Contact Us Pastebėjote neatitikimą Share Forumas Įeiti Žinynas

Įtraukti palyginimui

Intelektinės robotikos sistemos (anglų k. - Intelligent Robotics Systems)

Studijų krypties grupė

Inžinerijos mokslai

Studijų kryptis

Elektronikos inžinerija

Studijų krypties šaka

Robotika ir kibernetika

Švietimo sritis

Inžinerija ir inžinerinės profesijos

Švietimo posritis

Elektronika ir automatika

Studijų rūšis

Universitetinės studijos

Studijų programos tipas

Pakopinės studijos

Studijų pakopa

Pirmosios pakopos studijos

Programos vykdymo kalba

anglų, lietuvių

Suteikiamas kvalifikacinis laipsnis ir (arba) kvalifikacija

Inžinerijos mokslų bakalauras

Kvalifikacinio laipsnio ypatumai

Pagrindinės krypties kvalifikacinis laipsnis

Diplomo (pažymėjimo) blanko pavadinimas ir kodas

Bakalauro diplomas, 6115

Būtinas minimalus išsilavinimas

Vidurinis išsilavinimas

Studijų apimtis kreditais ir forma (trukmė metais)

240
Ištęstinė, 6, Metais
Nuolatinė, 4, Metais

Akreditavusi institucija

Studijų kokybės vertinimo centras

Akreditavimo įsakymas

SV6-43

Akreditavimo vertinimo išvados

Nėra duomenų

Valstybinis kodas

6121EX013

Kodas pagal Tarptautinę standartizuotą švietimo klasifikaciją (ISCED)

6450714

Finansinės grupės kodas

1.2

Aprašymo santraukos parengimo arba atnaujinimo data

2024-05-31
Daugiau apie programą

Institucijos, teikiančios šią programą

Programos panašiais pavadinimais

Programos teikiančios tas pačias kvalifikacijas

Aprašymo santrauka

Bendras apibūdinimas: Studijų programos tikslas (-ai): Išugdyti automatinio valdymo, robotų programavimo, modeliavimo ir valdymo įgūdžius, pagrįstus skaitinio intelekto taikymu nuo navigacijos iki kompiuterinės regos, padedančius analizuoti ir vertinti robotų taikymo galimybes gamybinėje ir socialinėje sferoje, modeliuoti ir projektuoti robotizuotas sistemas. Studijų rezultatai:

Žinios ir jų taikymas: A1 Geba paaiškinti technologinių mokslų srities fundamentinius dalykus (matematiką, fiziką, mechaniką, informatiką, inžinerinė grafiką),

