Contact Us Pastebėjote neatitikimą Share Forumas Įeiti Žinynas

Įtraukti palyginimui

Pradinio ugdymo pedagogika (anglų k. - Primary education)

Studijų krypties grupė

Ugdymo mokslai

Studijų kryptis

Pedagogika

Švietimo sritis

Švietimas

Švietimo posritis

Mokytojo su dalyko specializacija rengimas

Studijų rūšis

Koleginės studijos

Studijų programos tipas

Pakopinės studijos

Studijų pakopa

Pirmosios pakopos studijos

Programos vykdymo kalba

lietuvių

Suteikiamas kvalifikacinis laipsnis ir (arba) kvalifikacija

Ugdymo mokslų profesinis bakalauras
Pedagogas

Kvalifikacinio laipsnio ypatumai

Pagrindinės krypties kvalifikacinis laipsnis

Diplomo (pažymėjimo) blanko pavadinimas ir kodas

Profesinio bakalauro diplomas, 6602

Būtinas minimalus išsilavinimas

Vidurinis išsilavinimas

Studijų apimtis kreditais ir forma (trukmė metais)

180
Ištęstinė, 4, Metais
Nuolatinė, 3, Metais

Akreditavusi institucija

Studijų kokybės vertinimo centras

Akreditavimo įsakymas

SV6-15

Akreditavimo vertinimo išvados

Nėra duomenų

Valstybinis kodas

6531MX002

Kodas pagal Tarptautinę standartizuotą švietimo klasifikaciją (ISCED)

6550114

Finansinės grupės kodas

Nėra duomenų

Aprašymo santraukos parengimo arba atnaujinimo data

2025-04-08
Daugiau apie programą

Institucijos, teikiančios šią programą

Programos panašiais pavadinimais

Programos teikiančios tas pačias kvalifikacijas

Aprašymo santrauka

Bendras apibūdinimas:
Studijų programos tikslas (-ai):

Parengti kompetentingą pradinių klasių mokytoją, kuris, remdamasis naujausiomis mokslo žiniomis ir profesinės veiklos tyrimais, kokybiškai ir inovatyviai organizuos formalaus ir neformalaus jaunesniojo mokyklinio amžiaus mokinių ugdymą (si), grįstą mokinio poreikiais ir bendrakultūrinėmis vertybėmis.

Studijų rezultatai:
Žinios, jų taikymas:
Analizuoja ir vertina Lietuvos, kitų pasaulio šalių ugdymo patirties ir kaitos tendencijas, žino į darnų vystymąsi orientuoto švietimo strategines nuostatas. Žino mokinio raidos dėsningumus, personalizuoto ugdymo(si) proceso ir jo valdymo specifiką, ugdymo(si) kokybę lemiančius veiksnius, suvokia grįžtamojo ryšio svarbą. Nagrinėja ir taiko profesinėje veikloje ugdymo turinį reglamentuojančius dokumentus. Taiko mokinių pasiekimų vertinimo sistemas ir metodikas, įvertindamas kiekvieno mokinio individualias galias, ugdymosi poreikius. Gebėjimai atlikti tyrimus: Organizuoja profesinės veiklos tyrimą, gautus rezultatus panaudoja profesinės veiklos tobulinimui. Planuoja, rengia ir įgyvendina edukacinius projektus. Specialieji gebėjimai: Komunikuoja gimtąja ir užsienio kalbomis nuosekliai, argumentuotai ir vaizdžiai reikšdamas mintis. Bendrauja ir bendradarbiauja su mokinio tėvais, globėjais, rūpintojais ir kitais ugdymo proceso dalyviais, laikydamasis konfidencialumo, konstruktyvumo ir pozityvumo principų, dalinasi gerąja patirtimi. Ugdo mokinių informacinę ir virtualaus bendravimo kultūrą, sistemingai plėtodamas jų programavimo ir skaitmeninio turinio kūrimo gebėjimus. Kuria saugią, palankią mokinių adaptacijai ir visapusiškam ugdymuisi aplinką. Planuoja ir organizuoja ugdymo(si) procesą įvairiomis formomis, taiko palankios mokiniui ugdymosi aplinkos kūrimo metodus, atsižvelgdamas į mokinių patirtį ir ugdymosi poreikius. Naudoja inovatyvias švietimo technologijas, organizuodamas ugdymo(si) procesą. Vadovaujasi bendrosiomis ugdymo programomis organizuodamas mokinių pasiekimų vertinimą ir įsivertinimą, grįžtamojo ryšio teikimą, refleksyvųjį mokymąsi. Kūrybiškai organizuoja priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymo(si) procesą, atsižvelgdamas į jų patirtį ir ugdymosi poreikius. Socialiniai gebėjimai: Bendrauja ir bendradarbiauja su kitais asmenimis, dirba komandoje, plėtodamas profesines partnerystes, tinklaveiką. Nagrinėja Lietuvos ir pasaulio kultūrų įvairovę, komunikuoja daugiakultūrėje aplinkoje. Asmeniniai gebėjimai: Profesinėje veikloje vadovaujasi vertybinėmis nuostatomis. Reflektuoja mokymosi procesą, kelia profesinės veiklos tikslus, tinkamai pasirenka mokymosi strategijas, kuria asmeninės karjeros perspektyvą.

