Contact Us Pastebėjote neatitikimą Share Forumas Įeiti Žinynas

Įtraukti palyginimui

Kraštovaizdžio planavimas ir aplinkos dizainas (anglų k. - Landscape Planning and Environmental Design)

Studijų krypties grupė

Inžinerijos mokslai

Studijų kryptis

Aplinkos inžinerija

Švietimo sritis

Inžinerija ir inžinerinės profesijos

Švietimo posritis

Inžinerija ir inžinerinės profesijos (plačiosios programos)

Studijų rūšis

Universitetinės studijos

Studijų programos tipas

Pakopinės studijos

Studijų pakopa

Pirmosios pakopos studijos

Programos vykdymo kalba

lietuvių

Suteikiamas kvalifikacinis laipsnis ir (arba) kvalifikacija

Inžinerijos mokslų bakalauras

Kvalifikacinio laipsnio ypatumai

Pagrindinės krypties kvalifikacinis laipsnis

Diplomo (pažymėjimo) blanko pavadinimas ir kodas

Bakalauro diplomas, 6108

Būtinas minimalus išsilavinimas

Vidurinis išsilavinimas

Studijų apimtis kreditais ir forma (trukmė metais)

240
Nuolatinė, 4, Metais

Akreditavusi institucija

Studijų kokybės vertinimo centras

Akreditavimo įsakymas

SV6-15

Akreditavimo vertinimo išvados

Nėra duomenų

Valstybinis kodas

6121EX070

Kodas pagal Tarptautinę standartizuotą švietimo klasifikaciją (ISCED)

