Muzikos pedagogika (anglų k. - Teaching music)
Institucijos, teikiančios šią programą
Programos panašiais pavadinimais
Programos teikiančios tas pačias kvalifikacijas
Aprašymo santrauka
Bendras apibūdinimas:
Studijų programos tikslas: parengti pagrindinės mokyklos muzikos mokytoją, gebantį ugdyti mokinių bendrąją muzikinę kultūrą, organizuoti muzikinį ugdymą, valdyti muzikinių gebėjimų tobulinimo procesą, bendrauti ir bendradarbiauti su ugdymo proceso dalyviais, tobulinti profesines ir specialiąsias kompetencijas.
Studijų rezultatai.
Asmuo, įgijęs pedagogo kvalifikaciją:
• Įgys mokinių meninių, kūrybinių gebėjimų ugdymo pagrindus ir gebės juos taikyti praktinėje pedagogo veikloje;
• Gebės atlikti taikomuosius veiklos tyrimus ir jų rezultatus panaudoti profesinės veiklos tobulinimui;
• Gebės analizuoti ugdytinių muzikinius interesus ir poreikius bei parinkti tinkamiausias muzikinės saviraiškos formas;
• Gebės valdyti mokinių muzikinio ugdymo procesą, taikant motyvaciją skatinančius ugdymo(si) metodus, formas ir būdus;
• Gebės modeliuoti, kurti, individualizuoti, diferencijuoti ir integruoti ugdymo turinį;
• Gebės bendrauti ir bendradarbiauti su mokyklos bendruomene, taikydamas pedagoginės partnerystės principus;
• Gebės ugdyti mokinių vertybines muzikos suvokimo, tautines ir tarpkultūrines nuostatas;
• Objektyviai vertindamas savo galias profesinėje veikloje gebės reflektuoti ir sistemingai plėsti bendrąją kultūrinę ir profesinę kompetenciją;
• Plėtos mokinių kūrybinę ir praktinę patirtį ir savarankiškai kurs mokinių meninei raiškai palankią mokymo(si) aplinką.
Mokymo ir mokymosi veiklos: paskaitos, praktikumai, seminarai, diskusijos, demonstravimas, stebėjimas, literatūros studijavimas ir analizė, darbas grupėse, atvejų analizės, projektų rengimas, ir kt.
Praktinius įgūdžius studentai tobulina praktikų metu realioje aplinkoje įvairiose švietimo įstaigose, kūrybiniuose seminaruose, koncertuose ir kitose muzikinės saviraiškos formose.
Studijų rezultatų vertinimo būdai: vertinami dešimtbale kriterine vertinimo sistema. Dalyko studijos baigiamos egzaminu arba savarankiškai atlikto darbo (projekto) įvertinimu. Nustatant dalyko galutinį vertinimą taikoma kaupiamojo vertinimo sistema, kurią sudaro tarpinių atsiskaitymų įvertinimų aritmetinio vidurkio ir egzamino įvertinimo, padaugintų iš jiems suteiktų svertinių koeficientų, suma.
Sandara:
Studijų dalykai (moduliai), praktika.
Bendrieji koleginių studijų dalykai: Profesinė kalbos kultūra; Teisė, saugus darbas ir civilinė sauga; Profesinė užsienio kalba (pirmoji); Informacinės technologijos.
Studijų krypties dalykai: Bendroji, raidos ir pedagoginė psichologija; Ugdymo filosofija; Pedagoginių studijų baigiamasis darbas; Šiuolaikinio muzikinio ugdymo didaktika ir sistemos; Pedagoginių tyrimų metodologija; Ugdymo teorija ir praktika; Specialioji pedagogika; Muzikinių renginių ir projektų organizavimas; Švietimo vadyba ir profesinė etika; Muzikos kalba; Praktinių muzikinių gebėjimų ugdymas).
Praktikos: Pažintinė praktika; Mokomoji pedagoginė praktika I; Mokomoji pedagoginė praktika II; Mokomoji pedagoginė praktika III; Pasirenkamojo muzikos modulio praktika; Baigiamoji praktika. Praktikoms skirti 30 kreditų.
Baigiamasis darbas.
Pasirenkamieji muzikos moduliai: A1 Vargonavimo įgūdžių ugdymas; A2 Vadovavimas liaudies muzikos kolektyvams; A3 Akompanavimas muzikos kolektyvams; A4 Ikimokyklinis muzikinis ugdymas; A5 Vadovavimas pučiamųjų kolektyvui; A6 Vadovavimas vokaliniam kolektyvui; A7 Ansamblinis grojimas; A8 Specialusis muzikinis ugdymas.
Studento pasirinkimai: 12 kreditų studentas gali rinktis iš studijų programoje siūlomų dalykų. Kiti 3 kreditai – laisvai pasirenkami, kuriuos studentas gali rinktis iš Panevėžio kolegijos laisvai pasirenkamų dalykų sąrašo.
Studijų programos skiriamieji bruožai: Ši koleginė studijų programa
orientuota rengti muzikos specialistus praktikus, kurie greta įgyja
vieną iš laisvai pasirenkamų muzikos modulių.
Norint studijuoti šioje programoje reikia laikyti stojamąjį muzikos egzaminą bei motyvacinį testą.
Profesinės veiklos ir tolesnių studijų galimybės:
Profesinės veiklos galimybės: Absolvento dinamiškas žinių, gebėjimų, kompetencijų derinys suteikia galimybę dirbti muzikos mokytoju pagrindinėje mokykloje, vaikų darželyje, neformalaus ugdymo įstaigose, užimtumo ar neįgaliųjų ugdymo centruose, vargonininku, vadovauti liaudies muzikos kolektyvams, orkestrams, akompanuoti įvairiems muzikos kolektyvams, organizuoti popamokinę veiklą. Įgytą profesinį pasirengimą bei praktinę muzikinę patirtį absolventas gebės taikyti meno ir mokslo srityse.
Tolesnių studijų galimybės: Baigus muzikos pedagogikos studijų programą absolventai gali siekti studijų rezultatų įskaitymo, jei nori studijuoti pagal universitetines pirmosios pakopos studijų programas. Baigę papildomąsias studijas arba įvykdę kitus aukštosios mokyklos nustatytus reikalavimus turi teisę stoti į antrosios pakopos magistrantūros studijas.