Contact Us Pastebėjote neatitikimą Share Forumas Įeiti Žinynas

Įtraukti palyginimui

Inovatyvi komunikacija ir antreprenerystė (anglų k. - Innovative Communication and Entrepreneurship)

Studijų krypties grupė

Socialiniai mokslai

Studijų kryptis

Komunikacija

Švietimo sritis

Socialiniai mokslai

Švietimo posritis

Socialiniai mokslai (plačiosios programos)

Studijų rūšis

Universitetinės studijos

Studijų programos tipas

Pakopinės studijos

Studijų pakopa

Pirmosios pakopos studijos

Programos vykdymo kalba

anglų

Suteikiamas kvalifikacinis laipsnis ir (arba) kvalifikacija

Socialinių mokslų bakalauras

Kvalifikacinio laipsnio ypatumai

Pagrindinės krypties kvalifikacinis laipsnis

Diplomo (pažymėjimo) blanko pavadinimas ir kodas

Nėra duomenų

Būtinas minimalus išsilavinimas

Vidurinis išsilavinimas

Studijų apimtis kreditais ir forma (trukmė metais)

210
Nuolatinė, 3,5, Metais

Akreditavusi institucija

Studijų kokybės vertinimo centras

Akreditavimo įsakymas

SV6-36

Akreditavimo vertinimo išvados

Nėra duomenų

Valstybinis kodas

6121JX081

Kodas pagal Tarptautinę standartizuotą švietimo klasifikaciją (ISCED)

