Contact Us Pastebėjote neatitikimą Share Forumas Įeiti Žinynas

Įtraukti palyginimui

Biomedicininė inžinerija (anglų k. - Biomedical Engineering)

Studijų krypties grupė

Inžinerijos mokslai

Studijų kryptis

Bioinžinerija

Studijų krypties šaka

Biomedicinos inžinerija

Švietimo sritis

Biologija ir susiję mokslai

Švietimo posritis

Biologija ir susiję mokslai (plačiosios programos)

Studijų rūšis

Universitetinės studijos

Studijų programos tipas

Pakopinės studijos

Studijų pakopa

Antrosios pakopos studijos

Programos vykdymo kalba

anglų, lietuvių

Suteikiamas kvalifikacinis laipsnis ir (arba) kvalifikacija

Inžinerijos mokslų magistras

Kvalifikacinio laipsnio ypatumai

Pagrindinės krypties kvalifikacinis laipsnis

Diplomo (pažymėjimo) blanko pavadinimas ir kodas

Magistro diplomas, 7115

Būtinas minimalus išsilavinimas

Aukštasis universitetinis išsilavinimas

Studijų apimtis kreditais ir forma (trukmė metais)

120
Ištęstinė, -, -
Nuolatinė, 2, Metais

Akreditavusi institucija

Studijų kokybės vertinimo centras

Akreditavimo įsakymas

SV6-3

Akreditavimo vertinimo išvados

KTU_ Bioinžinerija_2022.pdf
Išvadu išrašo vertimas_KTU_ Bioinzinerija_2022.pdf

Valstybinis kodas

6211EX002

Kodas pagal Tarptautinę standartizuotą švietimo klasifikaciją (ISCED)

