Contact Us Pastebėjote neatitikimą Share Forumas Įeiti Žinynas

Įtraukti palyginimui

Medicina (anglų k. - Medicine)

Studijų krypties grupė

Sveikatos mokslai

Studijų kryptis

Medicina

Švietimo sritis

Sveikatos priežiūra

Švietimo posritis

Medicina

Studijų rūšis

Universitetinės studijos

Studijų programos tipas

Pakopinės studijos

Studijų pakopa

Vientisosios studijos

Programos vykdymo kalba

anglų, lietuvių

Suteikiamas kvalifikacinis laipsnis ir (arba) kvalifikacija

Sveikatos mokslų magistras
Medicinos gydytojas

Kvalifikacinio laipsnio ypatumai

Pagrindinės krypties kvalifikacinis laipsnis

Diplomo (pažymėjimo) blanko pavadinimas ir kodas

Magistro diplomas, 7125

Būtinas minimalus išsilavinimas

Vidurinis išsilavinimas

Studijų apimtis kreditais ir forma (trukmė metais)

360
Nuolatinė, -, -
Nuolatinė, 6, Metais

Vertinimą atlikusi institucija

Nėra duomenų

Akreditavimo įsakymas

SV6-35

Akreditavimo vertinimo išvados

LSMU _Medicina_2022.pdf
Išvadų išrašo vertimas_LSMU_Medicina_2022.pdf

Valstybinis kodas

6011GX001

Kodas pagal Tarptautinę standartizuotą švietimo klasifikaciją (ISCED)

