Contact Us Pastebėjote neatitikimą Share Forumas Įeiti Žinynas

Įtraukti palyginimui

Mokomojo dalyko edukologija (anglų k. - Subject Education)

Studijų krypties grupė

Ugdymo mokslai

Studijų kryptis

Edukologija

Švietimo sritis

Švietimas

Švietimo posritis

Mokytojo su dalyko specializacija rengimas

Studijų rūšis

Universitetinės studijos

Studijų programos tipas

Pakopinės studijos

Studijų pakopa

Antrosios pakopos studijos

Programos vykdymo kalba

lietuvių

Suteikiamas kvalifikacinis laipsnis ir (arba) kvalifikacija

Ugdymo mokslų magistras

Kvalifikacinio laipsnio ypatumai

Pagrindinės krypties kvalifikacinis laipsnis

Diplomo (pažymėjimo) blanko pavadinimas ir kodas

Magistro diplomas, 7116

Būtinas minimalus išsilavinimas

Aukštasis universitetinis išsilavinimas

Studijų apimtis kreditais ir forma (trukmė metais)

120
Ištęstinė, 3, Metais
Nuolatinė, 2, Metais

Akreditavusi institucija

Studijų kokybės vertinimo centras

Akreditavimo įsakymas

SV6-12

Akreditavimo vertinimo išvados

Nėra duomenų

Valstybinis kodas

6211MX023

Kodas pagal Tarptautinę standartizuotą švietimo klasifikaciją (ISCED)