6450310

Finansinės grupės kodas

1.1

Aprašymo santraukos parengimo arba atnaujinimo data

2025-04-04
Daugiau apie programą

Institucijos, teikiančios šią programą

Programos panašiais pavadinimais

Programos teikiančios tas pačias kvalifikacijas

Aprašymo santrauka

Bendras apibūdinimas:
Studijų programos tikslas: parengti aukštos kvalifikacijos komunikacijos specialistus, kurie supras ir gebės pritaikyti komunikacijos, skaitmeninių medijų ir rinkodaros sprendimus, gebės kurti ir komunikuoti turinį daugiaterpėse medijose, pasitelkiant esmines atsakingo ir inovatyvaus verslo kūrimo žinias, antreprenerišką mąstyseną ir kompetencijas.
Studijų rezultatai:
1. Žinios ir jų taikymas
1.1. Išmanys komunikacijos teorijas, modelius, tradicinių bei skaitmeninių daugiaterpių medijų teorijas bei veikimo principus, šiuolaikinės komunikacijos vaidmenį ir poveikį suinteresuotiesiems ir visuomenei; gebės atsakingai šias žinias taikyti analizuodami ir vertindami komunikacijos ir medijų įtakas bei spręsdami aktualius verslo ir komunikacijos klausimus.
1.2. Suvoks šiuolaikinių organizacijų komunikacijos procesus, turinio kūrimo ir sklaidos principus; gebės šias žinias praktiškai taikyti planuojant ir įgyvendinant komunikacijos projektus, kuriant ir diegiant inovacijas, atliepiančias verslo poreikius ir kuriančias konkurencinį pranašumą ir pridėtinę vertę organizacijoms.
1.3. Išmanys antreprenerišką mąstyseną ir gebėjimus formuojančias šiuolaikinės vadybos, rinkodaros, finansų, globalios ekonomikos mokslų teorijas bei gebės jas taikyti, sistemiškai analizuojant teorinius bei praktinius verslo, startuolių kūrimo, valdymo ir plėtojimo aspektus.
2. Gebėjimai vykdyti tyrimus
2.1. Suvoks mokslinių ir taikomųjų tyrimų prigimtį, logiką bei poreikį, gebės savarankiškai taikyti atitinkamus tyrimo metodus tradicinių ir skaitmeninių komunikacijos procesų bei turinio, daugiaterprės medijos tyrimams.
2.2. Gebės planuoti mokslinius ir taikomuosius tyrimus, pritaikant analitines komunikacinės veiklos tyrimo prieigas, rinkti ir analizuoti duomenis, parenkant tinkamus kiekybinius ir kokybinius metodus, laikytis mokslinės tyrimų etikos, planuojant ir įgyvendinant komunikacijos veiklas organizacijoje.
2.3. Gebės efektyviai naudoti įvairius informacijos šaltinius, turės įgūdžių ieškoti, rasti, apdoroti, analizuoti duomenis, daryti duomenimis grįstas išvadas; gebės analizės rezultatus pristatyti įvairioms suinteresuotųjų grupėms.
3. Specialieji gebėjimai
3.1. Gebės kurti, analizuoti, vertinti komunikacijos projektus, atsižvelgiant į organizacijų, bendruomenių ir kitų komunikacijos dalyvių tikslus, tikslines auditorijas, pritaikydami šiuolaikines informacines technologijas ir pasitelkdami kūrybiškumo, inovacijų kūrimo ir sklaidos principus.
3.2. Gebės planuoti ir kurti aktualų, duomenimis ir /ar kūrybiškumo principais grįstą komunikacinį turinį, atliepdami tradicinių ir skaitmeninių daugiaterpių medijų specifiką, tinkamai taikydami kūrybinės raiškos, viešo kalbėjimo ir profesinės kalbos principus.
3.3. Gebės įvertinę nacionalinį ir tarptautinių rinkų kontekstą, kuriame veikia organizacija ar planuojama komunikacijos kampanija, numatyti rizikas ir priimti antrepreneriškus verslo (startuolio) kūrimo bei tvarios plėtros, komunikacijos strategijos kūrimo ir įgyvendinimo sprendimus, taikydami inovatyvias metodikas.
3.4. Gebės taikyti organizacijos vadybos ir veiklos organizavimo žinias komunikacijos veikloms įgyvendinti, susiejant jas su organizacijos tikslais, vertybėmis ir politika, o taip pat jai atstovauti, laikantis etikos principų, bei stiprinti ir kurti jos reputaciją.
4. Universiteto absolvento bendrosios kompetencijos
4.1. Bendradarbiavimas: studentai gebės dirbti individualiai ir grupėje, planuodami ir įgyvendindami komunikacines organizacijų ir verslo veiklas, kurdami ir plėtodami komunikacijos veiklas ir projektus.
Gebės bendrauti ir bendradarbiauti su komunikacijos ir atskirų verslo sričių profesionalais ir suinteresuotaisiais, būti lyderiu, įgalinančiu komandą spręsti iššūkius
4.2. Atsakingumas: studentai gebės atsakingai ir skaidriai taikyti profesinėje veikloje šiuolaikinių informacinių technologijų bei daugiaterpės medijos veikimo ir poveikio priemones, metodus.
Suvoks ir profesinėje veikloje elgsis vadovaudamiesi socialinės atsakomybės, profesinės etikos principais, bus pilietiški, vertinantys žmogaus laisves ir teises bei gerbiantys žodžio laisvės principus.
4.3.Tarpkultūriškumas: studentai turės žinių ir gebės komunikuoti profesinėje veikloje įvertindami lokalaus ir globalaus pasaulio kontekstą, skirtingas kultūras pasitelkdami tarpkultūrinės komunikacijos kompetencijas. Studentai suvoks ir gebės savo profesinėje veikloje būti tolerantiški: tiek skirtingoms nuomonėms, tiek kultūroms, tiek saviraiškos formoms.
4.4. Problemų sprendimas: studentai gebės savarankiškai tobulinti ir plėsti komunikacijos ir antreprenerystės kompetencijas, mokytis visą gyvenimą, vykdyti kūrybiškumu, saviraiška, novatoriškumu grindžiamą etišką, tvarią veiklą, gebėdami lengvai prisitaikyti prie pokyčių, nenumatytų (taip pat ir krizinių) situacijų.
4.5. Atvirumas pokyčiams: studentai gebės greitai prisitaikyti prie kintančių medijų aplinkos, taikydami medijų ir informacinio raštingumo žinias.