7460912

Finansinės grupės kodas

Nėra duomenų

Aprašymo santraukos parengimo arba atnaujinimo data

2024-02-22
Daugiau apie programą

Institucijos, teikiančios šią programą

Programos panašiais pavadinimais

Programos teikiančios tas pačias kvalifikacijas

Aprašymo santrauka

Bendras apibūdinimas:
Studijų programos tikslas (-ai):
Parengti gydytoją, įgijusį šiuolaikinių žinių, praktinių įgūdžių bei išsiugdžiusį atitinkamą asmeninių ir profesinių vertybių sistemą, pasirengusį savarankiškai sveikatos priežiūros veiklai pagal teisės aktų numatytus reikalavimus bei tolesnėms gydytojo specialisto ir/ar doktorantūros studijoms
Studijų rezultatai:
BENDROSIOS KOMPETENCIJOS IR STUDIJŲ REZULTATAI
1. profesinės veiklos nuostatos:
1.1. gebėjimas veikti sąžiningai ir laikytis etinių įsipareigojimų,
1.2. geros medicininės praktikos principų taikymas darbe, kokybės užtikrinimas,
1.3. kritiškas ir savikritiškas mąstymas,
1.4. empatiškumas,
1.5. kūrybiškumas,
1.6. iniciatyvumas, tikslo siekimas,
1.7. tarpasmeninio bendravimo gebėjimai;
2. profesinė elgsena:
2.1. gebėjimas įvertinti savo kompetencijų ribas ir, jei reikia, kreiptis pagalbos,
2.2. gebėjimas veikti naujų situacijų sąlygomis ir prie jų prisitaikyti,
2.3. gebėjimas savarankiškai veikti,
2.4. gebėjimas spręsti problemas,
2.5. gebėjimas priimti sprendimus,
2.6. gebėjimas dirbti kartu su kitų sričių specialistais,
2.7. gebėjimas bendrauti su kitų mokslų ekspertais,
2.8. gebėjimas organizuoti ir planuoti;
3. profesinės patirties sklaida:
3.1. analizės ir sintezės įgūdžiai,
3.2. gebėjimas mokytis – savarankiškai ir visą gyvenimą,
3.3. gebėjimas taikyti žinias praktikoje,
3.4. gebėjimas mokyti kitus,
3.5. gebėjimas vykdyti mokslinius tyrimus;
4. profesinė erudicija:
4.1. gebėjimas suvokti aplinkos įvairovę ir daugiakultūriškumą,
4.2. gebėjimas suprasti ir atsižvelgti į kitų kultūrų papročius,
4.3. gebėjimas dirbti tarptautinėje aplinkoje,
4.4. gebėjimas bendrauti kitomis užsienio kalbomis,
4.5. bendrosios ne medicinos mokslų srities žinios.
DALYKINĖS KOMPETENCIJOS IR STUDIJŲ REZULTATAI
1. Paciento konsultavimas:
1.1. anamnezės surinkimas,
1.2. medicininė apžiūra,
1.3. klinikinio vertinimo išvada ir sprendimų priėmimas,
1.4. pacientui suteikti paaiškinimą ir patarimus,
1.5. pacientui suteikti pasitikėjimą ir palaikymą,
1.6. įvertinti paciento psichinę būklę.
2. Klinikinių požymių įvertinimas, tyrimų paskyrimas, diferencinė diagnostika ir stebėjimo plano sudarymas:
2.1. atpažinti ir įvertinti klinikinių požymių sunkumą,
2.2. paskirti tikslinius tyrimus ir interpretuoti jų rezultatus,
2.3. atlikti diferencinę diagnostiką,
2.4. sudaryti atitinkamą paciento stebėjimo planą ir aptarti su pacientu ir slaugytojais (globėjais),
2.5. suteikti slaugą pacientui terminalinėse ligos stadijose ir paramą jo šeimai,
2.6. tinkamai stebėti ir gydyti pacientus, sergančius lėtinėmis ligomis.
3. Skubios medicininės pagalbos, įskaitant pirmąją medicinos pagalbą ir gaivinimą, suteikimas:
3.1. atpažinti ir įvertinti kritines sveikatos būkles,
3.2. gydyti kritines sveikatos būkles,
3.3. suteikti pirmąją medicinos pagalbą,
3.4. mokėti gaivinti ir palaikyti pagrindines gyvybines funkcijas pagal galiojančius Europos standartus,
3.5. mokėti palaikyti visas gyvybines funkcijas pagal galiojančius Europos standartus,
3.6. traumų gydymas pagal galiojančius Europos standartus.
4. Gydymo paskyrimas:
4.1. adekvatus ir tinkamas gydymo paskyrimas,
4.2. atitinkamų vaistų ir kitų gydymo metodų suderinimas klinikiniame kontekste,
4.3. įvertinti vaistų ir kitų gydymo metodų tinkamumą ir potencialią naudą bei žalą,
4.4. mokėti malšinti skausmą ir stresines situacijas.
5. Procedūrų atlikimas:
5.1. arterinio kraujo spaudimo matavimas,
5.2. venos punkcija,
5.3. venų kaniulizacija,
5.4. paskirti intraveninę terapiją ir naudoti infuzijai skirtas priemones,
5.5. poodinės ir raumeninės injekcijos,
5.6. oksigenoterapijos paskyrimas,
5.7. pacientų transportavimas ir priežiūra,
5.8. žaizdų susiuvimas,
5.9. kraujo perpylimas,
5.10. šlapimo pūslės kateterizacija,
5.11. šlapimo tyrimas,
5.12. EKG,
5.13. pagrindinių kvėpavimo funkcijų vertinimo testai.
6. Veiksmingas bendravimas medicinos praktikoje:
6.1. bendrauti su pacientais,
6.2. bendrauti su kolegomis,
6.3. bendravimas pranešant blogas žinias,
6.4. bendravimas su paciento giminaičiais,
6.5. bendravimas su neįgaliais žmonėmis,
6.6. bendravimas su pacientu pildant sutikimo formas,
6.7. bendravimas raštu (taip pat ir ligos istorijos pildymas),
6.8. bendravimas esant agresyviam elgesiui,
6.9. bendravimas telefonu,
6.10. bendravimas su asmenimis, kuriems reikalingas vertėjas.
7. Etinių ir teisinių principų taikymas medicinos praktikoje:
7.1. konfidencialumo išlaikymas,
7.2. taikyti etinius principus klinikinėje praktikoje,
7.3. informuoto asmens sutikimo formos pildymas,
7.4. mirties liudijimo išrašymas,
7.5. autopsijos tyrimo prašymo formos pildymas,
7.6. laikytis ir taikyti klinikinėje praktikoje nacionalinius ir Europos teisės aktus.
8. Psichologinių ir socialinių paciento ligos aspektų įvertinimas:
8.1. įvertinti psichologinius veiksnius ir įtaką ligos pasireiškimui,
8.2. įvertinti socialinius veiksnius ir įtaką ligos pasireiškimui,
8.3. išsiaiškinti galimą stresą, susijusį su liga,
8.4. išsiaiškinti alkoholio ir kitų žalingų veiksnių poveikį, priklausomybes.
9. Įrodymais pagrįstos medicinos principų, gebėjimų ir žinių pritaikymas:
9.1. taikyti moksliškai pagrįstus įrodymus praktikoje,
9.2. atlikti atitinkamos literatūros paiešką,
9.3. kritiškai įvertinti publikuojamą medicinos literatūrą.
10. Veiksmingas informacijos ir informacinių technologijų naudojimas medicinos praktikoje:
10.1. tinkamai laikyti ir saugoti visą medicininę dokumentaciją,
10.2. naudotis kompiuterinėmis sveikatos sistemomis,
10.3. informacijos šaltinių paieška,
10.4. saugoti ir atnaujinti informaciją.
11. Gebėjimas taikyti mokslinius principus, metodus ir žinias medicinos praktikoje ir tyrimuose.
12. Sveikos gyvensenos propagavimas, visuomenės sveikatos klausimų sprendimas ir veiksmingas darbas sveikatos apsaugos sistemoje:
12.1. suteikti priežiūrą pacientui, kuri sumažina paciento pažeidimo riziką;
12.2. taikyti apsaugos priemones, užkertančias kelią plisti infekcijoms;
12.3. įvertinti savo sveikatos būklę ir garantuoti, kad sveikatos būklė netrukdys profesinei veiklai;
12.4. užsiimti medicinos praktika pagal galiojantį profesijos reguliavimą ir sertifikavimą;
12.5. gauti ir suteikti profesinį įvertinimą;
12.6. atsakingai ir kompetentingai pasirinkti profesinę specializaciją;
12.7. užimti aiškią visuomeninę poziciją gerinant asmens ir visuomenės sveikatos būklę.
Mokymo ir mokymosi veiklos:
Mokymos (si) metodai orientuoti į studentą, jie skatinami būti aktyviais studijų proceso dalyviais.
Taikant probleminio mokymosi modelį, studijos grindžiamos loginiu mąstymu, supratimu, praktiniu pažinimu, savarankišku tiriamuoju darbu, klinikinių atvejų analize ir aptarimu, mokomasi kokybiško informacijos perdavimo.
Trečiais studijų metais suteikiamos pagrindinės teorinės žinios bei kompetencijos reikalingos vykdant baigiamąjį mokslinį darbą 4-6 kursuose.
