Contact Us Pastebėjote neatitikimą Share Forumas Įeiti Žinynas

Įtraukti palyginimui

Edukologija (anglų k. - Education)

Studijų krypties grupė

Ugdymo mokslai

Studijų kryptis

Edukologija

Švietimo sritis

Švietimas

Švietimo posritis

Edukologija

Studijų rūšis

Universitetinės studijos

Studijų programos tipas

Pakopinės studijos

Studijų pakopa

Antrosios pakopos studijos

Programos vykdymo kalba

lietuvių

Suteikiamas kvalifikacinis laipsnis ir (arba) kvalifikacija

Ugdymo mokslų magistras

Kvalifikacinio laipsnio ypatumai

Pagrindinės krypties kvalifikacinis laipsnis

Diplomo (pažymėjimo) blanko pavadinimas ir kodas

Magistro diplomas, 7114

Būtinas minimalus išsilavinimas

Aukštasis universitetinis išsilavinimas

Studijų apimtis kreditais ir forma (trukmė metais)

120
Nuolatinė, 2, Metais

Vertinimą atlikusi institucija

Nėra duomenų

Akreditavimo įsakymas

SV6-12

Akreditavimo vertinimo išvados

Nėra duomenų

Valstybinis kodas

6211MX033

Kodas pagal Tarptautinę standartizuotą švietimo klasifikaciją (ISCED)

