Contact Us Pastebėjote neatitikimą Share Forumas Įeiti Žinynas

Įtraukti palyginimui

Vidurinio ugdymo kartu su inžineriniu ugdymu programa

Kodas pagal Tarptautinę standartizuotą švietimo klasifikaciją (ISCED)

3440710

Valstybinis kodas

301071001

Būtinas minimalus išsilavinimas

Pagrindinis išsilavinimas

Įgyjamas išsilavinimas

Vidurinis išsilavinimas

Lietuvos kvalifikacijų sandaros lygis

Nėra duomenų

Europos kvalifikacijų sąrangos lygis

Nėra duomenų

Mokymo kalba

Nėra duomenų

Išduodamo išsilavinimo pažymėjimo pavadinimas, lygmens kodas, pažymėjimo kodas

Brandos atestatas, 3014
Brandos atestatas, 3015

Aprašymo santraukos parengimo arba atnaujinimo data

2014-09-23
Daugiau apie programą

Institucijos, teikiančios šią programą

Aprašymo santrauka

Vidurinio ugdymo kartu inžineriniu ugdymu programa skirta mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių dėl išskirtinių asmens gabumų matematikai, gamtos mokslams, technologijoms ir inžinerinei kūrybai. Programa apibrėžia inžinerinio ugdymo turinį ir yra skirta nuosekliai, sistemingai ir kryptingai ugdyti mokinių inžinerinę kompetenciją, suteikiant jiems reikiamų žinių, gebėjimų ir vertybinių nuostatų, kurių reikia, planuojant savo karjerą, susijusią su inžinerinėmis profesijomis ir inžinerine kūryba.

Programos tikslas – suteikti asmeninę, sociokultūrinę, tautinę, pilietinę brandą, plataus konteksto bendrąsias ir dalykines kompetencijas, profesinių kompetencijų pradmenis; sukurti mokiniams tinkamas sąlygas bręsti kaip kūrybingai asmenybei, perimančiai teorinius realybės transformavimo pagrindus, gebančiai įgyti inžinerinę kompetenciją, taikančiai inžinerinę kūrybą postmodernaus pasaulio procesų pažinimui, kūrimui ir valdymui.

Įgytas vidurinis išsilavinimas, bendrasis dalykinis, sociokultūrinis, technologinis raštingumas, išugdyti inžinerinės kompetencijos pagrindai, socialiniai, meniniai, į inžinerinę kūrybą orientuoti gebėjimai ir žinios, kurių reikia, planuojant savo studijas ir karjerą, taikant inžinerinio mąstymo principus, savivadybos žinias, padėsiančias planuoti, vykdyti, valdyti inžinerines kūrybines ir praktines veiklas. Mokiniai geba atlikti tyrimą, projektuoti, planuoti, sukurti, bandyti komercializuoti kompleksiškus inžinerinius procesus, produktus ir taikyti praktikoje, įgyvendintus sprendimus analizuoti ir kritiškai vertinti.

Vertinant mokinių pažangą ir pasiekimus ugdymo procese, vadovaujamasi Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu, Mokinių pažangos ir pasiekimų vertinimo samprata, Bendrosiomis programomis, Bendraisiais ugdymo planais, Specializuoto ugdymo krypties programų inžinerinio ugdymo dalies programa, mokyklos mokinių pažangos ir pasiekimų vertinimo tvarkos aprašu.

Vadovaujantis Švietimo aprūpinimo standartų nuostatomis, specializuoto ugdymo krypties programų (pradinio kartu su inžineriniu ugdymu) inžinerinio ugdymo dalies įgyvendinimui formuojama bendrojo ir specializuoto ugdymo turiniui įgyvendinti tinkama, šiuolaikiška aplinka. Įrengtos ir priemonėmis aprūpintos inžinerinių procesų pažinimui, kūrimui ir valdymui skirtos edukacinės erdvės, stacionarios, kilnojamosios bei virtualiosios laboratorijos yra pritaikytos pagal ugdymo turinį, mokinių ugdymosi poreikius ir mokyklos bendruomenės reikmes. Mokymosi aplinka tinkanti individualiam ir grupiniam darbui, skatinanti tarpusavio mokslų ir veiklų integraciją. Plečiant mokyklos edukacines aplinkas, naudojamos partnerių turimos erdvės, tyrimų ir gamybinės laboratorijos, eksperimentinės bazės. Mokykloje sukurtas palankus psichologinis klimatas ir įvairiapusiška sociokultūrinė aplinka.

