Contact Us Pastebėjote neatitikimą Share Forumas Įeiti Žinynas

Įtraukti palyginimui

Emociškai saugios mokyklos kūrimas: emocinio intelekto lavinimas mokykloje ugdant socialines emocines kompetencijas

Programos tipas pagal amžių

Neformaliojo suaugusiųjų švietimo programos

Programos tipas pagal profesiją

Pedagogų kvalifikacijos tobulinimo programos

Tikslinė grupė

Nėra duomenų

Programos kontaktinė trukmė

18

Programos savarankiško ugdymo trumė

Nėra duomenų

Programos įregistravimo data

2017-02-06

Programos išregistravimo data

2021-12-28

Programos išregistravimo priežastis

Nevykdant daugiau kaip dvejus metus

Programos teikėjas

Anykščių švietimo pagalbos tarnyba
Daugiau apie programą

Programos panašiais pavadinimais

Renginiai

Nėra duomenų

Programos reikalavimai

Programa skirta mokyklų bendruomenėms, komandoms.

Programos aprašymas

Pastaruoju metu vis dažniau kalbama apie socialinį emocinį ugdymą ir teigiamą jo įtaką vaikų psichikos sveikatai. Geros mokyklos koncepcijoje pabrėžiama mokinio savijauta: „Mokykloje puoselėjamos pozityvios vertybės, skatinamas sveikas gyvenimo būdas. Mokiniai jaučiasi psichologiškai saugūs, priimti, jų nuomonė ir idėjos yra išklausomos ir gerbiamos.“
Socialiniai emociniai gebėjimai (vadinamasis „emocinis intelektas“, „socialinis intelektas“) – tai gebėjimai dirbti kartu su kitais, produktyviai mokytis, atlikti svarbiausius vaidmenis šeimoje, bendruomenėje, darbo vietoje. Yra nustatyta, kad mokymuisi daro įtaką daugybė socialinių ir emocinių veiksnių. Į mokyklą ateinantis neramus, baimingas ar besijaučiantis svetimas mokyklai vaikas – tai vaikas, kurio gebėjimas mokytis yra sumažėjęs. Mokykla, kurioje patyčios yra kasdienis reiškinys, nėra ta vieta, kurioje vaikai jaučiasi skatinami mokytis ir bręsti. Todėl socialinis emocinis ugdymas organizuojamas taip, kad vaikai ir suaugusieji (t. y. ne tik mokiniai, bet ir mokytojai, tėvai) įgytų žinių, nuostatų, įgūdžių ir kompetencijų, būtinų psichikos sveikatai stiprinti ir išsaugoti. Kiekvienas mokinys turi teisę mokytis saugioje mokyklos aplinkoje. Negatyvūs veiksniai ypač lengvai žeidžia jaunus žmones ir vaikus, kurių vertybinė sistema yra dar nesusiformavusi. Apsauga nuo nepageidaujamų visuomenės reiškinių – smurto, patyčių, alkoholio, narkotikų, tabako, savižudybių, mokyklos nelankymo ir kt. – labai prisideda prie saugios ir sveiką mokinių gyvenseną palaikančios ugdymo aplinkos.
Ši kvalifikacijos tobulinimo programa skirta pedagoginiams darbuotojams mokinių socialinių ir emocinių kompetencijų plėtojimui. Mokymų metu dalyviai įgys žinių apie emocinį intelektą, jo ugdymo įtaką individualiam ir kolektyviniam žmogaus gyvenimui bei svarbą kuriant teigiamus pokyčius mokyklose, siekiant stiprinti mokyklų vadybą ir gerinti emocinį klimatą, siekti didesnės mokyklų bendruomenių darnos.