7470111

Finansinės grupės kodas

Nėra duomenų

Aprašymo santraukos parengimo arba atnaujinimo data

2023-04-26
Daugiau apie programą

Institucijos, teikiančios šią programą

Programos panašiais pavadinimais

Programos teikiančios tas pačias kvalifikacijas

Aprašymo santrauka

Bendras apibūdinimas:
Studijų programos tikslas (-ai):
Parengti aukštos kvalifikacijos edukologijos magistrus, turinčius tarpdisciplininių žinių, būtinų edukacinių reiškinių, procesų, sistemų, organizacijų funkcijų supratimui bei tyrėjo veiklai, gebančius projektuoti skirtingo amžiaus žmonių ugdymą(si) visą gyvenimą, spręsti švietimo organizacijų vadybos ar vaiko teisių apsaugos ir vadybos problemas, nuolat tobulėti, įgyvendinti tyrimais grįstas inovacijas savo profesinėje veikloje.
Studijų rezultatai:
Bendrosios kompetencijos:
Gebėjimas suvokti sudėtingus edukologijos tarpdisciplininius pagrindus. Gebėjimas kritiškai vertinti ir atrinkti žinias, pagrįsti jų funkcinį veiksmingumą priimant sprendimus sudėtingose edukacinėse situacijose. Gebėjimas suprasti edukologijos mokslinių tyrimų teorinius pagrindus, edukacinės veiklos tyrimų specifiką. Vertybinis požiūris į švietimo ir ugdymo(si) procesų socialinę kultūrinę, politinę svarbą bei individų ir grupių lygių galimybių įgyvendinimą švietime.
Dalykinės kompetencijos:
Įvairių edukacinių empirinių tyrimų kūrybinio taikymo praktikų įvaldymas. Gebėjimas pristatyti edukacinių tyrimų rezultatus suinteresuotoms grupėms. Gebėjimas tobulinti švietimo praktiką pagal šiuolaikinius gyvenimo bei profesinės veiklos reikalavimus, teikti įrodymais grįstus sprendimus. Gebėjimas konsultuoti suinteresuotas grupes tyrimais grindžiamos edukacinės praktikos realizavimo klausimais. Gebėjimas kurti ir realizuoti projektus, susijusius su nuolatiniu profesinės veiklos bei kvalifikacijos tobulinimusi. Gebėjimas remtis inovatyvaus mokymosi praktika įvairiose aplinkose (formaliose ir neformaliose), įgalinti individų ir grupių siekius tobulėjimui. Gebėjimas veikti švietimo kaitos procesus per edukacinių programų taikymą bei aktyvų dalyvavimą jų realizavime. Gebėjimas teikti alternatyvius, grįstus tyrimų rezultatais edukacinius sprendimus bei numatyti jų socialines, etines pasekmes.
Numatomi studijų rezultatai:
Edukologijos magistras, turintis tarpdisciplininių žinių, būtinų edukacinių reiškinių, procesų, sistemų, organizacijų funkcijų supratimui bei tyrėjo veiklai, projektuoja skirtingo amžiaus žmonių ugdymą(si) visą gyvenimą, sprendžia švietimo organizacijų vadybos ar vaiko teisių apsaugos problemas, nuolat tobulėdamas ir įgyvendindamas inovacijas profesinėje veikloje.
Švietimo vadybos specializacijos absolventas geba projektuoti ir įgyvendinti organizacijų vystymo strategijas, valdyti edukacinius ir organizacinius procesus grindžiant tyrimo rezultatais kaitos sąlygomis, dirbti vadybinį darbą švietimo įstaigose ir švietimo paslaugas teikiančiose organizacijose.
Vaiko teisių apsaugos vadybos specializacijos absolventas yra aukštos kvalifikacijos vaiko teisių apsaugos specialistas, kuris geba pažinti individualius vaiko poreikius, interesus, gebėjimus, atstovauti vaiko teises, aktyviai dalyvauti jo socializacijos ir švietimo procesuose, dirbti pedagoginį, administracinį ir vadybinį darbą įvairiose švietimo sistemos pakopose, švietimo centruose, vaiko teisių apsaugos institucijose.
Mokymo ir mokymosi veiklos:
Įtraukianti paskaita, pratybos, praktinės užduotys, vaizdo medžiagos analizė, atvejų studijos, diskusija, veiklos refleksija, darbų pristatymai, modeliavimas, dokumentų kritinė analizė ir vertinimas, refleksyvių užrašų analizė; praktinės užduotys, probleminės situacijos analizė ir sprendimo formulavimas, esė rengimas ir pristatymas, empirinio tyrimo kūrybinio taikymo praktika, literatūros šaltinių studijavimas, grupinės užduotys, individualus darbas, konsultacijos, projekto rengimas ir pristatymas, magistro baigiamojo darbo rengimas.
Studijų rezultatų vertinimo būdai:
Egzaminas, analitiniai rašto darbai, individualių ir grupinių savarankiškų darbų pristatymas, mokslinės literatūros apžvalgos pristatymas, atvejų analizė, grupinės užduotys, diskusijų apibendrinimas, tyrimų atlikimas, rezultatų apibendrinimas ir pristatymas, individualus namų darbas, projekto ataskaita, baigiamojo darbo gynimas.
