandos teorijas, suvokdami ugdytinių įvairovę;
4. analizuos ugdymo mokslinę ir informacinę literatūrą, taikys šiuolaikinius informacijos kaupimo, analizės ir sisteminimo būdus;
5. vertins individualius ugdytinių poreikius, polinkius, gebėjimus, raidą, diferencijuos ir individualizuos ugdymo procesą; ugdys vaikų savarankiškumą;
6. bendraus ir bendradarbiaus su ugdytinių tėvais (globėjais), kolegomis, socialinių ar švietimo pagalbą teikiančių tarnybų atstovais siekiant bendrų tikslų;
7. gerbs kiekvieną ugdytinį, bus atviri, lankstūs pedagoginėje sąveikoje su vaiku ir jo šeima;
8. žinos ugdymo procesų planavimo ir valdymo strategijas, metodus, technologijas, pasiekimų vertinimo bei įsivertinimo būdus;
9. suvoks specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių vaikų (įtraukiojo ugdymo) ir gabių vaikų ugdymosi kontekstą; išmanys ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo metodiką;
10. identifikuos ugdymo problemą, suformuluos tyrimo tikslą, uždavinius, rinks, apdoros, analizuos, tyrimo rezultatus, formuluos išvadas ir rekomendacijas;
11. vertins individualius ugdytinių poreikius, polinkius, gebėjimus, atitinkamai koreguos ugdymo/-si turinį, kurs saugią, mokymąsi skatinančią aplinką bei dialogu grįstas grupinės veiklos situacijas;
12. planuos ir organizuoti ugdymo/-si procesą, numatyti ir valdyti reikalingus išteklius, naudoti įvairias mokymosi priemones, metodus, skaitmenines technologijas, ugdyti informacinę kultūrą.
13. bendraus ir bendradarbiaus su tėvais (globėjais), teiks konstruktyvų kiekvieno ugdytinio pažangą skatinantį grįžtamąjį ryšį.
14. ugdys tautinės tapatybės supratimą ir toleranciją kitoniškumui;
15. bendraus taisyklinga profesine lietuvių ir užsienio kalba, atliks pedagogo veiklos tyrimus tobulinant profesinę veiklą;
16. pristatys idėjas, argumentuos sprendimus, veiks ir mokysis bendradarbiaujant komandoje, koordinuos projektinę veiklą, puoselės Lietuvos kultūrą ir gamtą, dalyvaus švietimo kaitos procesuose;
17. reflektuos savo pedagoginę veiklą, nustatys žinių ir gebėjimų spragas, apsibrėš asmeninio tobulėjimo kryptis, prisiims atsakomybę už savo darbo rezultatus.
Mokymo ir mokymosi veiklos:
Studijų programos dalykų dėstymas ir studentų studijavimas, pagrįstas studijų metodais, orientuotais į ugdymo sąmoningą turinio supratimą, patirčių konstravimą, įgytų ir naujų žinių bei patirties susiejimą, planuojant, veikiant, vertinant ir
reflektuojant mokymosi procesą. Tai: interaktyvios paskaitos, seminarai, praktinės veiklos, savarankiškas, individualus ir komandinis darbas, kontekstinis (situacinis) mokymas(is), atvejų analizės, diskusijos, minčių, sąvokų žemėlapiai, projektai, vaidmeniniai žaidimai, pažintinės išvykos, kt. Taikomos šiuolaikinės ugdymo technologijos: patirtinio, kritinio mąstymo, kūrybingumo ugdymo, mokymo(si) bendradarbiaujant, reflektyvaus mokymo(si), projektinio, problemų sprendimu, technologijomis grįsto mokymo(si), kt.
Studijų rezultatų vertinimo būdai:
Mokymo ir mokymosi rezultatai išryškinami naudojant kaupiamojo vertinimo sistemą. Žinių ir gebėjimų įvertinimui taikoma dešimties balų kriterinė skalė. Galutinis balas gali susidėti iš keleto dedamųjų, surenkamų studijų procese (tarpiniai atsiskaitymai, savarankiški darbai, egzaminas arba projektas). Priklausomai nuo dalyko sudėtingumo, jo įtakos studijų rezultatams pasiekti, dalyko kaupiamojo vertinimo sudėtines dalis ir jo koeficientų reikšmes nustato dalyko dėstytojas. Kiekvieno studijų dalyko dėstytojas nustato ir semestro pradžioje informuoja studentus apie kiekvienos dedamosios (užduoties, darbo) įtaką (procentais) galutiniam įvertinimui ir formuluoja kiekvienos tarpinės užduoties vertinimo kriterijus.
Sandara:
Studijų dalykai (moduliai), praktika:
Bendrieji koleginiai studijų dalykai sudaro 15 kreditų: Ugdymo filosofija, Profesinė užsienio kalba 1,2,3, profesinės kalbos kultūra ir retorika.
Pedagoginių studijų apimtis yra 60 kreditų: Ugdymo psichologija, Raidos ir ypatingo vaiko psichologija, Edukologijos pagrindai, Ugdymo tyrimų pagrindai, Specialioji pedagogika ir įtraukusis. 30 kreditų praktikos (Stebėjimo praktika, Pedagoginė praktika 1, Pedagoginė praktika 2, Pedagoginė praktika 3, Savarankiška pedagoginė praktika). 3 kreditai – Pedagoginių studijų baigiamasis darbas.
Ikimokyklinio ugdymo specializacijos modulis yra 90 kreditų: Kūrybiškumas ir antreprenerystė, Ikimokyklinė ir priešmokyklinė pedagogika 1,2, Matematikos pažinimas ir skaitmeninis ugdymas, Aplinkos pažinimas ir socializacija, Vaikų kalbinės komunikacijos ugdymas, Ugdymas drama 1,2, Vaikų dailė ir technologijos 1,2, Muzikinis ugdymas 1,2, Fizinio ugdymo teorija ir praktika, Vaiko sveikata, Švietimo vadyba, Socialinė ir šeimos pedagogika, Teisės pagrindai, Žmogaus sauga, Informacijos ir komunikacijos technologijos 9 kreditai – profesinio bakalauro baigiamasis darbas.
Specializacijos:
-
Studento pasirinkimai:
Studento pasirenkami dalykai sudaro 15 kreditų.
Studijuojami šie dalykai: Ugdymo projektų valdymas / Eksperimentai ir inovacijos ugdyme, Etninė kultūra ir multikultūriškumas / Vaikų literatūra ir tautosaka, Kalbų studijos 1 / Lyderystė ir karjeros planavimas, Kalbų studijos 2 / STEAM ikimokykiniame ir priešmokykliniame ugdyme, Profesinis etiketas / Etiketo pagrindai
Studijų programos skiriamieji bruožai:
Jau pirmame kurse stebėjimo praktikos metu studentams sudaromos sąlygos išbandyti save praktinėje veikloje. Pedagoginės teorijos paskaitos skaitomos skirtingais ugdymo metodais dirbančiose, lyderiaujančiose ikimokyklinio ugdymo įstaigose.
Profesinės veiklos ir tolesnių studijų galimybės:
Profesinės veiklos galimybės:
Baigę studijas absolventai galės dirbti ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo pedagogais visų tipų valstybinėse ir/ar nevalstybinėse ikimokyklinio ugdymo įstaigose, steigti neformalaus ugdymo įstaigas.
Tolesnių studijų galimybės:
Absolventai studijas gali tęsti Lietuvos aukštosiose
mokyklose Lietuvos aukštojo mokslo įstatymo nustatyta tvarka.