Contact Us Pastebėjote neatitikimą Share Forumas Įeiti Žinynas

Įtraukti palyginimui

Vidurinio ugdymo kartu su muzikos ugdymu programa

Kodas pagal Tarptautinę standartizuotą švietimo klasifikaciją (ISCED)

3440215

Valstybinis kodas

301021501

Būtinas minimalus išsilavinimas

Pagrindinis išsilavinimas

Įgyjamas išsilavinimas

Vidurinis išsilavinimas

Lietuvos kvalifikacijų sandaros lygis

Nėra duomenų

Europos kvalifikacijų sąrangos lygis

Nėra duomenų

Mokymo kalba

Nėra duomenų

Išduodamo išsilavinimo pažymėjimo pavadinimas, lygmens kodas, pažymėjimo kodas

Brandos atestatas, 3014
Brandos atestatas, 3015

Aprašymo santraukos parengimo arba atnaujinimo data

2014-10-15
Daugiau apie programą

Institucijos, teikiančios šią programą

Aprašymo santrauka

Ši programa skirta ypač gabiems muzikai mokiniams, turintiems aiškią motyvaciją tolesniam mokymuisi ir planuojantiems profesinę karjerą. Programa plėtoja ypač gabių muzikai mokinių dalykinius ir bendruosius gebėjimus, individualią meninę estetinę ir kūrybinę patirtį.
Programos tikslas – suteikti bendrąjį dalykinį, sociokultūrinį, technologinį raštingumą, dorinę, tautinę ir pilietinę brandą, profesinės kompetencijos pradmenis.
Įgytas vidurinis išsilavinimas, bendrasis dalykinis, sociakultūrinis, technologinis raštingumas, dorinė, tautinė ir pilietinė branda, profesinės kompetencijos pradmenys, reikalingi tolesnėje veikloje, padėsiantys savarankiškai įgyvendinti meninius sumanymus ir prasmingai realizuoti kūrybinius polinkius.
Vertinant mokinių pažangą ir pasiekimus ugdymo procese vadovaujamasi Mokinių pažangos ir pasiekimų vertinimo samprata, Bendrosiomis programomis, specializuoto ugdymo krypties programų muzikos ugdymo dalies programa.
Vadovaujantis Švietimo aprūpinimo standartų nuostatomis, specializuoto ugdymo krypties programų muzikinio ugdymo dalies programos nuostatomis formuojama ugdymo turiniui bei procesui tinkama ir mokinių sportinio ir sveikatingumo ugdymo reikalavimus atitinkanti mokymo(si) aplinka. Mokykloje yra reikiami kabinetai, aprūpinti mokymui ir mokymuisi reikalinga organizacine technika, įranga, mokymo priemonėmis, tinkamomis įgyvendinti vidurinio ugdymo kartu su muzikiniu ugdymu programą.
Mokytojai turi atitinkamo dalyko, dalyko srities aukštąjį išsilavinimą arba švietimo ir mokslo ministro nustatyta tvarka laikomi mokomojo dalyko / srities specialistais ir pedagogo kvalifikaciją.
Vidurinio ugdymo kartu su muzikos ugdymu programa įgyvendinama vadovaujantis Vidurinio ugdymo programos aprašu, Vidurinio ugdymo bendrosiomis programomis, bendraisiais ugdymo planais, specializuoto ugdymo krypties programų muzikinio ugdymo dalies programa.
Programą sudaro privalomieji ir pasirenkamieji vidurinio ir specializuoto ugdymo krypties programų muzikos ugdymo dalykai ir moduliai. Vidurinio ugdymo branduolį sudaro: dorinio ugdymo (tikybos arba etikos), lietuvių kalbos, mokymosi kalbos (nelietuvių mokyklų mokiniams), užsienio kalbos, matematikos dalykai, bent vienas pasirinktas socialinio ugdymo srities dalykas (istorijos, geografijos arba integruotas socialinių mokslų kursas), bent vienas pasirinktas gamtamokslinio ugdymo srities dalykas (biologijos, fizikos, chemijos arba integruotas gamtos mokslų kursas), mokinio pasirinktas meninio ugdymo dalykas (dailės, muzikos, teatro, šokio, šiuolaikinių komunikatyvinių menų), technologinio ugdymo dalykas arba integruotas menų ir technologijų kursas, kūno kultūra (bendrosios kūno kultūros arba pasirinktos sporto šakos). Mokantis pagal vidurinio ugdymo kartu su muzikos ugdymu programą gali nesimokyti meninio ugdymo srities, technologijų programos ar integruoto menų ir technologijų kurso, o numatytos valandos gali būti skiriamos specializuoto ugdymo krypties muzikos ugdymo dalies dalykams.
Specializuoto ugdymo krypties programos muzikos ugdymo dalį sudaro branduolio, privalomieji ir pasirenkamieji dalykai. Į branduolį įeina pasirinkta atlikėjo raiška (akordeonas arba fortepijonas, arba gitara, arba vienas iš liaudies, arba mušamųjų, arba pučiamųjų, arba styginių instrumentų, arba choro dainavimas ir dirigavimas, arba dainavimas, arba vargonai, arba garso režisūra, arba muzikos teorija), solfedžio, muzikos istorija, muzikos teorija ir harmonija. Branduolį pagal pasirinktą atlikėjo raiškos dalyką papildantys dalykai pasirenkami atsižvelgiant į dalyko specifiką: bendras fortepijonas (išskyrus fortepijoną), ansamblinis muzikavimas, balso ugdymas (choro dainavimui ir dirigavimui), muzikos kūrinių analizė (muzikos teorijai), polifonija (muzikos teorijai). Laisvai pasirenkamųjų dalykų programas, siekiant pagilinti ir praplėsti žinias apie muzikos kalbos dėsnius, jos struktūrą, estetinę vertę, istorinį kontekstą, raiškos ypatumus, mokiniai renkasi pagal poreikius iš rekomenduojamų pagal pasirinktą atlikėjo raiškos dalyką.
Programa vykdoma vadovaujantis diferencijavimo ir individualizavimo principais. Mokantis atlikėjo raiškos (išskyrus choro dainavimo ir dirigavimo 1-6 klasėje), balso ugdymo, bendrojo fortepijono, dainavimo, garso režisūros, kompozicijos, improvizacijos, dirigavimo ir muzikos teorijos dalykų taikoma pavienio mokymosi forma. Mokomųjų dalykų sąveika nustatoma atsižvelgiant į bendruosius mokinių ugdymo raidos ypatumus, fiziologines galimybes, išskirtinius mokinio gabumus ir individualumą. Atlikėjo raiškos dalyką papildantys dalykai pateikiami atsižvelgiant į mokyklos ugdymo planą ir turinį.