Sandara:
Studijų dalykai (moduliai), praktika:
Studijų krypties privalomieji dalykai apima edukologijos mokslo tarpdisciplininį, metodologinį pagrindą (filosofinį, sociologinį, psichologinį, kultūrinį-istorinį, politinį, vadybinį) bei dalykus, kurie pagrindžia žmogaus ugdymo(si) teorinius, taikomuosius pagrindus vaikystėje ir suaugusiojo (brandos amžiaus) tarpsniuose. Edukologijos studijų krypties dalykai skirti plėsti tarpdisciplinines žinias ir gebėjimus, kritiškai vertinti ir atrinkti žinias, pagrindžiant jų funkcinį veiksmingumą priimant sprendimus sudėtingose edukacinėse situacijose. Jie būtini turimų ir įgytų žinių savarankiškam ir kūrybiniam taikymui nuolat kintančioje aplinkoje. Studijų krypties specializacijos apima: A) Švietimo vadyba: disciplinas, formuojančias naujausias švietimo vadybos žinias, gebėjimus, reikalingus priimti tyrimais grįstus sprendimus, kurti atsakingos švietimo organizacijos valdymo strategijas, lyderyste grįstus modelius; B) Vaiko teisių apsaugos vadyba: disciplinas, formuojančias naujausias vaiko teisių apsaugos vadybos žinias, reikalingas spręsti vaiko teisių apsaugos problemas. Šios specializacijos skirtos suvokti atskirų edukologijos šakų metodologiją (švietimo vadybos ir vaiko teisių apsaugos vadybos), įgyti idėjų, būtinų tos srities edukologijos tyrėjo kompetencijoms bei gebėjimų, būtinų pasirenkant tobulinimosi kryptį įvairiose edukologijos mokslo srityse. Tiriamasis darbas yra skirtas įgytų teorinių, praktinių žinių taikymui rengiant baigiamąjį magistro darbą konkrečioje edukologijos mokslo ir praktikos problemoje pademonstruojant tyrėjo – analitiko, kritinio mąstymo bei veiklos kompetencijas.
Specializacijos:
Švietimo vadybos specializacijos magistras turi šiuolaikinį edukologinį išsilavinimą, išmano strateginius, teisinius švietimo sistemos ir organizacijų pagrindus, geba projektuoti ir įgyvendinti švietimo organizacijų vystymo strategijas, geba valdyti edukacinius ir organizacinius procesus kaitos sąlygomis, kompetentingai organizuoti mokslinę tiriamąją veiklą, dirbti vadybinį darbą įvairių tipų ugdymo institucijose.
Vaiko teisių apsaugos vadybos specializacijos magistras yra aukštos kvalifikacijos vaiko teisių apsaugos specialistas, kuris geba pažinti individualius vaiko poreikius, interesus, gebėjimus, atstovauti vaiko teises, aktyviai dalyvauti jo socializacijos ir švietimo procesuose, dirbti pedagoginį, administracinį ir vadybinį darbą įvairiose švietimo sistemos pakopose, švietimo centruose, vaiko teisių apsaugos institucijose.
Studento pasirinkimai:
Galima gilinti žinias pasirenkant specializaciją.
Studijų programos skiriamieji bruožai:
Programa atliepia edukologijos mokslo raidą inter ir intra lygmenyse: programos pagrindu edukologijos mokslas studijuojamas tarpšakinių (socialinių, humanitarinių mokslų) ir tarpdalykinių (socialinių mokslų) ryšių pagrindu; atsižvelgiama į edukologijos mokslo sistemos raidą bei šakas (Švietimo vadyba, Lyginamoji edukologija). Programos dalykų studijos įgalina įgyti žinių ir gebėjimų, reikšmingų realizuojant žmogaus mokymosi per gyvenimą procesus (Vaikystės edukologija, Andragogika), taikyti pažangiausias į asmenybę orientuotas žmogaus ugdymo(si) sistemas (Edukacinės sistemos ir inovacijos). Studijuojama švietimo instituto, organizacijų vadybinė veikla, plėtojant demokratinę kultūrą bei ryšius su kitais institutais, užtikrinančiais besimokantiems lygias galimybes į kokybišką švietimą (specializacijos: Švietimo vadyba ar Vaiko teisių apsaugos vadyba). Programa orientuota į sudėtingą edukacinės veiklos pobūdį, kuris apima ne tik švietimą, ugdymą, bet ir konsultavimą, ekspertavimą, tyrimus.
Profesinės veiklos ir tolesnių studijų galimybės:
Profesinės veiklos galimybės:
Baigusieji studijas gebės dirbti vadybinį darbą įvairių tipų švietimo ir / ar vaiko teises įgyvendinančiose institucijose, kompetentingai organizuoti tyrimais grįstą veiklą, vaikų ir suaugusių mokymą, vadovauti įvairių visuomenės grupių švietimui.
Tolesnių studijų galimybės:
Absolventai gali tęsti studijas švietimo ir ugdymo krypčių grupės ar kitose socialinių mokslų srities doktorantūros studijų programose.
Programos aprašymo santraukos parengimo ir atnaujinimo datos: 2023-04-07.