Multimedijos technologijos (anglų k. - Multimedia Technologies)
Institucijos, teikiančios šią programą
Programos panašiais pavadinimais
Programos teikiančios tas pačias kvalifikacijas
Aprašymo santrauka
Studijų programos tikslas (-ai):
Išugdyti profesionalus, gebančius spręsti aktualius profesinės veiklos iššūkius sukuriant, eksploatuojant ir prižiūrint multimedijos programų sistemų taikomuosius sprendimus, apimančius kompiuterinius žaidimus, virtualiąją bei papildytąją realybę ir kokybišką skaitmeninį turinį.
Studijų programos aprašas: https://stojantiesiems.ktu.edu/programme/b-multimedijos-technologijos/
Studijų rezultatai:
Žinios ir jų taikymas:
Geba paaiškinti esminius informacijos ir duomenų apdorojimo, kompiuterių komunikacijos, debesų kompiuterijos ir multimedijos programų sistemų funkcionavimo aspektus, raidą ir tendencijas.
Geba paaiškinti multimedijos programų sistemų, apimančių kompiuterinius žaidimus, virtualiąją ir papildytą realybę, multimedijos turinio kūrimo sistemas bei patį skaitmeninį turinį, gyvavimo ciklo etapus, juose pasitelkiamus metodus ir priemones.
Geba paaiškinti multimedijos programų sistemų ir atskirų jos komponentų bei skaitmeninio turinio specifikavimo, projektavimo, testavimo ir dokumentavimo metodus.
Geba paaiškinti, kaip verslo, pramoninis, ekonominis ir socialinis kontekstas veikia profesinę, su multimedijos technologijomis susijusią, veiklą.
Geba taikyti informatikos žinias saugiems ir etiškai korektiškiems skaitmeninių multimedijos sistemų, virtualios ir papildytos realybės bei kompiuterinių žaidimų sprendimams ir kokybiškam skaitmeniniam turiniui sukurti.
Gebėjimai vykdyti tyrimus:
Geba identifikuoti multimedijos technologijų srities mokslinio tyrimo problemą ar profesinės veiklos iššūkį.
Geba paruošti duomenis ir informaciją, reikalingus spręsti problemas ar iššūkius, susijusius su multimedijos technologijomis.
Pritaikydamas kriterijus, geba išanalizuoti duomenis, informaciją ir sprendimus, susijusius su multimedijos programų sistemomis ir jų pagalba kuriamu skaitmeniniu turiniu.
Geba formuluoti argumentuotas išvadas ir rekomendacijas, atsižvelgdamas į tyrimo metu surinktą informaciją, gautus rezultatus bei sukurtus multimedijos programų sistemų sprendimus.
Specialieji gebėjimai:
Geba taikyti analizavimo, projektavimo, kūrimo, testavimo ir priežiūros metodus projektams, susijusiems su multimedijos programų sistemų sprendimais.
Geba pasirinkti tinkamas multimedijos programų sistemų bei skaitmeninio turinio kūrimo ir priežiūros priemones.
Geba apibrėžti funkcinius ir nefunkcinius reikalavimus multimedijos programų sistemų produktui ar paslaugai pagal užsakovo poreikius ir potencialių naudotojų poreikių analizės duomenis.
Geba projektuoti multimedijos technologijų taikomojo sprendimo architektūrą, veikimo algoritmus, naudotojo sąsają ir testavimo programas pagal apibrėžtus funkcinius ir nefunkcinius reikalavimus.
Geba parengti dokumentaciją, reikalingą multimedijos programų sistemų produktui ar paslaugai, sukurti, įdiegti, eksploatuoti ir tobulinti.
Geba įgyvendinti multimedijos programų sistemų produktą ar paslaugą aktualiam profesinės veiklos iššūkiui spręsti pagal apibrėžtus funkcinius ir nefunkcinius reikalavimus.
Analizuodamas testavimo rezultatus, geba įvertinti multimedijos programų sistemos ir jos skaitmenio turinio kokybę.
Socialiniai gebėjimai:
Geba komunikuoti idėjas ir sprendimus raštu ir žodžiu skirtingoms auditorijoms lietuvių ir bent viena užsienio kalba.