5. Kiti socialiniai gebėjimai:
5.1. Studentai gebės taikyti kritinio mąstymo, informacinio raštingumo, socialinės atsakomybės, bendrąsias komunikacijos kompetencijas ir profesinės etikos normas bendradarbiaujant su verslo, socialiniais partneriais, klientais, vartotojais ir kitomis suinteresuotųjų grupėmis
Mokymo ir mokymosi veiklos:
Įgyvendinant „Inovatyvios komunikacijos ir antreprenerystės“ bakalauro studijų programą, bus taikomi aktyvieji studijų metodai: teorinės paskaitos, seminarai, diskusijos, pranešimai bei individualios ir grupinės užduotys. Programos metu studentai plės tiek teorines žinias, tiek praktinius įgūdžius, kurdami inovatyvius komunikacijos sprendimus ir pristatydami projektus naudojant įvairius pristatymo įrankius, gaudami vertingų atsiliepimų.
Be to, studentai dalyvaus dizaino mąstymo (design thinking) dirbtuvėse, kuriose spręs realias problemas, kurs produktų prototipus ir pristatys savo sprendimus. Naudodami iššūkiais grįsto (angl. Challenge-based Learning), ir problemų sprendimo (angl. Problem-based Learning) metodikas, studentai spręs sudėtingas realias socialinių partnerių pateiktas komunikacijos ir verslo problemas, susijusias su technologijomis, skaitmenizacija ir dirbtiniu intelektu.
Programoje numatyta, kad studentai rašys verslo planus, apimančius inovatyvias komunikacijos strategijas, ir pristatys juos atlikdami kryžminę analizę. Simuliacijos ir atvejo analizės padės lavinti sprendimų priėmimo įgūdžius, analizuojant realias verslo situacijas. Mentorystės programos ir tinklaveikos užsiėmimai suteiks studentams galimybę bendradarbiauti su ekspertais ir įgyti vertingų kontaktų. Skaitmeninio turinio kūrimas ir analizė leis studentams įgyti gebėjimą efektyviai naudoti skaitmeninius įrankius ir analizuoti jų poveikį.
Interaktyvios paskaitos su ekspertais suteiks praktinių žinių iš pramonės lyderių, o „Hackathon“ tipo renginiai skatins kūrybiškumą ir greitus sprendimus sprendžiant verslo bei komunikacijos iššūkius. Visos šios veiklos padės studentams ne tik įgyti žinių, bet ir praktiškai pritaikyti jas realiose situacijose.
Kaip dalis programos, studentai aplankys įvairias įmones, institucijas ir organizacijas, tokias kaip „Startup Lithuania“, „Vilniaus technologijų ir verslo inkubatorius (VTVi)“, „Vilniaus universiteto inovacijų ir verslo centras (VUBIC)“, „Tele2“ inovacijų centras, „EIT Digital“, „Lietuvos radijas ir televizija (LRT)“, „Bored Panda“, „Vinted“ ir „Greentech Lithuania“. Šie vizitai suteiks studentams vertingų žinių apie inovacijas, verslumą, komunikaciją ir skaitmeninių technologijų pritaikymą versle, taip pat padės sužinoti, kaip kurti ir įgyvendinti inovatyvius sprendimus realiame pasaulyje.
Studijų rezultatų vertinimo būdai:
Vertinimo strategijos pamatas – ugdomasis (formuojamasis) kokybinis vertinimas, taip pat ir kaupiamasis kriterinis vertinimas. Dalyko baigiamojo vertinimo forma – egzaminas, o BA baigiamojo darbo (7 semestras) atveju – gynimas atvirame BA darbų gynimo komisijos posėdyje. Nuosekliai skatinamas ir paties studento pažangos įsivertinimas, pasitelkiamas ir studentų vienas kito atlikčių vertinimas.
Sandara:
Studijų dalykai (moduliai), praktika:
Šiuolaikinės komunikacijos ir daugiaterpių medijų dalykai: Introduction to Innovations, Communication and Media: Networked Technologies, Critical Thinking, AI and Communication; Creative Industries: Politics, Economy, Culture and Innovations; Media, Culture and Society; Digital Storytelling I: Digital Content Creation (Creative Writing); Communication Strategies and Tactics: Influence and Influencers; Digital Storytelling II: Digital Media Strategies.
