Contact Us Pastebėjote neatitikimą Share Forumas Įeiti Žinynas

Įtraukti palyginimui

Sodininkystė (anglų k. - Horticulture)

Studijų krypties grupė

Žemės ūkio mokslai

Studijų kryptis

Žemės ūkis

Švietimo sritis

Žemės ūkis

Švietimo posritis

Sodininkystė

Studijų rūšis

Koleginės studijos

Studijų programos tipas

Pakopinės studijos

Studijų pakopa

Pirmosios pakopos studijos

Programos vykdymo kalba

lietuvių

Suteikiamas kvalifikacinis laipsnis ir (arba) kvalifikacija

Žemės ūkio mokslų profesinis bakalauras

Kvalifikacinio laipsnio ypatumai

Pagrindinės krypties kvalifikacinis laipsnis

Diplomo (pažymėjimo) blanko pavadinimas ir kodas

Profesinio bakalauro diplomas, 6623

Būtinas minimalus išsilavinimas

Vidurinis išsilavinimas

Studijų apimtis kreditais ir forma (trukmė metais)

180
Ištęstinė, 4, Metais
Nuolatinė, 3, Metais

Akreditavusi institucija

Studijų kokybės vertinimo centras

Akreditavimo įsakymas

SV6-32

Akreditavimo vertinimo išvados

Nėra duomenų

Valstybinis kodas

6531IX005

Kodas pagal Tarptautinę standartizuotą švietimo klasifikaciją (ISCED)