Geba efektyviai dirbti komandose pagal profesinius, etikos ir socialinės atsakomybės principus ir taisykles.
Asmeniniai gebėjimai:
Geba savarankiškai tobulėti profesinės veiklos ir su ja susijusiose srityse.
Geba atsakingai dirbti, imdamasis iniciatyvos, laikydamasis darbo plano ir įsipareigojimų.
Geba kūrybingai spręsti profesinės veiklos uždavinius ir iššūkius, kylančius, kuriant multimedijos programų sistemas ir skaitmeninį turinį.
Mokymo ir mokymosi veiklos:
Studijos apima auditorinį darbą (paskaitos, pratybos, laboratoriniai darbai, konsultaciniai seminarai, išvykstamieji vizitai į įmones ir kita) ir savarankišką darbą, skirtą įsisavinti teorinę medžiagą, pasirengti auditoriniam darbui, tarpiniams ir galutiniams atsiskaitymams bei atlikti kitas veiklas. Kiekvieno studijų modulio studijos baigiamos studento žinių bei įgūdžių vertinimu – egzaminu arba kitu galutiniu atsiskaitymu, studijų programa baigiama baigiamuoju projektu ir jo gynimu.
Studijų rezultatų vertinimo būdai:
Taikoma studijų rezultatų kaupiamojo vertinimo sistema, leidžianti užtikrinti nuolatinį ir įtraukiantį studentų darbą viso studijų semestro metu, kai studijų modulio galutinį įvertinimą sudaro tarpinių atsiskaitymų ir galutinio atsiskaitymo pažymiai, juos padauginant iš svertinių koeficientų (procentinių dedamųjų) ir sandaugas susumuojant.
Studijų dalykai (moduliai):
Informatikos studijų įvadas, Kompiuterinė grafika, Matematika 1, Objektinio programavimo pagrindai 1, Fizika 1, Matematika 2, Objektinio programavimo pagrindai 2, Skaitmeninės logikos pradmenys, Akademinė ir dalykinės srities komunikacija anglų kalba (C1 lygiu), Diskrečiosios struktūros, Duomenų struktūrų pagrindai, Kompiuterių architektūra, Tikimybių teorija ir statistika, Algoritmų sudarymas ir analizė, Duomenų bazės, Multimedijos sistemų projektavimas, Operacinės sistemos, Programavimo inžinerija, Kompiuterių tinklai ir internetinės technologijos, Naudotojų patirties projektavimas, Trimatės grafikos modeliavimo pagrindai, Vizualus projektavimas, Produkto vystymo projektas, Skaitmeninio turinio komponavimas ir etika, Interaktyvios interneto technologijos, Skaitmeninės garso ir vaizdo sistemos, Bakalauro baigiamasis projektas, Profesinė praktika.
Specializacijos: Garso technologijos, Žaidimų kūrimo pagrindai, Mobilių programėlių kūrimo pagrindai, Trimatės grafikos modeliavimas pažengusiems, Vaizdo sintaksė, Žaidimų efektų programavimo pagrindai, Dirbtinis intelektas žaidimams, Tinklalapių grafinės sąsajos programavimas, TV produkcijos gamyba, Virtualiosios realybės technologijos.
Filosofijos ir darnaus vystymosi alternatyvos: Darnus vystymasis, Medijų filosofija.
Studijų programos anotacija:
Absolventas turi informatikos teorijos, kompiuterių techninės ir programinės įrangos, programavimo, interneto ir mobiliųjų technologijų, šiuolaikinių medijų kūrimo technologinių žinių, geba šias žinias taikyti įvairių sričių informatikos uždaviniams formuluoti, analizuoti ir spręsti, geba parinkti ar sukurti reikiamą aparatinę ir programinę įrangą.
Profesinės veiklos galimybės:
Absolventas gali dirbti televizijos ir radijo, reklamos, skaitmeninio turinio kūrimo ir transliavimo, žaidimų, interaktyvių sistemų ir mobilių aplikacijų projektavimo ir programavimo įmonėse bei organizacijose.
Tolesnių studijų galimybės:
Turi teisę stoti į antrosios pakopos studijas.