kuriuos gali panaudoti elektronikos inžinerijos problemoms spręsti; A2 Geba apibūdinti socialinių mokslų pagrindų žinias (filosofijos, ekonomikos, vadybos, dirbtinio intelekto etikos), kurias geba adaptuoti elektronikos inžinerijos problemoms spręsti; A3 Geba apibrėžti elektros inžinerijos pagrindų dalykų žinias (apie elektros grandines, elektromechaniką, elektroniką, valdymo teoriją, medžiagas, darbų saugą) ir geba jas taikyti praktikoje; A4 Geba atrinkti skaitinio intelekto metodus ir geba juos taikyti robotų valdymo sistemose; A5 Geba paaiškinti robotizavimo, intelektinių valdymo sistemų ir mobilių bei pramoninių robotų valdymo aspektus ir geba juos panaudoti praktiniams uždaviniams spręsti; A6 Geba atrinkti ir paaiškinti robotikos ir kibernetikos inžinerijos srities mokslinius ir matematinius principus, esminius aspektus ir sąvokas, kuriuos panaudoja fundamentiniams ir taikomiesiems tyrimams atlikti; A7 Geba paaiškinti daugiadalykį inžinerijos kontekstą: įterptinių sistemų programavimą, kalbos atpažinimą, žmogus-mašina sąsają ir jų taikymo ypatumus. Specialieji (inžinerinės analizės ir projektavimo) gebėjimai: B1 Geba taikyti tarpdisciplinines žinias ir supratimą robotikos inžinerijos problemoms apibrėžti, suformuluoti ir išspręsti; B2 Geba taikyti robotikos inžinerijos žinias ir supratimą analizuojant robotikos procesus ir metodus bei ruošti naujus problemos sprendimo pasiūlymus; B3 Geba parinkti ir taikyti tinkamus robotikai analitinius ir modeliavimo metodus, kompiuterinę regą ir navigacijos metodus; B4 Geba taikyti inžinerijos žinias ir supratimą, kuriant ir įgyvendinant robotizuotų sistemų projektus; B5 Geba atpažinti projektavimo metodikas ir geba taikyti kompiuterinės regos, navigacijos, kompiuterinio intelekto ir valdymo sistemas. Gebėjimai atlikti tyrimus ir praktinė veikla: C1 Geba ieškoti specifinės srities literatūros, panaudoti duomenų bazes ir kitus informacijos šaltinius; C2 Geba atlikti technologinius eksperimentus, vertinti duomenis ir pateikti išvadas; C3 Geba dirbti dirbtuvėse ir laboratorijose ir naudoti standartines robotų valdymo priemones; C4 Geba parinkti ir taikyti robotikos sistemoms tinkamą įrangą, priemones ir metodus; C5 Geba derinti teoriją ir praktiką, sprendžiant inžinerines problemas ir suprojektuoti robotizuotą sistemą; C6 Geba išnagrinėti technikos ir metodų pritaikomumą ir jų apribojimus, geba organizuoti saugų robotizuotos sistemos darbą; C7 Geba kurti ir diegti robotizuotas valdymo sistemas. Asmeniniai (sprendimų priėmimo, mokymosi visą gyvenimą, bendradarbiavimo ir komandinio darbo) gebėjimai: D1 Geba veiksmingai dirbti individualiai ir komandoje, pristatant savo idėjas ir sprendimus skirtingoms auditorijoms; D2 Geba naudotis teisiniais ir norminiais dokumentais, reglamentuojančiais techninių sistemų projektavimo ir diegimo principus;