7470510

Finansinės grupės kodas

1.2

Aprašymo santraukos parengimo arba atnaujinimo data

2024-06-12
Daugiau apie programą

Institucijos, teikiančios šią programą

Programos panašiais pavadinimais

Programos teikiančios tas pačias kvalifikacijas

Aprašymo santrauka

Bendras apibūdinimas: Studijų programos tikslas (-ai): Suteikti tarpdalykinių žinių ir įgūdžių reikalingų sprendžiant sveikatos problemas technologijų pagalba, analizuojant ligų diagnostikos, gydymo ir prevencijos sprendimus, projektuojant inovatyvias sveikatos stebėsenos sistemas, kuriant biomedicininių duomenų apdorojimo ir analizės algoritmus, vykdant naujų biomedicininių technologijų tyrimus. Studijų rezultatai: Žinios ir jų taikymas: A1 Geba paaiškinti pagrindinių žmogaus fiziologinių sistemų ir biofizikinių dėsnių veikimo esmę; A2 Geba paaiškinti biomedicininių jutiklių ir neinvazinės vizualizacijos būdų veikimo principus, biosignalų ir medicininių vaizdų apdorojimo metodus, apibendrintų duomenų statistinės analizės metodus; A3 Geba apibūdinti šiuolaikinės diagnostinės ir gydymo medicininės įrangos architektūras ir funkcionavimą; A4 Geba kritiškai vertinti naujausius pasiekimus biomedicininės inžinerijos srityje. Specialieji (inžinerinės analizės ir projektavimo) gebėjimai: B1 Geba identifikuoti, formuluoti ir spręsti netipines biomedicinos inžinerijos srityje kylančias, nepilnai apibrėžtas problemas; B2 Geba pasiūlyti ir vystyti originalius sprendimus nestandartinėms problemoms spręsti taikant tarpdisciplinines biomedicininės inžinerijos žinias; B3 Geba kurti ir taikyti matematinius biomedicininių procesų ir fiziologinių sistemų modelius; B4 Geba kritiškai nagrinėti sudėtingus biomedicininius klausimus, priimti pagrįstus inžinerinius sprendimus esant techniniam neapibrėžtumui ir nepilnai informacijai; B5 Geba palyginti inžinerinių sprendimų alternatyvas; B6 Geba integruoti elektronikos, informatikos, mechanikos inžinerinio projektavimo žinias biomedicininėms problemoms spręsti; B7 Geba interpretuoti ir atsižvelgti į socialinius, teisinius, sveikatos, medicinos prietaisų reguliacinius, technologinius ir komercinius reikalavimus; B8 Geba sugalvoti ir plėtoti inovatyvias inžinerines idėjas bei metodus. Gebėjimai atlikti tyrimus ir praktinė veikla: C1 Geba identifikuoti, išgauti, detaliai analizuoti ir vertinti reikalingą informaciją biomedicininių duomenų ir biosignalų duomenų bazėse ar kituose šaltiniuose; C2 Supranta taikomų metodų esmę, jų privalumus ir trūkumus, geba tinkamai pasirinkti ir naudotis kompiuterinio modeliavimo priemonėmis ir kita programine įranga, technine literatūra bei kitais informacijos šaltiniais; C3 Geba sudaryti biomedicininės inžinerijos srities analitinių, modeliavimo ir eksperimentinių tyrimų planą, atlikti tyrimus, interpretuoti gautus rezultatus ir formuluoti išvadas; C4 Geba integruoti biomedicinos ir įvairių inžinerijos sričių žinias, jas pritaikyti kompleksiniams uždaviniams spręsti; C5 Geba tyrimo metodais pagrįstai įvertinti naujų biomedicininės inžinerijos technologijų taikymo galimybes; C6 Geba organizuoti ir vykdyti inžinerinę veiklą, vertinti ir atsižvelgti į praktinės biomedicininės inžinerijos veiklos etinius, socialinius ir ekonominius aspektus; C7 Geba parengti mokslinio tyrimo planą ir atlikti aktualios mokslinės ir techninės literatūros analizę; C8 Geba argumentuotai pagrįsti inžinerinių sprendimų pasirinkimą. Asmeniniai (sprendimų priėmimo, mokymosi visą gyvenimą, bendradarbiavimo ir komandinio darbo) gebėjimai: D1 Geba efektyviai dirbti tiek savarankiškai, tiek komandoje vykdant mokslo projektus ir komercinę veiklą;