Inovatyvios komunikacijos organizacijoje dalykai: Organisations, Innovations and Communication Management I: Integrated Communication and Innovations; Organisations, Innovations and Communication Management II: Creative Audiences (Knowledge, Attitudes, Behaviour); Leadership and Communication for Innovations; Communication Strategies and Tactics: Influence and Influencers; Sustainability, Social Responsibility and Ethics: Innovative Communication for Change.
Antreprenerystės dalykai: Entrepreneurship Fundamentals (Business Environment, Foundational Business Skills for Startups, Global Landscape of Entrepreneurship); Innovation and Business Model Development (Business Modeling, Marketing for Start-ups, CBL (Challenge-based Learning) project); Sustainable Venture Formation, Funding and Launch Strategies (Venture Development & Growth, Securing Resources & Financing Strategies, CBL (Challenge-based Learning) project).
Tyrėjo kompetencijas ugdantys dalykai: Introduction to Academic Skills: Reading, Thinking and Writing; Researching in Digital Age I: Introduction to Research; Researching in Digital Age II: Digital Communication Research Methods; Academic Research Competencies: Science and Scholarly Communication; Final Thesis.
Praktika: verslo įmonėje, komunikacijos agentūroje, startuolyje (Intership).
Specializacijos:
nėra
Studento pasirinkimai:
2–5 semestrus studentas galės individualizuoti savo studijas ir 45 kreditų apimtyje laisvai rinktis:
• bet kurį KF ar VM siūlomą dalyką (modulį);
• bet kurio kito VU fakulteto siūlomą individualiųjų studijų dalyką (modulį);
• BUS dalykus (modulius);
• tarpdisciplininių studijų dalykus;
• dalyvauti akademiniuose mainuose (dalinės studijos, praktika).
Studijų programos skiriamieji bruožai:
Ši studijų programa integruoja komunikacijos mokslą ir antreprenerystę, siekiant sujungti skirtingas disciplinas ir pagilinti supratimą apie žmonių, technologijų ir verslo dinamikos sąveiką šiuolaikinėje tinklaveikos visuomenėje.
Studijų programos įgyvendinimo rėmuose rengiami komunikacijos ir verslo specialistai, kurie išmanys inovatyvią komunikaciją, skaitmeninę žiniasklaidą, šiuolaikinę rinkodarą, verslumą, naujų įmonių kūrimą ir valdymą, tvarią ekonomiką, finansus ir strateginį valdymą. Praktinė patirtis per verslo partnerystes ir projektus padės studentams pritaikyti įgytas žinias būsimoje profesinėje aplinkoje, ugdant pagrindinius šiuolaikinių technologijų ir profesinės praktikos įgūdžius.
Kitos ypatybės:
· Vienintelė KF bakalauro studijų programa anglų kalba, vykdoma kartu su kitu VU padaliniu.
· Vienintelė Komunikacijos studijų krypties bakalauro studijų programa Lietuvoje, integruojanti antreprenerystės komponentą.
Profesinės veiklos ir tolesnių studijų galimybės:
Profesinės veiklos galimybės:
Bakalauro studijų programa „Inovatyvi komunikacija ir antreprenerystė“ parengs įvairiapusių iššūkių analizei ir problemų sprendimui pasiruošusius absolventus, kurie gebės nuolat kintančiose aplinkybėse įveiklinti savo žinias, bus pasirengę steigti savo verslą arba prisidėti prie esamų organizacijų augimo ir inovacijų diegimo, ypač skaitmeninės žiniasklaidos, komunikacijos ir verslo plėtros srityse. Sėkmingai įsilieję į darbo rinką ir vykdydami įvairias pareigas (pvz., komunikacijos ekspertų tarptautinėse korporacijose, skaitmeninio turinio kūrėjų, verslininkų startuolių ekosistemoje, inovacijų projektų vadovų ar integruotos komunikacijos padalinių vadovų pozicijos) jie prisidės prie visuomenės pažangos Lietuvoje ir už jos ribų.
Tolesnių studijų galimybės:
Galimybė tęsti studijas MA pakopoje:
Tarptautinė komunikacija (International Communication) (KF);
Skaitmeninė rinkodara (Digital Marketing) (VM);
Tarptautinių projektų valdymas (International Project Management) (VM);
Antreprenerystė (DeepTech Entrepreneurship) (VM);
Tvarūs finansai ir investicijos (Sustainable Finance and Investments) (VM);
MBA Entrepreneurship and Innovations (VM) - jei turės bent 3 m. darbinę patirtį.