D3 Geba susieti su inžinerine veikla susijusias sveikatos, saugos problemas bei suvokia atsakomybę už inžinerinių sprendimų poveikį visuomenei ir aplinkai; D4 Geba paaiškinti pramoninių ir mobiliųjų robotų projektų valdymą ir verslo aspektus, supranta technologinių sprendimų sąsajas su jų ekonominiais padariniais; D5 Geba savarankiškai nuolat mokytis ir tobulėti, formuluoti ir pasiekti užsibrėžtus tikslus. Mokymo ir mokymosi veiklos: Studijos apima auditorinį darbą (paskaitos, pratybos, laboratoriniai darbai, konsultaciniai seminarai, išvykstamieji vizitai į įmones ir kita) ir savarankišką darbą, skirtą įsisavinti teorinę medžiagą, pasirengti auditoriniam darbui, tarpiniams ir galutiniams atsiskaitymams bei atlikti kitas veiklas. Kiekvieno studijų modulio studijos baigiamos studento žinių bei įgūdžių vertinimu – egzaminu arba kitu galutiniu atsiskaitymu, studijų programa baigiama baigiamuoju projektu ir jo gynimu. Studijų procese, siekiant skatinti studentų aktyvumą ir kūrybiškumą, naudojami tokie aktyvaus mokymosi studijų metodai, kaip projektavimas (programavimas), dizainu grindžiamas mąstymas, iššūkiais grįstas mokymasis, kūrybinės dirbtuvės, darbas grupėse, patirtinis mokymasis, diskusijos, problemų sprendimu grįstas mokymasis, reflektyvus mokymasis, idėjų žemėlapiai ir kt. Pasiekimų vertinimui, be tradicinių vertinimo metodų, tokių kaip laboratorinio darbo gynimas, uždavinio sprendimas, laboratorinio darbo ar projekto ataskaita, naudojami ir kiti metodai: darbų ar kompetencijos aplankas (portfolio), probleminių užduočių sprendimas, inžinerinis projektas, veiklos refleksija, savęs įsivertinimas ir pan. Studijų rezultatų vertinimo būdai: Taikoma studijų rezultatų kaupiamojo vertinimo sistema, leidžianti užtikrinti nuolatinį ir įtraukiantį studentų darbą viso studijų semestro metu, kai studijų modulio galutinį įvertinimą sudaro tarpinių atsiskaitymų ir galutinio atsiskaitymo pažymiai, juos padauginant iš svertinių koeficientų (procentinių dedamųjų) ir sandaugas susumuojant. Studijų modulio tarpinių atsiskaitymų skaičių ir jų procentines išraiškas pasirenka modulį koordinuojantis dėstytojas. Be įprastinių atsiskaitymo formų (pavyzdžiui, egzaminas, žodinis iliustruotas pranešimas, projekto ataskaita, laboratorinių darbų gynimas), gali būti taikoma papildoma vertinimo forma „Studento aktyvumo (lygmens) įvertinimas“ (iki 10 procentų galutinio pažymio), kurioje vertinamas studentų pasirengimas atvejo analizei, aktyviai diskusijai, dalyvavimas debatuose, ir pan. Sandara: Studijų dalykai (moduliai), praktika: Automatinio valdymo teorija, Bakalauro baigiamasis projektas, Dirbtinio intelekto etika, Elektromechanika, Elektros grandinių analizė 1, Elektros grandinių analizė 2, Elektros pavaros, Fizika 2, Intelektinės automatikos sistemos ir įtaisai, Intelektinių valdymo sistemų pagrindai, Inžinerinė ekonomika, Inžinerinė grafika, Inžinerinė mechanika, Inžinerinės medžiagos, Įvadas į valdymo technologijas, Kalbos apdorojimo pagrindai, Klasikinė fizika, Kompiuterinė braižyba, Matematika 1, Matematika 2, Mobilūs robotai, Profesinė praktika, Programavimo įvadas inžinieriams, Programinė inžinerinių skaičiavimų įranga, Robotizuotos sistemos projektas, Robotizuotų sistemų modeliavimas, Robotų kinematika, statika ir dinamika, Robotų valdymo sistemos ir programavimas, Sauga darbe, Skaitinio intelekto metodai, Skaitmeninių ir mikroprocesorinių sistemų pagrindai, Taikomoji elektronika, Techninių sistemų analizė ir patikimumas, Tikimybių teorija ir statistika, Vaizdų apdorojimas ir atpažinimas, Valdikliai. Specializacijos:

- Studento pasirinkimai: Alternatyvos: Produkto vystymo projektas; BUS: Filosofijos ir darnaus vystymosi alternatyvos 2024: Darnus vystymasis, Medijų filosofija; BUS: Užsienio kalbų alternatyvos (C1 lygis) 2024: Akademinė ir dalykinės srities komunikacija anglų kalba (C1 lygiu), Akademinė ir dalykinės srities komunikacija vokiečių kalba (C1 lygiu), Akademinė ir dalykinės srities komunikacija prancūzų kalba (C1 lygiu); SSA: Verslumo ugdymo alternatyvos 2024: Marketingas, Įmonės apskaitos ir finansų valdymo pagrindai, Įmonių valdymo pagrindai, Technologijų antreprenerystė; Asmeninis modulių rinkinys (I pakopos) 2024. Studijų programos skiriamieji bruožai: Absolventas turi elektrotechnikos, elektromechanikos, elektronikos, automatinio valdymo, robotų programavimo, modeliavimo ir valdymo bei vaizdų apdorojimo ir atpažinimo žinių, geba analizuoti ir vertinti robotų taikymo galimybes, parinkti robotų techninę ir programinę įrangą, modeliuoti ir projektuoti robotizuotas sistemas, išmano kompiuterinę regą ir robotų orientavimosi sistemas, geba spręsti robotų taikymo gamyboje ir socialinėje sferoje problemas. Profesinės veiklos ir tolesnių studijų galimybės: Profesinės veiklos galimybės: Absolventas gali dirbti robotizuotų sistemų projektavimo, diegimo ir priežiūros organizacijose, robotizuotas sistemas taikančiose arba robotų ir kitų įrenginių valdymo sistemas kuriančiose ir gaminančiose įmonėse. Tolesnių studijų galimybės: Turi teisę stoti į antrosios pakopos studijas.