Contact Us Pastebėjote neatitikimą Share Forumas Įeiti Žinynas

Įtraukti palyginimui

Teatro menas (anglų k. - Theatre Art)

Studijų krypties grupė

Menai

Studijų kryptis

Teatras

Švietimo sritis

Menai

Švietimo posritis

Muzika ir atlikimo menas

Studijų rūšis

Universitetinės studijos

Studijų programos tipas

Pakopinės studijos

Studijų pakopa

Antrosios pakopos studijos

Programos vykdymo kalba

anglų, lietuvių

Suteikiamas kvalifikacinis laipsnis ir (arba) kvalifikacija

Menų magistras
Režisierius

Kvalifikacinio laipsnio ypatumai

Pagrindinės krypties kvalifikacinis laipsnis

Diplomo (pažymėjimo) blanko pavadinimas ir kodas

Magistro diplomas, 7106

Būtinas minimalus išsilavinimas

Aukštasis universitetinis išsilavinimas

Studijų apimtis kreditais ir forma (trukmė metais)

120
Nuolatinė, 2, Metais

Akreditavusi institucija

Studijų kokybės vertinimo centras

Akreditavimo įsakymas

SV6-1

Akreditavimo vertinimo išvados

2021_Teatro krypties studijos_LMTA.pdf

Valstybinis kodas

6211PX002

Kodas pagal Tarptautinę standartizuotą švietimo klasifikaciją (ISCED)

7470215

Finansinės grupės kodas

1.6

Aprašymo santraukos parengimo arba atnaujinimo data

2021-03-05
Daugiau apie programą

Institucijos, teikiančios šią programą

Programos panašiais pavadinimais

Programos teikiančios tas pačias kvalifikacijas

Aprašymo santrauka

Studijų programos tikslas (-ai):
Parengti aukštos kvalifikacijos teatro meno kūrėją – aktorių, režisierių, išmanantį teatrinės kūrybos principus, kolektyvinės kūrybos ypatumus, ir tyrėją, turintį meno tyrimų teorinių, metodinių ir praktinių žinių, gebantį analizuoti kūrybinį procesą ir meninį rezultatą, išryškinti ir spręsti teorines ir praktines problemas, savarankiškai ir (ar) kolegialiai realizuoti savo paties inicijuotą kūrybinį meno projektą, paremtą individualiu aktualios ir novatoriškos problemos tyrimu, ir susikurti kūrybinės veiklos nišą.

Studijų rezultatai:
Išmanys teatro meno kontekstą, žinos naujausias teatro formas, scenos meno ir kultūros kaitos tendencijas, suvoks meninio tyrimo prasmę, gebės identifikuoti savo keliamos idėjos problematiką ir nustatyti meninio tyrimo lauko ribas.
Išmanys meninio tyrimo metodologiją, jos eigą ir etapus, giliai suvoks teorijos ir praktikos sąsajas ir gebės šias žinias panaudoti meninėje tiriamojoje veikloje, argumentuodamas pasirinktų metodų tinkamumą meninio tyrimo tikslo atžvilgiu.
Išmanys šiuolaikinius kolektyvinio darbo organizavimo ypatumus ir būdus kaip spręsti kūrybinius ir psichosocialinius uždavinius naujoje, nežinomoje aplinkoje.
Gebės tinkamai pasirinkti ir pritaikyti tyrimo metodus ir šaltinius, analizuoti, interpretuoti, sisteminti, apibendrinti informaciją ir formuluoti su meninio tyrimo tikslu koreliuojančias išvadas.
Gebės konceptualizuoti įgytas metodines ir metodologines žinias, rengdamas ir plėtodamas kūrybinį teatro krypties projektą ir su juo susijusį tiriamąjį rašto darbą.
Gebės vertinti kūrybinio projekto ir meninio tyrimo originalumą ir aktualumą pasitelkdamas šalies ir tarptautinių teatro patirčių analogijas.
Gebės efektyviai planuoti kūrybinio teatro krypties projekto ir meninio tyrimo rengimo etapus, prognozuoti galimas rizikas, numatyti jų įveikos būdus.
Gebės plėtoti aktorių rengimo principus, ieškoti naujų sceninės išraiškos formų, aktyviai reikštis ir kurti interaktyvaus teatro formose.
Gebės atsakingai, efektyviai ir etiškai taikyti savo asmeninius, socialinius ir profesinius įgūdžius ir žinias, reikalingas profesinei ir meninei tiriamajai veiklai vykdyti ir (ar) naujovėms diegti.
Gebės inicijuoti ir vykdyti inovatyvius meno projektus, pagrįsti jų aktualumą ir svarbą kultūros ir meno sričiai, vystyti jų sklaidą, didinti prieinamumą, viešinti rezultatus.
Gebės aiškiai, argumentuotai perteikti raštu ir žodžiu apibendrintą informaciją ir kūrybines idėjas įvairių sričių specialistams ir kitiems asmenims, sąveikaudamas su socialine aplinka kaip su kūrybinių inspiracijų šaltiniu.
Gebės burti kūrėjų ir vykdytojų komandas, efektyviai bendradarbiauti su kūrybinės grupės nariais ir organizuoti savo ir jų darbą vadovaudamasis profesine etika; gebės atsakyti už veiklos kokybę, jos vertinimą ir tobulinimą.
Gebės įvertinti publiką, pasirodymo aplinkybes, kurti ir įgyvendinti kūrybinius projektus įvairiuose kontekstuose, įvertindamas skirtingų vartotojų poreikius ir pasirinkdamas efektyviausius komunikacijos būdus ir formas.
Gebės mokytis ir dirbti savarankiškai, efektyviai ir atsakingai panaudoti savo profesinės praktikos refleksijas ir įgūdžius savo profesiniam tobulėjimui.
Gebės suvokti, išreikšti ir gilinti savo individualumą, inicijuoti ir įgyvendinti originalias idėjas; geba imtis iniciatyvos spręsdamas kylančias problemas, suvokdamas atsakomybę už sprendimų poveikį sociokultūrinei aplinkai.
Turėdamas poreikį nuolat tobulėti, gebės sisteminti struktūruoti įgytas žinias ir kūrybinės praktikos įžvalgas, leidžiančias autentiškai plėtoti savarankišką profesinę ir meninę tiriamąją veiklą.

