Contact Us Pastebėjote neatitikimą Share Forumas Įeiti Žinynas

Įtraukti palyginimui

Pradinio ugdymo kartu su inžineriniu ugdymu programa

Kodas pagal Tarptautinę standartizuotą švietimo klasifikaciją (ISCED)

1000710

Valstybinis kodas

101071001

Būtinas minimalus išsilavinimas

Nereglamentuojamas

Įgyjamas išsilavinimas

Pradinis išsilavinimas

Lietuvos kvalifikacijų sandaros lygis

Nėra duomenų

Europos kvalifikacijų sąrangos lygis

Nėra duomenų

Mokymo kalba

Nėra duomenų

Išduodamo išsilavinimo pažymėjimo pavadinimas, lygmens kodas, pažymėjimo kodas

Nėra duomenų

Aprašymo santraukos parengimo arba atnaujinimo data

2014-09-23
Daugiau apie programą

Institucijos, teikiančios šią programą

Aprašymo santrauka

Pradinio ugdymo kartu su inžineriniu ugdymu programa skirta mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių dėl išskirtinių asmens gabumų matematikai, gamtos mokslams, technologijoms ir inžinerinei kūrybai, nuosekliai, sistemingai ir kryptingai ugdyti ir suteikti jiems reikiamų žinių, gebėjimų ir vertybinių nuostatų.

Programos tikslas – suteikti asmeninės, sociokultūrinės, pilietinės brandos pradmenis, bendrąjį elementarųjį raštingumą, matematikos, gamtos mokslų, technologijų kompetencijų pradmenis, papildytu inžinerijos sampratos ir inžinerinės kūrybos elementais; ugdyti kūrybingą, atsakingą asmenybę, atsižvelgiant į mokinio interesus, padėti pasirengti mokytis pagal pagrindinio ugdymo kartu su inžineriniu ugdymu programą.

Baigus programą, įgyjamas pradinis išsilavinimas ir išugdomi inžinerinių gebėjimų pradmenys. Mokiniai geba atpažinti, pažinti, tyrinėti paprastus inžinerinius procesus, elementus, produktus, atlikti nesudėtingas inžinerines kūrybines užduotis.

Vertinant mokinių pažangą ir pasiekimus ugdymo procese, vadovaujamasi Lietuvos Respublikos švietimo įstatymu, Mokinių pažangos ir pasiekimų vertinimo samprata, Bendraisiais ugdymo planais, Pradinio ugdymo bendrąja programa, Specializuoto ugdymo krypties programų inžinerinio ugdymo dalies programa, mokyklos mokinių pažangos ir pasiekimų vertinimo tvarkos aprašu.

Vadovaujantis Švietimo aprūpinimo standartų nuostatomis, specializuoto ugdymo krypties programų (pradinio kartu su inžineriniu ugdymu) inžinerinio ugdymo dalies įgyvendinimui formuojama bendrojo ir specializuoto ugdymo turiniui įgyvendinti tinkama, šiuolaikiška aplinka. Įrengtos ir priemonėmis aprūpintos inžinerinių procesų pažinimui, kūrimui ir valdymui skirtos edukacinės erdvės, stacionarios, kilnojamosios bei virtualiosios laboratorijos yra pritaikytos pagal ugdymo turinį, mokinių ugdymosi poreikius ir mokyklos bendruomenės reikmes. Mokymosi aplinka tinkanti individualiam ir grupiniam darbui, skatinanti tarpusavio mokslų ir veiklų integraciją. Plečiant mokyklos edukacines aplinkas, naudojamos partnerių turimos erdvės, tyrimų ir gamybinės laboratorijos, eksperimentinės bazės. Mokykloje sukurtas palankus psichologinis klimatas ir įvairiapusiška sociokultūrinė aplinka.

Šias programas įgyvendinantiems pedagogams keliami aukšti kvalifikaciniai reikalavimai. Būtinas ne tik bendrasis pedagoginis ir psichologinis pa(si)rengimas, bet ir įgytos mokslinės, inžinerinės, meninės bei sociokultūrinės kompetencijos, didelė praktinio darbo patirtis.

Pradinio ugdymo programa įgyvendinama, vadovaujantis Pradinio ugdymo bendrąja programa, Pradinio ugdymo programos bendruoju ugdymo planu, specializuoto ugdymo krypties programų inžinerinio ugdymo dalies programa.

Programos turinį sudaro visi mokomieji dalykai pagal bendruosius ugdymo planus: dorinis ugdymas (tikyba / etika), lietuvių kalba (gimtoji), gimtoji kalba (baltarusių, lenkų, rusų, vokiečių), lietuvių kalba (valstybinė), užsienio kalba, matematika, pasaulio pažinimas, dailė ir technologijos, muzika, kūno kultūra.

Specializuoto ugdymo krypties programos inžinerinio ugdymo dalį sudaro pagrindinis privalomasis inžinerijos dalykas. Inžinerinio ugdymo turinio dalis (iki 25 procentų) integruojama į pradinio ugdymo bendrųjų programų dalykus. Siekiant praplėsti inžinerinę kompetenciją, rekomenduojama mokiniams rinktis neformaliojo švietimo programas.

Programa vykdoma, vadovaujantis diferencijavimo, individualizavimo, komunikavimo, bendradarbiavimo, pragmatiškumo, taikomumo, holistiškumo, kūrybiškumo, inovatyvumo ir kitais principais.

Programa įgyvendinama integruojant formaliojo ir neformaliojo švietimo veiklas, naudojant projektinę ugdymo(si) veiklą (vykdant projektinius / kūrybinius darbus ir kt.), taikant aktyviojo ugdymo metodus ir priemones, ugdymo turinį praplečiant inžinerinių problemų tyrimų ir sprendimų, praktinių ir kūrybinių gebėjimų pradmenų, būtinų inžineriniams kūrybiniams darbams atlikti, įgijimu, sudarant galimybę mokiniams realiai pamatyti inžinerinės kūrybos projektų įgyvendinimą, lankantis mokslo ir verslo institucijose, muziejuose, parodose ir kt.