Socialinio darbo mokytojas
Susijusios profesijos
Profesijos aprašymas
Profesijos tikslas(-ai): | profesionaliai ir kokybiškai organizuoti ugdymo procesą, skatinantį mokinio asmenybės raidą, ugdymo pasiekimų pažangą, užtikrinti psichologinį, fizinį saugumą, ugdyti mokinių socialinio darbo, bendros kultūros, bendrąsias kompetencijas bei rengti specialistus, galinčius dirbti socialinio darbo srityje. |
Svarbiausios (ne daugiau kaip 10) profesijos veiklos sritys: | - ugdymo proceso planavimas ir projektavimas;
- ugdymo proceso organizavimas, valdymas ir modeliavimas;
- ugdymo ir ugdymosi aplinkos kūrimas;
- mokinių socialinio darbo kompetencijų ugdymas;
- mokinių bendros kultūros bei bendrųjų kompetencijų ugdymas;
- mokinių mokymosi mokytis kompetencijos ugdymas ir nuolatinio asmeninio profesinio tobulėjimo, domėjimosi naujovėmis nuostatų formavimas;
- bendravimas ir bendradarbiavimas su ugdymo (-si) proceso dalyviais, jų atstovais ir kitais specialistais, asmenimis;
- socialinio darbo mokytojo vykdomos ugdomosios veiklos tikslingumo, veiksmingumo, rezultatyvumo savianalizė;
- socialinio darbo mokytojo kompetencijų sistemingas tobulinimas ir naujų kompetencijų įgijimas.
|
Potencialūs darbdaviai | Valstybinės ir nevalstybinės mokyklos, profesinio mokymo įstaigos, taip pat mokyklos, kuriose vykdomas neformalus švietimas pagal įvairias švietimo poreikių tenkinimo, kvalifikacijos tobulinimo, papildomos kompetencijos įgijimo programas. |
Darbo priemonės | Ugdymo planai, mokymo programos, teminiai planai, profesinė pedagoginė ir dalykinė literatūra socialinio darbo tematika, kompiuteris, vizualizavimo priemonės. |
Profesinės perspektyvos | Gali dirbti mokytoju, profesijos mokytoju valstybinėse ir nevalstybinėse mokyklose ir ugdyti pagal formaliojo ir neformaliojo švietimo programas, profesinio mokymo programas, profesinio mokymo programos modulį. Įgijus papildomų kompetencijų, darbo patirties, gali atestuotis ir įgyti aukštesnę kvalifikacinę kategoriją. Pvz., profesijos mokytojas tapti vyresniuoju profesijos mokytoju, profesijos mokytoju metodininku, profesijos mokytoju ekspertu, o mokytojas - vyresniuoju mokytoju, mokytoju metodininku, mokytoju ekspertu. Gali studijuoti magistrantūroje, rinktis pedagogikos krypties ar kitas studijas, o siekiant studijuoti, tapti profesionalu - rinktis doktorantūros studijas. |
Profesijai reikalingos asmeninės savybės (interesai, vertybės, gebėjimai): | taktiškumas, tolerantiškumas, atsakingumas, organizuotumas, kūrybingumas, iniciatyvumas, empatiškumas, darbštumas, objektyvumas, atkaklumas, komunikabilumas, gebėjimas dirbti individualiai ir grupėje. |
Profesijai reikalingas išsilavinimas (jeigu reglamentuotas): | aukštasis. Tačiau dirbti mokytoju pagal pirminio profesinio mokymo programą gali asmuo, baigęs ir profesinę mokyklą, turintis vidurinį išsilavinimą, 3 metų atitinkamos srities darbo praktiką ir išklausęs Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro nustatytą pedagoginių-psichologinių žinių kursą bei išpildęs kitus Lietuvos Respublikos teisės aktais numatytus reikalavimus. |
Vaizdinė medžiaga
Nėra duomenų