6450710

Finansinės grupės kodas

1.4

Aprašymo santraukos parengimo arba atnaujinimo data

2017-03-20
Daugiau apie programą

Institucijos, teikiančios šią programą

Programos panašiais pavadinimais

Programos teikiančios tas pačias kvalifikacijas

Aprašymo santrauka

Bendras apibūdinimas:
Studijų programos tikslas (-ai):
Pagrindinis programos tikslas – parengti specialistus, kurie galėtų esminiai pagerinti Lietuvos miesto ir kaimo kraštovaizdžio kokybę, užtikrinti miestų ir miestelių aplinkos funkcionalumą, ergonomiškumą, kokybišką kraštovaizdžio objektų eksploataciją.
Kiti tikslai - suteikti žinių ir gebėjimų, reikalingų darbui su kraštovaizdžio vertybių, kraštovaizdžio projektavimo, aplinkos planavimo, dizaino, šalies, regionų, miestų dalių architektūros, urbanistikos ir kraštovaizdžio, miestelių ir kaimo viešųjų erdvių inžineriniu tvarkymu susijusiose srityse ir išugdyti plačios erudicijos, kūrybišką ir kritiškai mąstančią asmenybę.
Suteikti studentams analitinio mastymo, meninės kūrybos gebėjimų, sudėtingų techninių sistemų analizės ir sintezės, erdvinio modeliavimo kompiuteriu išsamias inžinerinio ir meninio parengimo teorines žinias ir praktinius įgūdžius profesinei veiklai, taip pat būtinus įgūdžius tęsti studijas antroje aukštojo universitetinio išsilavinimo pakopoje – magistrantūroje.
Išugdyti sąmoningą, plačios erudicijos, kūrybišką ir kritiškai mąstančią, visapusiškai išsilavinusią menui, mokslui ir naujausioms technologijoms, kultūros vertybėms imlią asmenybę, gebančią kurti, kaupti ir skleisti mokslo žinias bei darnios aplinkos vertybes Vakarų Lietuvos regione, Lietuvoje ir užsienyje.
Studijų rezultatai:
Žinios, jų taikymas:
1. Kraštovaizdžio planavimo ir aplinkos dizaino programos absolventai rodys sistemingą supratimą ir išsamias integruotas teorines, faktines ir metodines gamtinių ir socialinių-ekonominių reiškinių, vadybos, technologijų ir erdvinės aplinkos tvarkymo žinias bei gebės jas taikyti tokiose bazinėse kraštovaizdžio projektuotojo veiklos kryptyse, kaip socialinė-ekonominė plėtra, teritorinis veiklos organizavimas, gamtonauda, gamtosauga, darnios aplinkos formavimas.
2. Dalykinės makro ir mikro ekonomikos taip pat apie valdymo principus ir metodus žinios, jas taikant efektyviam darbui užtikrinti transporto sektoriaus struktūriniuose padaliniuose;
3. Fizinių ir gamtos mokslų (matematikos, fizikos, botanikos, kt.) kompleksinės žinios apie gamtą, jos reiškinių kiekybinę išraišką ir dėsnius, pritaikymą inžinerinėje veikloje;
4. Humanitarinių ir socialinių mokslų žinios tiek meninės - inžinerinės profesijos tikslams pasiekti, tiek platesnei erudicijai bei filosofinei pasaulėžiūrai ugdyti.
Gebėjimai atlikti tyrimus:
1. Gebėjimai atlikti kraštovaizdžio objektų tyrimus (apmatavimus, fotofiksavimą, konstrukcijų aprašymą,...). Absolventai gebės savarankiškai atlikti nesudėtingą taikomąjį mokslinį tyrimą: identifikuoti tiriamo objekto (miesto, kaimo, statinio ar parko) funkcionavimo problemas, rinkti duomenis, atlikti jų analizę, formuluoti išvadas ir siūlymus. Gebės miesto ir kaimo kraštovaizdžių tyrimų rezultatus panaudoti profesinėje veikloje: generuojant projektavimo projektų idėjas, formuluojant moksliškai ir praktiškai pagrįstas koncepcijas bei sprendinius.
2. Gebės ištirti ir suformuluoti problemą, numatyti ir pagrįsti jos sprendimo racionalius kelius ir technologijas, suplanuoti eksperimentinius bei erdvinio modeliavimo kompiuteriu tyrimus, parinkti tinkamą įrangą ir vykdyti tyrimus, apdoroti rezultatus, taikant statistinės analizės metodus, ir juos adekvačiai interpretuoti;
3. Informacijos paieškos bei informacinių technologijų, kompiuterinės grafikos (CAD), statistinės analizės, tekstinės ir grafinės informacijos apdorojimo programomis, naudojimo įgūdžiai;
Specialieji gebėjimai:
1. Rodys sistemingą supratimą ir išsamias integruotas teorines, faktines ir metodines kraštovaizdžio architektūros, aplinkos planavimo metodologinių pagrindų žinias ir gebės jomis remti bei jas savarankiškai taikyti statinių bei miesto ir kaimo kraštovaizdžio tvarkymo veikloje.
2. Gebės tirti ir vertinti kraštovaizdžio kokybę, vertinimo rezultatus panaudoti kultūriniam kraštovaizdžiui formuoti ir aplinkai tvarkyti.
3. Gebės rengti praktinėmis ir mokslo žiniomis pagrįstus kraštovaizdžio formavimo ir aplinkos tvarkymo darbus prisidedančius prie visuomenės socialinių, kultūrinių, estetinių poreikių tenkinimo.
4. Supras giluminius kraštovaizdžio, senųjų parkų ir kultūrinių, socialinių, ekonominių procesų ryšius bei galimą erdvės formavimo sprendimų įtaką minėtiems procesams.
5. Rodys išsamias integruotas kultūros paveldo objektų (statinių ir kraštovaizdžio), arba saugomų teritorijų tvarkymo, arba istorinių kraštovaizdžio kompleksų formavimo teorines žinias ir gebėjimus (priklausomai nuo pasirinktos alternatyvos). Suvoks darnaus vystymo principus ir gebės juos taikyti rengiant objektų projektavimo bei kraštovaizdžio tvarkymo projektus.
Socialiniai gebėjimai:
1. Gebės organizuoti struktūriniam padalinyje kolektyvinį darbą, paremtą darbuotojų suinteresuotumu veiklos rezultatais ir kvalifikacijos kėlimu, pagarba, socialinėmis normomis; gebėti užtikrinti dalykinius santykius ir efektyvų bendradarbiavimą su juridiniais profesinės veiklos partneriais; Turės darbo daugiaprofilinėje grupėje įgūdžius;
2. Gebės kritiškai analizuoti savo ir valdomo kolektyvo profesinę veiklą, jos rezultatus, ieškoti ir nustatyti jos produktyvumo ir kokybės gerinimo ir tobulinimo kryptis ir būdus; gebės kompleksiškai, atsižvelgiant į ekonominį rentabilumą ir socialinius faktorius įvertinti inovacinių kraštovaizdžio formavimo technologijų įdiegimo pasiekimus ir efektyvumą;
3. Gebės įvertinti meninius - inžinerinius sprendimus etiniu, socialiniu, ekonominiu ir darbo saugos požiūriu;
4. Rašytiniai ir žodiniai bendradarbiavimo įgūdžiai, gebėjimai aiškiai ir teisingai pateikti savo nuomonę, sprendimus, išvadas, techninę informaciją įvairioms klausytojų auditorijoms, profesinės veiklos kolegoms bei partneriams.
Asmeniniai gebėjimai:
1. Gebėti savarankiškai įsisavinti naujas žinias, keliant profesinę kvalifikaciją ir kompetenciją, įvaldyti savo profesinėje veikloje dinamiškai besivystančius laivų ir uosto struktūrų šiuolaikinius įrenginius, agregatus, sistemas, taip pat transporto sektoriaus progresyvias, inovacines technologijas ir metodus;
2. Įgis laiko planavimo ir savo veiklos organizacinius įgūdžius, studijavimo įgūdžius, reikalingus nuolatiniam profesiniam tobulėjimui bei tęsti mokymąsi antroje universitetinių studijų pakopoje – magistrantūroje;
3. Susiformuos holistinį požiūrį, darant profesinius sprendimus, subalansuojant finansines ir laiko sąnaudas, saugumo, kokybės, patikimumo bei įtakos aplinkai aspektus.
Mokymo ir mokymosi veiklos:
Paskaitos, pratybos, praktiniai darbai, laboratoriniai darbai, profesinės praktikos, seminarai ir ekskursijos.
Studijų rezultatų vertinimo būdai:
Studentų pasiekimų vertinimui taikoma dešimtbalė kriterinė skalė ir kaupiamoji vertinimo sistema. Semestro savarankiško darbo užduotys, jų atlikimo rezultatai tikrinami koliokviumų, laboratorinių darbų pristatymo ir gynimo, referatų tikrinimo metu ir vertinami pažymiu. Šių vertinimų pagrindu formuojamas ,,kaupiamasis fondas”, sudarantis 0,3...0,5 dalį bendro vertinimo balo už studijuojamą dalyką. Egzaminų sesijos metu formuojamas galutinio vertinimo pažymys. Su vertinimo kriterijais studentai supažindinami semestro pradžioje, dalyko įtraukiančiosios paskaitos metu.

