Contact Us Pastebėjote neatitikimą Share Forumas Įeiti Žinynas

Įtraukti palyginimui

Ikimokyklinis ir priešmokyklinis ugdymas (anglų k. - Pre-school and Pre-primary Education)

Studijų krypties grupė

Ugdymo mokslai

Studijų kryptis

Pedagogika

Švietimo sritis

Švietimas

Švietimo posritis

Mokytojo ikimokykliniam ugdymui rengimas

Studijų rūšis

Koleginės studijos

Studijų programos tipas

Pakopinės studijos

Studijų pakopa

Pirmosios pakopos studijos

Programos vykdymo kalba

lietuvių

Suteikiamas kvalifikacinis laipsnis ir (arba) kvalifikacija

Ugdymo mokslų profesinis bakalauras
Pedagogas

Kvalifikacinio laipsnio ypatumai

Pagrindinės krypties kvalifikacinis laipsnis

Diplomo (pažymėjimo) blanko pavadinimas ir kodas

Profesinio bakalauro diplomas, 6603

Būtinas minimalus išsilavinimas

Vidurinis išsilavinimas

Studijų apimtis kreditais ir forma (trukmė metais)

180
Ištęstinė, 4, Metais
Ištęstinė, 4,5, Metais
Nuolatinė, 3, Metais

Akreditavusi institucija

Studijų kokybės vertinimo centras

Akreditavimo įsakymas

SV6-15

Akreditavimo vertinimo išvados

Nėra duomenų

Valstybinis kodas

6531MX013

Kodas pagal Tarptautinę standartizuotą švietimo klasifikaciją (ISCED)

6550112

Finansinės grupės kodas

2.1

Aprašymo santraukos parengimo arba atnaujinimo data

2025-02-20
Daugiau apie programą

Institucijos, teikiančios šią programą

Programos panašiais pavadinimais

Programos teikiančios tas pačias kvalifikacijas

Aprašymo santrauka

Bendras apibūdinimas:
Studijų programos tikslas:
Parengti pedagogą, išmanantį ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo specifiką, gebantį kūrybiškai ir inovatyviai organizuoti mokslo žiniomis, bendrakultūrinėmis vertybėmis ir vaiko poreikiais grįstą ugdymą(si), drauge su vaiko šeima auginti jo prigimtines galias, gebėjimus ir pasiekimų ūgtį.

