Contact Us Pastebėjote neatitikimą Share Forumas Įeiti Žinynas

Įtraukti palyginimui

Vaikystės pedagogika (ikimokyklinis ugdymas/pradinis ugdymas) (anglų k. - Childhood Pedagogy (Pre-school Education/Primary Education))

Studijų krypties grupė

Ugdymo mokslai

Studijų kryptis

Pedagogika

Švietimo sritis

Švietimas

Švietimo posritis

Mokytojo ikimokykliniam ugdymui rengimas

Studijų rūšis

Koleginės studijos

Studijų programos tipas

Pakopinės studijos

Studijų pakopa

Pirmosios pakopos studijos

Programos vykdymo kalba

lietuvių

Suteikiamas kvalifikacinis laipsnis ir (arba) kvalifikacija

Ugdymo mokslų profesinis bakalauras
Pedagogas

Kvalifikacinio laipsnio ypatumai

Pagrindinės krypties kvalifikacinis laipsnis

Diplomo (pažymėjimo) blanko pavadinimas ir kodas

Profesinio bakalauro diplomas, 6618

Būtinas minimalus išsilavinimas

Vidurinis išsilavinimas

Studijų apimtis kreditais ir forma (trukmė metais)

180
Ištęstinė, 4, Metais
Nuolatinė, 3, Metais

Vertinimą atlikusi institucija

Kvalifikacijų ir profesinio mokymo plėtros centras

Akreditavimo įsakymas

SV6-15

Akreditavimo vertinimo išvados

Nėra duomenų

Valstybinis kodas

6531MX010

Kodas pagal Tarptautinę standartizuotą švietimo klasifikaciją (ISCED)