Sandara:
Studijų dalykai (moduliai), praktika:
1.Bendrieji universitetinių studijų
dalykai: 23 kr.
2.Studijų krypties dalykai: 149 kr.
3.Pasirenkami dalykai: 19 kr.
4. Praktikos: 34 kr.
5.Baigiamasis darbas: 15 kr.
Specializacijos:

Studento pasirinkimai:
Pasirenkamieji universitetiniai dalykai
Studijų programos skiriamieji bruožai:
Studijų programos skiriamuosius bruožus nusako tikslas – suteikti žinių ir gebėjimų, reikalingų darbui kraštovaizdžio vertybių, struktūros, kraštovaizdžio planavimo, architektūros, urbanistikos, aplinkos planavimo, dizaino, miestų istorinių dalių architektūros ir kraštovaizdžio, viešųjų istorinių erdvių meniniu tvarkymu susijusiose srityse, ir išugdyti plačios erudicijos, kūrybišką ir kritiškai mąstančią asmenybę.
Kraštovaizdžio planavimo ir aplinkos dizaino studijų programa parengta atsižvelgiant į Pasaulio, Europos šalių ir Lietuvos aukštojo mokslo plėtros tendencijas ir krašto sisteminio tvarkymo poreikius.

Profesinės veiklos ir tolesnių studijų galimybės:
Profesinės veiklos galimybės:
Absolventai gali dirbti įvairiose valstybinėse, administracinėse, aplinkosauginėse, architektūrinio projektavimo, urbanistinio projektavimo, teritorijų planavimo ir aplinkos tvarkymo, želdynų formavimo ūkinėse struktūrose, taip pat studijuoti kraštovaizdžio architektūros, kraštovaizdžio architektūros ir atitinkamose antros pakopos studijų programose.
Tolesnių studijų galimybės:
Pabaigus šias bakalauro studijas galima tęsti studijas antroje aukštojo universitetinio išsilavinimo pakopoje – magistrantūroje, pasirenkant Technologijos mokslų bei menų studijų srities 2 pakopos studijų programas.