Contact Us Pastebėjote neatitikimą Share Forumas Įeiti Žinynas

Įtraukti palyginimui

Kultūros paveldo vystymas (anglų k. - Cultural Heritage Development)

Studijų krypties grupė

Humanitariniai mokslai

Studijų kryptis

Paveldo studijos

Švietimo sritis

Humanitariniai mokslai

Švietimo posritis

Istorija ir archeologija

Studijų rūšis

Universitetinės studijos

Studijų programos tipas

Pakopinės studijos

Studijų pakopa

Antrosios pakopos studijos

Programos vykdymo kalba

anglų, baltarusių, rusų

Suteikiamas kvalifikacinis laipsnis ir (arba) kvalifikacija

Humanitarinių mokslų magistras

Kvalifikacinio laipsnio ypatumai

Pagrindinės krypties kvalifikacinis laipsnis

Diplomo (pažymėjimo) blanko pavadinimas ir kodas

Magistro diplomas, 7123

Būtinas minimalus išsilavinimas

Aukštasis universitetinis išsilavinimas

Studijų apimtis kreditais ir forma (trukmė metais)

90
Nuolatinė, 1,5, Metais

Vertinimą atlikusi institucija

Studijų kokybės vertinimo centras

Akreditavimo įsakymas

SV6-52

Akreditavimo vertinimo išvados

EHU_Paveldo studijos_2023.pdf
Išvadų išrašo vertimas_EHU_Paveldo studijos_2023.pdf

Valstybinis kodas

6211NX065

Kodas pagal Tarptautinę standartizuotą švietimo klasifikaciją (ISCED)