D2 Geba identifikuoti visuomenei aktualią biomedicininę problemą ir parengti projektinį planą problemos technologiniam sprendimui vystyti atsižvelgiant į ekonominius, socialinius, inžinerinius ir etinius aspektus; D3 Geba apsvarstyti ir įvertinti inžinerinių sprendimų poveikį visuomenei ir aplinkai, prisiimti asmeninę atsakomybę ir laikytis profesinės etikos normų vykdant praktinę inžinerinę veiklą; D4 Geba veiksmingai komunikuoti žodžiu, raštu ir daugialypės terpės pagalba pristatant tyrimų rezultatus, praktinius biomedicininių problemų sprendimus inžinerijos ir mokslo bendruomenei ir plačiajai visuomenei. Mokymo ir mokymosi veiklos: Studijos apima auditorinį darbą (paskaitos, pratybos, laboratoriniai darbai, konsultaciniai seminarai, išvykstamieji vizitai į įmones ir kita) ir savarankišką darbą, skirtą įsisavinti teorinę medžiagą, pasirengti auditoriniam darbui, tarpiniams ir galutiniams atsiskaitymams bei atlikti kitas veiklas. Kiekvieno studijų modulio studijos baigiamos studento žinių bei įgūdžių vertinimu – egzaminu arba kitu galutiniu atsiskaitymu, studijų programa baigiama baigiamuoju projektu ir jo gynimu. Studijų procese, siekiant skatinti studentų aktyvumą ir kūrybiškumą, naudojami tokie aktyvaus mokymosi studijų metodai, kaip projektavimas (programavimas), dizainu grindžiamas mąstymas, iššūkiais grįstas mokymasis, kūrybinės dirbtuvės, darbas grupėse, patirtinis mokymasis, diskusijos, problemų sprendimu grįstas mokymasis, reflektyvus mokymasis, idėjų žemėlapiai ir kt. Pasiekimų vertinimui, be tradicinių vertinimo metodų, tokių kaip laboratorinio darbo gynimas, uždavinio sprendimas, laboratorinio darbo ar projekto ataskaita, naudojami ir kiti metodai: darbų ar kompetencijos aplankas (portfolio), probleminių užduočių sprendimas, inžinerinis projektas, veiklos refleksija, savęs įsivertinimas ir pan. Studijų rezultatų vertinimo būdai: Taikoma studijų rezultatų kaupiamojo vertinimo sistema, leidžianti užtikrinti nuolatinį ir įtraukiantį studentų darbą viso studijų semestro metu, kai studijų modulio galutinį įvertinimą sudaro tarpinių atsiskaitymų ir galutinio atsiskaitymo pažymiai, juos padauginant iš svertinių koeficientų (procentinių dedamųjų) ir sandaugas susumuojant. Studijų modulio tarpinių atsiskaitymų skaičių ir jų procentines išraiškas pasirenka modulį koordinuojantis dėstytojas. Be įprastinių atsiskaitymo formų (pavyzdžiui, egzaminas, žodinis iliustruotas pranešimas, projekto ataskaita, laboratorinių darbų gynimas), gali būti taikoma papildoma vertinimo forma „Studento aktyvumo (lygmens) įvertinimas“ (iki 10 procentų galutinio pažymio), kurioje vertinamas studentų pasirengimas atvejo analizei, aktyviai diskusijai, dalyvavimas debatuose, ir pan. Sandara: Studijų dalykai (moduliai), praktika: Biomedicininės inžinerijos metodologija, Biomedicininių signalų skaitmeninis apdorojimas, Biomedicininių sistemų projektavimas, Biomedicininių vaizdų apdorojimas ir analizė, Eksperimentinė biomechanika, Magistro baigiamasis projektas, Skaitmeninis signalų apdorojimas ir mašininis mokymasis, Tiriamasis projektas 1, Tiriamasis projektas 2, Ultragarsinė medicininė diagnostika, Vaizdinimo įranga ir metodai medicinoje, Žmogaus fiziologinės sistemos, Žmogaus ir kompiuterinės technikos sąveika. Specializacijos: - Studento pasirinkimai: Alternatyvos: Biofizika, Radiacinė sauga ir saugumas, Pažangių skaitmeninių sistemų projektavimas, Medicininės telemetrijos

sistemos, Medicininės informatikos sistemos, Inžinerinių projektų valdymas, Fiziologinių sistemų modeliavimas, Biomedicininių technologijų valdymas, Biomedicininių procesų identifikavimas. Studijų programos skiriamieji bruožai: Absolventas turi išsamių tarpdalykinių žinių iš biofizikos, žmogaus fiziologijos, biomedicininės inžinerijos metodologijos, medicininės elektronikos, klinikinės inžinerijos, skaitmeninio biomedicininių signalų ir vaizdų apdorojimo, biomedicininio vizualizavimo sistemų bei medicinos informatikos sričių, geba jungti ir pritaikyti įgytas tarpdalykines žinias ir problemų sprendimo įgūdžius projektuodamas ir diegdamas biomedicininės diagnostikos, terapijos sistemas klinikinėje praktikoje, geba savarankiškai planuoti eksperimentą, sudaryti jo matematinį modelį, valdyti matematinio modeliavimo įrankius, interpretuoti ir kritiškai vertinti gautus rezultatus. Profesinės veiklos ir tolesnių studijų galimybės: Profesinės veiklos galimybės: Absolventas gali dirbti tiriamąjį, projektavimo, technologinį ir ekspertinį-konsultacinį darbą viešojo ir privataus sektoriaus sveikatos priežiūros, biomedicininės aparatūros projektavimo, gamybos, aptarnavimo, pardavimo ir konsultavimo įmonėse ir organizacijose. Tolesnių studijų galimybės: Turi teisę stoti į trečiosios pakopos studijas.