Praktinių įgūdžių mokymui naudojami tradiciniai simuliacijos mokymai, instruktoriui tiesiogiai dirbant su studentų grupe, o paprastiems įgūdžiams įgyti – studentai dirba savarankiškai su nuotoline dėstytojų/instruktorių priežiūra naudojant hibridinės medicininės simuliacijos programą. Praktinių įgūdžių mokymasis (klinikinėje ir simuliacinėje aplinkoje) yra išskirtas į atskirus studijų programos vienetus I, III, IV, V ir VI kursuose - formuojama nuosekli vientisa įgūdžių mokymosi programa, pamečiui papildant naujais siekiniais, prijungiant bendrąsias kompetencijas (efektyvus bendravimas, situacijos suvokimas, lyderystė ir sprendimų priėmimas, kt.), siekiant formuoti tam tikras specifines klinikines kompetencijas. Greta klinikinių įgūdžių, studentai įpranta organizuoti ir planuoti studijų procesą, būti atsakingais už kolegų tarpinį įvertinimą, efektyviai komunikuoti tarpusavyje, spręsti praktines problemas.
Nuo pirmųjų metų sudarytos sąlygos susipažinti su klinikine aplinka, susitikti su pacientais ir įgyti klinikinius įgūdžius: stebimoji praktika pirminės asmens sveikatos priežiūros centruose pirmakursiams, ligonių apžiūra ir konsultavimas, procedūrų atlikimas 3-5 kurso praktikų metu, klinikinė medicinos praktika ( internatūra) 6 kurse.
Studijų rezultatų vertinimo būdai:
Studentų pasiekimų vertinimas yra tiesiogiai siejamas su studijų rezultatais, žinias testuojant žodžiu ar raštu, o įgūdžius – tiesioginio stebėjimo būdu simuliacijos klasėse ar klinikoje tiriant, konsultuojant pacientus ar atliekant gydomuosius veiksmus.
Apie vertinimo sistemą studentai informuojami dalyko/modulio studijų pradžioje, vertinimo kriterijai ir galutinio vertinimo apskaičiavimo formulė pateikiami dalyko/modulio apraše bei studijų informacinėje sistemoje. Naudojamas apibendrinamasis vertinimas, kai kuriuose moduliuose - kaupiamojo balo sistema. Baigiamasis studijuojamo dalyko/modulio žinių vertinimas vykdomas projekto gynimo ar egzamino forma.
Sandara:
Studijų dalykai (moduliai), praktika:
I metai . Įvadas į profesiją: sveikatos apsaugos sistemos pažinimas, profesionalumo samprata ir kontekstai, stebimoji praktika, medicininė terminija ir specialybės kalba, pradiniai profesiniai įgūdžiai. Medicinos pagrindai: Ląstelės biologija ir biochemija, Genetika, Embriologija, Anatomijos įvadas, Audiniai, Organizmo ir aplinkos sąveika, Atsakas į aplinkos poveikį ir struktūros homeostazė.
II metai. Probleminio mokymosi moduliai pagal organų sistemas ( normali struktūra ir funkcija, pagrindinių patologinių procesų mechanizmai). Sveiko žmogaus klinikinių parametrų matavimas. Medicinos etika ir žmogaus teisės medicinoje.
III metai. Klinikinės medicinos pagrindai: Vidaus ir nervų sistemos ligų, Chirurgijos, Radiologijos, Farmakologijos pagrindai. Pagrindiniai klinikiniai, chirurgijos ir injekcijų, radiologinės diagnostikos įgūdžiai. Psichosocialiniai sveikatos ir ligos aspektai. Visuomenės sveikata. Mokslinio tyrimo pagrindai. Įvadas į klinikinį mąstymą ir sprendimų priėmimo procesus medicinoje. Procedūrų praktika ir interprofesinis bendravimas ligoninėje.
IV–VI metai. Klinikinių studijų integruoti moduliai. Praktiniai įgūdžiai klinikinėje medicinoje. Klinikinė medicinos praktika ( internatūra). Baigiamasis mokslinis darbas.
Specializacijos:
-
Studento pasirinkimai:
Universitetiniai pasirenkamieji dalykai III kurse, specialybės pasirenkamieji dalykai VI kurse.
Studijų programos skiriamieji bruožai:
Probleminio mokymosi modelis, klinikinių atvejų analizė, savarankiškas tiriamasis darbas.
Nuosekli praktinių įgūdžių formavimo programa klinikinėje ir simuliacinėje aplinkoje, apjungianti bendrąsias ir specifines klinikines kompetencijas.

Profesinės veiklos ir tolesnių studijų galimybės:
Profesinės veiklos galimybės:
Medicinos gydytojo profesinė veikla.
Tolesnių studijų galimybės:
Rezidentūros studijos. Doktorantūros studijos.