Contact Us Pastebėjote neatitikimą Share Forumas Įeiti Žinynas

Įtraukti palyginimui

Psichologija (anglų k. - Psychology)

Studijų krypties grupė

Ugdymo mokslai

Studijų kryptis

Pedagogika

Švietimo sritis

Švietimas

Švietimo posritis

Mokytojo su dalyko specializacija rengimas

Studijų rūšis

Universitetinės studijos

Studijų programos tipas

Pakopinės studijos

Studijų pakopa

Pirmosios pakopos studijos

Programos vykdymo kalba

anglų, lietuvių

Suteikiamas kvalifikacinis laipsnis ir (arba) kvalifikacija

Socialinių mokslų bakalauras
Pedagogas

Kvalifikacinio laipsnio ypatumai

Pagrindinės krypties kvalifikacinis laipsnis

Diplomo (pažymėjimo) blanko pavadinimas ir kodas

Bakalauro diplomas, 6116

Būtinas minimalus išsilavinimas

Vidurinis išsilavinimas

Studijų apimtis kreditais ir forma (trukmė metais)

240
Ištęstinė, 5,5, Metais
Nuolatinė, 4, Metais

Vertinimą atlikusi institucija

Nėra duomenų

Akreditavimo įsakymas

SV6-38

Akreditavimo vertinimo išvados

Nėra duomenų

Valstybinis kodas

6121MX025

Kodas pagal Tarptautinę standartizuotą švietimo klasifikaciją (ISCED)