Mokymo ir mokymosi veiklos:

Mokymo ir mokymosi veiklos orientuotos į studentų asmeninių, socialinių, tiriamosios veiklos bei specialiųjų gebėjimų plėtotę, taikant pažintinius, žinių suvokimo, veikdinamuosius, savarankiškas studijas stimuliuojančius, tiriamojo pobūdžio ir savikontrolės metodus: interaktyvias / įtraukiančias paskaitas, praktikumus, kūrybines užduotis, seminarus, individualias ir darbo grupėmis užduotis, patirtinį mokymą(si), sąvokų, koncepcijų žemėlapių sudarymą, reflektavimo dienoraščius, esė rašymą, eksperimentinį situacinį mokymąsi, probleminį ir projektinį mokymą(si) ir kt., orientuotus į praktinių problemų analizės gebėjimų plėtotę, diskusiją, atvejų analizės metodą, studentų savarankišką darbą, refleksijas, paremtas pozityvios saviugdos ir profesinės savimonės lavinimu. Studentų savarankiškam darbui numatyti savarankiško darbo metodai ir užduotys bei konsultavimo(si) su dėstytoju valandos.

Studijų rezultatų vertinimo būdai:

Studijų rezultatų vertinimas yra studijų proceso dalis. Vertinimas atliekamas per visą semestrą ir egzaminų sesijos metu. Įgytos studentų žinios ir įgūdžiai vertinami dešimties balų sistema. Taikomas ir kaupiamasis vertinimas. Programos dalykų studijų rezultatai semestro metu įvertinami per tarpinius atsiskaitymus (apklausos raštu, esė, kontroliniai darbai, kūrybinės užduotys, projektai, patirties refleksijos, aplanko kaupimas ir kt.). Per semestrą gauti tarpinių atsiskaitymų įvertinimai sudaro galutinio įvertinimo dalį. Kiekvieno dalyko studijos baigiamos egzaminu arba studento savarankiškai atlikto darbo (projekto, praktinės veiklos vertinimo ir kt.) įvertinimu. Studento žinios ir gebėjimai egzaminų sesijos metu vertinami tik tada, kai per semestrą studentas įvykdo numatytas tarpines vertinimo užduotis. Galutinį įvertinimą (pažymį) sudaro tarpinių įvertinimų ir egzamino pažymiai. Jo sudėtis apskaičiuojama pagal proporcijas, numatytas dalyko apraše.

Sandara:

Studijų dalykai, praktika:

Bendrieji koleginių studijų dalykai – Profesinė užsienio kalba (anglų, vokiečių, prancūzų), Vaiko gerovės politika (vaiko ir šeimos teisė, švietimo politika)/Švietimo lyderystė, Studijų įvadas, Specialybės kalba. Studijų krypties dalykai – Edukologija ir edukacinių tyrimų pagrindai, Šiuolaikinio mokymo (si) strategijos, Ugdymo sistemos ir filosofija, Bendroji ir socialinė psichologija, Raidos ir pedagoginė psichologija, Įtraukusis ugdymas, Vaiko sveikatos ugdymas,

Andragogikos ir familistikos pagrindai, Informatika pradiniame ugdyme, Neformalusis ugdymas, Lietuvių kalbos ir literatūros didaktika, Matematikos didaktika, Gamtos mokslų didaktika, Visuomeninio ugdymo didaktika, Dailės ir taikomųjų technologijų didaktika, Etikos didaktika, Muzikos didaktika, Vaiko tarpkultūrinis ugdymas, Technologinis ugdymas, Fizinio ugdymo didaktika, Profesinės veiklos tyrimai, Pedagoginių studijų baigiamasis darbas. Praktikos – Pedagogo asistento praktika I, Pedagogo asistento praktika II, Pedagoginė praktika globojant mentoriui, Savarankiška pedagoginė praktika Studijų programa baigiama Baigiamuoju darbu.

Specializacijos:

Priešmokyklinio ugdymo pedagogika - priešmokyklinio amžiaus vaiko pažinimas, priešmokyklinio amžiaus vaiko kompetencijos ir jų ugdymas, priešmokyklinio ugdymo(si) procesas ir vaiko pasiekimų vertinimas. Ankstyvasis užsienio (anglų) kalbos mokymas - užsienio kalbos didaktika I, užsienio kalbos didaktika II, užsienio kalbos didaktika III.

Studento pasirinkimai:

Priešmokyklinio ugdymo pedagogika - priešmokyklinio amžiaus vaiko pažinimas, priešmokyklinio amžiaus vaiko kompetencijos ir jų ugdymas, priešmokyklinio ugdymo(si) procesas ir vaiko pasiekimų vertinimas. Ankstyvasis užsienio (anglų) kalbos mokymas - užsienio kalbos didaktika I, užsienio kalbos didaktika II, užsienio kalbos didaktika III.

Studento pasirinkimai:

Studijuojantieji turi galimybes alternatyviai rinktis bendrųjų koleginių studijų ir studijų krypties dalykus (pasirenkami specializacijų moduliai) pagal juos dominančią sritį ir pan.

Studijų programos skiriamieji bruožai:

Studijuojantieji turi galimybes alternatyviai rinktis bendruosius koleginių studijų ir studijų krypties dalykus (pasirenkami specializacijų moduliai) pagal juos dominančią sritį.

Profesinės veiklos ir tolesnių studijų galimybės:

Profesinės veiklos galimybės:

Absolventas galės dirbti visų tipų bendrojo ugdymo mokyklose pradinių klasių pedagogais ir dirbti pagal pasirinktąją specializaciją.

Tolesnių studijų galimybės:

Absolventai studijas gali tęsti Lietuvos ir užsienio aukštosiose mokyklose pagal edukologijos krypčių studijų programas.