7470222

Finansinės grupės kodas

1.1

Aprašymo santraukos parengimo arba atnaujinimo data

2019-04-16
Daugiau apie programą

Institucijos, teikiančios šią programą

Programos panašiais pavadinimais

Programos teikiančios tas pačias kvalifikacijas

Aprašymo santrauka

Bendras apibūdinimas:
Studijų programos tikslas (-ai):
Parengti specialistus, kurie žino ir supranta paveldo reiškinius, procesus, sistemas, aktualijas, tendencijas, geba praktiškai aktualizuoti paveldo potencialą instituciniame, nacionaliniame, regioniniame ir tarptautiniame lygmenyse. Geba tirti bei analizuoti istorinė, socialinį, kultūrinį, etninį, politinį, tarpdisciplininį skirtingo paveldo sričių kontekstą laiko ir erdvės perspektyvose.
Studijų rezultatai:
Programos absolventai gebės:
1. Gebės savarankiškai formuluoti mokslinio tyrimo tematiką (teorinio ar taikomojo tyrimo) paveldo srityje, geba formuluoti hipotezes, rengti profesionalius tekstus.
2. Geba rinkti, sisteminti, analizuoti ir komentuoti su paveldu susijusius šaltinius, geba taikyti tarpdisciplininius tyrimo metodus analizuojant paveldą, bei panaudoti gautus tyrimo rezultatus formuluojant išvadas, teikiant praktines rekomendacijas.
3. Atliktų mokslinių tyrimų pagrindu, gebės formuluoti teorinius ir praktinius pasiūlymus (išvadas, rekomendacijas) ir realizuoti tai praktiniame lauke instituciniame, nacionaliniame ir tarptautiniame lygmenyse.
4. Atsižvelgiant į laiko ir erdvės perspektyvas, geba tirti, vertinti reiškinius, procesus, sistemas, aktualijas, ir tendencijas skirtingose paveldo srityse.
5. Gebės interpretuoti istorinį, socialinį, kultūrinį, etninį, politinį ir tarpdisciplininį paveldo kontekstą.
6. Gebės dirbti individualiai ir komandoje (ypatingai programų ir projektų srityse) tiriant ir aktualizuojant paveldą. Geba dirbti su kitais specialistais siekiant bendrų profesinių tikslų, vadovaujantis bendraisiais kultūrinės įvairovės, globalizacijos iššūkiais profesinėje veikloje.
7. Gebės prisiimti atsakomybę už savo veiklos kokybę, jos vertinimą, tobulinimą, savarankiškai priimamų sprendimų pasekmes ir savo veiklos socialinį poveikį, ugdyti visuomenės paveldosauginį sąmoningumą, atpažinti ir reaguoti į kintančius visuomenės lūkesčius paveldo ir paveldosaugos srityse.
8. Geba valdyti informaciją, sklandžiai komunikuoti žodžiu ir raštu; Geba argumentuotai perteikti vienos ar kelių paveldo sričių žinias specialistų ir nespecialistų auditorijoms gimtąja ir užsienio kalbomis.
Mokymo ir mokymosi veiklos:
Programą numatoma vykdyti, vadovaujantis šiuolaikine studijų paradigma, kai centrinis ir aktyvusis studijų proceso veikėjas yra studentas, o studijos orientuotos į savarankišką, patirtinę, refleksyvią jo veiklą. Todėl numatoma naudoti įvairius studijų metodus ir formas (atvejų analizė, baigiamasis projektas, bendri darbų aptarimai, darbų aplankai (portfolio), debatai, diskusijos, grupinės užduotys, individualios konsultacijos, individualios užduotys, informacijos paieškos užduotys, kolektyvinės užduotys, kūrybinės dirbtuvės, literatūros/šaltinių apžvalgos analizė, meninių problemų formulavimas ir sprendinių paieška, minčių, idėjų, koncepcijų žemėlapių sudarymas, minčių lietus, natūros studijos, paskaitos, peržiūros, praktikų užduotys, pratybos, probleminis mokymas, problemų sprendimo užduotys, projektai, seminarai, vaidmenų žaidimai, referatai, refleksijos, technologinių inovacijų pritaikymo kūryboje galimybių tyrimai, pažintinės išvykos, kūrybinės ekspedicijos ir t.t.).
Studijų rezultatų vertinimo būdai:
Studentų pasiekimų vertinimo metodai, numatomi programoje, derės su studijų metodais: tai rašto darbai, projektų ir individualių darbų ataskaitos, kompetencijų aplanko į(si)vertinimas, kolegialus vertinimas, esė, individualių ir grupinių pateikčių, dalyvavimo diskusijoje, debatuose vertinimas, e-erdvėje surastos informacijos pristatymo ir analizės vertinimas, kūrybinių užduočių vertinimas, praktikos aplankų vertinimas ir kt.
Sandara:
Studijų dalykai (moduliai), praktika:
Privalomi studijų krypties dalykai - 48 kreditai, pasirenkamieji dalykai – 12 kreditų, baigiamojo darbo rengimas ir vertinimas – 30 kreditų.
Pagrindiniai studijų krypties dalykai: Paveldo filosofija XXI amžiuje: nacionalinės, lokalios, globalios perspektyvos, Kultūros projektų valdymas, Europos paveldo politika: Atmintis, istorija, identitetas, Strateginis darnus kultūros paveldo organizacijų valdymas, Taikomieji tyrimai, Projektinis darbas paveldo srityje: gerosios patirties pavyzdžiai.
Specializacijos:
-
Studento pasirinkimai:
Galima rinktis laisvai pasirenkamus dalykus .
Studijų programos skiriamieji bruožai:
Programoje stiprinama studentų socialinė atsakomybė; studijose numatoma daug probleminio mokymosi galimybių, daug projektinės veiklos, kuri savo esme yra skirta problemų identifikavimui ir jų sprendimui. Tad programą galima apibūdinti, kaip turinčią stiprią ugdančią – vertybinę projekciją.
Profesinės veiklos ir tolesnių studijų galimybės:
Profesinės veiklos galimybės:
Baigę studijas absolventai galės konkuruoti darbo rinkoje (įgytų žinių bei gebėjimų pagrindu). Gebės dirbti plačiame profesiniame lauke: kultūros ir kūrybinėse industrijose, projektuose, taip pat turės pakankamai kompetencijų, įgalinančių veikti kaip laisvai samdomas profesionalas (freelancer), teikiantis rinkai reikiamas kultūros paveldo projektų valdymo žinias, kitas paveldo aktualizavimo žinias.
Tolesnių studijų galimybės:
Istorijos mokslo krypties doktorantūros studijos.