6550812

Finansinės grupės kodas

2.2

Aprašymo santraukos parengimo arba atnaujinimo data

2025-01-27
Daugiau apie programą

Institucijos, teikiančios šią programą

Programos panašiais pavadinimais

Programos teikiančios tas pačias kvalifikacijas

Aprašymo santrauka

Bendras apibūdinimas:
Studijų programos tikslas (-ai):
Išugdyti žemės ūkio specialistą, turintį teorinių žinių, taikomųjų bei analitinių gebėjimų, galintį kurti verslą, t. y. vykdyti specializuoto ūkio veiklą, racionaliai parinkti ir taikyti sodininkystės ir daržininkystės, gėlininkystės technologijas, organizuoti žemės ūkio produkcijos realizavimą, užtikrinant jos kokybę, gebantį atlikti dekoratyviųjų augalų priežiūros darbus. Studijų programos daliniai tikslai: Pirmas dalinis tikslas – plėsti sodininkystės studijuojančių studentų pasaulėžiūrą, skatinti kritinį mąstymą, pilietinį aktyvumą, globalizacijos procesų suvokimą ir gebėjimus veikti tarpkultūrinėje erdvėje. Antras dalinis tikslas - ugdyti kvalifikuotą žemės ūkio specialistą, gebantį organizuoti ir planuoti specializuoto ūkio kūrimą, žinantį derliaus ir jo kokybės formavimo dėsningumus, gebantį taikant naujausias technologijas ir tvarios aplinkos principus auginti žemės ūkio ir dekoratyvinius augalus bei vykdyti produkcijos realizaciją. Trečiasis dalinis tikslas - ugdyti kūrybišką, verslų ir įvairiapusiškai mąstantį specialistą, gebantį dirbti komandoje, galintį savarankiškai priimti sprendimus, siekiantį tobulėti profesinėje veikloje visą gyvenimą.
Studijų rezultatai:
1.1.Žino racionalius žemės naudojimo principus ir ūkinės veiklos poveikį aplinkai, suvokia gretimų studijų krypčių problemas, jų sprendimų kontekstus ir jų taikymo profesinėje veikloje galimybes.
2.1. Žino LR ir ES teisinius ir normatyvinius dokumentus, reglamentuojančius žemės ūkio veiklą
2.2. Žino ir supranta augalų morfologines ir bioekologines savybes, žemės ūkio veiklos poveikį aplinkai.
2.3. Geba rinti ir analizuoti informacijos šaltinius, naudotis duomenų bazėmis, kompiuterinėmis programomis, laboratorine įranga, parenkant tinkamus metodus, atlikti eksperimentinius tyrimus, apdoroti ir įvertinti gautus rezultatus bei pateikti išvadas.
2.4. Mokės vertinti žemės ūkio produkcijos kokybę.
2.5. Geba organizuoti ir planuoti specializuoto ūkio kūrimą, derliaus ir jo kokybės formavimo dėsningumus, produkcijos realizaciją.
2.6. Geba teikti paslaugas ir konsultacijas augalų auginimo ir priežiūros klausimais.
3.1. Suvokia Lietuvos verslo aplinką, žino galiojančius įstatymus. Geba spręsti profesinėje veikloje iškylančius uždavinius savarankiškai ir dirbant komandoje. Laikosi profesinės veiklos ir etikos normų, suvokia atsakomybę už savo veiklą.
3.2. Suvokia individualaus mokymosi visą gyvenimą svarbą ir reikalingumą nuolatiniam profesiniam tobulėjimui, moka bendrauti su žemės ūkio specialistais ir visuomene sprendžiant profesinės veiklos problemas
Mokymo ir mokymosi veiklos:
Pagrindiniai taikomi studijų metodai yra tradicinės ir teminės autorinės socialinių partnerių paskaitos, pratybos, praktiniai ir laboratoriniai darbai, konkretaus atvejo tyrimas ir/arba analizė, pateikiant savo samprotavimus refleksijos būdu, darbas mažose grupėse, atliekant individualias užduotis, seminarai, diskusijos, kursinių projektinių darbų atlikimas, pristatymas ir aptarimas, mokomosios ir gamybinės (specializacijos) praktikos, patirtiniai probleminiai aktyvaus mokymo/mokymosi metodai - analizuojamos ir sprendžiamos konkrečios situacijos, iškilusios atliekant darbus ir įgyvendinant projektus, kompleksiškai panaudojant įgytas žinias ir kompetencijas.
Studijų rezultatų vertinimo būdai:
Vertinant studento pasiektus rezultatus numatomas kaupiamojo vertinimo sistemos taikymas. Studijų dalykų programose, laikantis nuoseklumo ir sistemingumo principų, numatyti tarpiniai atsiskaitymai, kurių metu yra vertinami konkretūs dalyko studijų rezultatai. Kiekvieno dalyko studijos baigiamos egzaminu. Dažniausiai naudojami studijų rezultatų vertinimo metodai yra testas, referatas, laboratorinio darbo aprašymo gynimas, savarankiško individualaus darbo ar projekto pristatymas, pranešimas seminare pasirinkta tema, grupinio darbo žodinis pristatymas, praktinių darbų aptarimas-diskusija.
Sandara:
Studijų dalykai (moduliai), praktika:
Studijų dalykai (moduliai): Bendroji ekologija ir aplinkosauga; Darbo ir civilinė sauga; Profesinė užsienio kalba; Taikomoji matematika ir statistika; Verslo organizavimo pagrindai; Agrochemija, Augalinių maisto žaliavų kokybė ir sauga, Augalinių žaliavų laikymas, perdirbimas ir prekinis paruošimas; Botanika ir augalų fiziologija, Augalų selekcija ir sėklininkystė; Bitininkystė; Dekoratyvieji augalai; Dirvotyra, Geodezija, Fitopatologija; Mikrobiologijos ir mikologijos pagrindai; Rinkodara, Sodininkystės ir daržininkystės technologijos; Šiltadaržių daržininkystė; Vaistiniai ir prieskoniniai augalai; Verslinė gėlininkystė; Želdinių įveisimas ir priežiūra; Žemdirbystės pagrindai ir žemės ūkio mechanizacija; Medelynų pagrindai; Netradicinių sodo augalų auginimas; Alternatyvioji sodininkystė ir daržininkystė‘.
Praktikos: Baigiamoji profesinės veiklos praktika; Įvadas į specialybę Mokomoji praktika I; Mokomoji praktika II; Gamybinė praktika praktika.
Profesinio bakalauro studijų baigiamasis darbas.
Studento pasirinkimai:
Studentai gali rinktis vieną iš pasirenkamų bendrųjų koleginių studijų dalykų (3 kreditų apimties).
Taip pat laisvai pasirenkamiems dalykams skirti 9 kreditai. Šiuos dalykus studentas gali rinktis iš kolegijoje siūlomų dalykų sąrašo arba gali būti įskaityti dalykai, kuriuos studentas yra išklausęs kaip laisvai pasirenkamuosius dalykus kitose Lietuvos ar užsienio aukštosiose mokyklose.
Studijų programos skiriamieji bruožai:
Baigę Sodininkystės studijas absolventai gali organizuoti sodo, uogyno ūkinę veiklą bei produkcijos realizaciją; organizuoti daržininkystės ūkio ūkinę veiklą ir produkcijos realizaciją; dauginti, auginti ir prižiūrėti sodo bei dekoratyvinius augalus, užsiimti gėlininkyste; teikti konsultacijas augalų auginimo ir priežiūros klausimais; dirbti įmonėse, užsiimančiose sodo, daržo, dekoratyvinių augalų bei jų priežiūros priemonių prekyba; kurti nuosavą ūkį ar verslą; teikti augalų priežiūros paslaugas.
Profesinės veiklos ir tolesnių studijų galimybės:
Profesinės veiklos galimybės:
Absolventai galės dirbti ūkiuose ir įmonėse, kurios užsiima vaisių, uogų, daržovių, gėlių auginimu ir realizacija, taip pat želdinius prižiūrinčiose ir įveisiančiose įmonėse, medelynuose. Absolventai galės dirbti botanikos soduose, valstybinėse įstaigose ir kt.. Taip pat jie galės sukurti savo įmonę ar ūkį, organizuoti jų veiklą, užsiimti individualia veikla želdininkystės paslaugų sektoriuje.
Tolesnių studijų galimybės:
Absolventai gali tęsti studijas universitete ir įgyti magistro kvalifikacinį laipsnį.