Contact Us Pastebėjote neatitikimą Share Forumas Įeiti Žinynas

Įtraukti palyginimui

Sveikatos psichologija (anglų k. - Health Psychology)

Studijų krypties grupė

Socialiniai mokslai

Studijų kryptis

Psichologija

Švietimo sritis

Socialiniai mokslai

Švietimo posritis

Psichologija

Studijų rūšis

Universitetinės studijos

Studijų programos tipas

Pakopinės studijos

Studijų pakopa

Antrosios pakopos studijos

Programos vykdymo kalba

lietuvių

Suteikiamas kvalifikacinis laipsnis ir (arba) kvalifikacija

Socialinių mokslų magistras

Kvalifikacinio laipsnio ypatumai

Pagrindinės krypties kvalifikacinis laipsnis

Diplomo (pažymėjimo) blanko pavadinimas ir kodas

Magistro diplomas, 7116

Būtinas minimalus išsilavinimas

Aukštasis universitetinis išsilavinimas

Studijų apimtis kreditais ir forma (trukmė metais)

120
Ištęstinė, 2,5, Metais
Ištęstinė, 3, Metais
Nuolatinė, 2, Metais

Vertinimą atlikusi institucija

Nėra duomenų

Akreditavimo įsakymas

SV6-8

Akreditavimo vertinimo išvados

VDU_Sveikatos psichologija_6211JX061_2018_MA.pdf

Valstybinis kodas

6211JX061

Kodas pagal Tarptautinę standartizuotą švietimo klasifikaciją (ISCED)

7470313

Finansinės grupės kodas

Nėra duomenų

Aprašymo santraukos parengimo arba atnaujinimo data

2014-08-01
Daugiau apie programą

Institucijos, teikiančios šią programą

Programos panašiais pavadinimais

Programos teikiančios tas pačias kvalifikacijas

Aprašymo santrauka

Programos akreditavimo vertinimo išvados

Studijų programos tikslas(-ai):
Parengti magistro lygmens specialistus, gebančius taikyti psichologijos žinias ir metodus asmens psichikos ir fizinės sveikatos palaikymui ir stiprinimui, atpažinti ir paveikti su sveikata susijusius psichologinius-elgesio rizikos veiksnius, sutrikimus, kuriuos skatina psichologiniai veiksniai, dalyvauti sveikatą stiprinančiose programose, sergančiųjų gydymo ir reabilitacijos procese, vykdyti mokslinius tyrimus, siekiant pagerinti asmens ir visuomenės su sveikata susijusią gyvenimo kokybę.
Studijų rezultatai:
1) Išmanyti sveikatos psichologijos raidą, jos sąsajas su kitomis psichologijos bei medicinos disciplinomis, tiriamus reiškinius, juos atspindinčias sąvokas ir mokslo bei profesinės veiklos principus, saistančius sveikatos psichologiją su sveikatos priežiūros misija.
2) Išmanyti neurofiziologinius–endokrininius organizmo veiklą reguliuojančius mechanizmus, sudarančius biologinį sveikatos, psichikos reiškinių ir elgesio pamatą, bei suprasti psichofarmakologinio poveikio (gydymo) mechanizmus biopsichosocialinio modelio kontekste.
3) Suprasti ir mokėti įvertinti sergančiojo kognityvines ir emocines reakcijas į ligą, į sveikatos netekimą, į biologines–psichologines–socialines ligos pasekmes, gebėti taikyti konsultavimo, sveikatai palankaus elgesio mokymo, atsipalaidavimo technikas ir kitus, mokslu ir vertinga praktika grindžiamus metodus, skirtus sveikatos stiprinimui ir palaikymui, lėtinių ligų profilaktikai, sergančiųjų reabilitacijai ir nesavalaikės mirties perspėjimui dirbant tarpdisciplininėje specialistų komandoje; mokėti įvertinti psichologinio konsultavimo ir kitų psichologinio poveikio metodų efektyvumą.
4) Išmanyti priklausomybės ligas sukeliančių medžiagų poveikio mechanizmą, jų vartojimo biologines, psichologines ir socialines pasekmes asmeniui, šeimai ir visuomenei, bei šių medžiagų vartojimo profilaktikos, gydymo ir sergančiojo reabilitacijos galimybes.
5) Išmanyti ir gebėti atpažinti psichologinius–elgesio–socialinius ligų rizikos veiksnius, jų formavimosi mechanizmus, tarpusavio sąveiką, paplitimą skirtingo išsilavinimo, amžiaus ir lyties grupėse, kitimus amžiaus tarpsniais bei psichologinio–profilaktinio poveikio metodus jiems pašalinti; įvertinti profilaktinio poveikio efektyvumą.
6) Išmanyti psichologinius–socialinius svarbiausių lėtinių neinfekcinių ligų etiopatogenezės aspektus, remiantis biopsichosocialiniu modeliu. Mokėti atskirti asmens įprastą elgesį, atitinkantį medicinos higienines ar socialines ar sveikatos vertinamąsias normas nuo probleminio elgesio, o atskirus elgesio požymius nuo kompleksinių, žyminčio ligos sindromą, patofiziologinius pokyčius organizme; mokėti atskirti ligą, jos simptomus, nuo ligos sukeltų psichologinių–elgesio–socialinių pasekmių silpninančių asmens sveikatą.
7) Išmanyti su sveikata ir liga susijusių gyvenimo stiliaus, ligas skatinančių elgesio rizikos veiksnių bei ligos reiškinių psichologinius vertinamuosius metodus ir mokėti taikyti juos sveikatos priežiūros sistemoje, profilaktikos, gydymo ir reabilitacijos uždaviniams spręsti.
8) Išmanyti bendramokslinę psichologijos ir sveikatos psichologijos tyrimų metodologiją, gebėti savarankiškai planuoti, organizuoti ir vykdyti mokslinius su sveikata susijusių psichologinių ir elgesio veiksnių tyrimus, pritaikyti juos tarpdisciplininėse sveikatos stiprinimo, ligų profilaktikos ir sergančiųjų reabilitacijos programose sveikatos priežiūros sistemoje.
9) Žinoti biomedicininės ir profesinės psichologo etikos ir teisės reikalavimus, mokėti juos derinti su kitų sveikatos priežiūros specialistų pareigybiniais reikalavimais bei išmanyti įstatymus susijusius su psichologo darbu sveikatos priežiūros institucijose. Suprasti socialines sveikatos politikos pasekmes asmens ir visuomenės sveikatai, sergamumui ir mirtingumui, sveikatos priežiūros sistemos misijos įgyvendinimui.
Studijų rezultatų vertinimo būdai:
Egzaminai raštu, praktika, atvejo analizė, nuolatinis vertinimas taikant kaupiamojo balo sistemą, projekto rengimas ir pristatymas, ir kt.

Specializacijos:

Nėra
Studento pasirinkimai:
Galima pasirinkti papildomus tos pačios krypties dalykus (12 kreditų);
Studijų programos skiriamieji bruožai:
Dalis studijų dalykų vykdoma anglų kalba.