Studijų rezultatai:
Baigę studijų programą, absolventai:
1. Išmanys ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo tikslus, turinį, metodus, strategijas ir gebės juos taikyti planuojant ir įgyvendinant ugdymo(si) procesą.
2. Išmanys sveikos gyvensenos, žmogaus saugos, švietimo vadybos, lyderystės dėsningumus, vadovausis svarbiausiomis ir reikšmingomis praktinei veiklai motyvacijos, mokymosi, didaktinėmis teorijomis.
3. Išmanys vaikų raidos ypatumus, žinos skirtingų ugdymo(si) metodų ir strategijų taikymą siekiant atliepti individualiuosius vaikų poreikius.
4. Gebės kurti įtraukią ugdymo(si) aplinką, personalizuoti ugdymo(si) turinį, metodus, didinti vaikų, turinčių individualiųjų ugdymosi poreikių, galimybes dalyvauti ugdymo(si) procese.
5. Gebės parinkti ir ugdymo(si) procese naudoti įvairias ugdymo(si) priemones, technologijas didinant ugdymo(si) veiklų, būdų įvairovę, ugdymo(si) prieinamumą kiekvienam vaikui.
6. Išmanys vertinimo ir įsivertinimo metodus bei jų taikymą ugdymo(si) procese.
7. Gebės identifikuoti praktinei veiklai aktualią tyrimo problemą, vykdyti veiklos tyrimus ugdymo(si) proceso tobulinimui, reflektuoti ir atlikti pedagoginės veiklos analizę.
8. Gebės bendrauti taisyklinga lietuvių kalba ir mokės bent vieną užsienio kalbą ne žemesniu kaip B1 lygiu pagal Bendruosius Europos kalbų metmenis.
9. Gebės prisiimti lyderystę inicijuojant ir organizuojant ugdymą(si).
Mokymo ir mokymosi veiklos:
Studijų programos dalykų dėstymas ir studentų studijavimas pagrįstas studijų metodais, orientuotais į sąmoningą ugdymo turinio supratimą, patirčių konstravimą, įgytų ir naujų žinių bei patirties susiejimą, planuojant, veikiant, vertinant ir reflektuojant mokymosi procesą. Tai: interaktyvios paskaitos, seminarai, praktinės veiklos, savarankiškas, individualus ir komandinis darbas, kontekstinis (situacinis) mokymas(is), atvejų analizės, diskusijos, minčių, sąvokų žemėlapiai, projektai, vaidmeniniai žaidimai, pažintinės išvykos, kt. Taikomos šiuolaikinės ugdymo technologijos: patirtinio, kritinio mąstymo, kūrybingumo ugdymo, mokymo(si) bendradarbiaujant, reflektyvaus mokymo(si), projektinio, problemų sprendimu, technologijomis grįsto mokymo(si), kt. Studijų procese naudojamos šiuolaikinės skaitmeninių technologijų priemonės ir įrankiai, skirti interaktyvių užduočių kūrimui, pristatymui, vizualizavimui, bendravimui, bendradarbiavimui, vertinimui, įsivertinimui ir pan. Studentų analizavimas ir įsivertinimas užtikrinamas taikant refleksijos metodus: minčių žemėlapius, struktūruotas refleksijas, reflektavimo dienoraščius, vaizdinius refleksijos metodus ir kita.
Studijų rezultatų vertinimo būdai:
Mokymo ir mokymosi rezultatai išryškinami naudojant kaupiamojo vertinimo sistemą. Žinių ir gebėjimų įvertinimui taikoma dešimties balų kriterinė skalė. Galutinis balas gali susidėti iš keleto dedamųjų, surenkamų studijų procese (tarpiniai atsiskaitymai, savarankiški, praktiniai darbai, egzaminas arba projektas). Kiekvieno studijų dalyko dėstytojas nustato ir semestro pradžioje informuoja studentus apie kiekvienos dedamosios (užduoties, darbo) įtaką (procentais) galutiniam įvertinimui ir formuluoja kiekvienos tarpinės užduoties vertinimo kriterijus.
Sandara:
studijų dalykai (moduliai), praktika:
Bendrieji koleginiai studijų dalykai sudaro 15 kreditų: Ugdymo filosofija, Profesinė užsienio kalba 1,2,3, profesinės kalbos kultūra ir retorika.
Pedagoginių studijų apimtis yra 60 kreditų: Ugdymo psichologija, Raidos ir ypatingo vaiko psichologija, Edukologijos pagrindai, Ugdymo tyrimų pagrindai, Specialioji pedagogika ir įtraukusis ugdymas. 30 kreditų praktikos (Stebėjimo praktika, Pedagoginė praktika 1, Pedagoginė praktika 2, Pedagoginė praktika 3, Savarankiška pedagoginė praktika). 3 kreditai – Pedagoginių studijų baigiamasis darbas.
Ikimokyklinio ugdymo specializacijos modulis yra 90 kreditų: Kūrybiškumas ir antreprenerystė, Ikimokyklinė ir priešmokyklinė pedagogika 1,2, Matematikos pažinimas ir skaitmeninis ugdymas, Aplinkos pažinimas ir socializacija, Vaikų kalbinės komunikacijos ugdymas, Ugdymas drama 1,2, Vaikų dailė ir technologijos 1,2, Muzikinis ugdymas 1,2, Fizinio ugdymo teorija ir praktika, Vaiko sveikata, Švietimo vadyba, Socialinė ir šeimos pedagogika, Teisės pagrindai, Žmogaus sauga, Informacijos ir komunikacijos technologijos 9 kreditai – profesinio bakalauro baigiamasis darbas.
Specializacijos:
-
Studento pasirinkimai:
Studento pasirenkami dalykai sudaro 15 kreditų.
Studijuojami šie dalykai: Ugdymo projektų valdymas / Eksperimentai ir inovacijos ugdyme, Etninė kultūra ir multikultūriškumas / Vaikų literatūra ir tautosaka, Kalbų studijos 1 / Lyderystė ir karjeros planavimas, Kalbų studijos 2 / STEAM ikimokykliniame ir priešmokykliniame ugdyme, Profesinis etiketas / Etiketo pagrindai
Studijų programos skiriamieji bruožai:
Jau pirmame kurse stebėjimo praktikos metu studentams sudaromos sąlygos išbandyti save praktinėje veikloje. Pedagoginės teorijos paskaitos skaitomos skirtingais ugdymo metodais dirbančiose, lyderiaujančiose ikimokyklinio ugdymo įstaigose.
Profesinės veiklos ir tolesnių studijų galimybės:
Profesinės veiklos galimybės:
Baigę studijas absolventai galės dirbti ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo pedagogais visų tipų valstybinėse ir/ar nevalstybinėse ikimokyklinio ugdymo įstaigose, steigti neformalaus ugdymo įstaigas.
Tolesnių studijų galimybės:
Absolventai studijas gali tęsti Lietuvos aukštosiose
mokyklose Lietuvos aukštojo mokslo įstatymo nustatyta tvarka.