6450114

Finansinės grupės kodas

1.4

Aprašymo santraukos parengimo arba atnaujinimo data

2018-07-03
Daugiau apie programą

Institucijos, teikiančios šią programą

Programos panašiais pavadinimais

Programos teikiančios tas pačias kvalifikacijas

Aprašymo santrauka

Bendras apibūdinimas:
Studijų programos tikslas (-ai):
Pagrindinis programos tikslas – suteikti žinių, gebėjimų ir įgūdžių, reikalingų socialinių mokslų bakalauro laipsniui ir pedagogo kvalifikacijai įgyti.
Studijų rezultatai:
Žinios ir jų taikymas:
1. Geba surasti, analizuoti, sisteminti ir kritiškai vertinti mokslo žinias apie psichikos reiškinius bei procesus.
2. Supranta psichologijos teorinių žinių pritaikymo galimybes individo, grupės ar visuomenės lygmenimis.
3. Supranta psichologinius ugdymo sistemų pagrindus ir geba juos taikyti mokymo(si) kontekste.
Gebėjimai vykdyti tyrimus:
4. Geba pasirinkti tinkamą mokslinio tyrimo strategiją ir kiekybinius bei kokybinius duomenų analizės metodus socialinėms, akademinėms ir etinėms problemoms spręsti.
5. Geba atlikti tyrimą kaip interaktyvių etapų seką nuo problemos įžvalgos iki išvadų pateikimo.6.
Specialieji gebėjimai:
6. Geba atlikti stebėjimą ir interviu, taikyti ir kurti skales bei klausimynus, taikydamas bendruosius psichologinio tyrimo etikos principus.
7. Prižiūrimas profesionalaus psichologo, geba parengti ir įgyvendinti psichoedukacines ir prevencijos programas, padėti spręsti tipines besimokančiųjų psichologines problemas.
8. Geba mokyti psichologijos, remdamasis naujausiais psichologijos mokslo pasiekimais, pritaikant adekvačius, ugdymosi turinį ir mokinių poreikius atitinkančius mokymosi metodus.
Socialiniai gebėjimai:
9. Geba perteikti esminę dalykinę psichologijos srities informaciją specialistams ir ne specialistams gimtąja ir bent viena užsienio kalba.
10. Geba veiksmingai bendrauti ir veikti komandoje bendradarbiaudamas su įvairių profesijų ir institucijų atstovais.
Asmeniniai gebėjimai:
11. Geba atnaujinti ir tobulinti įgytas žinias bei gebėjimus, organizuoti savo laiką, imtis atsakomybės už priimtus sprendimus ir reflektuoti savo veiklą.
12. Supranta profesinės situacijos specifiką ir geba laikytis profesinės etikos reikalavimų ir veikti savo kompetencijų ribose.
Mokymo ir mokymosi veiklos:
Studijų programoje dirbantys dėstytojai pasirenka įvairias mokymo(si) veiklas:
1.Informacines (pasakojimą, tradicinę ar interaktyvią paskaitą; pokalbius, spausdinto žodžio panaudojimą (vaizdą, literatūrą).
2.Praktines-operacines (įvairių rūšių pratybos).
3.Kūrybines (probleminis dėstymas, probleminis pokalbis kritinė analizė, kritinis vertinimas, algoritminis mokymas, kūrybiniai darbai) ir kt.
4.Tiriamąsias (stebėjimą, savistabą, eksperimentus, tiriamąjį pokalbis, grupių pokalbius).
Mokymo(si) veiklos vyksta sistemingai derinant kontaktinį mokymą su studentų savarankišku mokymusi. Kontaktinį mokymą sudaro paskaitos, seminarai, laboratoriniai darbai pratybos, mokomosios praktikos, konsultacijos, savarankiškų darbų gynimas, egzaminų laikymas, mokslinio tyrimo rezultatų ir baigiamųjų darbų gynimas.
Studentas, įsivertinęs savo gebėjimus ir galimybes, vidinius motyvus ir dalyko studijų galutinių atsiskaitymų riziką, skatinamas ne tik savarankiškai studijuoti privalomą naujausią literatūrą, bet ir jam patogias mokymosi veiklas (pvz.: internetinį ryšį, dėstytojo konsultacijas ir t.t.)
Studijų rezultatų vertinimo būdai:
Studijų rezultatai - studijų metu įgytų žinių ir gebėjimų visuma, kurios apimtis apibrėžiama kreditais, o lygis įvertinamas balu ir prilyginamas pasiekimų lygmeniui. Kiekvieno studijų dalyko studijų rezultatai apibrėžti to dalyko apraše. Studijų rezultatų vertinimas atliekamas remiantis profesionalumo, skaidrumo, teisingumo, objektyvumo ir patikimumo bei pagarbos ir geranoriškumo principais. Gali būti atliekamas kaupiamasis ar galutinio egzamino arba baigiamojo egzamino, arba baigiamojo darbo, projekto, praktikos ar kito akademinio studijų rezultatų vertinimas. Galutinis studijų rezultatų vertinimas yra privalomas. Galutinis dalyko studijų pasiekimų įvertinimas gali būti sukauptas pažymys, kurio sudėtis apskaičiuojama pagal proporcijas, numatytas kiekvieno dalyko apraše. Vertinant taikomas slenkstinis pasiekimų vertinimas: slenkstinis lygmuo (5-6 balai); tipinis pasiekimų lygmuo (7-8 balai); puikus pasiekimų lygmuo (9-10 balai).
Sandara:
Studijų dalykai (moduliai), praktika:
1) Psichologijos pagrindų
2) Metodologijos
3) Bendrauniversitetinių ir pasirenkamųjų
4) Pedagoginių studijų dalykų
Psichologijos mokomųjų dalykų bloke yra trys moduliai, kurių dalykai dėstomi ciklais, nuosekliai vienas po kito per kelis semestrus
Specializacijos:
-
Studento pasirinkimai:
Pasirenkamųjų dalykų pasirinkimas, registravimas, studijų proceso organizavimas vyksta vadovaujantis UNIVERSITETO PASIRENKAMŲJŲ DALYKŲ ORGANIZAVIMO TVARKOS APRAŠU (Patvirtinta Lietuvos edukologijos universiteto Senato 2014 m. vasario 19 d. nutarimu Nr. 293). Pasirenkamiesiems dalykams iš viso skiriami trys, kiekvieno dalyko apimtis – 3 kreditai, viso 9 kreditai.
Studentams siūlomi šie pasirenkamieji dalykai:
Konfliktų psichologija, Netekčių psichologija, Vadovavimo ir lyderystės psichologija, Individualių skirtumų ir kūrybiškumo psichologija, Tarpininkavimas sprendžiant nesutarimus, Vaikų žaidimas raidos ir ugdymosi proecese, Pozityvioji psichologija, Sprendimų priėmimo psichologija, Rizikos grupių vaikų ir paauglių psichologija.
Studijų programos skiriamieji bruožai:
- Psichologijos programa išsiskiria psichologijos mokytojo kompetencijų ugdymu ir pedagogo kvalifikacijos bei socialinių mokslų (psichologijos) bakalauro laipsnio suteikimu.
- Psichologijos programos privalumas yra glaudus bendradarbiavimas su mokytojais, edukologais ir išplėtoti bendradarbiavimo ryšiai su įvairiomis ugdymo institucijomis.
- Studijų dalykų rezultatai aiškiai siejami su juos įgyvendinančiais dalykais bei įvardina tai, ką studentai turi žinoti ir gebėti pritaikyti po studijų baigimo.
Surinkus 240 ECTS kreditų suteikiamas socialinių mokslų bakalauras ir pedagogo kvalifikacija.
Profesinės veiklos ir tolesnių studijų galimybės:
Profesinės veiklos galimybės:
- Veikla gali būti vykdoma įvairiose su psichologija susijusiose srityse.
- Veikla nukreipta į prevencinį ir šviečiamąjį darbą, jie gebės parengti ir įgyvendinti psichoedukacines ir psichologinių problemų prevencijos programas, padės spręsti besimokančiųjų psichologines problemas.
-
Baigusieji studijų programą galės dirbti:
- Psichologijos mokytoju.
- Vadovaudamiesi Psichologo asistento aprašu (2005m. liepos 22d., Nr. ISAK - 1549), galės dirbti mokyklos psichologo asistentu.
Tolesnių studijų galimybės:
- Galės tęsti psichologijos ar kitų socialinių mokslų studijas magistrantūros programose.
Baigę programą bakalaurai:
- Išmanys šiuolaikinio psichologijos mokslo ir ugdymo(si) sistemų pagrindus bei gebės juos taikyti;
- Įgys mokslinio tyrimo įgūdžius įvairioms problemoms spręsti bei atlikti stebėjimą, interviu, kurti ir taikyti skales bei klausimynus;
- Išmanys psichologo profesinės situacijos specifiką ir gebės mokyti bei taikyti psichologijos žinias;
- Prižiūrimas profesionalaus psichologo gebės parengti ir įgyvendinti psichoedukacines ir psichologinių problemų prevencijos programas, išmanys kaip spręsti besimokančiųjų psichologines problemas;
- Gebės veikti komandoje, profesionaliai ir konstruktyviai bendrauti ugdymo įstaigose ir kitose bendruomenėse;
- Gebės bendradarbiauti su specialistais ir nespecialsitais, mokytojais, vadovais, mokinių tėvais;
- Gebės šviesti mokyklos bendruomenę mokinių bendravimo problemų, mokymosi motyvacijos, adaptacijos, psichologinių krizių įveikimo ir kitais klausimais, bei vesti mokinių socialinių įgūdžių ugdymo grupes;
- Gebės reflektuoti savo profesinę veiklą, kryptingai planuoti tolimesnę karjerą.