Mokymo ir mokymosi veiklos:
Pagrindiniai mokymo ir mokymosi metodai: dėstymas (aiškinimas, pasakojimas, iliustravimas, demonstravimas), literatūros, garso, vaizdo ir kitų informacijos šaltinių studijos (duomenų rinkimas, fiksavimas, analizė, interpretacija ir apibendrinimas), aktyvus klausymasis, studentų asmeninės patirties panaudojimas, probleminis dėstymas, atvejo analizė, projektų rengimas, savirefleksija, projektinė veikla, darbas grupėse, grupės diskusija, praktinių užduočių atlikimas, kūrybinės pratybos (minčių lietus, idėjų žemėlapis), rašto darbų (pranešimų) rengimas ir pristatymas, rašto darbų (pvz. recenzijų, pranešimų) rengimas ir pristatymas, asmeninės patirties pristatymas ir reflektavimas, grįžtamojo ryšio teikimas;
Baigiamojo darbo (kūrybinio projekto ir tiriamojo rašto darbo) rengimas.
Pagrindinės kontaktinio darbo formos: individualūs ir grupiniai teoriniai ir praktiniai užsiėmimai, konsultacijos, repeticijos, savarankiškas darbas.

Studijų rezultatų vertinimo būdai:
Studijų vertinimas yra sudėtinė mokomojo proceso dalis, todėl atliekamas nuolatos: vertinamas studentų savarankiškas darbas, pristatymai, individualios ir grupinės užduotys.
Studentų pasiekimų vertinimui taikoma kaupiamojo balo sistema, kurioje galutinis pažymys integruoja tarpinių atsiskaitymų ir egzamino pažymius.
Studijų rezultatų vertinimo būdai: formuojamasis (darbas grupinių ir individualių užsiėmimų metu), kaupiamasis (sumuojamasis) vertinimas: tarpinis atsiskaitymas, testavimas, apklausa žodžiu ir raštu, projektų, pranešimų pristatymas; baigiamojo darbo pristatymas ir gynimas.
Egzaminai ir baigiamųjų darbų gynimai vertinami 10 balų sistema. Įskaita vertinama išlaikyta arba neišlaikyta.
Studijų dalykai (moduliai), praktika:
Studijų krypties dalykai (moduliai), dalykai, skirti doktorantūros studijoms pasirengti, praktika, magistrantūros baigiamasis darbas.

Specializacijos:
Režisūra
Taikomasis teatras
Vaidyba

Studijų programos skiriamieji bruožai:
Programos išskirtinumas – meninio tyrimo, kuris yra atliekamas praktiškai ir per praktiką ir kurio galutinis rezultatas yra meno kūrinys, parengimas ir įgyvendinimas.

Profesinės veiklos galimybės:
Absolventai gali dirbti kultūros, švietimo ir mokslo įstaigose, kurti scenos meno kūrinius, burti kūrybines grupes ir realizuoti meninius, edukacinius ir kitokio pobūdžio kultūrinius projektus, užsiimti menine arba taikomąja teatro veikla. Absolventai taip pat gali dirbti dėstytojais aukštosiose mokyklose, vykdyti savarankiškus teatro meno tyrimus.

Tolesnių studijų galimybės:
Sėkmingai baigę antrosios pakopos studijų programos Teatro menas studijas ir įgiję menų magistro kvalifikacinį laipsnį, absolventai toliau gali tęsti studijas meno doktorantūroje.