Šias programas įgyvendinantiems pedagogams keliami aukšti kvalifikaciniai reikalavimai. Būtinas ne tik bendrasis pedagoginis ir psichologinis pa(si)rengimas, bet ir įgytos mokslinės, inžinerinės, meninės bei sociokultūrinės kompetencijos, didelė praktinio darbo patirtis.

Vidurinio ugdymo kartu su inžineriniu ugdymu programa įgyvendinama, vadovaujantis Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu, Vidurinio ugdymo programos aprašu, Vidurinio ugdymo bendrosiomis programomis, Bendraisiais ugdymo planais, Specializuoto ugdymo krypties programų inžinerinio ugdymo dalies programa.

Ugdymo turinį sudaro bendrojo ugdymo dalykai pagal bendruosius ugdymo planus ir specializuoto ugdymo krypties programų privalomieji ir pasirenkamieji mokomieji dalykai: dorinis ugdymas (tikyba arba etika), lietuvių kalba ir literatūra, mokymosi kalbos (ne lietuvių mokyklų mokiniams), užsienio kalbos, matematika, bent vienas pasirinktas socialinio ugdymo srities dalykas (istorijos, geografijos arba integruoto istorijos ir geografijos kurso, informacinių technologijų), bent vienas pasirinktas gamtamokslinio ugdymo srities dalykas (biologijos, fizikos, chemijos arba integruotas gamtos mokslų kursas), mokinio pasirinktas menų ir technologijų ugdymo srities dalykas (dailės, muzikos, teatro, šokio, filmų kūrimo, fotografijos, grafinio dizaino, menų pažinimo, kompiuterinių muzikos technologijų, ar mokyklos parengtas integruotas menų programos kursas), technologinio ugdymo dalykas arba integruotas menų ir technologijų kursas, kūno kultūra (bendrosios kūno kultūros arba pasirinktos sporto šakos), projektinė veikla / brandos darbas. Pasirenkamuosius dalykus mokinys renkasi savarankiškai iš rekomenduojamų pagal jo pasirinktą pagrindinį programos dalyką. Iš menų ir technologijų ugdymo srities mokiniams rekomenduojama siūlyti specializuoto ugdymo krypties programos inžinerinio ugdymo dalies dalykus.

Specializuoto ugdymo krypties programos inžinerinio ugdymo dalį sudaro pagrindinis privalomasis inžinerijos dalykas, papildantis privalomasis projektavimo dalykas ir pasirenkamieji dalykai, kurie gali būti iš gamtamokslinio ugdymo srities (gamtamoksliniai tyrimai, biotechnologija, ekokultūra, mechatronika, elektrotechnika ir kt.), informacinių technologijų srities (programavimo pagrindai, robotika ir kt.) ir meninio ugdymo, technologijų sričių (medijų raiška, animacija, interaktyvus dizainas, kompiuterinė grafika ir kt.) ar kitų sričių. Jų programas mokykla rengia kasmet, atsižvelgdama į mokinių poreikius ir mokyklos išteklius. Mokiniui privalomas bent vienas pasirenkamasis dalykas per mokslo metus. Rekomenduojama inžinerinė praktika, atliekama įmonėse, mokyklose, mokslo ir studijų institucijų laboratorijose; neformaliojo švietimo programos, kurias mokiniai gali rinktis, siekdami praplėsti inžinerinę kompetenciją. Inžinerinio ugdymo turinio dalis (iki 25 procentų) integruojama į vidurinio ugdymo bendrųjų programų mokomuosius dalykus.

Programa vykdoma, vadovaujantis pagrįstumo, diferencijavimo, individualizavimo, komunikavimo, bendradarbiavimo, pragmatiškumo, taikomumo, holistiškumo, kūrybiškumo, inovatyvumo, darnos, tvarumo ir kitais principais.

Programa įgyvendinama, integruojant formaliojo ir neformaliojo švietimo veiklas, naudojant projektinę ugdymo(si) veiklą (vykdant projektinius / kūrybinius darbus ir kt.), taikant aktyviojo ugdymo metodus ir priemones, dalykines žinias praplečiant inžinerinių problemų tyrimų ir sprendimų, inžinerinės veiklos teorinių žinių įsisavinimu, praktinių ir kūrybinių gebėjimų, būtinų inžineriniams kūrybiniams darbams atlikti, įgijimu, su mokyklos mokslo ir verslo partneriais sudarant galimybę mokiniams realiai pamatyti, patirti inžinerinės kūrybos projektų įgyvendinimą, susipažinti su realaus darbo ir inžinerinio verslo sąlygomis, derinant inžinerinę kūrybą ir praktiką su inžinerijos teorijos, istorijos, estetikos, kritikos žiniomis, skatinant sociokultūrinį inžinerijos pritaikymą kasdieniame gyvenime.