7470114

Finansinės grupės kodas

Nėra duomenų

Aprašymo santraukos parengimo arba atnaujinimo data

2022-06-07
Daugiau apie programą

Institucijos, teikiančios šią programą

Programos panašiais pavadinimais

Programos teikiančios tas pačias kvalifikacijas

Aprašymo santrauka

Bendras apibūdinimas:
Studijų programos tikslas (-ai):
Programa skirta parengti edukologijos magistrus, gebančius analizuoti ir sisteminti naujausias ugdymo, tame tarpe ir didaktikos mokslų, ir profesinės srities (dalyko) žinias, jų sąveikos pagrindu profesionaliai ir kūrybiškai projektuoti, realizuoti ir tobulinti inovatyvų ugdymo turinį pasirinktoje specializacijoje, inicijuoti ugdymo veiklos pokyčius vadovaujantis kitų ir paties savarankiškai atliktais kompleksiniais švietimo ir/ar ugdymo problemos tyrimais, strategiškai mąstyti ir atsakingai veikti daugialypėse ugdymo aplinkose lokaliame ir globaliame kontekstuose.
Studijų rezultatai:
Žinios ir jų taikymas
Gebės analizuoti, pagrįsti ir kritiškai vertinti šiuolaikinę ugdymo sąrangą, švietimo ir ugdymo pokyčių kryptis, nuostatas ir principus.
Gebės tarpdisciplinines žinias sieti su šiuolaikinėmis didaktikos sistemomis, jas pritaikyti organizuojant veiklas ir skatinant besimokančiųjų savarankiškumą technologijomis grįstame ugdymo procese.
Gebėjimai vykdyti tyrimus
Gebės identifikuoti mokslines edukologijos problemas, formuluoti aktualias ugdymo tyrimų temas; apibūdinti ir analizuoti tyrimo objektus atsižvelgiant į ugdymo(si) tikrovės specifiškumą, kintančias ugdymo aplinkas ir mokslo raidą, planuoti ir savarankiškai atlikti empirinius tyrimus, analizuoti, sisteminti ir kritiškai vertinti gautus duomenis, interpretuoti rezultatus.
Specialieji gebėjimai
Gebės savarankiškai organizuoti, projektuoti, vertinti ir tobulinti ugdymo(si) turinį ir mokymo(si) strategijas skirtinguose švietimo sistemos lygiuose ir tipuose.
Gebės identifikuoti ir padėti spręsti įvairaus amžiaus tarpsnio besimokančiųjų mokymosi problemas, atsakingai daryti poveikį besimokančiųjų kryptingai pozityviai kaitai.
Socialiniai gebėjimai
Gebės telkti ir vadovauti darbo grupėms, mokytojų komandoms, sprendžiančioms ugdymo(si) ir jo aplinkų, švietimo institucijos tobulinimo ir plėtros, kultūros kaitos ir kitas švietimo problemas.
Gebės konstruktyviai bendrauti ir bendradarbiauti su mokyklos bendruomene, įvairiomis interesų ir kultūrų grupėmis.
Asmeniniai gebėjimai
Gebės sistemiškai, strategiškai ir kūrybiškai mąstyti, prisiimti atsakomybę už savo veiklos rezultatus, reflektuoti savo mokymosi patirtis, planuoti savarankišką mokymąsi, elgtis adekvačiai bendražmogiškoms vertybinėms ir profesinėms nuostatoms, ugdysis empatiškumą ir percepcinį bendravimo lygį.
Mokymo ir mokymosi veiklos:
Studijų medžiaga dėstoma ją aiškinant, iliustruojant pavyzdžiais, filmuota medžiaga ir pan. Magistrantai įtraukiami į diskusijas, praktinių ugdymo situacijų analizę ir problemų sprendimo paieškas. Dalykiniai magistrantų gebėjimai plėtojami remiantis problemomis grįstu mokymu, atvejų analize, modeliavimu bei imitavimu, refleksija. Taip pat taikomi projektų rengimo, kompiuterinės statistinės analizės ir kiti metodai. Skatinamos savarankiško darbo formos, tokios kaip mokslo šaltinių studijavimo, tyrimų planavimo, savarankiško jų vykdymo bei aprašymo. Studijų metu magistrantus konsultuoja dalykų dėstytojai ir mokslo darbų vadovai.
Studijų rezultatų vertinimo būdai:
Taikoma dešimtbalė kriterinė skalė ir kaupiamoji vertinimo schema. Semestro metu kaupiamąjį studento vertinimo balą sudaro vertinimai už atliktas praktines užduotis, individualius ir/ar grupės darbus/projektus, tyrimų ataskaitas ir jų pristatymus, atvejų analizę, savęs ir kolegų vertinimą, ir kt.
Sandara:
Studijų dalykai (moduliai), praktika:
Bendri programai studijų krypties bloko dalykai skirti įsisavinti fundamentines, taikomąsias žinias, būtinas didaktinių ir pedagoginių kompetencijų tobulinimui ir gilinimui. Specializacijose plėtojamos dalykinės ir kitos studijų krypties mokomojo dalyko didaktinės kompetencijos.
Studijų programoje praktika nenumatyta.
Specializacijos:
Profesinis mokymas
Daugiakalbis ugdymas
STEM ugdymas
Studento pasirinkimai:
Profesinio mokymo specializacijoje plėtojamos profesinio mokymo metodologijos ir didaktikos žinios mokant inžinerinių-technologinių ir socialinių (paslaugų) dalykų, tobulinami skaitmeninio vertinimo gebėjimai.
Daugiakalbio ugdymo specializacijos dalykai orientuoti į užsienio kalbos didaktikos ir metodikos nuodugnesnes studijas, daugiakalbio kalbų mokymo(si) politiką ir jos principų praktinį taikymą.
STEM ugdymo specializacija suteikia bazinę STEM ugdymo sampratą, gebėjimus praktiškai taikyti šio metodo principus, savarankiškai rengti ir įgyvendinti STEM ugdymo programas.
Studijų programos skiriamieji bruožai:
Programa skirta baigusiems pirmosios pakopos studijas ir įgijusiems pedagogo kvalifikaciją (nuosekliųjų, gretutinių, profesinių studijų metu) bei norintiems tobulinti įgytas kompetencijas. Taip pat programa skirta dirbantiems mokytojams, siekiantiems atnaujinti ir gilinti dalykines, pedagogines, didaktines kompetencijas.
Profesinės veiklos ir tolesnių studijų galimybės:
Profesinės veiklos galimybės:
Baigę Profesinio mokymo specializaciją galės dirbti ugdytojais ir ugdymo organizatoriais profesinėse mokyklose, mokymo centruose viešajame ir privačiame sektoriuose, neformaliajame ugdyme.
Daugiakalbio ugdymo specializacijos absolventai galės dirbti ugdomąjį ir kitą švietėjišką darbą įvairaus tipo bendrojo lavinimo mokyklose, neformalaus ugdymo, nevyriausybinėse organizacijose, mokymų centruose.
STEM dalykų mokymo specializacijos absolventai galės dirbti atitinkamo dalyko mokytojais ir ugdymo organizatoriais bendrojo lavinimo, profesinėse mokyklose, kitose ugdymo įstaigose.
Tolesnių studijų galimybės:
Programą baigę magistrai turi teisę stoti į trečiosios pakopos studijas – edukologijos doktorantūrą
Programos aprašymo santraukos parengimo ir atnaujinimo datos:
2022 m. birželis