6550112

Finansinės grupės kodas

2.3

Aprašymo santraukos parengimo arba atnaujinimo data

2022-12-13
Daugiau apie programą

Institucijos, teikiančios šią programą

Programos panašiais pavadinimais

Programos teikiančios tas pačias kvalifikacijas

Aprašymo santrauka

Bendras apibūdinimas:
Studijų programos tikslas (-ai):
Parengti pedagogą, kuris remdamasis naujausiomis mokslo žiniomis ir ugdymo praktika, šeimos ir mokyklos bendradarbiavimu bei ugdymo turinio gairėmis, geba kokybiškai kurti inovatyvias ir į individualizuotą ugdytinių kompetencijų plėtrą orientuotas ugdymo (si) aplinkas pagal pasirinktą specializaciją (ikimokyklinio ugdymo arba pradinio ugdymo).
Studijų rezultatai:
Ugdydami studentai bendruosius gebėjimus taikys ugdymo mokslo teorijas, suvoks specialiųjų ugdymosi poreikių vaikų ugdymosi kontekstą, gebės užmegzti ir puoselėti ryšius su švietimo įstaigos bendruomene, visuomene. Gebės vykdyti tyrimus, identifikuojant problemą, taikant šiuolaikinius informacijos kaupimo, analizės, sisteminimo būdus. Specialiųjų gebėjimų ugdymo(si) dėka numatys ir realizuos į vaiką orientuoto ugdymo tikslus bei uždavinius, planuos ir vertins vaikų pasiekimus, kurs visapusišką, vaiko raidą skatinančią aplinką, parinks metodus, atsižvelgs į ugdytinių poreikius. Naudodami socialinius gebėjimus kurs atvirą, tolerantišką, dialogu ir partneryste grįstą aplinką, sklandžiai bendraus valstybine kalba, vartos užsienio kalbą akademiniais ir profesiniais tikslais. Ugdydami asmeninius gebėjimus gebės reflektuoti savo edukacinę veiklą, prisiimti atsakomybę už savo darbo rezultatus, numatys profesinio tobulėjimo perspektyvas.
Mokymo ir mokymosi veiklos:
Paskaitos, pristatymai, diskusijos, seminarai, demonstravimas, praktinės užduotys, vaidmenų žaidimai, darbas grupėse, debatai, veiklos atvejų analizė, dokumentų, literatūros analizė, praktinės patirties aptarimas, modeliavimas, projektų rengimas, veiklos įsivertinimas ir kt.
Studijų rezultatų vertinimo būdai:
Mokymo ir mokymosi rezultatai išryškinami naudojant kaupiamojo (komuliatyvinio) vertinimo sistemą (IKI). Žinių ir gebėjimų įvertinimui taikoma dešimtbalė kriterinė skalė. Galutinis balas gali susidėti iš keleto dedamųjų, surenkamų studijų procese (tarpiniai atsiskaitymai, savarankiški darbai, egzaminas arba projektas). Priklausomai nuo dalyko sudėtingumo, jo įtakos studijų rezultatams pasiekti, dalyko kaupiamojo vertinimo sudėtines dalis ir jo koeficientų reikšmes nustato dalyko dėstytojas. Kiekvieno studijų dalyko dėstytojas nustato ir semestro pradžioje informuoja studentus apie kiekvienos dedamosios (užduoties, darbo) įtaką (procentais) galutiniam įvertinimui ir formuluoja kiekvienos tarpinės užduoties vertinimo kriterijus.
Sandara:
Studijų dalykai (moduliai), praktika.
Bendrieji koleginiai dalykai sudaro 18 ECTS kreditų (studijų įvadas ir pedagoginė etika, ugdymo filosofija, edukacinės ir informacinės technologijos, vaikystės skaitmeninio ugdymo technologijos (STEAM), profesinė užsienio kalba (anglų, vokiečių).
Pedagogines studijas sudaro 60 ECTS kreditų: 30 kreditų skirti teorinei studijų daliai (vaiko psichologija, bendroji ir inovatyvioji pedagogika, vaikystės alternatyvioji pedagogika, tiriamojo darbo ir akademinio rašymo metodika, įtraukusis ir personalizuotas ugdymas) ir 30 kreditų profesinės veiklos praktikai (pedagoginė pažintinė praktika, pedagogo asistento praktika, ugdomoji praktika, ugdomoji praktika (priešmokyklinė), savarankiška pedagoginė praktika).
93 ECTS kreditai skirti vienam iš pasirinktų ikimokyklinio ugdymo arba pradinio ugdymo specializacijos moduliui. Ikimokykinio ugdymo specializacijos modulio dalykai: vaiko sveikata ir saugumas, vaiko žaidimo pedagogika ir psichologija, ikimokyklinė ir priešmokyklinė pedagogika, ikimokyklinio ugdymo įstaigos vadyba, vaiko ugdymas daugiakultūrinėje aplinkoje, kūdikystės ir ankstyvojo amžiaus vaikų ugdymo didaktikos, ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdymo didaktikos, priešmokyklinio amžiaus vaikų ugdymo didaktikos, socialinių įgūdžių ugdymas ikimokyklinėje įstaigoje, kursinis darbas. Pradinio ugdymo specializacijos modulio dalykai: vaiko gerovė ir sveikata, vaiko ugdymo psichologija, socioedukacinis ugdymas, priešmokyklinis ugdymas, lyderystė ir švietimo vadyba, dorinis ugdymas (etikos didaktika, tikybos didaktika), vaikų literatūra ir tautosaka, lietuvių kalbos didaktika, matematikos didaktika, šokio didaktika, dailės ir technologijų didaktika, pasaulio pažinimo didaktika, muzikos didaktika, fizinio ugdymo didaktika, ugdymo proceso vertinimo ir įsivertinimo strategijos, kursinis darbas. Studijų pabaigoje rašomas profesinio bakalauro baigiamasis darbas – 9 ECTS kreditai.
Pasirenkamiesiems dalykams skirta 9 ECTS kreditai.
Specializacijos:
Programos studentams siūloma pasirinkti vieną iš šių dviejų specializacijų: ikimokyklinio ugdymo ir pradinio ugdymo.
Ikimokyklinio ugdymo pedagogikos specializacija suteikia psichologinius vaiko fizinės, socialinės-emocinės ir kultūrinės raidos pagrindus, pažinimo ir kognityvinių gebėjimų raidos aspektų ir ankstyvojo ugdymo didaktikos specifikos supratimą. Šios specializacijos studijų turinys padės pedagogams pažinti vaiko vystymosi poreikių ir galių, savireguliacijos ir žaidimo aspektus, išmokti kūrybiškai ugdyti vaikus, pritaikyti įvairiapusio ankstyvojo ugdymo pradmenis.
Pradinio ugdymo pedagogikos specializacija suteikia mokslo, didaktines bei praktines žinias, kurios įgalina pedagogą kurti vaikams patrauklų individualizuotą ir diferencijuotą ugdymo turinį. Šios specializacijos studijų turinys padės pedagogams išmokti taikyti įvairias ugdymo strategijas, technologijas ir ugdymosi aplinkas, kurti ir išbandyti ugdymo veiklas, bendradarbiaujant teikti mokymosi pagalbą kiekvienam vaikui.
Studento pasirinkimai:
Laisvai pasirenkamuosius dalykus studentai gali rinktis iš kolegijos siūlomo pasirenkamų dalykų sąrašo:
http://www.marko.lt/lt/studentams/studijos/laisvai-pasirenkami-dalykai
Studijų programos skiriamieji bruožai:
Studijų esmė – užtikrinti teorijos ir praktikos dermę stiprinant kompetencijas darbui daugiakultūrinėje aplinkoje. Studijų programos sandara- modulinė, orientuota į Europos ir nacionalinius reikalavimus. Siekiant laiduoti kokybišką ikimokyklinį/pradinį vaiko ugdymą, ugdymo(si) metodikos dėstomos koncentrais, t.y. jų dėstymas vyksta atskirais etapais, tikslingai orientuojantis į atskirus vaikų amžiaus tarpsnius. Ikimokyklinio ar pradinio ugdymo pedagogai gebės vaikams sukurti sąlygas atsiskleisti, tikėti, svajoti, atrasti, gebės suprasti vaikystės fenomeno globalioje visuomenėje kaitą.
Profesinės veiklos ir tolesnių studijų galimybės:
Profesinės veiklos galimybės:
Programa skirta tiems, kam svarbi Lietuvos ateitis – vaikai! Vaikystės pedagogikos studijų programos absolventai galės dirbti valstybinėse ar privačiose švietimo ir ugdymo įstaigose tiek Lietuvoje, tiek užsienyje pagal pasirinktą specializaciją, kurti darbo vietas.
Tolesnių studijų galimybės:
Absolventai studijas gali toliau tęsti aukštojo mokslo antroje pakopoje (magistrantūroje) Lietuvoje ir užsienyje. Absolventai gali kelti kvalifikaciją, atnaujinti žinias konferencijose, seminaruose, įvairios trukmės kvalifikacijos kėlimo kursuose ir pan.